FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.11.17, 01:13

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 242 243 [244] 245 246 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1475429 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #4860 on: 29.09.08, 17:49 »

Sitä en myöskään tajunnut pari viikkoa sitten kun bussi tööttäisi mannerheimintiellä takanani kun valot olivat hädintuskin vaihtuneet keltaisista alas eikä vieressä ollut auto ollut edes liikahtanut ja sen jälkeen kiihdyttää BUSSILLA 30km/h alueella vierelleni ja näyttää nyrkkiä?

Manskulla ei taida 30 aluetta olla, eikä ole ollut muistini mukaan. Ainakaan ennen Elielille kääntymistä.......
Torsten Kihlman

Date Registered: 25.04.05

« Reply #4861 on: 29.09.08, 17:51 »

Manskulla ei taida 30 aluetta olla, ainakaan viimeeksi perjantaina sielä ei sellaista ollut ennen Elielille kääntymistä.....................

Joo olet oikeassa se 30 alue alkaa siinä eduskunta-talon luona. Tämä sattui siinä kansallismuseon jälkeen mistä bussit menevät elielille, eli 40 rajoitus, muistikatkos, my bad.

My photos on Airliners.net
Aaltonen
Former member
« Reply #4862 on: 29.09.08, 17:54 »

Joo olet oikeassa se 30 alue alkaa siinä eduskunta-talon luona. Tämä sattui siinä kansallismuseon jälkeen mistä bussit menevät elielille, eli 40 rajoitus, muistikatkos, my bad.

Manskulla ei ole 30 alueita ennen Aurora Karazininkatua, 40 löytyy ja se alkaa ennen Kansallismuseota. Ellei kyseessä ole tietyö, joka on tilapäinen.
Jos tarkoitat eduskuntataloa, bussit kääntyvät siitä Kampín terminaalille, joka on kaukoliikenteelle varattu tästä ajosuunnasta, ei Elielille.
Torsten Kihlman

« Reply #4863 on: 29.09.08, 17:55 »

Manskulla ei ole 30 alueita, 40 löytyy ja se alkaa ennen Kansallismuseota. Ellei kyseessä ole tietyö, joka on tilapäinen.

Käynkö ottamassa kuvan kyltistä?

EDIT: Olen kohta menossa kaljalle joten taidan kävellä siitä ohi mielenrauhan takia tarkistamassa.

Aaltonen
Former member
« Reply #4864 on: 29.09.08, 17:56 »

Käynkö ottamassa kuvan kyltistä?

Jos tarkoitat eduskuntataloa, bussit kääntyvät eduskuntatalon jälkeen Rautatienkadulle, Kampín terminaalille, joka on kaukoliikenteelle varattu tästä ajosuunnasta, ei Elielille.
Torsten Kihlman

« Reply #4865 on: 29.09.08, 17:58 »

Jos tarkoitat eduskuntataloa, bussit kääntyvät siitä Kampín terminaalille, joka on kaukoliikenteelle varattu tästä ajosuunnasta, ei Elielille.

Siis juuri sen kohdalla mistä bussit kääntyvät kamppiin alkaa se 30. Ennen sitä on 40 joka alkaa vähän ennen kansallismuseota. Tämä minun insidentti tapatui siis ennen 30 aluetta kuten jo sanoin.

Aaltonen
Former member
« Reply #4866 on: 29.09.08, 18:00 »

Siis juuri sen kohdalla mistä bussit kääntyvät kamppiin alkaa se 30. Ennen sitä on 40 joka alkaa vähän ennen kansallismuseota. Tämä minun insidentti tapatui siis ennen 30 aluetta kuten jo sanoin.

Asia selvä, harmillista jos sitten on tuollatavalla kypsä kuljettaja ollut. Meitä on moneen lähtöön, itse yritän kyllä malttaa. Mutta jos risteystolkulla siinä edessä arvotaan, hidastellaan, jarrutellaan silloin kun bussikaistalla ajo on henkilöautoilta kielletty, niin kyllä se parempi on valoja vilauttaa, jos vaikka edessä herättäisiin, että täällä on muitakin.
Aaltonen
Former member
« Reply #4867 on: 30.09.08, 15:39 »

Joo se 30 alue Manskulla alkaa tosiaan Rautatienkadun risteyksen maisemista, tarkistin asian tänään kun satuin vielä päin olemaan.
arttula
Former member
« Reply #4868 on: 02.10.08, 08:38 »

Hesarista poimittua:

80-vuotiaille tulossa ajokoe ennen kortin uusimista

Julkaistu: 11:30
stt

Iäkkäiden ajokortin uusimisen ehtoja aiotaan uudistaa. Liikenne- ja viestintäministeriön työryhmä ehdottaa, että ajo-oikeuden uusiminen vaatisi 80-vuotiailta lääkärinlausunnon lisäksi aina myös ajokokeen. Ajokoe olisi räätälöity iäkkäille soveltuvaksi.

70-vuotiaat voisivat edelleen uusia ajo-oikeuden lääkärintodistuksella, ja 75 vuoden iässä vaadittaisiin laajennettu lääkärintodistus.

Varmasti hyvä näin, mutta tuota lihavoitua kohtaa en ymmärrä. Jos iäkkäät autoilisivat vain keskenään, tuon vielä voisi ymmärtää, mutta eivätkös he ihan meidän muiden joukossa ajele, ja ihan samoilla säännöillä, kuin muutkin ?
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #4869 on: 02.10.08, 08:52 »

Varmasti hyvä näin, mutta tuota lihavoitua kohtaa en ymmärrä. Jos iäkkäät autoilisivat vain keskenään, tuon vielä voisi ymmärtää, mutta eivätkös he ihan meidän muiden joukossa ajele, ja ihan samoilla säännöillä, kuin muutkin ?

Luulen, että tuolla tarkoitetaan sitä, että se koe olisi lähinnä "seuranta-ajo" ennemmin kuin ajokoe sellaisessa merkityksessä, kuin se on autokoulun yhteydessä. Eli ennemminkin rinnastettavissa nykyisen kakkosvaiheen arvioivaan ajoon.

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

arttula
Former member
« Reply #4870 on: 02.10.08, 08:52 »

Luulen, että tuolla tarkoitetaan sitä, että se koe olisi lähinnä "seuranta-ajo" ennemmin kuin ajokoe sellaisessa merkityksessä, kuin se on autokoulun yhteydessä. Eli ennemminkin rinnastettavissa nykyisen kakkosvaiheen arvioivaan ajoon.

Ah ! No sitten ymmärrän paremmin... Smiley
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #4871 on: 02.10.08, 08:56 »

Ah ! No sitten ymmärrän paremmin... Smiley

Huom. Se on vain minun arvaus Smiley

Mutta sehän on kuitenkin selvää, että ei se kuitenkaan voi tarkoittaa eri sääntöjä autoileville vanhuksille Smiley

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

Staok
Former member
« Reply #4872 on: 02.10.08, 09:33 »

Hienoa edistystä asiaan ton ikäpolitiikan kannalta, mutta.. Smiley

Ikäraja pitäisi kyllä olla jossain 65 ikävuoden tienoilla ja kokeen tuloksesta ja testattavan iästä riippuen määräytyisi sitten seuraavan kokeen päivämäärä / kortin hyllytys ja auton takavarikointi.

80v merkkipaalun jälkeen koe ja lääkärintarkastus pitäisi pitää vuosittain.

Mutkumutku
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #4873 on: 02.10.08, 11:52 »

75v uusintainssissä
Ajon jälkeen: "No sehän meni hyvin! Muutaman kerran ajoit punaisia päin, kaadoit yhden liikennemerkin ja eiköhän se alle jäänyt mummelikin siitä toivu.. Tämän kerran pääset läpi."

Count
Former member
« Reply #4874 on: 02.10.08, 12:33 »

Toinen helmi päivän hesarista. Bussikuskilla prioriteetit todella kohdallaan?

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Oppilas+loukkaantui+liev%C3%A4sti+koulubussin+ulosajossa+Keravalla/1135239902318
Henkka
Former member
« Reply #4875 on: 02.10.08, 13:17 »

Hienoa edistystä asiaan ton ikäpolitiikan kannalta, mutta.. Smiley

Ikäraja pitäisi kyllä olla jossain 65 ikävuoden tienoilla ja kokeen tuloksesta ja testattavan iästä riippuen määräytyisi sitten seuraavan kokeen päivämäärä / kortin hyllytys ja auton takavarikointi.

80v merkkipaalun jälkeen koe ja lääkärintarkastus pitäisi pitää vuosittain.

Mutkumutku

Mä sanon että höpsistä. Ehkä alle kaksikymppisestä 65 on jokin aivan fossiili-ikä, mutta siihen ikään tehdään töitä ihan normaalisti ja kuusvitoset eivät ole tosiaan vielä mitään "pappoja". Ihan täysissä ruumiin ja sielun voimissa omassakin duunissa porukka lähtee eläkkeelle +kuuskymppisinä. No, ehkä mäkin olen jo sun mielestä puoliksi seniili  Grin

Kyllä se eka tsekkaus on paikallaan enemmän tuolla 75 ikävuoden kohdilla. Poikkeuksia tietysti on jokaisissa ikäluokissa, mutta niihin on oltava omat keinonsa.
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #4876 on: 02.10.08, 15:28 »

Toinen helmi päivän hesarista. Bussikuskilla prioriteetit todella kohdallaan?

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Oppilas+loukkaantui+liev%C3%A4sti+koulubussin+ulosajossa+Keravalla/1135239902318
Kuski muisteli ajaneensa juuri sitä nopeutta laugh

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #4877 on: 02.10.08, 16:04 »

Kuski muisteli ajaneensa juuri sitä nopeutta laugh

Helppo juttu millä vältät ylinopeussakot, kerrot että muistelet ajanneesi alle rajoituksen, muistelot ja tämän päivän liikenne ovat eri juttu.
Muistelen olleeni Jämillä vuonna -65 en silti osaa ajella Hornettia edes päivitettynä, hassu juttu, valokuviakin on, tosin mustavalkosena eikä ole Orvo skanneria vieläkään.
Sanoin aikanaan että luovutan ajokortin kun olen eläkkeellä, ei tarvitte silloin, nyt olen jättänyt itseni pöljäksi(ei paikkakunta)
mutta huomaan itse että aikoinaan oletettu ajotaito hukkaantuu pikkuhiljaa, mikään ei toimi kuten ennen.
Vaimo sanoi vuosia sitten "olet tosi nopea" ei valita tästä asiasta enään.
Jännitävä(oikeasti) juttu että tilausajoihin yleensä värvätään eläkekuski(ehkä hintakysymys)näitä on Suomessa paljonkin.
No niin vuodatus tämäkin. Cool

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Count
Former member
« Reply #4878 on: 02.10.08, 17:27 »

Kyllä se eka tsekkaus on paikallaan enemmän tuolla 75 ikävuoden kohdilla. Poikkeuksia tietysti on jokaisissa ikäluokissa, mutta niihin on oltava omat keinonsa.

Faija sanoi antavansa korttinsa pois kun täyttää 70v. Ei vaan koskaan ehtinyt täyttää 70...
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #4879 on: 02.10.08, 18:00 »

Toisaalta olen tavannut kuullut ja nähnnyt 20 vuotiaita jotka eivät pärjää tämän päivän liikenteessä,ei asenteensa, ei taitonsa ei myöskään yleisen elämänkatselemuksensa mukaan.
Hermoja nimenomaan lehmän sellaisia tuolla vaaditaan.70 vuotiaat eivät mielestäni ole enää ainakaan kaikki eteläsuomen liikenteeseen sopivia, itse en ainakaan tuolloin aja, olen jo läheiselleni ilmoittanut jotta poistavat tuon luvan ja avaimet tuossa vaiheessa.
Itse jouduin isälleni aikanaan ilmoittamaan ettei enään ole ajokelpoinen ja vien mennessäni kortin.Tein näin ja toivon että ratkaisu oli oikea, samaten apeltani, olivat katkeria aikansa mutta tulemme/tulimme toimeen.
Vanhemmillenikin jouduin aikanaan ilmoittamaan etteivät voi kotona asustella, kunnan tädit eivät tätä voinneet kuulemma kertoa, ei ollut mukavaa mutta jonkun nämä jutut on muaalimassa hoidettava, sattu tai ei.
Sattu.
Olen ammattiihmisiä kuten myös harrastelu pohjalla kulkevia tavannut,nähnnyt ja kuullut, asenteet ovat PC stä mutta tuolla vaan pyörivät.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Pages: 1 ... 242 243 [244] 245 246 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1