Keskustelua liikenteestä

<< < (977/3031) > >>

Count:

Kyllä se eka tsekkaus on paikallaan enemmän tuolla 75 ikävuoden kohdilla. Poikkeuksia tietysti on jokaisissa ikäluokissa, mutta niihin on oltava omat keinonsa.

Faija sanoi antavansa korttinsa pois kun täyttää 70v. Ei vaan koskaan ehtinyt täyttää 70...

susiluoto:
Toisaalta olen tavannut kuullut ja nähnnyt 20 vuotiaita jotka eivät pärjää tämän päivän liikenteessä,ei asenteensa, ei taitonsa ei myöskään yleisen elämänkatselemuksensa mukaan.
Hermoja nimenomaan lehmän sellaisia tuolla vaaditaan.70 vuotiaat eivät mielestäni ole enää ainakaan kaikki eteläsuomen liikenteeseen sopivia, itse en ainakaan tuolloin aja, olen jo läheiselleni ilmoittanut jotta poistavat tuon luvan ja avaimet tuossa vaiheessa.
Itse jouduin isälleni aikanaan ilmoittamaan ettei enään ole ajokelpoinen ja vien mennessäni kortin.Tein näin ja toivon että ratkaisu oli oikea, samaten apeltani, olivat katkeria aikansa mutta tulemme/tulimme toimeen.
Vanhemmillenikin jouduin aikanaan ilmoittamaan etteivät voi kotona asustella, kunnan tädit eivät tätä voinneet kuulemma kertoa, ei ollut mukavaa mutta jonkun nämä jutut on muaalimassa hoidettava, sattu tai ei.
Sattu.
Olen ammattiihmisiä kuten myös harrastelu pohjalla kulkevia tavannut,nähnnyt ja kuullut, asenteet ovat PC stä mutta tuolla vaan pyörivät.

PeteL:
On se kumma, kun tällä hetkelläkin pitää henkilö- ja pakettiautokortin omaavien kuljettajien antaa 45 vuoden iässä todistus näkökyvystä ja 60 vuoden rajapyykillä lääkärintodistus, niin puuttuminen ajo-oikeuteen nähdään suurena loukkauksena. En henkilökohtaisesti pitäisi  sitä mitenkään saavutettuihin etuihin puuttumisena. Olisi jopa suotavaa, että samassa yhteydessä vaadittaisiin - ehkä ei ajokoe - mutta ainakin kerrata sääntöjä ja suorittaa kirjallinen.

Osa ikääntyneistä on toki täydessä terässä vielä 70 vuotiaana, mutta tunnen toki useita joilla jo 62 vuotiaana fysiikka alkaa olemaan tiukoilla.

Nimittäin kun tuossa kersalle tänä kesänä tuota mopokorttia hommattiin, niin ihan hämmästyin kohtuullisen korkeaa vaatimustasoa niissä kuvallisissa tehtävissä, joissa on vielä aikaraja. Ei mennyt harjoitustehtävät allekirjoittaneellakaan ihan heittämällä, vaikka aikanaan onkin aakkoset-kortti siunaantunut ensiyrittämällä.

---edit---

Tasan kaksi kertaa olen jonkun kyydissä pelännyt oikein todella:

Kerran nuoren juipin kyydissä Lahti-Kouvola, jossa tyyppi kengitti Mitsubitsua huolellisesti iltapäiväliikenteessä.

Toisen kerran kaverin isäpapan Ladan kyydissä, jossa mentiin pitkää alamäkeä vaihde vapaalla + 100 kmh
---edit

t. nimim. kohta 10 v ilman sakkoja  ja 23 vuotta ilman peltivaurioita (tuli ne peltivauriot kokeiltua siinä vaarallisimmassa iässä) (....sormet ristissä...)

Count:

Toinen helmi päivän hesarista. Bussikuskilla prioriteetit todella kohdallaan?

Lainaan itseäni koska samat sanat kelpaavat edelleen ... 

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Paikallisbussin+kuljettaja+k%C3%A4rysi+ratista/1135239944365

Aaltonen:

Lainaan itseäni koska samat sanat kelpaavat edelleen ... 

http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Paikallisbussin+kuljettaja+k%C3%A4rysi+ratista/1135239944365

Surullista tosiaan. Ei liene tarpeellista enempää kommentoida.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page