FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.08.17, 09:22

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 244 245 [246] 247 248 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1467872 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #4900 on: 05.10.08, 17:52 »

Kyllähän tuosta jalkakäytävän kautta mahtuis  Cheesy

Joo niin ne mahtuu, etenkin sitimaasturilla on helppo koukata normaali kanttarin yli kun on isot hienot renkaat alla.  Cheesy Ellei sitten ole BLING BLING ja 235/35 r22 profiilit alla, sitten ne ei yleensä ala leikkimään offroadia.  Cheesy
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #4901 on: 05.10.08, 18:06 »

Voi elämä sentään.

Miten tuollaisesta, noinkin tavanomaisesta asiasta voikin saada aikaan noin pitkän vuodatuksen? Grin

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #4902 on: 05.10.08, 18:06 »

Varmaan mulle tarkotettu jonkinlainen piilovtituilu, kerrankin bussi plokkaamassa henkiöautoilijoita.  Cheesy Tosin ei tosta vissiin taitas mahtua, vaikka se bussi olis vasemmalla laidalla.. ainakin ahtaaksi menisi.
Ei ollu mikään huilu tämä. Tilanteena vaan hauska, joten päätin kuvan ottaa... Ja tuosta pääsee henkilöauton ohi jos kuski osaa ryhmittä oikein. Usein ovat juuri keskellä ja silloin torvi soi. Bussi on sen verta leveämpi, että täytyy tyytyä odotteluun..

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Aaltonen
Former member
« Reply #4903 on: 05.10.08, 18:12 »

Miten tuollaisesta, noinkin tavanomaisesta asiasta voikin saada aikaan noin pitkän vuodatuksen? Grin

No saa, koska oikeasti jos sinä joutuisit pysähtymään kiertoliittymässä vasemmalta tulevan auton takia, etenkin kun itse olet ohittanut kolmion ennen häntä; varmasti itsekin ihmettelisit, että mitä hemmettiä.  Huh
Sitä paitsi tilanne oli hauska. Kiireinen paljon parempi perheenisukki kuski luuli olevansa hemmetin hyvä kuljettaja. Jätti kevyenliikenteen huomioitta, tilannenopeus oli aivan liian suuri, väistövelvollisuuden laiminlyönti.... hauskaa kun ne luulee olevansa oikeassa sitten kaikenlisäksi.  Cheesy
Aaltonen
Former member
« Reply #4904 on: 05.10.08, 18:15 »

Ei ollu mikään huilu tämä. Tilanteena vaan hauska, joten päätin kuvan ottaa... Ja tuosta pääsee henkilöauton ohi jos kuski osaa ryhmittä oikein. Usein ovat juuri keskellä ja silloin torvi soi. Bussi on sen verta leveämpi, että täytyy tyytyä odotteluun..

Haagastahan tuo jostain on, sielä on ahtaita katuja. OIkeassa olet, että varmaan jos huolellisesti linjurilla tohon ajaa, niin siitä ohi mahtuu. Pysäkeistä en tiedä, onko ennen vai jälkeen risteyksen kenties, jos on niin tuo on ymmärrettävämpää. Vihdintiellä on muutama paikka, jossa on kääntyvältä kaistalta linja-autoille lisäkilpi suoraan ajoa varten, ja nuolivalo kääntyville. Jos ei tiedä tätä, niin jää siihen tukoksi sitten kun punaset on suoraan ajaville ja kääntyville nuolivalo. Itse vältän noita tilanteita, koska se ei ole kivaa kenellekään, eikä sinne niin kiire ole, että pitäisi tieten tahtoen kaistat tukkia.

Mutta kuten sanoin, en tuota paikkaa tiedä kun ei ole meidän linjoita tuo H40.
« Last Edit: 05.10.08, 18:28 by Sami Aaltonen »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #4905 on: 05.10.08, 18:36 »

No saa, koska oikeasti jos sinä joutuisit pysähtymään kiertoliittymässä vasemmalta tulevan auton takia, etenkin kun itse olet ohittanut kolmion ennen häntä; varmasti itsekin ihmettelisit, että mitä hemmettiä.  Huh
Sitä paitsi tilanne oli hauska. Kiireinen paljon parempi perheenisukki kuski luuli olevansa hemmetin hyvä kuljettaja. Jätti kevyenliikenteen huomioitta, tilannenopeus oli aivan liian suuri, väistövelvollisuuden laiminlyönti.... hauskaa kun ne luulee olevansa oikeassa sitten kaikenlisäksi.  Cheesy

Hei, ihan oikeasti noita ja muita vastaavan luokan törttöilyjä näkee tuolla liikenteessä melkein joka kerta, kun menee vähänkään vilkkaampaan aikaan ajelemaan. En minä niitä jaksa edes muistaa enää hetken kuluttua. Joten en ymmärrä sitten alkuunkaan, mikä juuri tästä tapauksesta teki "noin suuren"  Roll Eyes

Tylsä kuvaisi ehkä tilannettasi paremmin. Vastaavia törttöilyjä kun näkee tosiaan jatkuvasti...

BTW, miksi Sami, tai kuka tahansa meistä ei koskaan kerro, mitä itse on tänään töppäillyt liikenteessä?

Henkka
Former member
« Reply #4906 on: 05.10.08, 19:47 »

Kiireinen paljon parempi perheenisukki kuski luuli olevansa hemmetin hyvä kuljettaja. Jätti kevyenliikenteen huomioitta, tilannenopeus oli aivan liian suuri, väistövelvollisuuden laiminlyönti.... hauskaa kun ne luulee olevansa oikeassa sitten kaikenlisäksi.  Cheesy

Taisi olla tämänkin haloon pääsyy että koko homma sattui eniten sun itsetunnolle.

Aika hiljaa kyllä tulit, jos ehdit tuossa paikassa noteeraaman kaiken tuon, ollessasi jo kiertoliittymään sisääntulossa.  Ja ehdit vielä reagoida sekä pysähtyä niin, että edestä mahtui.
Tai sitten se vaan otti koville kun "paljon parempi " ehti ensin. 

Roll Eyes
Aaltonen
Former member
« Reply #4907 on: 06.10.08, 02:21 »

En mielestäni törttöillyt, jos estin konfliktti tilanteen etenemisen kolari asteelle?:O joo ja hiljaa ajoin, koska siinä on paha kevyenliikenteen väylä, johon ei ole näkyvyyttä. Katsoin sen, ajoin ympyrään ja katsoin ku vasemmalta tullaa miljoonaa. Ja en tiedä, ei teillä varmaan sitten pokka riitä kertomaan näistä omista kömmähdyksistä, ettei mene arvostus liikenne asioissa. En tiedä, muttei paljoa kyllä kiinnostakaan.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #4908 on: 06.10.08, 05:14 »

En mielestäni törttöillyt, jos estin konfliktti tilanteen etenemisen kolari asteelle?:O

Eihän kukaan ole sellaista väittänytkään Wink

Ja en tiedä, ei teillä varmaan sitten pokka riitä kertomaan näistä omista kömmähdyksistä, ettei mene arvostus liikenne asioissa. En tiedä, muttei paljoa kyllä kiinnostakaan.

Öhöm, ai pelkästään meilläRoll Eyes Montako kertaa olet itse täällä kertonut, mitä olet mokannut liikenteessä? Jotenkin tuossa nyt tulee vain väkisellä sellainen tunne, että sinä et koskaan mokaa mitään ja yrität kenties nostaa itsesi muiden yläpuolelle kuljettajana. Totuus on, että jokainen mokailee jotain ja loppujen lopuksi varmaan aika usein. Mitä enemmän ajat, sitä enemmän varmasti töppäilet. Jännä juttu vaan, että kukaan meistä (koskee myös Sami sinua) ei koskaan ole niistä kertomassa, vaikka varmasti toisinaan saatamme aiheuttaa jopa ihan vaaratilanteita, pikkutöppäyksistä nyt puhumattakaan...

Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #4909 on: 06.10.08, 05:34 »

Mä tööttäsin yks päivä vahingossa kun puhuin puhelimeen ja toisella kedellä puristin rattia keskeltä. No eihän tämä yksistään mitenkään ihmeellistä/huvittavaa ole, mutta kun siinä edessä sattui menemään just ratsupoliisit. Vähän pollet pelästy laugh

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Aaltonen
Former member
« Reply #4910 on: 06.10.08, 06:13 »

Joo ja ajoin minäkin parkit päällä eilen ilta hämärässä. Hävetti kun unohdin ne vaihtaa ajovaloille.
Niin en minä paremmuudesta tiedä, en sen kummempi ratin kääntäjä ole kun muutkaan, ihmettelen vaan miten jengi tuola käyttäytyy. Ja tulipa mieleen vielä siitä poliisin kiinni saaduista rattijuopoista; 36 puhalsi lukemia, jotka jätettiin rangaistuksetta. Miettikää! 36! Kuinka moni tuola oikein pienessä sievässä ajaa?!  
Henkka
Former member
« Reply #4911 on: 06.10.08, 07:50 »

Joo ja ajoin minäkin parkit päällä eilen ilta hämärässä. Hävetti kun unohdin ne vaihtaa ajovaloille.
Niin en minä paremmuudesta tiedä, en sen kummempi ratin kääntäjä ole kun muutkaan, ihmettelen vaan miten jengi tuola käyttäytyy. Ja tulipa mieleen vielä siitä poliisin kiinni saaduista rattijuopoista; 36 puhalsi lukemia, jotka jätettiin rangaistuksetta. Miettikää! 36! Kuinka moni tuola oikein pienessä sievässä ajaa?!  

Niin, tai väsyneenä!  Wink

Minäkin varmasti mokailen joskus, ainakin muiden silmissä. Joskus olen ehkä tuntemattomassa paikassa, epävarma kaistanvaihdosta, etsin vaikka jotain osoitetta, tai sitten en vain huomaa jotain toista kulkijaa.
Epäilen että suurin osa näistä liikenteen törtöistä voi pistää jonkinlaisen "hetkellisen errorin" piikkiin, ihmisiä kun vain ollaan. Osa reagoi tai purkaa tietoisesti oloaan liikenteessä. Ei autojen rattiin valikoidu kadulta ne virheettömät ja tasapainoisimmat henkilöt. Sama skaala sieltä löytyy elämän kirjoa kuin kaupan kassajonosta.

Mutta nämä ovat sisänsä ihan arkisia asioita ja siksi ihmetyttää välillä se haloon ja päivittelyn määrä, ylisanoineen, minkä saat aikaiseksi kun kohtaat näitä asioita. Tuntuu että et voi ymmärtää muita ja otat asiat hyvin henkilökohtaisesti ja jollain tavalla kostat sitten loukkaukset täällä, kun et liikenteessä voi. Päätellen siitä miten kirjoitat näistä törttöilijöistä. Niissä on usein selkeästi tunneatausta mukana.

Näille tapahtumille luulisi jo kokeneen ammatilaisen tulleen aika immuuniksi.
Ymmärrän ns. tuoreiden kuskien ihmettelyä täällä, kun autoililijan maailma on vielä tuoretta ja kaikki ei toimikkaan niin neutraalisti ehkä kuten oli juuri kuvitellut jokin aika sitten.
Aaltonen
Former member
« Reply #4912 on: 06.10.08, 08:36 »

Jep! Hetkittäinen ERROR. Ihan kun minä Turussa! Voi kaupungissa olla sitten paljon kiellettyjä kääntymismerkkejä.Cheesy Tästä immuunista, joo aika hyvällä mallilla on, silti leuka loksahtaa toisinaan auki ja on pakko ihmetellä. Esim.bussista ohi väärää puolta kiertoliittymässä ym.tollasta ei oletettavaa täysjärkisiltä autoilijoilta.
Henkka
Former member
« Reply #4913 on: 06.10.08, 10:47 »

Jep! Hetkittäinen ERROR. Ihan kun minä Turussa! Voi kaupungissa olla sitten paljon kiellettyjä kääntymismerkkejä.Cheesy Tästä immuunista, joo aika hyvällä mallilla on, silti leuka loksahtaa toisinaan auki ja on pakko ihmetellä. Esim.bussista ohi väärää puolta kiertoliittymässä ym.tollasta ei oletettavaa täysjärkisiltä autoilijoilta.

Ei kannata odottaa kaikilta autoilijoilta järjellistä käytöstä, koska se on mahdottomuus sinänsä. Auton rattiin taakse istuessa emme muutu sen järkevimmiksi kuin sen ulkopuolella ollessamme. Päinvastoin, jotkut jopa purkavat sisäisiä tunteitaan liikenteessä. Eli täälläkin kokemasi on tavallaan ihan normaalia skaalaa eri tyyppisten ihmisten toiminnasta. Vaikka harmittavaa olisikin.

Ei ne luultavasti juuri sulle osoita mieltään vaikka ajaisivat bussisi ympärillä kahdeksikkoa, fingerit pystyssä. Johonkin se vaan huono olo pitää purkaa.
Siksi noita on sinänsä turha ottaa itseensä tai murehtia yhtään sen pidemmälle.
Aaltonen
Former member
« Reply #4914 on: 06.10.08, 11:07 »

Jep, niinhän tuo. Ja miettikääs, autossa on helppo huitoa centteriä ja huutaa Veetä jollekin ja etuilla ym. Tehkää sama kauppajonossa... Cheesy Ja en minä sitä eilistä murehdi, oli vaan jotenkin huvittava tilanne, ainakin sellasena sen otin paikan päällä ja yritin tänne sen kirjottaa sellasena, tosin onnistumatta.
Petri Lehtovirta

Date Registered: 05.04.04

« Reply #4915 on: 06.10.08, 11:20 »

Mä tööttäsin yks päivä vahingossa kun puhuin puhelimeen ja toisella kedellä puristin rattia keskeltä. No eihän tämä yksistään mitenkään ihmeellistä/huvittavaa ole, mutta kun siinä edessä sattui menemään just ratsupoliisit. Vähän pollet pelästy laugh
Missäs se toinen käsi sitten oli?
Tuohan ei ollut virhe vaan tietoinen liikennelain rikkominen - siis tuo puhelimen pito kädessä ajaessa. Ei muuta kuin ratsuvallesmannin takapenkille rangaistavaksi  laugh

Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #4916 on: 06.10.08, 12:27 »

Missäs se toinen käsi sitten oli?
Tuohan ei ollut virhe vaan tietoinen liikennelain rikkominen - siis tuo puhelimen pito kädessä ajaessa. Ei muuta kuin ratsuvallesmannin takapenkille rangaistavaksi  laugh

http://www.liikenneturva.fi kertoo

Laki sallii matkapuhelimen käytön hands freenä silloin, kun se ei haittaa eikä häiritse moottorikäyttöisen ajoneuvon kuljettamista. Hands free -laitteisiin kuuluvaa, johdollista luuria saa pitää kädessä.

Laki astui voimaan vuoden 2003 alussa. Koska olen viimeiset 6 vuotta ajanut jatkuvasti puhelimessa puhuen ilman hf-laitetta, esitän että saan jatkossakin puhua ilman hf-laitetta ja ajaa, sillä se ei haittaa eikä häiritse minua, enkä ole joutunut yhteenkään edes vaaratilanteeseen puhelimen käytön takia.

Matkapuhelinta käyttävän kuljettajan tuntee siitä, että auton nopeus ei pysy tasaisena, vaan yleensä laskee. Puhelun aikana auto ei tahdo pysyä ajokaistallaan, vaan mutkittelee. Eniten ovatkin lisääntyneet vaaratilanteet, joissa auto on ajautunut keskikaistalle tai tien oikeaan reunaan.

Ei jumalauta. Tähän syyllistyvät ovat niitä, jotka syyllistyvät samaan virheeseen myös ilman puhelinta. Ja juuri näiden kädettömien apinoiden takia meillä on kaiken maailman kukkahattuholhoushandsfreelait.

"Hands free" eli "kädet vapaana" -laitteilla riski vähenee, koska silloin ei tarvitse soittaa luuri toisessa kädessä ja toisella kädellä suorittaa numeron valintaa.

Tätä jäin miettimään, mutta en kykene sisäistämään, miten kännykällä soittoon tarvitaan 2 kättä.

EDIT: Ihmetyttää myös, miten johdollista luuria saa pitää kädessä, mutta johdotonta ei. Johdollinen kun aiheuttaa enemmän vaaratilanteita, sillä johto jää erittäin helposti ratin väliin, esim laturin johto ja vaikka kuorma-autoissa, joissa usein on se tupakansytytin jossain ohjauspylvään lähellä. Tuo pykälä tosin paljastaakin, että kyseessä on lähinnä vittuilulaki, jolla ei turvallisuuden kanssa ole juurikaan tekemistä.
« Last Edit: 06.10.08, 13:49 by Joona Vaisanen »
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #4917 on: 06.10.08, 13:10 »

Tätä jäin miettimään, mutta en kykene sisäistämään, miten kännykällä soittoon tarvitaan 2 kättä.

..ja toisaalta, jos on niin tumpelo, että tarvitsee toisen käden pitämään puhelinta kun toisella kädellä naputtelee, niin tuohon auttaisi vaan kiiteä teline puhelimelle, eli vähän tuota lain minimivaatimusta järeämpi installaatio.

..ja toisaalta, jos ei näpyttely onnistu yhdellä kädellä niin puhelinta ei pitäisi käyttää ajaessa lainkaan.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Antti Laukkanen

Date Registered: 11.11.03

« Reply #4918 on: 07.10.08, 06:04 »

Mää oisin helposti saanut tuplamittaisen. Se on minusta hassua, miten nuo Samin kommentit aina kirvoittavat kommentteja kommentteja vastaan eikä minkäänlaista keskustelua aiheesta. Korkeintaan henkilöön kohdistuvaa vittuilua tai tapahtuman vähättelyä. Sitä sopisi hetkittäin mietiskellä.

Mulle kävi yks päivä lähestulkoon identtinen tapahtuma. Ovat menneet rakentamaan Vantaan kentän alueella kulkevien Tutkatien ja Teletien risteykseen tuollaisen järjettömän kiertoliittymän, jonka riemu on jäänyt täysin kyseenalaiseksi. Siinä sitten olen kääntymässä ja tuommoinen urpo kaahaa huimaa vauhtia sieltä ja ensimmäisen kerran huomatessaan muun liikenteen se rupeaa aukomaan turpaansa ja heilumaan siellä autossa, että ajoin muka sen eteen. Osoitin sille liikennemerkkiä ja piirtelin kolmion kuvia. Sellaista vauhtia nimittäin ajelivat tilanteeseen, että jouduin väistämään jo tätä koohottajaa edeltänyttä autoa, vaikka sekin tuli ympyrään minun jälkeeni. Tilannehan on tässä paikassa se, että entiseen risteykseen bygattiin pienellä säteellä oleva ympyrä. Entinen 90 asteen käännös oikeaan ei juuri muuttunut muuksi ja vasemmalta suoraan tulevat pystyvät ajamaan ympyrän läpi pienellä mutkalla lähes yhtä kovaa kuin ennenkin. Kaikki eivät näemmä sisäistä sitä väistämisvelvollisuuttaan. Siitä sitten aiheutuu tuommoisia kummasteltuja "kuinka kerkeet muka tekee kaiken tän, jos oot siinä ympyrässä ensin" -tyyppisiä tilanteita. Kaiken kaikkiaan erittäin huono ja perusteeton ratkaisu koko ympyrä tuossa paikassa.

Ja voilá, näin helposti sitä syntyy tuplamittainen vuodatus  laugh

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #4919 on: 07.10.08, 06:32 »

Se on minusta hassua, miten nuo Samin kommentit aina kirvoittavat kommentteja kommentteja vastaan eikä minkäänlaista keskustelua aiheesta. Korkeintaan henkilöön kohdistuvaa vittuilua tai tapahtuman vähättelyä. Sitä sopisi hetkittäin mietiskellä.

Ei kait se kirvoita minkäänlaista keskustelua itse tapahtumasta, kun tapahtuma on niin normaalia, niin normaalia suomalaista liikennekäyttäytymistä, kuin vaan olla voi. Jos noihin jokaiseen jaksaisi ruveta kommentoimaan, tai niistä repostelemaan, eihän tässä mitään muuta ehtisi tekemäänkään. Sen sijaan sulta taisi nyt jäärä näkemättä, että keskustelimme Samin kanssa tuon ja vastaavien tapahtumien "raportoinnista" ihan asialliseen sävyyn. Ei ainakaan minun puolelta siinä pitäisi olla minkäänlaista vittuilua...

Pages: 1 ... 244 245 [246] 247 248 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1