Keskustelua liikenteestä

<< < (1001/3033) > >>

mmniemi:
Quote

Renkaanvaihdon jälkeinen mutterien kiristys (ja vähän myöhemmmin ajon jälkeen tapahtuva tarkistus) unohtui?


Ei vaan se lähti napoineen ja rumpuineen päivineen

Joona:
Pekka, jos Suomessa olisi tuollainen lakiasetus voimassa, suurin osa vain ajaisi siitä katsomatta ollenkaan tuleeko ketään tai piittaamatta asiasta sen enempää.

pho201:
Quote

Pekka, jos Suomessa olisi tuollainen lakiasetus voimassa, suurin osa vain ajaisi siitä katsomatta ollenkaan tuleeko ketään tai piittaamatta asiasta sen enempää.


Meillähän on se jo valottomissa risteyksissä, joissa risteävä tie on etuajo-oikeutettu. Käytäntö on sama kuin kolmion takaa tulevilla muutenkin. Ainoa muutos olisi, että se että se ulotettaisin koskemaan myös valoristeyksiä oikealle kääntymistapauksissa. Siihen moniko ajaisi siitä piittaamatta en ota kantaa. Jos minä tietäisin miten liikennekuri saadaan palautettua, ei kai se pilalla olisikaan. Jos joku ajaa kolmion takaa toisen eteen, on itse vastuussa rikoksestaan. Niin olisi tässäkin.

hynkel:
Quote

Ellei käytössä ole laitetta joka ottaaa jarrutusenergian talteen, sovitat siis mäen harjalla nopeutesi siten (hitaammaksi) ettei tarvitse alamäessä merkittävästi jarruttaa? Tähän yrität sanoa, eikö niin?



Liikenteen sujuvuus häiriintyy taas pahasti, jos mäen päälle tullaan 10 km/h. Ei siis käy. Monessa mäessä mennään ylinopeuksille kyllä muutenkin, vaikka lähdettäis paikaltaan liikkeelle... Jarrutusenergian talteen ottavia laitteita ei tosiaan pahemmin ole näkynyt rekoissa...

Quote

Renkaanvaihdon jälkeinen mutterien kiristys (ja vähän myöhemmmin ajon jälkeen tapahtuva tarkistus) unohtui?


Se ei ole mikään tarkistus, se on jälkikiristys, jossa ne kiristetään. Pyörähtävät jopa neljänneskierroksen lisää muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen, vaikka kummallakin kerralla laitetaan tarkasti momenttiin. Tämäkin pitää tehdä jossain vehkeissä kahteen kertaan, usein kyllä yksi riittää...

Quote

Ei vaan se lähti napoineen ja rumpuineen päivineen


Mulla lähti viimeks pelkkä vanne ja kumi

[ Attachment not found - or removed ]

Eipä noista käytännössä oikein millään näe, onko mutterit kiinni vai ei, kun on vielä hatut niiden päällä.. Tässä tapauksessa euromaster oli vaihtanu tuliterän renkaan muutama kuukausi aiemmin ja sitä ei kukaan ollut sitten kiristänyt... Napa, vanne ja kumi meni kaikki vaihtoon...

pho201:
Quote

...
Se ei ole mikään tarkistus, se on jälkikiristys, jossa ne kiristetään. Pyörähtävät jopa neljänneskierroksen lisää muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen, vaikka kummallakin kerralla laitetaan tarkasti momenttiin. Tämäkin pitää tehdä jossain vehkeissä kahteen kertaan, usein kyllä yksi riittää...
...


Hyvä on. Käytin väärää termiä. Oliko pahasti sanottu? 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page