Keskustelua liikenteestä

<< < (1009/3033) > >>

mmniemi:

Niin, mistähän ne määritelmät nyt löytyvätkään...

Niinpä niin

No, kait tuohon on jonkun viisaan keksittävä joku sopiva yleisnimitys, kun samaa asiaa tuolla pykälällä kuitenkin tarkoitetaan. Harmi, kun hevoset eivät ole enää jokapäiväinen kulkupeli. Kavioura voisi olla sopiva nimitys

tornadof36:
Moi taas,

Joonalle ensin. Itse puhuit 120 km/t 80 km/t alueella. Eri asia oliko se provoa tai ei. Senhän tiedät vain sinä itse.
Jotenkin pieni asenneongelma paistaa kuitenkin läpi noista tarinoista.

Jos provoat täällä jatkuvasti, niin ihan sama. Ethän tee sitä suurella täysperäyhdistelmälläsi muun liikenteen seassa. Ei muuta kuin turvallista matkaa.

MM:lle: Itse huomasin kesällä pidempää reissua ajaessani, että kaahareita ei ollut niin paljon. Voihan olla, että se oli vain tuuria. Valtaosa ihmisistä ajoivat kuitenkin nopeusrajoitusten mukaan. Otantasi osuu varmasti oikeaan.

- jukka

Pe7e:

Onko sulla korttia?

Mieti.

Ja Maliniemi, tuuppa tänne kehä3:lle koittamaan tuota samaa.  Ajele tasan 80kmh gps:n mukaan (jos sellasen omistat) ja ajele kehä3:sta päästä päähän ja laske kuinka moni menee ohi Tosin tuota vois joskus itekkin kokeilla ja kattoa kuinka monta autoa menee ohi tässä Ikean ja lentoaseman välillä... harmi vaan että kuuden aikaan aamusta ei vaan kovin paljoa vielä liikennettä ole...

mmniemi:

Ja Maliniemi, tuuppa tänne kehä3:lle koittamaan tuota samaa.  Ajele tasan 80kmh gps:n mukaan (jos sellasen omistat) ja ajele kehä3:sta päästä päähän ja laske kuinka moni menee ohi

A) Kuka puhui nyt tasan 80:n ajamisesta?

B) Miksi vedät yhtäkkiä mukaan jonkun kehä3:n, kun ensin itse yleistät väittämäsi ylinopeuden ajamisesta koskemaan _jokaista_ liikenteessä?

C) Tiedän kyllä, että kolmosella ajetaan suhteellisen reippaasti. Sorrun siihen itsekin. Mutta siellä ajetaan myös rajoitusten mukaan ja jotkut jopa alle rajoitusten --> Siitähän se ongelma syntyykin, kun eri autojen nopeuserot muodostuvat liian suuriksi. Kun jollakin kehä III:n kaltaisella vilkkaalla tiellä nopeuserot alkavat olla 20-30:n luokkaa ja yli, aletaan puhua jo vaaratekijöistä. Ja silloin poliisin kuuluukin puuttua peliin. Ja on ainoa oikea vaihtoehto aloittaa se nopeuksien "tasoittaminen" sakottamalla niitä rajoituksia rikkovia. Tarpeeksi kun tulee valvontaa, kyllä ne kovimmat nopeudet siitä tippuu ja sitä kautta nopeuserot pienenevät, mistä taas seuraa liikenneturvallisuuden parantuminen. Vai väitätkö vastaan?

Mäkkäri:

Mutta siellä ajetaan myös rajoitusten mukaan ja jotkut jopa alle rajoitusten --> Siitähän se ongelma syntyykin, kun eri autojen nopeuserot muodostuvat liian suuriksi. Kun jollakin kehä III:n kaltaisella vilkkaalla tiellä nopeuserot alkavat olla 20-30:n luokkaa ja yli, aletaan puhua jo vaaratekijöistä. Ja silloin poliisin kuuluukin puuttua peliin.

Miksi poliisi ei puutu näihin selkeästi "alinopeutta ajaviin" jotka aiheuttavat vaaratilanteita ihan samalla tavalla kuin ylinopeutta ajavat ??

Navigation

Up one level

Next page

Previous page