Keskustelua liikenteestä

<< < (1013/3019) > >>

Joona:
Quote

Onko sulla korttia? Toivottavasti ei. Joillekin on ilmeisen vaikeaa ymmärtää, että 80km/h tarkoittaa 80km/h, ei 89km/h. Ai niin,  tämä ketju on loistava leikkaus liikennedorkien ajatusmaailmaan

Ja jotkut on sitten niitä, että kun meillä on 100km/h alue niin sitä pidetään turvallisena. Kun joku sitten ajaa mopolla metsään 200km/h vauhdissa, tiputetaan rajoitus 80km/h. Ja nämä samat urpot jaksavat muistuttaa, että "Joillekin on ilmeisen vaikeaa ymmärtää, että 80km/h tarkoittaa 80km/h, ei 89km/h." Näin se menee. Osa ei enää kunnioita nykyisiä jatkuvasti laskettavia nopeusrajoituksia, osalle on ihan sama ja loput on sitten näitä.


PS. Jäi ilmeisesti suurimmalle osalle epäselväksi, että kyse oli automaattikamerasta. Ei tikkari ylös ja lappu kouraan-tyylistä, eli ei ollut poliisilla huono päivä kun istui autossa naureskelemassa.

tornadof36:
Quote


PS. Jäi ilmeisesti suurimmalle osalle epäselväksi, että kyse oli automaattikamerasta. Ei tikkari ylös ja lappu kouraan-tyylistä, eli ei ollut poliisilla huono päivä kun istui autossa naureskelemassa.


Kaipa se voi välillä huvittaa, kun jengi ei numeroita osaa lukea. Kruiseri on ihan hyvä keino, jos se kaaujalka on liian raskas välillä. Silti kannattaa niitä rajoituksia ja muutenkin liikennettä seurata.

On tää huvittavaa taas.
Niin kauan ei jengiä, osaa teistä rajoitukset rassaa, kunnes sattuu jotain omalle kohdalle.

-jukka

PeteL:
Quote

Ei henkilöautot aja 120 km/h rajoitusalueella enää kaikki ylinopeutta, koska monessa autossa ei joko kuskin ajotaito ja/tai teho ja/tai ajo-ominaisuudet riitä kovempiin nopeuksiin... 80 km/h rajoitusta ylitetään yleensä absoluuttisesti ja suhteellisesti enemmän.


Pitää paikkansa, olen jo vuoden päivät ajanut moottoritietä pääsääntöisesti (vuodenajasta riippumatta  ) noin 100 - 105 km/h, koska se syö merkittävästi vähemmän menovettä. Ennakointia se edellyttää, ettei jää venäläisen autonkuljetusrekkakaravaanin taakse pussiin ja toisaalta ei joudu paukkaamaan isoa kovaa ajavien eteen.

Quote

Miksi poliisi ei puutu näihin selkeästi "alinopeutta ajaviin" jotka aiheuttavat vaaratilanteita ihan samalla tavalla kuin ylinopeutta ajavat ??


Helsingin kehätiet eivät ole moottoritietä. Välillä siellä menee aamu/iltaruuhkan seassa traktorikaivureita, kaiken maailman kuormaajia ja joskus jopa trukkeja. Ja ne menee liikennevirtaan nähden todella hiljaa.

Henkka:
Quote

Niin, aamuruuhkissa se oikea kaista ajaa sitä 70kmh kun vasen kaista menee 90kmh...


Kehä kolmosta on ajeltu aamuruuhkissa, päivällä ja iltamyöhällä päivittäin ja sama siellä pätee kuin muualla.
Kun itse ajan todellista nopeutta 85-90km/h, niin enemmän ohittelen, kuin tulen ohitetuksi. Sama havainto mökkireissuilla Lahden motarilla, jne...
Mm. ruuhkaisilla kehäteillä vasen kaistaa vetää yleisesti nopeammin ja monilla töihin menevällä on päällä jonkinlainen päänahkojen poimimisvimma ennen sitä omaa liittymää.

Useammin ohittelen kuitenkin, kuin ohitetaan. Eikä ne ohitettavat todellakaan ole mummoja, naisia tai muuten huonoja kuskeja.
Vanhemmat ajavat ehkä yleisesti ottaen enemmän maltilla. Me nuoremmat pelätään keskimääräisesti enemmän sitä, että myöhästytään jostain ratkaisevasti, jos ei maksimoida toleransseja rajoitustenkin kanssa 

En sanoisi vanhempien kohdalla sitä niinkään ajotaidon huononemiseksi, vaan itse luodun kiireen aika alkaa olla jo elämässä ohitse ja reissut sujuu rajoitusten puitteissakin, eikä tarvetta ole enään laskeskella jokaisen ohituksen päälle ja sen nopeusmittarin neulan ei tarvitse olla aina siellä "punaisen" tuntumassa.  Itse vanhukset sitten erikseen. Kun fysiikka on jo tarpeeksi iäkästä, on syytäkin ottaa enemmän varman päälle.

Sullakin, Petri, tuntuu olevan aina selitys ja oikeutus paikallaan, ajaa liikenteessä niin että sääntöjä muokataan oman maun mukaan. Ja niin tekee jokainen tavallaan. Mutta nuorempana se näkökulma pääsääntöisesti on vain on enemmän yhdeltä kantilta katsomista. Kun testeronitasot ajallaan hieman tasaantuu, niin tähänkin hommaan tulee kaikille pikkuhiljaa sävyjä enemmän mukaan.
Toivottavasti ainakin.

hynkel:
Quote

Helsingin kehätiet eivät ole moottoritietä. Välillä siellä menee aamu/iltaruuhkan seassa traktorikaivureita, kaiken maailman kuormaajia ja joskus jopa trukkeja. Ja ne menee liikennevirtaan nähden todella hiljaa.

Niin menevät, mutta niillä on sentään perusteltu syy (rakennenopeus) ajaa hiljaa... tosin.. Olikos kehä2:sen alussa (matinkylän päässä) traktorikielto?

Navigation

Up one level

Next page

Previous page