Keskustelua liikenteestä

<< < (1017/3033) > >>

irakviper:
Porin liikennekulttuuri on mainio, meiltähän löytyy mm. maailman pienin liikenneympyrä, keskialueen halkaisija on alle metrin . Lisäksi toisella puolella kaupunkia olevalle lentokentälle ajaa helposti alle varttissa, tosin pahan liikenneruuhkan aikaan menee melkein viisitoista minuuttia

Yli 25 vuotta moottoriajoneuvoilla Suomen liikenteessä takana, ja mielestäni missä tahansa Suomessa on suht mukava kruisailla, paitsi tuolla pääkaupunkiseudulla, siellä on aivan liian suuret liikennemäärät tiestöön verrattuna, ei siellä voi ainakaan muualta tuleva ratin takana rentoutua yhtään.

Joona:
Quote

Palkka on huomattavasti TESin määrittelemään minimitasoa parempi, tietysti. TESin mukaisella palkalla en suostuisi edes ajamaan.

Jep, kyllä se on lähinnä vitsi, ainakin pk-seudulla asuvalle. 30-40% palkkaa TES:n päälle suht normaalin pituisilla työpäivillä n. 40-50h/vko niin rupeaa olemaan kohdallaan.

juksii:
Quote

Porin liikennekulttuuri on mainio, meiltähän löytyy mm. maailman pienin liikenneympyrä, keskialueen halkaisija on alle metrin . Lisäksi toisella puolella kaupunkia olevalle lentokentälle ajaa helposti alle varttissa, tosin pahan liikenneruuhkan aikaan menee melkein viisitoista minuuttia


Totta. Porissa on loppujen lopuksi mukava ajella. Keskusta on sopivan kokoinen. Auton kun jättää linja-autoasemalle niin koko keskusta on helposti kävelyetäisyydellä ja parkkipaikka on ilmainen ja tilaa on aina.

Quote

Yli 25 vuotta moottoriajoneuvoilla Suomen liikenteessä takana, ja mielestäni missä tahansa Suomessa on suht mukava kruisailla, paitsi tuolla pääkaupunkiseudulla, siellä on aivan liian suuret liikennemäärät tiestöön verrattuna, ei siellä voi ainakaan muualta tuleva ratin takana rentoutua yhtään.


Totta. Pääkaupunkiseutu on kyllä kummallinen ruuhkarysä. Ei noilla liikennemäärillä pitäisi olla vielä mitään ongelmia, mutta teitä ei ole suunniteltu (eikä edes haluta suunnitella) noille liikennemäärille.

Barbro:
  Kukas sen on saanu määritellä ja missä millä liikennemäärillä saa olla minkäkinlaisia ruuhkia....? Minä en ainakaan edes tiedä mikä se liikennemäärä Helsingin seudulla on. Joskus oli jossain puhetta, että Kehä I:n ja Tussulantien risteys on kuulemma Suomen vilkkain, mutta saako siinä olla ruuhkia?

juksii:
Quote

Kukas sen on saanu määritellä ja missä millä liikennemäärillä saa olla minkäkinlaisia ruuhkia....? Minä en ainakaan edes tiedä mikä se liikennemäärä Helsingin seudulla on. Joskus oli jossain puhetta, että Kehä I:n ja Tussulantien risteys on kuulemma Suomen vilkkain, mutta saako siinä olla ruuhkia?


Tottakai saa olla ruuhkia, ei siitä ole kysymys vaan siitä, että miten on voitu ryssiä liikennesuunnittelu noin pahasti että saadaan tuollaiset ruuhkat aikaiseksi noin pienessä kaupungissa kuin helsinki noilla liikennemäärillä.
Vedän taas sen keskieuroopan tähän. Siellä liikenne jumittaa noin pahasti vasta kun autoja on paljon enemmän liikenteessä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page