Keskustelua liikenteestä

<< < (1017/3019) > >>

hynkel:
Quote

Sinne pitäisi saada se digitaalinen piirturi kaikkiin ajoneuvoihin.
Tiedän tasan tarkkaan kuinka monella kiekolla tuolla ajellaan.

Jos kaikki firmat maksaisi TES:n mukaan palkan, niin ei tarvitsisi niistä ajoajoista huolta kantaa. Kuskien pitäisi vain pitää euistaan kiinni. Ei kenenkään tarvitse lakia rikkoa.

-jukka


Mä en yksinkertaisesti halua yöpyä autossa hki-kuopio-hki reissulla. Sen ehtii ajaa lastuksineen ja purkuineen 11,75 tunnissa, sitten vaihdetaan kuskia ja taas mennään.. eli 2 kertaa vuorokaudessa auto kulkee tuon matkan silloin kun on tavaraa ajettavaksi niin paljon kuin ehditään... Eikä siinä tarvitse kiekkoa vaihtaa välissä... riittää että laittaa tauon pyörimään kun purkaa auton kuopiossa (tai seuraa sen tyhjenemistä) :P Joulukuussa tulee kyllä varmaan sellanen tilanne, että kiekkoja on pakko heittää roskiin/jättää kotiin ja vaihdella ehkä kesken päivän, jos tekee 16 tunnin vuoroa... Onhan se kiva, että yhden kuun nettopalkalla kustantaa vaikka ppl-kurssin kokonaisuudessaan...

Palkka on huomattavasti TESin määrittelemään minimitasoa parempi, tietysti. TESin mukaisella palkalla en suostuisi edes ajamaan.

mmniemi:
Quote

tätä mäkin jo mietin lukiessani tätä ketjua, joka niiiiiin näppärästi kääntyi Porin mahdottomasta liikennekulttuurista koko suomen kattavaksi kettuiluksi nopeuksista ja ajotaidoista.


Ööh, kyllä tää ketju on ollut koko Suomen kattavaa kettuilua milloin mistäkin jo sen 250 sivun verran ennen ohimennyttä sanahelinää Porin liikennekulttuurista

irakviper:
Porin liikennekulttuuri on mainio, meiltähän löytyy mm. maailman pienin liikenneympyrä, keskialueen halkaisija on alle metrin . Lisäksi toisella puolella kaupunkia olevalle lentokentälle ajaa helposti alle varttissa, tosin pahan liikenneruuhkan aikaan menee melkein viisitoista minuuttia

Yli 25 vuotta moottoriajoneuvoilla Suomen liikenteessä takana, ja mielestäni missä tahansa Suomessa on suht mukava kruisailla, paitsi tuolla pääkaupunkiseudulla, siellä on aivan liian suuret liikennemäärät tiestöön verrattuna, ei siellä voi ainakaan muualta tuleva ratin takana rentoutua yhtään.

Joona:
Quote

Palkka on huomattavasti TESin määrittelemään minimitasoa parempi, tietysti. TESin mukaisella palkalla en suostuisi edes ajamaan.

Jep, kyllä se on lähinnä vitsi, ainakin pk-seudulla asuvalle. 30-40% palkkaa TES:n päälle suht normaalin pituisilla työpäivillä n. 40-50h/vko niin rupeaa olemaan kohdallaan.

juksii:
Quote

Porin liikennekulttuuri on mainio, meiltähän löytyy mm. maailman pienin liikenneympyrä, keskialueen halkaisija on alle metrin . Lisäksi toisella puolella kaupunkia olevalle lentokentälle ajaa helposti alle varttissa, tosin pahan liikenneruuhkan aikaan menee melkein viisitoista minuuttia


Totta. Porissa on loppujen lopuksi mukava ajella. Keskusta on sopivan kokoinen. Auton kun jättää linja-autoasemalle niin koko keskusta on helposti kävelyetäisyydellä ja parkkipaikka on ilmainen ja tilaa on aina.

Quote

Yli 25 vuotta moottoriajoneuvoilla Suomen liikenteessä takana, ja mielestäni missä tahansa Suomessa on suht mukava kruisailla, paitsi tuolla pääkaupunkiseudulla, siellä on aivan liian suuret liikennemäärät tiestöön verrattuna, ei siellä voi ainakaan muualta tuleva ratin takana rentoutua yhtään.


Totta. Pääkaupunkiseutu on kyllä kummallinen ruuhkarysä. Ei noilla liikennemäärillä pitäisi olla vielä mitään ongelmia, mutta teitä ei ole suunniteltu (eikä edes haluta suunnitella) noille liikennemäärille.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page