Keskustelua liikenteestä

<< < (1033/3031) > >>

Joona:

Täysin kirkkaalla säällä kun sieltä satojen metrien päästä näkee koko ajan esteettä 2kilometriä siitä risteävästä tiestä ja sillä osuudella ei ketään näy niin eikö silloin voi mennä surutta yli, pysäyttämättä?

Minä väitän kyllä, että sinä et todellakaan satojen metrien päästä näe 2 kilometrin matkalta risteävältä tieltä, että onko siellä autoja vai ei. 2 kilometrin päästä moduuliyhdistelmäkin on vain pieni kärpäsenpaska niin saati sitten joku henkilöauto.

Ei kait ne kaikki kuljettajat nyt ihan idiootteja ole, että kelillä kuin kelillä ajetaan just sen rajotuksen mukaan, laput silmillä.

Ei kaikki, valitettavasti vain 95%.

Ja jos sille linjalle lähdetään että säännöt on sääntöjä ja niitä noudatetaan niin mikä oikeus yhdistelmällä on olla pysäyttämättä? Sen pitää pysähtyä siinä missä henkilöautonkin, tai vaikka moottorikelkan, sama se millä ollaan liikenteessä.
Tuntuu että näillä rekka-, bussi- ja taksikuskeilla on näitä omia oikeuksia liikenteessä...

Ei ole kyse omista oikeuksista vaan ihan puhtaasti siitä, että raskaalla kalustolla liukkaalla kelillä joutuu miettimään tuollaisia asioita ihan oikeasti. Kuivalla tiellä ei tietystikään ole mitään ongelmia, mutta liukkaalla ne isommat autot kun voi ihan oikeasti jäädä kiinni ja lähteä valumaan. Yhdistelmällä ajaessa joutuu muutenkin päivittäin välillä ottamaan muilta oikeuksia ja yhtä usein myös joustamaan omista oikeuksistaan. Esim. lähes päivittäistä on, että valoissa lähdet liikkeelle ja kun olet suunnilleen ensimmäisen valotolpan kohdalla, muuttuu valot keltaiseksi. Henkilöauton vielä pysäyttää siihen sekunnin murto-osassa, mutta yhdistelmää etpäs enää pysäytäkään ja muu liikenne joutuu vähän aikaa seisomaan kun periaatteessa ajat punaisia päin. Kyllä sitä sattuu, että valot on jo punaisella kun vasta puolet autosta on risteysalueella. Se on voivoi. Vastaavasti esim. tasa-arvoisissa risteyksissä täytyy monesti päästää muut ensin, vaikka itse olisikin etuajo-oikeutettu. Ja sama tietysti busseilla. Samaa raskasta kalustoa nekin on, vaikka massat onkin pienempiä, eikä niitä yleensä huomioida kun puhutaan raskaalle liikenteelle suunnitelluista rajoituksista tai yleensäkin raskaasta liikenteestä.

Taksikuskeista en sano mitään. Tolppahomot on mitä on. En minäkään niistä tykkää, mutta toisaalta niillä on palkka kiinni keikoissa.

Tarviiko tosiaan se stoppi olla tollasella "keskellä ei mitään" kulkevalla moottoriliikennetiellä missä menee kerran tuntiin 2 autoa?

Mä en ole nyt enää mukana, että missä se risteys oikein on, mutta jos oikein ymmärsin niin se sijaitsee 10-tiellä. Kyseisellä väylällä kulkee vähän enemmän kuin 2 autoa tunnissa.

Aaltonen:
Takseista puheen ollen; olen tässä pähkäillyt yhtä asiaa, että miksi jotkut taksin kuljettajat ajaa poka päällä aivan kun hullut?
Luulisi, että kun on se poka päällä, ei ole kiire minnekään enää. Taksatikittää kokoajan ja matkustajan turvallisuushan pitää aina asettaa kaiken muun edelle.
Sitten kun ei enää pokaa ole kyydissä, voi mun puolesta ajaa miten haluaa, jos haluaa sakkoriskit sun muut ottaa.

Joo ja tuli mieleen vielä tosta STOP jutusta, että pimeällä sateissa ilmalla kun ikkunat on täynnä vesipisaroita ja mahdollisesti huuruakin ikkunoiden sisäpinnoilla, niin osaako joku arvioida lähestyvän ajoneuvon nopeuden tarkasti näissä tilanteissa? Lähestyvän auton valothan häikäsee ja ei ainakaan ikkunoissa olevat vesipisarat auta asiaa ollenkaan.
Menee aika vaikeaksi sanon minä, joten se STOP on kyllä ihan paikallaan, edelleenkin.

Mikko86:

Takseista puheen ollen; olen tässä pähkäillyt yhtä asiaa, että miksi jotkut taksin kuljettajat ajaa poka päällä aivan kun hullut?

Kaipa se vuosien saatossa tulee tapa. Sit myös kaikki vilkut jää ja ajetaan persiissä kiinni ja hermoillaan... En ymmärrä. Tossa olin äskettäin yhen taksikuskin kanssa päivän ja meno oli vähintäänkin huvittavaa

juksii:

Luulisi, että kun on se poka päällä, ei ole kiire minnekään enää. Taksatikittää kokoajan ja matkustajan turvallisuushan pitää aina asettaa kaiken muun edelle.

Se juttu on siinä, että taksamittari tikittää kilometrejä. Mitä nopeempaa ajat sitä nopeempaa menee kilometrit ja ehdit vuoron aikana ajamaan enemmän. Eikai siinä muusta kyse voi olla?

yeeman:
Kyllä ne eurot valoissakin seisten kasaantuvat...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page