Keskustelua liikenteestä

<< < (1037/3019) > >>

juksii:
Quote

Eikä se mittari tiedä seisotaanko valoissa vai jonossa. Kuskit tuskin alkaisivat räpläämään erikseen mittariin pysähdyksen syitä.


Räpläähän ne nytkin sinne taksaluokan? Vai onko se kuskille ylivoimaista kun odotetaan väännetään mittarista vipu jossa lukee "odotustaksa" ja kun lähetään taas liikkeelle niin väännetään sinne normitaksa. Samoin sunnuntai ja yölisien vaihto tuntuu onnistuvan ilman ongelmia.

Mutta nyt on eräs elämän mysteeri ratkennut. Erääseen aikaan ajoin taksilla varsin usein Vaasan lentokentältä kotiin Laihialle yöllä. Kahta kertaa en muista että olisi ollut sama summa kuitissa kuin edellisellä kerralla. Toki tähän väliin mahtuu varmaan ainakin yksi taksojen korotus, mutta tosta odotustaksastahan se sitten tuli se ero taksimatkojen hintaan. Kun lähtiessä kuitenkin oli aina se sama aloitustaksa mittarissa.

hynkel:
Quote

Ööh... Siis sinun mielestäsi liikennevalot vastaavat samaa asiaa kuin liikenteen ruuhkautuminen. Minun mielestäni liikennevalot ovat olemassa 24 h

Eipä ne liikennevalot ole käytössä olemassaolostaan huolimatta 24h (kaikki, toki osa on). Toisekseen, asetusteksti ei sano sen syyn pitäisi olla sama asia kuin ruuhkautuminen. Siinä puhutaan muusta vastaavasta syystä, siis vastaavasta, eli syystä, joka aiheuttaa liikenteessa seisoskelua kuten ruuhkakin, ilman, että sillä olisi mitään tekemistä kuitenkaan ruuhkan kanssa. Tässä on olennaisempaa siis se seuraus (auton pysähtyminen) kuin se syy (ruuhka, liikennevalo, onnettomuus).

Quote

Räpläähän ne nytkin sinne taksaluokan? Vai onko se kuskille ylivoimaista kun odotetaan väännetään mittarista vipu jossa lukee "odotustaksa" ja kun lähetään taas liikkeelle niin väännetään sinne normitaksa. Samoin sunnuntai ja yölisien vaihto tuntuu onnistuvan ilman ongelmia.
Joo, taksaluokka räplätään kerran pari matkan aikana, ajo/odotus pitäis räplätä useita kymmeniä kertoja matkan aikana ruuhkassa.

Kyllähän henkilöautossakin pa-ilmaseoksen voisi laihentaa käsin, mutta ei se nyt hirveän kätevää olisi...

Mikko J Virtanen:
Quote

Räpläähän ne nytkin sinne taksaluokan? Vai onko se kuskille ylivoimaista kun odotetaan väännetään mittarista vipu jossa lukee "odotustaksa" ja kun lähetään taas liikkeelle niin väännetään sinne normitaksa. Samoin sunnuntai ja yölisien vaihto tuntuu onnistuvan ilman ongelmia.

Lähtömaksu 5€ vs 7,70€ vaihtuu automaattisesti, eli kuljettajan ei tarvitse vaihdella starttimaksuja itse. Esimerkiksi lentokenttälisä pitää tosin naputella käsin, mutta sekin varmaan tulevaisuudessa onnistuu automaattisesti jos lentokentän taksiseurantajärjestelmä ja taksamittari oppii keskustelemaan toistensa kanssa.

Asiakkaan kannalta olisi tietysti mukavinta, että kuljettaja joutuisi itse vaihtamaan odotustaksalle ja pois, koska kuljettaja todennäköisesti olisi niin laiska ettei jaksaisi joka hidastuksen kohdalla laittaa odotustaksaa käyntiin.. Mielummin keskitytään ajamiseen kuin mittarin räpeltämiseen (vaikka joitain kuljettajia joskus tuntuu kyytienvälityslaite kiinnostavan matkan aikana enemmän kuin ajaminen.)

Pe7e:
Hmm, vanha tapaus, enkä tiedä onko täällä ollut, mutta tulipa vastaan yhellä foorumilla... 



Sillälailla....

Pe7e:
Tulipa nähtyä aika jännä juttu tänään kun menin duuniin. Siinä joku yhdistelmä ajoi hyvän matkan päässä edellä, kun yhtäkkiä sieltä lensi jumalattoman kokoisia jäälaattoja katolta Varmaan 1mx1m kokosia kolme ja sitten sitä pienempiä helvetisti. Mitä kun tollanen pätkähtää sieltä tuulilasiin? Ei varmasti tee nättiä jälkeä +80kmh vauhdissa Siellä jotkut ohittelijat jäi tuon rekan perään roikkumaan (ilmeisesti kääntymässä seuraavasta liittymästä) ja samalla sieltä lens tollanen laatta niin se perässä ajaja joutui jarruttamaan aika kunnolla.. ja sen perässä oli sitten jo toinen auto... ei tollasta ihan normaalitilanteessa "odota" että milloin sieltä rekan katolta tulee sellanen jäälaatta päin näköä... siinä ei tosiaan mennyt sekuntiakaan kun se laatta ja sirpaleet sieltä irtosi ja lensi tielle...

Navigation

Up one level

Next page

Previous page