FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.08.17, 07:54

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 259 260 [261] 262 263 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1468014 times)
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5200 on: 18.11.08, 04:07 »

Toisekseen, kannattaa muistaa, että noita telineitä käytetään lähinnä rättikärryjen puhdistamiseen. Kukaan terve ihminen ei kiipeä umpikaapin päälle tuulessa ja tuiskeessa harjaamaan jotain pirun lunta. Se on niin vaarallinen paikka, että oksat pois. Sinne ei ole mitään asiaa. Jäinen, erittäin liukas tasainen levy 4 metrin korkeudessa ilman mitään kaiteita tai mitään, mistä ottaa kiinni kun tippuu. Minä en menisi mistään hinnasta, vaikka kuinka olisi lunta ja jäätä katolla. Aina vaaditaan, että pitäisi puhdistaa, mutta kukaan ei kerro mitään toimenpiteitä asian suorittamiseen edes suhtkoht turvallisesti. Niin kuin täälläkin syyllistytään siihen.

Niin, sen takia pitäisikin olla ne koko yhdistelmän mittaiset telineet ja niiden yhteydessä asianmukaiset työvälineet lumen poistamiseen telineiltä käsin, ettei sinne itse katolle tarvitsisi mennä. Tälläisiä en ole missään ikinä nähnyt. Talviaikaan katolle viitsii mennä lähinnä lämmitetyssä hallissa, kun katto on sulanut (ja mielellään kuivanut). KarPr:ssä oli varmaan pohjaltaan 2x4-metrinen, 3 metriä korkea teline. Ei sellasella tee tässä hommassa lasta eikä paskaa, yhdistelmää joutuisi siirtämään vaikka kuinka monta kertaa ja lunta ehtisi sateella kertyä jo uudestaan sinne putsattuun päähän...

Rättikärryn saa kohtuullisen hyvin putsattua tosin sisäpuoleltakin tökkimällä, siinä ei välttämättä telineitä tarvita, paitsi jos siinä on täyskorkea kuorma päällä (tai jotain sellaista, ettei päällä voi kiipeillä).
« Last Edit: 18.11.08, 04:11 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #5201 on: 18.11.08, 05:32 »

Ei siinä tartte perseessä roikkua. Itse selvisin kovalla jarrutuksella (ja loistavalla tuurilla) kun tiellä 130 vastaantulevasta rekasta lähti jäät tulemaan katolta. Onneksi siinä hormoneja syöneessa pakussa toimi jarrut ja oli pitoa tiessä - sen verran ikävää oli kattoa sitä tuulilasia kohti tulevaa isoa jääpaakkua.

Ja kyllä se vastuu on kuljettajalla, ja vaatisi todellakin tuollaisen kunnon rampin että ne pois saisi. Harvassa paikassa vaan oon nähnyt...

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Aaltonen
Former member
« Reply #5202 on: 18.11.08, 13:34 »

Tänään Hämeenlinnanmotarilla, Pirkkolan urheilupuiston pysäkki.

Oli jonoa kun aamusin on jonoa ja joku liikennevalo oli kait jumissa sielä Metsällässä päin, joka teki sen jonon sitten Hämpällekin. Enivei, olin pysäkille tulossa, siinä on pitkä pysäkki kun pysäkin kohdilla sieltä kaistalta pysäkkialueelle kääntyi henkilöauto. No ei siinä mitään, usein jättävät kyytiläisiä siihen pysäkille.

Mutta kun tämä käänsi pysäkin jälkeen samantien jalkakäytävälle, ajoi pysäkin ohi oikealle, jalankulkutietä alas pyörätielle, pyörätietä vasemmalle Pirkkolantielle, suojatien yli, risteyksen yli kohti Haagaa, meni vähän hiljaseks meikäläinen. On se jumlauta oltava kiire, herran jestas sentään. Ja tämä ei ollut EDES TAKSI, joka tämän upean jutun teki.

Kuvastaa niin täydellisesti sitä hommaa vaan tollanen käytös, "MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ, MINÄ EN JOUDA ODOTTAMAAN, MINÄ MINÄ JA MINÄ JA MINÄ.....".

.....

Ja huomista ootellessa, on luvattu kiva mukava lumikeli aamuksi, saas nähdä ehtiikö ne radiossa muuta puhuakkaan kuin kolareista.  Cry
Tänäkin aamuna oli jo sellasta pientä liukkautta, kuulemma oli yllättävää taas. Liukas keli aiheutti.  Grin

Henri Stschukin

Date Registered: 30.12.05

« Reply #5203 on: 18.11.08, 14:36 »

Toisekseen, kannattaa muistaa, että noita telineitä käytetään lähinnä rättikärryjen puhdistamiseen. Kukaan terve ihminen ei kiipeä umpikaapin päälle tuulessa ja tuiskeessa harjaamaan jotain pirun lunta. Se on niin vaarallinen paikka, että oksat pois. Sinne ei ole mitään asiaa. Jäinen, erittäin liukas tasainen levy 4 metrin korkeudessa ilman mitään kaiteita tai mitään, mistä ottaa kiinni kun tippuu. Minä en menisi mistään hinnasta, vaikka kuinka olisi lunta ja jäätä katolla. Aina vaaditaan, että pitäisi puhdistaa, mutta kukaan ei kerro mitään toimenpiteitä asian suorittamiseen edes suhtkoht turvallisesti. Niin kuin täälläkin syyllistytään siihen.
Toi on ihan totta, että  tuollainen lasikuituinen umpikaapin päällystä on liukkaampi kuin luistinrata. Samoin on merikonttien katot, joissa joudun nostokoukkuja käydä virittelemässä. Pitää hiipiä erittäin varovasti ja ottaa ketjuista tukea. Ja siellä konttien katoilla voi olla kivoja ylläreitä. Nimittäin vettä kun jäätyy niihin kontin uurteisiin, niin sieltä voi tulla sellaisia kultaharkon muotoisia pitkiä jääpaloja alas. Että pitäkää konttiautoihin pientä etäisyyttä, koska kaikki kuskit ei voi/puhdista niitä.
Henkka
Former member
« Reply #5204 on: 18.11.08, 14:37 »

Tänään Hämeenlinnanmotarilla, Pirkkolan urheilupuiston pysäkki.

Oli jonoa kun aamusin on jonoa ja joku liikennevalo oli kait jumissa sielä Metsällässä päin, joka teki sen jonon sitten Hämpällekin. Enivei, olin pysäkille tulossa, siinä on pitkä pysäkki kun pysäkin kohdilla sieltä kaistalta pysäkkialueelle kääntyi henkilöauto. No ei siinä mitään, usein jättävät kyytiläisiä siihen pysäkille.

Mutta kun tämä käänsi pysäkin jälkeen samantien jalkakäytävälle, ajoi pysäkin ohi oikealle, jalankulkutietä alas pyörätielle, pyörätietä vasemmalle Pirkkolantielle, suojatien yli, risteyksen yli kohti Haagaa, meni vähän hiljaseks meikäläinen. On se jumlauta oltava kiire, herran jestas sentään. Ja tämä ei ollut EDES TAKSI, joka tämän upean jutun teki.

Kuvastaa niin täydellisesti sitä hommaa vaan tollanen käytös, "MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ, MINÄ EN JOUDA ODOTTAMAAN, MINÄ MINÄ JA MINÄ JA MINÄ.....".

.....

Ja huomista ootellessa, on luvattu kiva mukava lumikeli aamuksi, saas nähdä ehtiikö ne radiossa muuta puhuakkaan kuin kolareista.  Cry
Tänäkin aamuna oli jo sellasta pientä liukkautta, kuulemma oli yllättävää taas. Liukas keli aiheutti.  Grin

Taitaa olla houkutteleva paikka, kun kesällä fillaroidessani tuosta Hämeenlinnänväylän alitse, sieltä kerran pukkasi auto alas kevyen liikenteen väylää. Tuli kyllä pohjoiseen menevien puolelta joten taisi olla vaan seuraava ramppi liian kaukana...

Munkkivuoressa harrastettiin kanssa tuota kanssa ja aika usein näki että Huopalahdentieltä ajettiin oikotietä Ulvilantielle, siitä Teboilin takaa menevän kevyen liikenteen väylän kautta. Tuo oli niin yleistä että sitä näki jo viikoittain. Saivat onneksi betoniporsaan laitettua tuohon.

Munkassa on ihan yleistä että ajetaan joitain oikoreittejä säännöllisesti ja jopa sporille tarkoitettuja reittejä pitkin. Päivittäin vien pienimmäistä päiväkotiin ja näitä oikojia näkee monta kertaa viikossa. Oli ruuhka-aika tai ei.

Aika yleisiä nämä tuntuvat olevan ja osa autoilijoista on ilmeisen kekseliäitä etsimään näitä "porsaanreikiä", vaikka se lopullinen hyöty olisikin minimaalinen. Valvontaa ei tarvitse juurikaan pelätä, ellei satu sitten tuurilla sinivuokot paikalle. Ja osa varmaan tekee vain perässä kun aikansa katsoo ja ärsyyntyy.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #5205 on: 18.11.08, 14:58 »

Ja huomista ootellessa, on luvattu kiva mukava lumikeli aamuksi
Oikeesti? Eteläänkin? thmbup
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #5206 on: 18.11.08, 15:12 »

Torstaina.

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Henkka
Former member
« Reply #5207 on: 18.11.08, 16:01 »

Lumikelit on ehkä liioilteltuja tänne etelärannikolle. Pakkaselle menee ja lumien tulo aivan eteläänkin on kuuroista kiinni.

Voi tietysti mennä niin kuin pari vuotta sitten. Kehä kolmosen korkeudella oli täysi talvi parisen päivää ja kun mentiin etelään päin, niin lumiraja tuli vastaan suunnilleen kehä ykkösen kohdalla.

http://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/paikalli.html

http://www.saakeskus.fi/

Aaltonen
Former member
« Reply #5208 on: 18.11.08, 18:56 »

Taitaa olla houkutteleva paikka, kun kesällä fillaroidessani tuosta Hämeenlinnänväylän alitse, sieltä kerran pukkasi auto alas kevyen liikenteen väylää. Tuli kyllä pohjoiseen menevien puolelta joten taisi olla vaan seuraava ramppi liian kaukana...

Munkkivuoressa harrastettiin kanssa tuota kanssa ja aika usein näki että Huopalahdentieltä ajettiin oikotietä Ulvilantielle, siitä Teboilin takaa menevän kevyen liikenteen väylän kautta. Tuo oli niin yleistä että sitä näki jo viikoittain. Saivat onneksi betoniporsaan laitettua tuohon.

Munkassa on ihan yleistä että ajetaan joitain oikoreittejä säännöllisesti ja jopa sporille tarkoitettuja reittejä pitkin. Päivittäin vien pienimmäistä päiväkotiin ja näitä oikojia näkee monta kertaa viikossa. Oli ruuhka-aika tai ei.

Aika yleisiä nämä tuntuvat olevan ja osa autoilijoista on ilmeisen kekseliäitä etsimään näitä "porsaanreikiä", vaikka se lopullinen hyöty olisikin minimaalinen. Valvontaa ei tarvitse juurikaan pelätä, ellei satu sitten tuurilla sinivuokot paikalle. Ja osa varmaan tekee vain perässä kun aikansa katsoo ja ärsyyntyy.

Ei jumlatauta. Pitää olla kyllä melkonen pokka, että tollasia kehtaa tehdä. Koskaan kun ei tiedä, että kuka sen näkee. Uskomatonta. Tossa olis selittelyt aika vähissä, jos sattuis pyöräilijän vaikka teilaamaan ohi mennen kun on niin kiire.  Angry
Aaltonen
Former member
« Reply #5209 on: 18.11.08, 18:57 »

No joo torstaina näköjää, piti tulla aamulle jo loskakelit, mutta armahdus käynyt, sen näkee sitten 4.15 kun töihin lähen tööttäämään, että mikä tilanne on.
Aaltonen
Former member
« Reply #5210 on: 18.11.08, 18:59 »

Lumikelit on ehkä liioilteltuja tänne etelärannikolle. Pakkaselle menee ja lumien tulo aivan eteläänkin on kuuroista kiinni.

No joo harvemmiksi käy, mutta sitten kun sitä tulee, niin sitä tulee sitten keralla sen verran, että voi todella unohtaa kellon ja kaiken muunkin kotia. Viime talvena muistaakseni olin vain 45 minuuttia myöhässä, se pahin keli kun oli kertaalleen.  Grin
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #5211 on: 18.11.08, 19:08 »

No joo torstaina näköjää, piti tulla aamulle jo loskakelit, mutta armahdus käynyt, sen näkee sitten 4.15 kun töihin lähen tööttäämään, että mikä tilanne on.
Mä voisin vahtia sitä lumentuloa aamukuuteen asti (yön ajossa) niin jatka sä siitä  Cool

Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #5212 on: 19.11.08, 12:07 »

Mä voisin vahtia sitä lumentuloa aamukuuteen asti (yön ajossa) niin jatka sä siitä  Cool

Viime yönä klo 24 - 02 Riihimäki - Hyvinkää välillä tuiskutti räntää siihen malliin, että ei kattopitkiä voinut käyttää. Samaten Vantaalla satoi vielä 3 aikaan räntää. Tosin, poishan se kaikki suli ennen kansalaisten liikkeellelähtöä.
Aaltonen
Former member
« Reply #5213 on: 19.11.08, 12:15 »

Viime yönä klo 24 - 02 Riihimäki - Hyvinkää välillä tuiskutti räntää siihen malliin, että ei kattopitkiä voinut käyttää. Samaten Vantaalla satoi vielä 3 aikaan räntää. Tosin, poishan se kaikki suli ennen kansalaisten liikkeellelähtöä.

Ihan hyvä että suli pois ennen kun kansalaiset lähti liikkeelle. Kun silti ajovat Ykköstiellä Veikkolan kohdilla pari kolaria.

Huomiseksi on sitten luvattu tosiaan lunta maahan aamuksi, saas nähdä sitten.

Henkka
Former member
« Reply #5214 on: 19.11.08, 17:36 »

Nyt noissa netistä onkimissani pitkän aikavälin ennustuksissa (GFS) näyttäisi sille, että viikko eteenpäin olisi pakkaskeliä ja luntakin näyttäisi tulevan pääkaupunkiseutua myöden. Jopa sen verran, että voisi päästä laduille ja pulkkamäkeen. Talviselta siis näyttää.

Mutta noi ennusteajot ajetaan neljä kertaa päivässä ja ei olisi ensimmäinen kerta kun helteet tai lumikelit ovatkin kadonnet, kun katsoo päivitettyjä ennusteita.

Petri Koivisto

« Reply #5215 on: 19.11.08, 18:02 »

Huomiseksi on sitten luvattu tosiaan lunta maahan aamuksi, saas nähdä sitten.
Jännää thmbup Aamulla duuniin meno kuudelta joten oiskohan jo siihen aikaan lunta maassa.. pakkasta ainakin näytti tulevan jopa -6, täytyi käydä laittamassa auto piuhaan... Cool
Aaltonen
Former member
« Reply #5216 on: 19.11.08, 18:53 »

Jännää thmbup Aamulla duuniin meno kuudelta joten oiskohan jo siihen aikaan lunta maassa.. pakkasta ainakin näytti tulevan jopa -6, täytyi käydä laittamassa auto piuhaan... Cool

Vasta kuudelta, siihen aikaan on ajettu jo yks siivu Stadista maalle.  Cheesy Laita joo Fiiaatti piuhaan, ettei Polle karkaa tallista.  Smiley
Henkka
Former member
« Reply #5217 on: 19.11.08, 19:31 »

Vasta kuudelta, siihen aikaan on ajettu jo yks siivu Stadista maalle. 

Otan osaa!  Wink
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #5218 on: 19.11.08, 20:01 »

Mutta noi ennusteajot ajetaan neljä kertaa päivässä ja ei olisi ensimmäinen kerta kun helteet tai lumikelit ovatkin kadonnet, kun katsoo päivitettyjä ennusteita.

Tätä Ilmatieteen laitoksen Vantaan ennustetta kun katsoo, niin kyllä tuo aika lumiselta näyttää.

[ attachment removed / expired ]

Tästä voitaneen siis päätellä, että pelti tulee rytisemään tällä viikolla vielä monta kertaa.

Edit: Kuva näkyviin
« Last Edit: 19.11.08, 20:08 by Antti Havukainen »
Petri Koivisto

« Reply #5219 on: 19.11.08, 20:06 »

Tässä tuo kuva...

Siistiä että täälläkin nähdään vielä lunta! thmbup
Pages: 1 ... 259 260 [261] 262 263 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1