Keskustelua liikenteestä

<< < (1041/3031) > >>

hynkel:
Quote

Liikkeessä se vesi siihen tuskin jäätyy? Ja jos siihen vettä sataa niin tuskin se silloinkaan siihen jäätyy kun ei ole pakkasta? Ja tuskin ajat niin kauaa että se lämpötila menee niin paljon miinukselle että se vesi jäätyy?


Olen varmaan nähnyt unta, kun auto on jäätynyt joka puolelta sataneen rännän takia. Hienosti se ainakin irtoaa levyinä kun ajaa vähän kovempaa johonkin sulaan mutkaan. Millä logiikalla (sulaa) vettä ei voisi sataa pakkasella?

ps. räntä ei välttämäti jäädy katolle, jos keli on pakkasella, mutta lähellä nollaa, kun auto seisoo ja eristeiden läpi yms. tunkee lämpöä katolle. Ajaessa viima kylmentää katon pinnan aika tarkkaan ulkoilman lämpötilaan. Samoin myös tieltä pöllyävä lumi voi kertyä pintoihin ja tiivistyäkin siinä niin reippaasti, että se irtoaa enempi tai vähempi jäisenä laattoina.

Joona:
Quote

Eli kun auton katolle sataa vettä ja sitten se jäätyy, niin vartin ajon jälkeen pitää lyödä auto parkkiin kehä ykköselle ja pystyttää telineet katon puhdistamiseksi? Tikapuiltahan ei saa työskennellä, eikä myöskään itse katolta, jos siellä ei ole kaiteita putoamisen estämiseksi...

Vielä kun jossain olisi edes 25 metriä pitkä teline... Eikä se nyt lohduta, jos sellainen yhdessä paikassa on, terminaaleja on tuhansia ja jokaisen pihalla joutuu periaatteessa suorittamaan ko. proseduuria. Rekoista on toisaalta katot ja muut pinnat kuitenkin paljon harvemmin kontaminoituneet jäällä/lumella kuin henkilöautoista...


Toisekseen, kannattaa muistaa, että noita telineitä käytetään lähinnä rättikärryjen puhdistamiseen. Kukaan terve ihminen ei kiipeä umpikaapin päälle tuulessa ja tuiskeessa harjaamaan jotain pirun lunta. Se on niin vaarallinen paikka, että oksat pois. Sinne ei ole mitään asiaa. Jäinen, erittäin liukas tasainen levy 4 metrin korkeudessa ilman mitään kaiteita tai mitään, mistä ottaa kiinni kun tippuu. Minä en menisi mistään hinnasta, vaikka kuinka olisi lunta ja jäätä katolla. Aina vaaditaan, että pitäisi puhdistaa, mutta kukaan ei kerro mitään toimenpiteitä asian suorittamiseen edes suhtkoht turvallisesti. Niin kuin täälläkin syyllistytään siihen.

hynkel:
Quote

Toisekseen, kannattaa muistaa, että noita telineitä käytetään lähinnä rättikärryjen puhdistamiseen. Kukaan terve ihminen ei kiipeä umpikaapin päälle tuulessa ja tuiskeessa harjaamaan jotain pirun lunta. Se on niin vaarallinen paikka, että oksat pois. Sinne ei ole mitään asiaa. Jäinen, erittäin liukas tasainen levy 4 metrin korkeudessa ilman mitään kaiteita tai mitään, mistä ottaa kiinni kun tippuu. Minä en menisi mistään hinnasta, vaikka kuinka olisi lunta ja jäätä katolla. Aina vaaditaan, että pitäisi puhdistaa, mutta kukaan ei kerro mitään toimenpiteitä asian suorittamiseen edes suhtkoht turvallisesti. Niin kuin täälläkin syyllistytään siihen.


Niin, sen takia pitäisikin olla ne koko yhdistelmän mittaiset telineet ja niiden yhteydessä asianmukaiset työvälineet lumen poistamiseen telineiltä käsin, ettei sinne itse katolle tarvitsisi mennä. Tälläisiä en ole missään ikinä nähnyt. Talviaikaan katolle viitsii mennä lähinnä lämmitetyssä hallissa, kun katto on sulanut (ja mielellään kuivanut). KarPr:ssä oli varmaan pohjaltaan 2x4-metrinen, 3 metriä korkea teline. Ei sellasella tee tässä hommassa lasta eikä paskaa, yhdistelmää joutuisi siirtämään vaikka kuinka monta kertaa ja lunta ehtisi sateella kertyä jo uudestaan sinne putsattuun päähän...

Rättikärryn saa kohtuullisen hyvin putsattua tosin sisäpuoleltakin tökkimällä, siinä ei välttämättä telineitä tarvita, paitsi jos siinä on täyskorkea kuorma päällä (tai jotain sellaista, ettei päällä voi kiipeillä).

Judanssi:
Ei siinä tartte perseessä roikkua. Itse selvisin kovalla jarrutuksella (ja loistavalla tuurilla) kun tiellä 130 vastaantulevasta rekasta lähti jäät tulemaan katolta. Onneksi siinä hormoneja syöneessa pakussa toimi jarrut ja oli pitoa tiessä - sen verran ikävää oli kattoa sitä tuulilasia kohti tulevaa isoa jääpaakkua.

Ja kyllä se vastuu on kuljettajalla, ja vaatisi todellakin tuollaisen kunnon rampin että ne pois saisi. Harvassa paikassa vaan oon nähnyt...

Aaltonen:
Tänään Hämeenlinnanmotarilla, Pirkkolan urheilupuiston pysäkki.

Oli jonoa kun aamusin on jonoa ja joku liikennevalo oli kait jumissa sielä Metsällässä päin, joka teki sen jonon sitten Hämpällekin. Enivei, olin pysäkille tulossa, siinä on pitkä pysäkki kun pysäkin kohdilla sieltä kaistalta pysäkkialueelle kääntyi henkilöauto. No ei siinä mitään, usein jättävät kyytiläisiä siihen pysäkille.

Mutta kun tämä käänsi pysäkin jälkeen samantien jalkakäytävälle, ajoi pysäkin ohi oikealle, jalankulkutietä alas pyörätielle, pyörätietä vasemmalle Pirkkolantielle, suojatien yli, risteyksen yli kohti Haagaa, meni vähän hiljaseks meikäläinen. On se jumlauta oltava kiire, herran jestas sentään. Ja tämä ei ollut EDES TAKSI, joka tämän upean jutun teki.

Kuvastaa niin täydellisesti sitä hommaa vaan tollanen käytös, "MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ, MINÄ EN JOUDA ODOTTAMAAN, MINÄ MINÄ JA MINÄ JA MINÄ.....".

.....

Ja huomista ootellessa, on luvattu kiva mukava lumikeli aamuksi, saas nähdä ehtiikö ne radiossa muuta puhuakkaan kuin kolareista. 
Tänäkin aamuna oli jo sellasta pientä liukkautta, kuulemma oli yllättävää taas. Liukas keli aiheutti. 


Navigation

Up one level

Next page

Previous page