Keskustelua liikenteestä

<< < (1041/3033) > >>

hynkel:
Quote

Toisekseen, kannattaa muistaa, että noita telineitä käytetään lähinnä rättikärryjen puhdistamiseen. Kukaan terve ihminen ei kiipeä umpikaapin päälle tuulessa ja tuiskeessa harjaamaan jotain pirun lunta. Se on niin vaarallinen paikka, että oksat pois. Sinne ei ole mitään asiaa. Jäinen, erittäin liukas tasainen levy 4 metrin korkeudessa ilman mitään kaiteita tai mitään, mistä ottaa kiinni kun tippuu. Minä en menisi mistään hinnasta, vaikka kuinka olisi lunta ja jäätä katolla. Aina vaaditaan, että pitäisi puhdistaa, mutta kukaan ei kerro mitään toimenpiteitä asian suorittamiseen edes suhtkoht turvallisesti. Niin kuin täälläkin syyllistytään siihen.


Niin, sen takia pitäisikin olla ne koko yhdistelmän mittaiset telineet ja niiden yhteydessä asianmukaiset työvälineet lumen poistamiseen telineiltä käsin, ettei sinne itse katolle tarvitsisi mennä. Tälläisiä en ole missään ikinä nähnyt. Talviaikaan katolle viitsii mennä lähinnä lämmitetyssä hallissa, kun katto on sulanut (ja mielellään kuivanut). KarPr:ssä oli varmaan pohjaltaan 2x4-metrinen, 3 metriä korkea teline. Ei sellasella tee tässä hommassa lasta eikä paskaa, yhdistelmää joutuisi siirtämään vaikka kuinka monta kertaa ja lunta ehtisi sateella kertyä jo uudestaan sinne putsattuun päähän...

Rättikärryn saa kohtuullisen hyvin putsattua tosin sisäpuoleltakin tökkimällä, siinä ei välttämättä telineitä tarvita, paitsi jos siinä on täyskorkea kuorma päällä (tai jotain sellaista, ettei päällä voi kiipeillä).

Judanssi:
Ei siinä tartte perseessä roikkua. Itse selvisin kovalla jarrutuksella (ja loistavalla tuurilla) kun tiellä 130 vastaantulevasta rekasta lähti jäät tulemaan katolta. Onneksi siinä hormoneja syöneessa pakussa toimi jarrut ja oli pitoa tiessä - sen verran ikävää oli kattoa sitä tuulilasia kohti tulevaa isoa jääpaakkua.

Ja kyllä se vastuu on kuljettajalla, ja vaatisi todellakin tuollaisen kunnon rampin että ne pois saisi. Harvassa paikassa vaan oon nähnyt...

Aaltonen:
Tänään Hämeenlinnanmotarilla, Pirkkolan urheilupuiston pysäkki.

Oli jonoa kun aamusin on jonoa ja joku liikennevalo oli kait jumissa sielä Metsällässä päin, joka teki sen jonon sitten Hämpällekin. Enivei, olin pysäkille tulossa, siinä on pitkä pysäkki kun pysäkin kohdilla sieltä kaistalta pysäkkialueelle kääntyi henkilöauto. No ei siinä mitään, usein jättävät kyytiläisiä siihen pysäkille.

Mutta kun tämä käänsi pysäkin jälkeen samantien jalkakäytävälle, ajoi pysäkin ohi oikealle, jalankulkutietä alas pyörätielle, pyörätietä vasemmalle Pirkkolantielle, suojatien yli, risteyksen yli kohti Haagaa, meni vähän hiljaseks meikäläinen. On se jumlauta oltava kiire, herran jestas sentään. Ja tämä ei ollut EDES TAKSI, joka tämän upean jutun teki.

Kuvastaa niin täydellisesti sitä hommaa vaan tollanen käytös, "MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ, MINÄ EN JOUDA ODOTTAMAAN, MINÄ MINÄ JA MINÄ JA MINÄ.....".

.....

Ja huomista ootellessa, on luvattu kiva mukava lumikeli aamuksi, saas nähdä ehtiikö ne radiossa muuta puhuakkaan kuin kolareista. 
Tänäkin aamuna oli jo sellasta pientä liukkautta, kuulemma oli yllättävää taas. Liukas keli aiheutti. 


Cyclone:
Quote

Toisekseen, kannattaa muistaa, että noita telineitä käytetään lähinnä rättikärryjen puhdistamiseen. Kukaan terve ihminen ei kiipeä umpikaapin päälle tuulessa ja tuiskeessa harjaamaan jotain pirun lunta. Se on niin vaarallinen paikka, että oksat pois. Sinne ei ole mitään asiaa. Jäinen, erittäin liukas tasainen levy 4 metrin korkeudessa ilman mitään kaiteita tai mitään, mistä ottaa kiinni kun tippuu. Minä en menisi mistään hinnasta, vaikka kuinka olisi lunta ja jäätä katolla. Aina vaaditaan, että pitäisi puhdistaa, mutta kukaan ei kerro mitään toimenpiteitä asian suorittamiseen edes suhtkoht turvallisesti. Niin kuin täälläkin syyllistytään siihen.

Toi on ihan totta, että  tuollainen lasikuituinen umpikaapin päällystä on liukkaampi kuin luistinrata. Samoin on merikonttien katot, joissa joudun nostokoukkuja käydä virittelemässä. Pitää hiipiä erittäin varovasti ja ottaa ketjuista tukea. Ja siellä konttien katoilla voi olla kivoja ylläreitä. Nimittäin vettä kun jäätyy niihin kontin uurteisiin, niin sieltä voi tulla sellaisia kultaharkon muotoisia pitkiä jääpaloja alas. Että pitäkää konttiautoihin pientä etäisyyttä, koska kaikki kuskit ei voi/puhdista niitä.

Henkka:
Quote

Tänään Hämeenlinnanmotarilla, Pirkkolan urheilupuiston pysäkki.

Oli jonoa kun aamusin on jonoa ja joku liikennevalo oli kait jumissa sielä Metsällässä päin, joka teki sen jonon sitten Hämpällekin. Enivei, olin pysäkille tulossa, siinä on pitkä pysäkki kun pysäkin kohdilla sieltä kaistalta pysäkkialueelle kääntyi henkilöauto. No ei siinä mitään, usein jättävät kyytiläisiä siihen pysäkille.

Mutta kun tämä käänsi pysäkin jälkeen samantien jalkakäytävälle, ajoi pysäkin ohi oikealle, jalankulkutietä alas pyörätielle, pyörätietä vasemmalle Pirkkolantielle, suojatien yli, risteyksen yli kohti Haagaa, meni vähän hiljaseks meikäläinen. On se jumlauta oltava kiire, herran jestas sentään. Ja tämä ei ollut EDES TAKSI, joka tämän upean jutun teki.

Kuvastaa niin täydellisesti sitä hommaa vaan tollanen käytös, "MINÄ MINÄ MINÄ MINÄ, MINÄ EN JOUDA ODOTTAMAAN, MINÄ MINÄ JA MINÄ JA MINÄ.....".

.....

Ja huomista ootellessa, on luvattu kiva mukava lumikeli aamuksi, saas nähdä ehtiikö ne radiossa muuta puhuakkaan kuin kolareista. 
Tänäkin aamuna oli jo sellasta pientä liukkautta, kuulemma oli yllättävää taas. Liukas keli aiheutti. 


Taitaa olla houkutteleva paikka, kun kesällä fillaroidessani tuosta Hämeenlinnänväylän alitse, sieltä kerran pukkasi auto alas kevyen liikenteen väylää. Tuli kyllä pohjoiseen menevien puolelta joten taisi olla vaan seuraava ramppi liian kaukana...

Munkkivuoressa harrastettiin kanssa tuota kanssa ja aika usein näki että Huopalahdentieltä ajettiin oikotietä Ulvilantielle, siitä Teboilin takaa menevän kevyen liikenteen väylän kautta. Tuo oli niin yleistä että sitä näki jo viikoittain. Saivat onneksi betoniporsaan laitettua tuohon.

Munkassa on ihan yleistä että ajetaan joitain oikoreittejä säännöllisesti ja jopa sporille tarkoitettuja reittejä pitkin. Päivittäin vien pienimmäistä päiväkotiin ja näitä oikojia näkee monta kertaa viikossa. Oli ruuhka-aika tai ei.

Aika yleisiä nämä tuntuvat olevan ja osa autoilijoista on ilmeisen kekseliäitä etsimään näitä "porsaanreikiä", vaikka se lopullinen hyöty olisikin minimaalinen. Valvontaa ei tarvitse juurikaan pelätä, ellei satu sitten tuurilla sinivuokot paikalle. Ja osa varmaan tekee vain perässä kun aikansa katsoo ja ärsyyntyy.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page