Keskustelua liikenteestä

<< < (1053/3019) > >>

TarppiVertainen:
Onpa raskaallaliikenteellä kiire, jos sallittua ajelevat
Itse ajelin eilen 69-tiellä 80:n alueella liukkauden vuoksi n.70km/h ja h-autot ajelivat joko persiissä, tai ohittivat!
Toisaalta olihan eilen lauantai ja jengillä oli kiire kapakoihin
Mä vaan hidastelin, että tulis tunteja lisää

Pe7e:

Miksei tämä voisi olla mahdollista? Pitääkö tuolla liikenteessä mennä asenteella "Minä olen aivan paska kuski ja en tiedä mitä auto tekee, kun käännän rattia oikealle"?

Parempi tuokin asenne kuin tuo Mikon "esittämä"... Tosin ei nyt ihan noinkaan epävarma täydy olla muttei ylimielinenkään. Niin et kyllä pärjää pitkälle tuolla.
Tai no pärjäähän ne "SUVistitkin" mutta maine on mitä on...sama kuin bemaristeilla... Eikä se noiden meno nyt kovin turvallistakaan aina ole..

Etkai sinä ole minkään kuorma-auton ratissa duunissa?

nisse90:

Parempi tuokin asenne kuin tuo Mikon "esittämä"... Tosin ei nyt ihan noinkaan epävarma täydy olla muttei ylimielinenkään. Niin et kyllä pärjää pitkälle tuolla.
Tai no pärjäähän ne "SUVistitkin" mutta maine on mitä on...sama kuin bemaristeilla... Eikä se noiden meno nyt kovin turvallistakaan aina ole..

Jepjep.

Etkai sinä ole minkään kuorma-auton ratissa duunissa?

Näin kouluaikana ajelen tollasta kevyttä 5-tonnista ja lomilla sitten taas 26-tonninen alle. Että kannattaa taas jouluna varoa siellä Vantaalla, kun terrorisoin menemään. Ei paljon jää Bravosta jäljelle, jos täräytän MAN:lla päälle.

mmniemi:

Miksei tämä voisi olla mahdollista?

Moni vainaja tai pyörätuolipotilaskin on luullut sen olevan mahdollista

Asiasta kolmanteen. Kävin tuossa pari tuntia takaperin nortinhakumatkalla, niin piti sitten siinä samalla käydä ihan ajelemassa pidempi lenkki ja vähän testailemassa "uuden" auton ominaisuuksia vähän hankalammassa kelissä. Tulin siihen tulokseen, että ESP on perseestä ja normikorkuiset alustat pitäisi kieltää lailla No ei sentään ihan noinkaan, mutta olipahan erilainen tunne ajella. "Äärirajoilla" ajo ESP:n kanssa vaatii moiseen tottumattomalta kyllä paljon opettelua. Sehän pakottaa ajamaan ihan päinvastoin, kuin mitä ilman sitä pitää autoa ajaa. Normaalisti jos auto lähtee esim. luisuun, ohjataan vastaan ja painetaan kaasua, niin kyllä se siitä oikeaa. Vaan mitä tekee ESP? Jos ohjaat vastaan, ESP kuvittelee, että eihän tässä tarvikkaan yrittää auttaa, mutta samaan aikaan se ei anna tehoja vetäville pyörille yhtään, vaikka kuinka kaasua painaa. Mitä tuossa pitää tehdä? Pitää vaan kääntää rattia entistä tiukemmin mutkan suuntaan ja toivoa, että se ESP tietää mitä tekee? Ainakin toistaiseksi tuntuu, että taidan pitää ainakin tällaisilla pöpperökeleillä koko systeemin pois päältä   Ja mitä tulee alustaan, niin on jotenkin pelottava tunne ajaa tuolla liukkaalla ja lumipolanteissa normikorkuisella autolla vanhan auton kovaksi hakatun madallussarjan jälkeen. Vanhassa autossa tunsi kaiken perseessä, mutta tuossa tuntuu, että ei ole mitään tuntoa. Eikä tuo uuden sähköinen ohjaustehostin ainakaan auta asiaa.

nisse90:

Moni vainaja tai pyörätuolipotilaskin on luullut sen olevan mahdollista

Minä ajelen rajoitusten ja olosuhteiden mukaan, enkä kaahaile tai ajele kännissä. Siinä on varmaan ero noihin nyk. pyörätuolipotilaisiin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page