Keskustelua liikenteestä

<< < (1053/3033) > >>

nisse90:
Quote

Parempi tuokin asenne kuin tuo Mikon "esittämä"... Tosin ei nyt ihan noinkaan epävarma täydy olla muttei ylimielinenkään. Niin et kyllä pärjää pitkälle tuolla.
Tai no pärjäähän ne "SUVistitkin" mutta maine on mitä on...sama kuin bemaristeilla... Eikä se noiden meno nyt kovin turvallistakaan aina ole..

Jepjep.

Quote

Etkai sinä ole minkään kuorma-auton ratissa duunissa?

Näin kouluaikana ajelen tollasta kevyttä 5-tonnista ja lomilla sitten taas 26-tonninen alle. Että kannattaa taas jouluna varoa siellä Vantaalla, kun terrorisoin menemään. Ei paljon jää Bravosta jäljelle, jos täräytän MAN:lla päälle.

mmniemi:
Quote

Miksei tämä voisi olla mahdollista?


Moni vainaja tai pyörätuolipotilaskin on luullut sen olevan mahdollista

Asiasta kolmanteen. Kävin tuossa pari tuntia takaperin nortinhakumatkalla, niin piti sitten siinä samalla käydä ihan ajelemassa pidempi lenkki ja vähän testailemassa "uuden" auton ominaisuuksia vähän hankalammassa kelissä. Tulin siihen tulokseen, että ESP on perseestä ja normikorkuiset alustat pitäisi kieltää lailla No ei sentään ihan noinkaan, mutta olipahan erilainen tunne ajella. "Äärirajoilla" ajo ESP:n kanssa vaatii moiseen tottumattomalta kyllä paljon opettelua. Sehän pakottaa ajamaan ihan päinvastoin, kuin mitä ilman sitä pitää autoa ajaa. Normaalisti jos auto lähtee esim. luisuun, ohjataan vastaan ja painetaan kaasua, niin kyllä se siitä oikeaa. Vaan mitä tekee ESP? Jos ohjaat vastaan, ESP kuvittelee, että eihän tässä tarvikkaan yrittää auttaa, mutta samaan aikaan se ei anna tehoja vetäville pyörille yhtään, vaikka kuinka kaasua painaa. Mitä tuossa pitää tehdä? Pitää vaan kääntää rattia entistä tiukemmin mutkan suuntaan ja toivoa, että se ESP tietää mitä tekee? Ainakin toistaiseksi tuntuu, että taidan pitää ainakin tällaisilla pöpperökeleillä koko systeemin pois päältä   Ja mitä tulee alustaan, niin on jotenkin pelottava tunne ajaa tuolla liukkaalla ja lumipolanteissa normikorkuisella autolla vanhan auton kovaksi hakatun madallussarjan jälkeen. Vanhassa autossa tunsi kaiken perseessä, mutta tuossa tuntuu, että ei ole mitään tuntoa. Eikä tuo uuden sähköinen ohjaustehostin ainakaan auta asiaa.

nisse90:
Quote

Moni vainaja tai pyörätuolipotilaskin on luullut sen olevan mahdollista

Minä ajelen rajoitusten ja olosuhteiden mukaan, enkä kaahaile tai ajele kännissä. Siinä on varmaan ero noihin nyk. pyörätuolipotilaisiin.

Pe7e:
Quote

Asiasta kolmanteen. Kävin tuossa pari tuntia takaperin nortinhakumatkalla, niin piti sitten siinä samalla käydä ihan ajelemassa pidempi lenkki ja vähän testailemassa "uuden" auton ominaisuuksia vähän hankalammassa kelissä. Tulin siihen tulokseen, että ESP on perseestä ja normikorkuiset alustat pitäisi kieltää lailla No ei sentään ihan noinkaan, mutta olipahan erilainen tunne ajella. "Äärirajoilla" ajo ESP:n kanssa vaatii moiseen tottumattomalta kyllä paljon opettelua. Sehän pakottaa ajamaan ihan päinvastoin, kuin mitä ilman sitä pitää autoa ajaa. Normaalisti jos auto lähtee esim. luisuun, ohjataan vastaan ja painetaan kaasua, niin kyllä se siitä oikeaa. Vaan mitä tekee ESP? Jos ohjaat vastaan, ESP kuvittelee, että eihän tässä tarvikkaan yrittää auttaa, mutta samaan aikaan se ei anna tehoja vetäville pyörille yhtään, vaikka kuinka kaasua painaa. Mitä tuossa pitää tehdä? Pitää vaan kääntää rattia entistä tiukemmin mutkan suuntaan ja toivoa, että se ESP tietää mitä tekee? Ainakin toistaiseksi tuntuu, että taidan pitää ainakin tällaisilla pöpperökeleillä koko systeemin pois päältä   Ja mitä tulee alustaan, niin on jotenkin pelottava tunne ajaa tuolla liukkaalla ja lumipolanteissa normikorkuisella autolla vanhan auton kovaksi hakatun madallussarjan jälkeen. Vanhassa autossa tunsi kaiken perseessä, mutta tuossa tuntuu, että ei ole mitään tuntoa. Eikä tuo uuden sähköinen ohjaustehostin ainakaan auta asiaa.

ASR kyllä myöskin yhtä tyhjän kanssa... tosin tuosta ajonvakautusjärjestelmästä ei oo mulla hirveesti kokemusta.. eikös tuo tule mukaan kuvioihin lähinnä jossain sivuluisussa tms? Ei ole hirveesti ollu tarvetta tollasella... hitto kun ei tullu mentyä kakkosvaiheen liukkaisiin omalla autolla... ois voinu siellä vähän kokeilla noita tsydeemeitä..

Ja eikös se niin mene että ESP jarruttaa luisun vastaisesti (eli jos auto lähtee luisuun vasemmalle niin ESP jarruttaa oikealta, eli suoristaa auton...?) ja ASR "ei anna tehoja"... ? Mä en ainakaan yhtään tykkää siitä kun tossa sohjossa koittaa painaa kaasua niin lasissa vilkkuu valo eikä auto liiku mihinkään...  En sitten tiedä lähtiskö se sutimalla paremmin mutta.. nojoo, saahan ton ASR:n pois päältä että sikäli..

onneks tollasessa sohjossa ei tartte pitkään täällä etelässä ainakaan ajella... torstaina jo plussalla ainakin.. perjantaina jo +5

tornadof36:
Quote

Ajoin äsken myös tuolla Lahden motarilla. Ainoat, jotka piti "suurinta sallittua" oli raskas liikenne...

MikkO


Tere,

Kentältä ajelin äsken tänne susirajan taa(hyvinkäälle). Vastaantuli paljon autoja jonossa. Yhdistelmäajoneuvot näkyivät tulevan sitä ohituskaistaa pitkin.
Tuossa kelissä aikamoista riskinottoa. Kun ajattelee, että noista Palojoen mäistä ei ole kehä 3 kaan kuin 4-5 minuuttia matkaa.

Henkilöautonkuljettajat ajelivat 80-90 km/t motarilla. Ihan hyvä. Pohjoiseen meneviä kaistoja ei ollut ihan äskettäin aurattu.

-jukka

Navigation

Up one level

Next page

Previous page