Keskustelua liikenteestä

<< < (1077/3033) > >>

Pe7e:
Quote

Aivan, Nelikolla ongelma on ratkennut. Aina kerkee, mihin tahansa väliin, kelistä riippumatta. Tervemenoa kortti. 
Itseasiassa olin auttamassa. Minusta se ei ollut kauhean mukava hetki.

Mitä sitten jos on tehokas auto ja nelikko? Ei kait sillä tartte leikkimään ruveta niin että kortti lähtee?

Ja kuulinkin tuon jo muualta että olit paikanpäällä. Ajoitko kenties sitä toista linjaa vai? Siis sitä joka otti ne 51:n matkustajat kyytiin sitten.. 452 tjn mikä olikaan.. luulin että ajelet vaan jossain tsadissa/epsoossa päin...

Quote

OKEI.  Tämähän on loistavaa!

Mikä ihme ongelma sulla nyt on että otat kaiken itseesi mitä olen puhunut rekoista? Ei ole mulle ainakaan tullu sellasta tilannetta vastaan että bussista ois jotenkin haittaa ollut missään vaiheessa liikenteessä...

mmniemi:
Quote

Ahaa, eli me raskaankaluston kuljettajat ollaan syypäitä siihen kaikkeen aamuruuhkaan, kaikkeen liittymissä tapahtuviin OHO HUPS tilanteisiin, kaikkiin tukkeutuneisiin teihin ja risteyksiin ja ollaan muutenkin aina tiellä ja edessä sotkemassa tuulilasia. Kaikenlisäksi vielä ei osata ajaa, liu'utaan täysin pitävillä räntäsillä liukkailla teillä ojiin ja jäädään siihen risteykseen kiinni kun on 40 senttiä lunta. Ei osata kiihdyttää autolla oikein ja ei päästetä liittymistä ketään väistämisvelvollista rauhassa tulemaan eteen, ei olla valmiita jarruttamaan vauhtia tuntuvasti pois, jotta väistämisvelvollisuuden omaavalla on hyvä mieli, ja kun tarttetaan tilaa, tehdään se niin, että varmasti henkilöautoilija kärsii. Ja kaikenlisäksi meidän asenne on syvältä.
OKEI.  Tämähän on loistavaa!


Sami, ihan turha yrittää väittää, etteikö bussikuskien keskuudesta löytyisi myös jokaista kuvailemaasi lajia kuljettajia...

Aaltonen:
Quote

Niin se kun joutui lapa lattiassa tulemaan sen rekan eteen? No kyllä luulis että normaalit ihmiset tuossa kohtaa joustaa sen verran että muut pääsee liittymästä tielle. Kuten nyt tuosta ollaan jo jauhettukin. Eli painaa sitä kaasua kunnolla että pääsee itse alta pois tai sitten nostaa sitä kaasua että toiset ehtii eteen. Tai sitten vaihtaa sitä kaistaa. Mutta mitä tekee rekkakuski, hän painaa kaasua siinä kohtaa missä pitää nostaa sitä kaasua ja tekee mahdollisimman vaikeaksi muille tuon liittymisen Eri asia jos se ois ollu siinä mun rinnalla jo, siinä olisin mäkin sitä kaasua nostanu ja menny tietty sen taakse. Hitaammalla autolla se rekka ois ehtiny siihen kohdalle jo ja liittymästä ois varmaan joutunut vetää liinat kiinni että ei ois kolahtanu seinään kiihdytyskaistan lopussa...

Kyllä mä ainakin noissa tilanteissa katon sen verran että kannattaako painaa kaasua niin että pääsee ohi vai nostaa sitä että toinen pääsee eteen... tosin rekalla ei jää kuin se vaihtoehto että nostaa kaasua koska kaasun painamisesta tuskin on hirveesti hyötyä kun ei se sen kovempaa kulje... tai sitten että vaihtaa sitä kaistaa. Siis jos aikoo väistää.. Itellä ei kyllä ollu minkään näköstä ongelmaa silloin kun kouluaikoina ajelin sillä Mersun isolla Ategolla...

Nooh.. kohta tässä Turkuun taas lähdössä niin katellaan mitä jännää tulee tälläkertaa vastaan... Illalla sitten riittää taas täällä mehusteltavaa...


Jaa ei 200hv riittänyt sitten? Kumma juttu, että mulle riittää noissa tilanteisa 68hv, ja silti ei tuu noitten liittymisien kanssa sen enempää ongelmia.   No hommaa se nelikko ja turpo, niin kyllä se 400hv sitten varmaan riittää, ja jos ei riitä niin laita ilokaasut, 500hv luulis riittävän, että kerkeet rekan edestä horisonttiin.

Vai painoi rekkakuski kaasua, varmaankin oletti sinun väistävän ja hän ehtii alta pois. Mutta sulla oli Kolmio sielä liittymässä ja sulla oli lusikka lattian läpi ja halusit siihen eteen. En tiedä sitten kumpi teki väärin.

Tuli tässä mieleen yks tapahtuma Kehä 1:seltä Leppävaarassa kun nuori jannu kiihdytteli sieltä tulemaan. Minä linja-autolla siinä 70-80 mittarisas ja hän koitti liittyä sitten sieltä liittymiskaistalta. Pakkohan sen oli eteen päästä vaikka tilaa oli takana vaikka millä mitalla. En minä sitä kamalasti edes huomioinut kun jo alunperin oli vierellä kun hän siihen liittymään tuli ja minulla 70+ taulussa, joten taakse jäi. No kaistahan oli pitkä siinä kohtaa liittymiselle ja tajuan, että tämä on vierellä, kaista alkaa loppumaan ja hän ei aio hiljentää. Minun piti siinä jarrulle mennä, että tämä eteen sieltä kaistalta nipin napin pääsi. Hänellä oli se kolmio, Ei minulla. Näköjään olis sitten pitäny nostaa kaasu kokonaan ja ootella ja ihmetellä, että koska se sieltä ohi tupsahtaa. Hittolainen kun en tajunnut ihan ajoissa sitä kuviota.  

Aaltonen:
Quote

Sami, ihan turha yrittää väittää, etteikö bussikuskien keskuudesta löytyisi myös jokaista kuvailemaasi lajia kuljettajia...


Löytyy, kuten myös rekkojen ratista, kuten pakujen ja taksien ratista. Mutta se, että meistä se on kiinni, meidän käytöksestä ja asenteista, että risteykset sun muut on tukossa ja henkilöautoilijat menettää malttinsa. 

Eilenhän oli Ruskeasuolla meinattu poliisin yli ajaa. Oli mennyt henkilöautoilijalla kuppinurin jonotettuaan ensiksi puolituntia risteykseen päästäkseen. Sitten kun virkavalta antoi stop-merkin, niin kaveri veti torven pohjaan ja hanan tiskiin. Jäi sitten keskelle risteystä kun poliisi juoksi hätiin. Avaimet lähti autosta. 
Näin......

Aaltonen:
Quote

Mitä sitten jos on tehokas auto ja nelikko? Ei kait sillä tartte leikkimään ruveta niin että kortti lähtee?

Ja kuulinkin tuon jo muualta että olit paikanpäällä. Ajoitko kenties sitä toista linjaa vai? Siis sitä joka otti ne 51:n matkustajat kyytiin sitten.. 452 tjn mikä olikaan.. luulin että ajelet vaan jossain tsadissa/epsoossa päin...
Mikä ihme ongelma sulla nyt on että otat kaiken itseesi mitä olen puhunut rekoista? Ei ole mulle ainakaan tullu sellasta tilannetta vastaan että bussista ois jotenkin haittaa ollut missään vaiheessa liikenteessä...


No sillä nelikolla kerkee ainakin rekan edestä pois kun kärpänen ikkunalta ennen lätkäsyä. Ja sehän tarkottaa nopeutta....

AIjaa kukas kertoili, että olin paikalla? 
Ihan omalla autolla olin liikenteessä ja satuin paikalle juuri kun tuo oli tapahtunut. Enkä ole Veolialla töissä. Ja ajan Espoossa, Vantaalla, Helsingissä.

Ihmettelen vaan, että rekat painaa vaan pari kertaa enemmän yleensä ja ne oikeasti tarttee sitä aikaa ja tilaa, jos bussit ei aina tarvitse. Kyllä pitää aika piittamaton olla, jos rekan eteen yrittää hinnalla millä hyvänsä. Itsekään en rekkojen eteen pysäkeiltä lähde vaikka olisi 60 alue tai vähemmän. Miksi turhaa mennä siihen eteen, toinen joutuu takana kuitenkin hidastamaan ja se ei aina ole kovin kivaa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page