Keskustelua liikenteestä

<< < (1081/3019) > >>

FIN0109:
Moro!

Mietin tässä taas tänä aamuna töihin ajellessa, että montako kertaa ihmiset painavat jarrua turhan takia moottoritiellä!?

Työmatkallani Keravan rampista moottoritielle ja kehä kolmoselta alas itään päin, niin todella harvoin, joudun koskemaan jarrupolkimeen kertaakaan tuolla välillä!

Arvaatteko kaksi asiaa, mistä tämä voi johtua?

-Kaitsu

PS. Vihaan takapuskurissa roikkujia! Ihan kun sitä letka menis kovempaa ja ois nopeemmin perillä! Voi kiesus! Kortti pois ÄRKELE!

kille:
Quote

Miten voi ehtiä rekalla alta pois joka on tulossa niin kaukana mun takana? Luuliko kenties ajavansa jotain Ferraria tms? Jos mä oisin sitä jääny venaamaan että se sillä 25-metrisellä kärryllään ois siitä ohi päässy niin oisin joutunut pysähtymään siihen kaistalle ja sitten yrittää nollilta lähteä sen rekan perään ja muiden eteen?


Ja mistähän sä sitten päättelit että se rekka pistikin kaasun pohjaan ja kiihdytti sun kohdallesi jos oli vielä kaukana takanakin? Mustasta paskapilvestä siellä VASEMMALLA puolella jota et edes näe, vai räjähtävästä kiihtyvyydestä jonka totesit vieläpä taustapeilistä?    Jos joskus kokeilet sitä rekan ajamista, huomaat että harvoin ne sillä tavalla kiihtyy että ketään kiusaamaan pääsis.

Kyllä siinä taisi olla ihan omasta virhearviosta ja huonosta tuurista kyse. Kaikki niitä arviointivirheitä tekee, se arvioiminen peilistä kun ei helpotu edes kokemuksen myötä sataprosenttiseksi..

Tosta liittymistekniikasta vielä, pari asiaa mitä kannattaa huomioida:

a) Liittyminen alkaa mahdollisuuksien mukaan jo sieltä rampin päältä, jolloin katveista riippuen kannattaa jo tähyillä minkälaista liikennevirtaa sieltä on tulossa.

b) Jotkut rampit on todella niin lyhyitä ja niissä on niin huono näkyvyys, että turvallinen liittyminen on lähes mahdotonta ruuhkatilanteessa. Silloin on parempi ajaa sinne alas mielummin vähän hitaammin niin että voi tarvittaessa vielä pysäyttää ennenkuin ajaa rampin päästä puskaan.

Jotkut ajaa sinne riskillä miljoonaa siinä toivossa että se liittyminen helpottuisi. Voi se helpottuakin, vähän, mutta silloin tulee usein just tollasia hätäisiä tilanteita kuin tässä on parin sivun ajan kuvailtu, että vetäistään hätäisesti kaasu pohjassa suoraan rampin päästä eteen tjsp.

kille:
Quote

Moro!

Mietin tässä taas tänä aamuna töihin ajellessa, että montako kertaa ihmiset painavat jarrua turhan takia moottoritiellä!?

Työmatkallani Keravan rampista moottoritielle ja kehä kolmoselta alas itään päin, niin todella harvoin, joudun koskemaan jarrupolkimeen kertaakaan tuolla välillä!

Arvaatteko kaksi asiaa, mistä tämä voi johtua?


Oliko toi retorinen kysymys?    No siitä perässä roikkumisesta tietysti ja siitä ettei osata lukea sitä liikennettä kuin edessä olevaan asti - ts liian lyhyet välit.

Count:
Kaiken inttämisen keskellä mua kiinnostaisi tietää, onko kukaan palstan rekkakuskeista käynyt Vuosaaren satamassa viemässä tai hakemassa jotain? Mielipiteet liikennejärjestelyistä olisi kiva kuulla, omasta mielestäni ne kun eivät ihan toimi kuten pitäisi...

hynkel:
Quote

Kaiken inttämisen keskellä mua kiinnostaisi tietää, onko kukaan palstan rekkakuskeista käynyt Vuosaaren satamassa viemässä tai hakemassa jotain? Mielipiteet liikennejärjestelyistä olisi kiva kuulla, omasta mielestäni ne kun eivät ihan toimi kuten pitäisi...


Eihän tässä nyt sentään kontteja nälkäpalkalla ajeta ;)

Kelpaako, jos on vienyt satamaan jotain kun sitä rakennettiin?-) Silloin tuntuivat toimivan ihan riittävästi, kapasiteettia oli ainakin tarpeeksi. Tämä varsinaisen tavaraliikenteen alku on mennyt jo sään takia osittain päin persettä, tietysti sujuvuus varmasti lisääntyy myös sitten, kun alueella vakituisesti käyvät kuskit oppivat vielä nykyistä paremmin toimimaan siinä satamassa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page