Keskustelua liikenteestä

<< < (1089/3033) > >>

Joona:
Quote

Ja esim jos on jotain mäkeä tms ettei edes ne valot suoraan kohti osottaiskaan niin... ja sen olen itekkin huomannu että ne häikäsee enemmän jos se ikkuna on paskanen mutta sitä varten löytyy pyyhkijät... 


Voi helv**** sitä, kun tulet rekalla kaksikaistaisella tiellä alamäkeen ja joku uuno tulee pitkät päällä vastaan. Suoraan hyttiin loistaa. Samaten en voi ymmärtää, jos vastakkaisista suunnista lähestytään mäenharjaa, miksi ei niitä pitkiä voi ottaa pois vähän ennen kuin se vastaantuleva putkahtaa esiin.  Miksi täytyy pitää niitä siihen kohtaamiseen asti päällä. Ylämäessä pitkät pois juuri ennen kuin vastaantuleva ilmestyy näkyviin. Mikäli tulee joku isompi kuorma-auto vastaan, niin pitkät pois välittömästi kun katon äärivalot näkyvät. Nimittäin ne valot loistavat jo suoraan hyttiin siinä vaiheessa, vaikka ei näkyisikään kuin ne katon äärivalot..

Quote

Eli pitäis ruveta motarilla ajamaan niin hiljaa että ehtisin väistää sitä hirveä mikä seisoo siinä keskellä tietä 50m päässä? Aika hiljaa kyllä täytyis ajella...

Jos aletaan lakia tulkitsemaan pilkulleen, niin näinhän se menee. Ajoneuvo pitää saada pysäytetyksi tien näkyvällä osuudella.

mmniemi:
Quote

No, noin kyllä teenkin että lyhyille vaihtuu kun se vastaantuleva vaihtaa, välillä jätän kyllä lähemmäksi ja heti rupee valot vilkkumaan.. Kun ainakin omasta mielestä aivan turha vaihtaa samantien lyhyille kun se ne vastaantulevan valot sieltä horisontista pamahtaa esiin. Ja esim jos on jotain mäkeä tms ettei edes ne valot suoraan kohti osottaiskaan niin... ja sen olen itekkin huomannu että ne häikäsee enemmän jos se ikkuna on paskanen mutta sitä varten löytyy pyyhkijät... 

Pyyhkijöillä ei paljon esimerkiksi kulunutta tuulilasia siloiteta... Ja mitä tulee mäkiin, niin kumpi on mielestäsi parempi vaihtoehto:

A) Vaihdat valot lyhyille juuri hieman ennen, kuin se vastaantuleva auto tulee näkyviin sieltä mäen nyppylän takaa. Ja kun toinen tekee sama, ette näin ollen sokaise toisianne.

B) Odotat, että se vastaantuleva tulee siihen mäen harjanteelle pitkät päällä, ja molemmat sokaisette hetkeksi toisenne.

Quote

Eli pitäis ruveta motarilla ajamaan niin hiljaa että ehtisin väistää sitä hirveä mikä seisoo siinä keskellä tietä 50m päässä? Aika hiljaa kyllä täytyis ajella... kuten tuolla jo "laskeskelin" että jos ne lähivalot näyttää sen 50m ja ajat 120kmh niin tuokin matka mennään vajaassa kahdessa sekunnissa joten aika kiire tulee edes reagoida siihen hirveen kun se tulee siihen "lyhyiden valojen alueelle"...  Ja kun ei ole niitä muita autoja lähimaillakaan, ei edessä eikä takana(tosin takana ajavilla ei nyt niin väliä) niin pelkkää pimeyttä ympärillä (lukuunottamatta sitä aluetta jonka omat valot valaisee) ja sieltä pitäs erottaa se hirvi niin aika haukka saa olla.....  Ja sitä vartenhan ne pitkät on tietääkseni tehty että näkyvyys on parempi pimeessä.. tyhmähän on jos ei sitä mahdollisuutta käytä kun kerran sellasetkin on keksitty  Jos niitä ei tollasissa tilanteissa pidä käyttää niin missä sitten?


Etkö sinä ymmärrä, vai etkö halua ymmärtää? Kuka sanoi mitään sellaista, että pitäisi koko ajan ajaa lyhyillä siellä motarilla?  

Sulle tuntuu olevan ylitsepääsemätöntä ymmärtää, että siellä tien päällä on muitakin kuin sinä itse sekä ihan yleisiä periaatteita liikenteestä. Ja vähintään yhtä ylitsepääsemätöntä näyttää olevan ymmärtää, että aika iso osa niistä on liikenteessä mm. vanhemmalla autolla kuin mikä sinulla on ja mitä kaikkea "extraa" se voi tuoda tullessaan. Ei hemmetti  

mmniemi:
Quote

Voi helv**** sitä, kun tulet rekalla kaksikaistaisella tiellä alamäkeen ja joku uuno tulee pitkät päällä vastaan. Suoraan hyttiin loistaa.


Jep, tuo on vain rekkojen kanssa vähän hankala tilanne siinä vaiheessa, kun siinä rekassa ei välttämättä olekkaan siellä katolla niitä lisäpitkiä. Niitä himmeitä äärivaloja on hankala nähdä kauempaa, ellei se rekkasuhari vaihda lyhyille ensin... Ja toinen ääripää on sitten se, kun sinne rekan koppiin sattuu se idiootti jääräpää, joka niillä "tehopitkillään" sitten kostoksi ajelee pitkät päällä niin pitkään, että se henkilöauto vaihtaa lyhyille. Hyvähän se on "isomman oikeudella" jyrätä. Näitäkin nimittäin mahtuu sinne isojen autojen hytteihin, joskin on samaan hengenvetoon todettava, että ylivoimaisesti suurin osa rekkakuskeista osaa valojen vaihdon esimerkillisesti...

NipaN:
Quote

Miten kuuluu ajaa oikein liikenneympyrässä, jossa on useampia kaistoja rinnakkain ?

Ainakin Keravalla (Tuusulassa??) ja Espoossa on liikenneympyröitä, jossa on kaksi kaistaa rinnakkain. Jos olen sisemmällä kaistalla, saattaa usein olla vaikeaa ajaa ulos oikean liittymän kohdalla, kun viereinen kaista on täynnä, ja lisää tunkee koko ajan muista liittymistä. Miksi tuollaisia pellinrypyttäjiä rakennetaan ?


Minä olen ajanut sisemmällä kaistalla niin monta kierrosta että sattuu olemaan vapaa kaista oikealla puolella ennen sitä liittymää jonne haluan mennä. Maalta kun on tullut ei halua tunkea oikeitten kaupunkilaisten etteen.

Hannu

Joona:
Quote

Ja toinen ääripää on sitten se, kun sinne rekan koppiin sattuu se idiootti jääräpää, joka niillä "tehopitkillään" sitten kostoksi ajelee pitkät päällä niin pitkään, että se henkilöauto vaihtaa lyhyille. Hyvähän se on "isomman oikeudella" jyrätä. Näitäkin nimittäin mahtuu sinne isojen autojen hytteihin, joskin on samaan hengenvetoon todettava, että ylivoimaisesti suurin osa rekkakuskeista osaa valojen vaihdon esimerkillisesti...

Kyllä päivittäin saa vilkutella rekoille pitkiä. Lähinnä puukenkäpellet, jotka ajavat irtoperiä puolikkaalla, syyllistyvät tuohon. Mutta puolikasmiehet ja täysperämiehet on muutenkin eri sarjaa

Navigation

Up one level

Next page

Previous page