FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
16.12.17, 13:06

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 273 274 [275] 276 277 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1477965 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5480 on: 28.11.08, 19:51 »

En ymmärrä mitä sinä tällä tarkoitit mutta veikkaan että Mikko tarkoitti lähinnä sitä että mitä järkeä ajaa "tosissaan" kilpaa kun toinen painaa 100kg ja toinen on 50kg ja autot samanpainoisia ja tehoisia?  Kumpikohan kulkee/kiihtyy kovempaa tai pysyy muutenkin paremmin lapasessa mutkissa?

Juuri sitä tarkoitin.  Cheesy
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5481 on: 28.11.08, 19:52 »

Mikä järki on edes laittaa 80kmh alueella tollanen 50kmh rajotus muutaman kymmenen metrin matkalle? Kuka siihen edes viittii hidastaa kun heti kun se vauhti on saatu siihen viiteenkymppiin niin pitää kiihdyttää takas 80kmh... ja sitäpaitsi kun ne tekee sitä työtä siellä ojassa, ei tiellä...

Tässä honkkarin jälkeen tänne itäänpäin sitä 50kmh liikennemerkkiä siirrettiin "länteenpäin" niin että siitä saatiin pidempi... varmaan juuri sen takia että kukaan ei siihen hidastanut koska eka se tolppien(siis 50 ja 80) väli ei tosiaan ollut pariakymmentä metriä pidempi... sitten se siirrettiin sinne parinsadan metrin päähän.. Tongue

Ei hyvää päivää, mitä ajatuksenjuoksua!?!  Shocked Sano Petri, että et heittele noita tosissasi, sano...  Cry

 Grin

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5482 on: 28.11.08, 19:55 »

Ehkäpä meidän pitäisi laittaa tänne Suomeen rajattomat nopeudet, niin ei tarttisi turhaan sitä 1000kg Fiiattia himmailla 80:stä sinne 50:piin sadan metrin matkan takia kun se jarrupoljinkin on niin keleen raskas ja vaihdelaatikossa aavikkovälitykset......  Tongue Hanaa vaan, usvaa putkeen! Lusikka lattiasta läpi, nyt mennään eikä meinata!  Cheesy
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5483 on: 28.11.08, 19:57 »

Hämeenlinnantiellä kun alkaa se Hakamäentien remontti alue, 80 vaihtuu 50 rajotukseen. Siitä sais poliisi varmasti tunnissa koko vuoden sakkokiintiön täyteen. Meinaa usealla on vielä satojen metrienkin jälkeen rajotuksen vaihtumisesta vähintään 70 taulussa.  Roll Eyes En voi käsittää mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää se, että oli viikon päivä mikä tahansa; sielä saattaa hyvinkin näillä keleillä olla miehiä töissä.

Sitä on vaan hauska seurata kun itse siitä Metsälän rampin kohdilta himmailet sinne 50 hujakoille kun jengi vaihtaa vasemmalle kaistalle ja ohi vaan ja 50 alueella ei liiemmin himmailla.

Kait sinun pitäisi ammattireiskana ymmärtää, että ne nuo 50km/h jne. rajoitukset työmaa-alueilla on sen takia, että ihmiset edes vähän hölläisivät vauhtia ja kiinnittäisivät hieman huomiota ympärillä työskenteleviin ihmisiin jne. Jos sillä 50km/h rajoituksella saadaan tiputettua vauhdit vaikkapa satasesta 70:een, niin silloin se merkki on toiminut ja tehtävänsä tehnyt. Jos ne olisi sakkorysiksi tarkoitettu, niin kyllä niiden äärellä olisi silloin jatkuvasti poliisipartio kytiksellä ja poimisi kaikki pienimmätkin ylinopeudet pois. Mutta kuinka usein näet tuollaisen työmaan kohdalla paskalakk... ei ku poliiseja kytiksellä?

Voin myös lyödä vetoa, että Aaltonenkaan ei hidasta nopeuttaan siihen tasan viiteenkymppiin...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5484 on: 28.11.08, 19:58 »

Ei hyvää päivää, mitä ajatuksenjuoksua!?!  Shocked Sano Petri, että et heittele noita tosissasi, sano...  Cry

 Grin
No, noin se nyt vaan meni että kukaan ei hidastanut siihen. laugh Silloin kun ne siinä pystytti sitä taulua niin se liikennemerkki oli laitettu varmaan 10metrin päähän ennen sitä työmaata ja 10m sen jälkeen tuli taas 80kmh ja tuo itse työmaa oli varmaan 5m pituinen  Grin Myöhemmin se liikennemerkki oli siirretty honkkarin kohdalle eli tosiaan parisataa metriä kauemmaksi Grin

Länteenpäin mennessä se työmaa (ennen Jumboa) oli varmaan lähemmäs kilometrin pituinen ja ohituskaista oli kokonaan suljettu ja nopeus oli se 50kmh. Kyllä jengi silloin siinä ajeli aika hiljaa..  Tongue
« Last Edit: 28.11.08, 20:04 by Petri Koivisto »
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5485 on: 28.11.08, 20:00 »

Kait sinun pitäisi ammattireiskana tietää, että ne nuo 50km/h jne. rajoitukset työmaa-alueilla on sen takia, että ihmiset edes vähän hölläisivät vauhtia ja kiinnittäisivät hieman huomiota ympärillä työskenteleviin ihmisiin jne. Jos sillä 50km/h rajoituksella saadaan tiputettua vauhdit vaikkapa satasesta 70:een, niin silloin se merkki on toiminut ja tehtävänsä tehnyt. Jos ne olisi sakkorysiksi tarkoitettu, niin kyllä niiden äärellä olisi silloin jatkuvasti poliisipartio kytiksellä ja poimisi kaikki pienimmätkin ylinopeudet pois. Mutta kuinka usein näet tuollaisen työmaan kohdalla paskalakk... ei ku poliiseja kytiksellä?

No joo hyvä pointti muuten tuo.  Huh Enpä ole jaksanut tota pohtia tältä kantilta. Hyvin se merkki toimii tosiaan tossa mielessä. Tosin sitten on asennevammasia, joille se on ihan sama onko siinä sitä merkkiä vai ei. Itse kuitenkni sinne 50 hujakoille himmaan, turhia sakkoja on ihan turha tossa ottaa. Mitäään siinä ei kuitenkaan voita, jos sinne 70kmh ajaa valoihin asti. Todennäkösyys siihen, että ne sattuu vihreillä palamaan, tai vaihtumaan kun sinne valoihin asti kerkeää; on lähes olematon. JOten miksi ottaa sakkoriski? Eihän se tarvii kun takana siviilipoliisiauto ajella, that's it. Ei niitä kiinnosta oliko se merkki vauhdin pois ottamisen takia siinä vai ei, 50 rajotus maksimi käytettävä nopeus. That's it.  Cheesy

Mutta nyt menen tööttämään. Työt kutsuu taas aamulla. Älkääkä nyt sotiko täällä liikaa.  Cool
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5486 on: 28.11.08, 20:05 »

Älkääkä nyt sotiko täällä liikaa.  Cool
Kivahan täällä on asioista vääntää... Grin Ja duuni kutsuu täälläkin, taidankin siis mennä tonne sängynpuolelle vaikka ei millään malttais tästä keskustelusta lähteä..  laugh
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5487 on: 28.11.08, 21:01 »

Mikä järki on edes laittaa 80kmh alueella tollanen 50kmh rajotus muutaman kymmenen metrin matkalle? Kuka siihen edes viittii hidastaa kun heti kun se vauhti on saatu siihen viiteenkymppiin niin pitää kiihdyttää takas 80kmh... ja sitäpaitsi kun ne tekee sitä työtä siellä ojassa, ei tiellä...

Mutkun, mutkun...
Sinä siis tiedät miten työmailla työskennellään ja liikutaan, kun havainnoit touhua ohiajaessasi muutaman sekunnin kerrallaan? Ojissa kaivellessahan ne työmaat valmistuu!  Grin
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6120
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5488 on: 28.11.08, 23:27 »

Alkaa toi Petrin angstaaminen ja uhoilu kyllä olla sitä luokkaa, että joko kyseessä on trollien trolli tai sitten ihan oikeasti erittäin asennevammainen kaveri, jolla murrosikä on pahasti kesken vielä, ja jonka olisi parempi luovuttaa se ajokortti poliisille ja ruveta käyttämään julkisia. Alkaa meinaan toi teksti pikkuhiljaa olemaan sitä luokkaa. Ei ***tu vai pitäisi työmaarajoitukset poistaa, kun kaverit tekee töitä siellä liikenteen seassa. Ja ihan vain sen takia, että Petri ja muut saisi ajaa täysiä. Sitten ihmetellään, kun joku jää alle. Ja pitäisi opastintaulut ottaa käyttöön välittömästi, kun on pystyssä, voi ***tu. Entäs kun rakennetaan tielle katuvalaistusta. Pitääkö valot kytkeä niin, että nostetaan järjestyksessä 1 tolppa kerrallaan pystyyn ja sytytetään sinne valot  ja sitten vasta ruveta pystyttää seuraavaa vai mitä häh? Muistaakseni noista Kehä 3:n telematiikkatyömaista Petri on kiukutellut täällä joskus aikaisemmin. Kokemus nolla, autokoulu juuri suoritettu, usko omaan ajotaitoon täydellinen ja uho sen mukainen. Eikä asiaa tarvitse edes tietää arvatakseen oikein.
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5489 on: 29.11.08, 00:02 »

Alkaa toi Petrin angstaaminen ja uhoilu kyllä olla sitä luokkaa, että joko kyseessä on trollien trolli tai sitten ihan oikeasti erittäin asennevammainen kaveri, jolla murrosikä on pahasti kesken vielä, ja jonka olisi parempi luovuttaa se ajokortti poliisille ja ruveta käyttämään julkisia. Alkaa meinaan toi teksti pikkuhiljaa olemaan sitä luokkaa. Ei ***tu vai pitäisi työmaarajoitukset poistaa, kun kaverit tekee töitä siellä liikenteen seassa. Ja ihan vain sen takia, että Petri ja muut saisi ajaa täysiä. Sitten ihmetellään, kun joku jää alle. Ja pitäisi opastintaulut ottaa käyttöön välittömästi, kun on pystyssä, voi ***tu. Entäs kun rakennetaan tielle katuvalaistusta. Pitääkö valot kytkeä niin, että nostetaan järjestyksessä 1 tolppa kerrallaan pystyyn ja sytytetään sinne valot  ja sitten vasta ruveta pystyttää seuraavaa vai mitä häh? Muistaakseni noista Kehä 3:n telematiikkatyömaista Petri on kiukutellut täällä joskus aikaisemmin. Kokemus nolla, autokoulu juuri suoritettu, usko omaan ajotaitoon täydellinen ja uho sen mukainen. Eikä asiaa tarvitse edes tietää arvatakseen oikein.
Itsekkin tässä just samaa mietin hetken aikaa, mutta eikös olekkin loppupeleissä hyvä juttu, ettei kaikki ymmärrä/ole samaa mieltä kaikessa, mistä te kokeneet kuskit jauhatte Huh Vaikkakin kokemus puhuu "alottelijat" maan rakoon ja hyvä näin, jotta hekin voisivat oppia jotain perusasioita. Tämähän on keskustelua liikenteestä parhaimmillaan, kai..... Ihan mielenkiintoista luettavaa juurikin nämä kokemattomuus vastaan kokenut kuski mielipiteet Tongue thmbup

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5490 on: 29.11.08, 08:35 »

Vaikkakin kokemus puhuu "alottelijat" maan rakoon ja hyvä näin, jotta hekin voisivat oppia jotain perusasioita.
Joo, mutta kun täällä ei ole vielä kukaan, kenellä oikeasti on sitä _kokemusta_, puhunut hirveästi......  Huh
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5491 on: 29.11.08, 08:39 »

Muistaakseni noista Kehä 3:n telematiikkatyömaista Petri on kiukutellut täällä joskus aikaisemmin. Kokemus nolla, autokoulu juuri suoritettu, usko omaan ajotaitoon täydellinen ja uho sen mukainen. Eikä asiaa tarvitse edes tietää arvatakseen oikein.
Kyllä, kysyin silloin alussa että mitä ne oikein tonkii tuolla kun pitänyt toinen kaista poistaa käytöstä kokonaan. Ja sä sillä sun "huippukokemuksellas" voit olla ihan hiljaa. Tule vasta sitten avautumaan mulle kun sullakin on sitä kokemusta oikeasti jostain Tongue Mitä sinäkin kuvittelet tietäväsi siitä mitä minä luulen omasta ajotaidostani? Ja autokoulu suoritettu about 1,5vuotta sitten. Jalat maahan pliis, kukakohan säkin luulet olevas laugh

Ei millään hyvällä mutta paskempaa ja ylimielisempää asennetta ku sulla on, saa kyllä hakea. Ihan rehellisesti sanottuna ei oo kyllä ikinä tullu tollasta vastaan.. toivottavasti ei tule jatkossakaan..  Huh Tietty joillain voi nousta kusi huppuun jostain kumman syystä kun "pääsee" rekkaa ajamaan. Ite en näe kyllä siinä yhtään mitään ylpeyden aihetta... Roll Eyes
« Last Edit: 29.11.08, 08:54 by Petri Koivisto »
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6120
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5492 on: 29.11.08, 09:48 »

Ja sä sillä sun "huippukokemuksellas" voit olla ihan hiljaa. Tule vasta sitten avautumaan mulle kun sullakin on sitä kokemusta oikeasti jostain Tongue Mitä sinäkin kuvittelet tietäväsi siitä mitä minä luulen omasta ajotaidostani? Ja autokoulu suoritettu about 1,5vuotta sitten. Jalat maahan pliis, kukakohan säkin luulet olevas laugh

Minkäs minä sille voin, että sun kirjoituksistasi saa tietynlaisen kuvan. Ja kerrotko nyt sitten, että mikä on sitä kokemusta? Olen 7 vuoden aikana ajanut enemmän kuin moni ajaa koko elämänsä aikana. Ja koko ajan tulee kilometrejä erilaisissa olosuhteissa lisää.

Quote
Ei millään hyvällä mutta paskempaa ja ylimielisempää asennetta ku sulla on, saa kyllä hakea. Ihan rehellisesti sanottuna ei oo kyllä ikinä tullu tollasta vastaan.. toivottavasti ei tule jatkossakaan..  Huh Tietty joillain voi nousta kusi huppuun jostain kumman syystä kun "pääsee" rekkaa ajamaan. Ite en näe kyllä siinä yhtään mitään ylpeyden aihetta... Roll Eyes

Kyllä sulla se asenne tässä on hukassa aika pahasti. Sä voit tietysti hypätä mikä tahansa yö kyytiin ja arvioida sitä mun asennetta sitten uudestaan. Enkä usko, että se rekalla ajo mitenkään huppuun nousee. Olihan se ekat pari kuukautta ihan hienoa, mutta kyllä siitä on hohto hävinnyt aikapäivää sitten, eikä se ole muuta kuin työ. Sulle vaan tuntuu olevan vaikeata mm. henkilöauton ja rekan ajo-ominaisuuksien ero. Kuten hyvänä esimerkkinä tämä sun liittyminen Kehälle. Rekka tulee "helv**** kovaa". Ensinnäkin se tulee nopeimmillaan 89km/h. Jotkut harvat autot saattaa mennä jopa 93km/h. Toisekseen, nää sun puheet, että se rekka tahallaan painaa kaasun pohjaan, kun sinä olet tulossa rampista. Se vain on niin, että vaikka löisi pienempää pykälää silmään ja kaasun pohjaan niin mitään merkittävää eroa nopeudessa ei tapahdu, etenkään kuorma päällä. Tai sitten oli tää rekka viime talvena, joka tahalleen ajoi sohjossa, jotta sitä lensi sinun autosi päälle. Ja miksi pitää tiputtaa rajoituksia tietyömaiden kohdalla, miksi ei voi tauluja ottaa käyttöön heti, kun ne on pystyssä.. Ja onhan noita ollut triidi täynnä.

Mutta jatka toki. Tota sun teiniuhoa on kiva lukea.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14294
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5493 on: 29.11.08, 16:02 »

Minkäs minä sille voin, että sun kirjoituksistasi saa tietynlaisen kuvan. Ja kerrotko nyt sitten, että mikä on sitä kokemusta? Olen 7 vuoden aikana ajanut enemmän kuin moni ajaa koko elämänsä aikana. Ja koko ajan tulee kilometrejä erilaisissa olosuhteissa lisää.

miksi ei voi tauluja ottaa käyttöön heti, kun ne on pystyssä..
Niin no ei kai pelkkien kirjotusten perusteella kannata mitään lähteä lässyttelemäänkään, varsinkaan kun ei tunne toista pätkänvertaa. Sanoinhan itekkin tuolla aikasemmin että saattaa saadakin ihan väärän kuvan musta näiden juttujen perusteella Tongue En sinusta tiedä mutta en usko että säkään ihan niin helv**** idiootti olet liikenteessä mitä täällä annat ymmärtää.

Ja kyllä varmaan rekkakuskilla noi kilometrilukemat onkin kovat, mutta kyllä ne jokaisella karttuu kun ajelee, jopa mulla, koko ajan. En nyt tarkkaan tiedä mutta voisin jotain heittää että kyllä mullakin on tässä varmaan about 35tkm tullut tässä 1,5 vuoden aikana. Esim nyt tämän 11kk vanhan auton mittarissa on parin sadan kilsan päästä 19000km, ja kukaan muu sillä ei ole ajellut kuin minä. Plus sitten ne muutamat sadat kilometrit mitä tuli autokoulussa ajettua niin henkilöautolla, pikkubussilla kuin kuorma-autollakin. En sitten tiedä onko toi paljon vai vähän muihin "normiautoilijoihin" verrattuna.

Se on totta että mistään yhdistelmästä (muutakuin henkilöauto + peräkärry Tongue) mulla ei oo mitään hajua, mutta kyllä kait se jotain suuntaa anto isoihin autoihin se kuorma-autokin.. yhdistelmällä saattaa olla vähän vaikeampi peruutella mutta kait ne eteenpäin kulkee suht samanlailla  laugh Paitsi tottakai sillä saa koukkia risteyksiin enemmän kun on kärry perässä mutta muuten..
Itseasiassa koulussa joskus treenattiin vähän millasta on peruutella yhdistelmällä ja voin myöntää, ei se mistään helpoimmasta päästä ollut. Puoliperällä onkin sitten jo puolet helpompi Grin

Ja tuonkin kehälleliittymisjutunkin korjasin jo, että ei se varmaan kaasua painanut mutta jotain joustavuutta vois sentään olla. Jos sitä kaasujalkaa ois jaksanu edes muutaman millin nostaa niin ois riittäny(tai vaikka nykäisy siitä pakokaasurajoittimesta tms, en muista mikä se nyt viralliselta nimeltä on tai että onko niitä edes joka autossa mutta meillä ainakin oli..siis vedetään vipu taakse niin moottori rupeaa jarruttamaan hitaasti.. samasta vivusta löytyi myös vakionopeudensäädin..). Teitä kumminkin aina väistetään jotenkin kun sieltä liittymästä olette tulossa. Oisko se kiva sitten sun kohdalla kun joku jää tahallaan siihen ihan kohdalle tai ei muuten vaan väistä niin ettet pääse liittymään vaan joudut vetämään liinat kiinni siinä kiihdytyskaistalla?

Ja sekin tuli sanottua että ne tolpat on jo yli kuukauden siinä ollu pystyssä joten oiskohan se niin vaikeeta saada ne päällekin pikkuhiljaa..

Noihin muihin en nyt jaksa edes puuttua.
« Last Edit: 29.11.08, 16:31 by Petri Koivisto »
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6120
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5494 on: 29.11.08, 16:48 »

En sinusta tiedä mutta en usko että säkään ihan niin helv**** idiootti olet liikenteessä mitä täällä annat ymmärtää.

Enpä osaa sanoa, millaisen kuvan olen antanut täällä. En ole omasta liikennekäyttäytymisestäni kauheasti puhunut..

Quote
Ja kyllä varmaan rekkakuskilla noi kilometrilukemat onkin kovat, mutta kyllä ne jokaisella karttuu kun ajelee, jopa mulla, koko ajan. En nyt tarkkaan tiedä mutta voisin jotain heittää että kyllä mullakin on tässä varmaan about 35tkm tullut tässä 1,5 vuoden aikana. Esim nyt tämän 11kk vanhan auton mittarissa on parin sadan kilsan päästä 19000km, ja kukaan muu sillä ei ole ajellut kuin minä. Plus sitten ne muutamat sadat kilometrit mitä tuli autokoulussa ajettua niin henkilöautolla, pikkubussilla kuin kuorma-autollakin. En sitten tiedä onko toi paljon vai vähän muihin "normiautoilijoihin" verrattuna.

Suomalainen autoilija ajaa muistaakseni jonkun tutkimuksen mukaan n. 20 000km vuodessa. Mulle tulee kanssa tota luokkaa omalla henkilöautolla. Rekalla sitten joku 70 000km. Aikanaan kun sain kortin ja auton, ajoin ensimmäisten 2kk aikana 11 000km Tikkurilan seudulla ja lähialueilla.

Quote
Ja tuonkin kehälleliittymisjutunkin korjasin jo, että ei se varmaan kaasua painanut mutta jotain joustavuutta vois sentään olla. Jos sitä kaasujalkaa ois jaksanu edes muutaman millin nostaa niin ois riittäny(tai vaikka nykäisy siitä pakokaasurajoittimesta tms, en muista mikä se nyt viralliselta nimeltä on tai että onko niitä edes joka autossa mutta meillä ainakin oli..siis vedetään vipu taakse niin moottori rupeaa jarruttamaan hitaasti.. samasta vivusta löytyi myös vakionopeudensäädin..). Teitä kumminkin aina väistetään jotenkin kun sieltä liittymästä olette tulossa. Oisko se kiva sitten sun kohdalla kun joku jää tahallaan siihen ihan kohdalle tai ei muuten vaan väistä niin ettet pääse liittymään vaan joudut vetämään liinat kiinni siinä kiihdytyskaistalla?

Se muutama milli ei paljoa auta ja kunnolla kun himmaa kaasua, niin sitä on kiva koittaa kuorma päällä kelata sitten takaisin taas. Melkein päivittäin tulee jarruteltua ja vilkuteltua henkilöautoille, jotka eivät uskalla tulla eteen, että tulkaa nyt sieltä *****na ja kuitenkin jäädään sitten kiihdytyskaistalle ja sitten jurnutetaan 70km/h pitkän matkaa eteenpäin, kun kohdalle sattui juuri joku loiva ylämäki, joka riittää kiihtyvyyden nollaamiseen. Se miksi meitä väistetään, johtuu ihan kaluston erilaisuudesta, pituudesta, massasta ja sitä kautta kiihtyvyyksistä. On paljon helpompi liittyä henkilöautolla kahden rekan väliin kuin rekalla kahden henkilöauton väliin. Ja toisekseen, suomessa ei sellaisia autoja olekaan, joita ei saa suht ripeästi kiihtymään siihen 90km/h nopeuteen. Ei ne rekat sen nopeampaa kulje. Kyllä sunkin pitäisi oma autosi saada siihen kiihtymään helposti lyhyelläkin kiihdytyskaistalla, vaikka kuinka olisi se rekka tulossa helv**** kovaa sieltä takaa.

Toisekseen, jos sillä rekalla päästää kaasun, ei sitä heti huomaa ellei kyseessä ole ylämäki. Päinvastoin, tasaisellakin pitää oikein jarrua painaa, että vauhti hiipuu. Ei se kaasun himmaaminen vaikuta noilla massoilla enää juuri lainkaan. Tätä on monien henkilöautojen, mm. sinun vaikea ymmärtää. Se voisi olla avara kokemus huomata itse, kuinka laitat kaasun pohjaan, moottoriin vaikuttaa vasta parin sekunnin päästä ja kiihtyvyyteen vasta joskus sen jälkeen. Ja vastaavasti kaasua löysätessä, massa vie edelleen eteenpäin, eikä vauhdi hiivukaan,.

Quote
Ja sekin tuli sanottua että ne tolpat on jo yli kuukauden siinä ollu pystyssä joten oiskohan se niin vaikeeta saada ne päällekin pikkuhiljaa..

Eiköhän ne oteta kaikki kerralla käyttöön.
Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6120
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5495 on: 29.11.08, 18:05 »

Bussikuski nukahti rattiin lapset kyydissä. Samilla puolusteluja? "Ei voi tietää mitä kävi, kaikki on mahdollista."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1621241
Mikko Heimo
Offline Offline

Posts: 3983
Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5496 on: 29.11.08, 18:14 »

Bussikuski nukahti rattiin lapset kyydissä. Samilla puolusteluja? "Ei voi tietää mitä kävi, kaikki on mahdollista."
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1621241
Oltais tämäkin vältetty parilla kupillisella a-alkuista (energiajuomaa Wink) ennen lähtöä. Ainakin luulen niin..

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5497 on: 29.11.08, 18:25 »

Se on totta että mistään yhdistelmästä (muutakuin henkilöauto + peräkärry Tongue) mulla ei oo mitään hajua, mutta kyllä kait se jotain suuntaa anto isoihin autoihin se kuorma-autokin.. yhdistelmällä saattaa olla vähän vaikeampi peruutella mutta kait ne eteenpäin kulkee suht samanlailla  laugh Paitsi tottakai sillä saa koukkia risteyksiin enemmän kun on kärry perässä mutta muuten..

Niinkö meinaat? Meinaat, että pari-kolmekymmentä tonnia lisäpainoa vaan tulee siellä perässä noin vain? Kuljettajan ei tarvitse, kuin vain vetää sitä perässä? Ei tarvitse mitään ylimääräisiä ennakointeja painojen, pituuden jne. suhteen? Ja että se kärry vaan tulee siellä perässä ihan itsestään ilman, että kuljettajan tarvitsee kiinnittää mitään ylimääräistä huomiota sen ohjaamiseen/hallintaan?

Noin varmaan on ajatellut moni kuljettaja, joista jonkun pienen virheen, epähuomion tai vastaavan takia onkin yhtäkkiä muuttunut kärryn kuljettajasta kärryn kuljetettavaksi...

Quote
Ja sekin tuli sanottua että ne tolpat on jo yli kuukauden siinä ollu pystyssä joten oiskohan se niin vaikeeta saada ne päällekin pikkuhiljaa..

No joo, nyt ymmärrän. Ne tolpat on siis sellaista plug and play-mallia, että ne kun tökätään pystyyn santaan, niin ne alkaa heti toimimaan? Olisit heti sanonut... Hiekka ja muu maa-aines toimii linkkiaineena tolppien kesken. Ja ne osaa ohjata itse itsensä näyttämää dataa ihan tuosta vaan. Voi veljet! On se ihmeellistä tää nykytekniikka. thmbup Mutta saatanan tunarit eivät ole osanneet tehdä itsestään pystyttyviä tolppia.   Angry

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5498 on: 29.11.08, 18:33 »

Näin välihuomiona.. mitä ne telematiikkatyöt oikein ovat? millaisia tolppia siellä on? En ole huomannut mitään erikoista, vaikak tulee jokaista kehää sahattua (tai no kehä I:llä täyshärdelli ennen leppävaaraa..)

Joona Väisänen
Offline Offline

Posts: 6120
Date Registered: 27.10.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5499 on: 29.11.08, 18:58 »

Näin välihuomiona.. mitä ne telematiikkatyöt oikein ovat? millaisia tolppia siellä on? En ole huomannut mitään erikoista, vaikak tulee jokaista kehää sahattua (tai no kehä I:llä täyshärdelli ennen leppävaaraa..)

Eiköhän niissä tule olemaan tietoa mm. ajoajasta Vuosaareen, ilman ja tien lämpötiloja ja muuta oleellista tietoa.
Pages: 1 ... 273 274 [275] 276 277 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1