Keskustelua liikenteestä

<< < (1097/3033) > >>

Aaltonen:
Quote

En ymmärrä mitä sinä tällä tarkoitit mutta veikkaan että Mikko tarkoitti lähinnä sitä että mitä järkeä ajaa "tosissaan" kilpaa kun toinen painaa 100kg ja toinen on 50kg ja autot samanpainoisia ja tehoisia?  Kumpikohan kulkee/kiihtyy kovempaa tai pysyy muutenkin paremmin lapasessa mutkissa?


Juuri sitä tarkoitin. 

mmniemi:
Quote

Mikä järki on edes laittaa 80kmh alueella tollanen 50kmh rajotus muutaman kymmenen metrin matkalle? Kuka siihen edes viittii hidastaa kun heti kun se vauhti on saatu siihen viiteenkymppiin niin pitää kiihdyttää takas 80kmh... ja sitäpaitsi kun ne tekee sitä työtä siellä ojassa, ei tiellä...

Tässä honkkarin jälkeen tänne itäänpäin sitä 50kmh liikennemerkkiä siirrettiin "länteenpäin" niin että siitä saatiin pidempi... varmaan juuri sen takia että kukaan ei siihen hidastanut koska eka se tolppien(siis 50 ja 80) väli ei tosiaan ollut pariakymmentä metriä pidempi... sitten se siirrettiin sinne parinsadan metrin päähän..


Ei hyvää päivää, mitä ajatuksenjuoksua!?!   Sano Petri, että et heittele noita tosissasi, sano...  

 

Aaltonen:
Ehkäpä meidän pitäisi laittaa tänne Suomeen rajattomat nopeudet, niin ei tarttisi turhaan sitä 1000kg Fiiattia himmailla 80:stä sinne 50:piin sadan metrin matkan takia kun se jarrupoljinkin on niin keleen raskas ja vaihdelaatikossa aavikkovälitykset......  Hanaa vaan, usvaa putkeen! Lusikka lattiasta läpi, nyt mennään eikä meinata! 

mmniemi:
Quote

Hämeenlinnantiellä kun alkaa se Hakamäentien remontti alue, 80 vaihtuu 50 rajotukseen. Siitä sais poliisi varmasti tunnissa koko vuoden sakkokiintiön täyteen. Meinaa usealla on vielä satojen metrienkin jälkeen rajotuksen vaihtumisesta vähintään 70 taulussa.   En voi käsittää mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää se, että oli viikon päivä mikä tahansa; sielä saattaa hyvinkin näillä keleillä olla miehiä töissä.

Sitä on vaan hauska seurata kun itse siitä Metsälän rampin kohdilta himmailet sinne 50 hujakoille kun jengi vaihtaa vasemmalle kaistalle ja ohi vaan ja 50 alueella ei liiemmin himmailla.


Kait sinun pitäisi ammattireiskana ymmärtää, että ne nuo 50km/h jne. rajoitukset työmaa-alueilla on sen takia, että ihmiset edes vähän hölläisivät vauhtia ja kiinnittäisivät hieman huomiota ympärillä työskenteleviin ihmisiin jne. Jos sillä 50km/h rajoituksella saadaan tiputettua vauhdit vaikkapa satasesta 70:een, niin silloin se merkki on toiminut ja tehtävänsä tehnyt. Jos ne olisi sakkorysiksi tarkoitettu, niin kyllä niiden äärellä olisi silloin jatkuvasti poliisipartio kytiksellä ja poimisi kaikki pienimmätkin ylinopeudet pois. Mutta kuinka usein näet tuollaisen työmaan kohdalla paskalakk... ei ku poliiseja kytiksellä?

Voin myös lyödä vetoa, että Aaltonenkaan ei hidasta nopeuttaan siihen tasan viiteenkymppiin...

Pe7e:
Quote

Ei hyvää päivää, mitä ajatuksenjuoksua!?!   Sano Petri, että et heittele noita tosissasi, sano...  

 

No, noin se nyt vaan meni että kukaan ei hidastanut siihen. Silloin kun ne siinä pystytti sitä taulua niin se liikennemerkki oli laitettu varmaan 10metrin päähän ennen sitä työmaata ja 10m sen jälkeen tuli taas 80kmh ja tuo itse työmaa oli varmaan 5m pituinen   Myöhemmin se liikennemerkki oli siirretty honkkarin kohdalle eli tosiaan parisataa metriä kauemmaksi

Länteenpäin mennessä se työmaa (ennen Jumboa) oli varmaan lähemmäs kilometrin pituinen ja ohituskaista oli kokonaan suljettu ja nopeus oli se 50kmh. Kyllä jengi silloin siinä ajeli aika hiljaa.. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page