FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
11.12.17, 11:24

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 275 276 [277] 278 279 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1477178 times)
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5520 on: 30.11.08, 12:54 »

No yritetään Grin

Siis, minä olin ajamassa kehää länteenpäin kun huomasin siinä Tuusulantien helsinkiin päin lähtevässä liittymässä tuon taksin tulossa sieltä ylöspäin, eli vastapalloon.

Ihmettelin sitä että miten ihmeessä voi joutua tuohon tilanteeseen, kun ei se ihan "vahingossakaan" käy, kun pitää ensin ajaa sitä Tuusulantietäkin vastaantulijoiden puolella että ensin pääsee siihen rampillekaan. Eli ajanut huomaamattaan Tuusulantietä väärällä puolella ja vasta kehällä huomannut että ohohups, mähän olen vastaantulijoiden kaistalla, ja laittanut pakin päälle...  Grin

Aika todella sankari on saanut olla että noin on päässyt käymään.. tai sitten sama kuski joka ajanut tuon miehen kuoliaaksi "huomaamattaan"... lääkitys vähän sekaisin tai jotain...  Tongue

En niinkuin edelleenkään ymmärrä, mitä tuossa on tapahtunut. Mutta jos nyt yhtään osaan hahmottaa tapahtumien kulkua kertomastasi, niin ajoit rampille, jossa tuli taksi perä edellä vastaan?

Yritetäänpä piirroksen avulla hahmottaa tapahtunutta.

[ attachment removed / expired ]

Sinä tulit siis kuvan vihreän nuolen osoittamaa reittiä? Kumpaakas se taksi tuli, punaista, vai keltaista? Ja tuliko se peruuttamalla, vai nokka edellä?

Minusta tuo haiskahtaa ihan vaan vahingolta. Mikäli se taksi tuli pakilla vastaan, eikö silloin ole ihan selvää, että se on tullut samasta suunnasta kuin sinä, ajanut sitten tuosta haarasta väärään suuntaan, huomannut virheensä ja ajatellut pakittaa vastavirtaan (idioottimaista) päästäkseen takaisin siihen Y-haaraan, jotta voi lähteä oikeaan suuntaan. Tai jos se tuli sinua nokka edellä vastaan, niin onhan se voinut heittää U-käännöksen ja palata nokka edellä (yhtä idioottimaista) samasta edellämainitusta syystä? Kumminpäin vain, en minä ymmärrä, että miksi sen olisi pitänyt ajaa metriäkään väärään suuntaan siellä Tuusulantiellä?  Huh Tai sitten olen ymmärtänyt todellakin koko tilanteen aivan päin honkia Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #5521 on: 30.11.08, 17:14 »

Ei, itse en ajanut rampille vaan olin lentokentälle menossa, siis duuniin kuten sanoinkin, eli siis suoraan kehää tuosta risteyksestä vielä ohi. Grin
Mutta näin siis kun taksi tuli keula edellä tuota helsinkiin vievää ramppia pitkin(eli punaista nuolta pitkin). Kun katsoin taaksepäin että mitä helv****ä, niin näin että sillä oli pakit päällä, että minneköhän oli sitten pakittamassa. Takaisin tuusulantielle? laugh Ja en todellakaan itsekään ymmärrä miten ihmeessä se on siihen päässyt, en sitten millään.. Huh
Ja se taksi oli suunnilleen tuossa kohtaa missä tuon vihreän nuolen kärki on... vähän vielä eteenpäin taksin menosuuntaan päin...

Ja tottakai se oiskin ollu selvää jos se ois pakilla tullu vastaan, mutta ihan keula edellä se oli sieltä tulossa, eli pakittamassa siis takaisin helsingin suuntaan.

Kumminpäin vain, en minä ymmärrä, että miksi sen olisi pitänyt ajaa metriäkään väärään suuntaan siellä Tuusulantiellä?  Huh
No miten se ois alunperin sitten päässyt siihen tilanteeseen että se oli nokka edellä tulossa kehälle väärää puolta ja peruuttamassa takaisin päin? Tietääkseni sen on täytynyt ajaa myös tuusulantietä vastaantulevien kaistaa että se on ylipäätään päässyt tuolle rampille? Tongue Ja jos se ois U-käännöksen tehny niin miks se oli pakki päällä helsinkiin päin? Eikä tollasessa kapeessa rampissa paljoa autoa käännellä... tai sitten on tosi kauan saanut hieroa sitä siinä edestakas...  Tongue
« Last Edit: 30.11.08, 17:29 by Petri Koivisto »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #5522 on: 30.11.08, 17:38 »

No miten se ois alunperin sitten päässyt siihen tilanteeseen että se oli nokka edellä tulossa kehälle väärää puolta ja peruuttamassa takaisin päin? Tietääkseni sen on täytynyt ajaa myös tuusulantietä vastaantulevien kaistaa että se on ylipäätään päässyt tuolle rampille? Tongue Ja jos se ois U-käännöksen tehny niin miks se oli pakki päällä helsinkiin päin? Eikä tollasessa kapeessa rampissa paljoa autoa käännellä... tai sitten on tosi kauan saanut hieroa sitä siinä edestakas...  Tongue

Ennemmin minä siihen U-käännökseen uskon, kuin että olisi ajellut pätkääkään sitä tuusulantietä väärään suuntaan. Vaikka eipä kait sekään mahdottomuus olisi. Aina välillähän noita saa lukea, kun joku on ajellut väärään suuntaan moottoriteillä, milloin vahingossa, milloin kännissä, milloin mitäkin... Ja pakkihan selittyisi vaikka sillä, että jos sen sitten piti päästä sille tuusulantielle vievälle väylälle tuosta Y-risteyksestä, mutta sieltä olikin tulossa vaikka auto vastaan tjsp. Mahdollisuuksiahan on monia...

Petri Koivisto

« Reply #5523 on: 30.11.08, 17:50 »

Ennemmin minä siihen U-käännökseen uskon, kuin että olisi ajellut pätkääkään sitä tuusulantietä väärään suuntaan. Vaikka eipä kait sekään mahdottomuus olisi. Aina välillähän noita saa lukea, kun joku on ajellut väärään suuntaan moottoriteillä, milloin vahingossa, milloin kännissä, milloin mitäkin... Ja pakkihan selittyisi vaikka sillä, että jos sen sitten piti päästä sille tuusulantielle vievälle väylälle tuosta Y-risteyksestä, mutta sieltä olikin tulossa vaikka auto vastaan tjsp. Mahdollisuuksiahan on monia...
Niin sekavalta ja mahdottomalta kuulostaa koko juttu että ei todellakaan tiedä mitä senkin päässä liikkunut.. mä kyllä luulen että se on tosiaan tullut sieltä tuusulantieltä asti siihen... koska en ymmärrä mitä varten pitäis siinä tapauksessa uukkari heittää jos se on kehältä tullut.. ei se ois kumminkaan taipunu siitä Y-risteyksestä sinne tuusulaan päin.. että sitte sen ois pitäny alkaa taas veivailemaan siinä.. ja jos se ois nokka edellä ollut siis menossa helsinkiin niin ei sen ois siitä kohtaa missä se oli, niin tarvinnut pakittaa kuin muutama metri ja jatkaa tuusulaan.. kuka tyhjäpää nyt siinä alkaa uukkaria tekemään Grin Yhtä tyhmää kun kiipeäisi 5 metriä korkean ja 1metriä leveän aidan yli, kun voisi kiertää sen Grin
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #5524 on: 30.11.08, 17:56 »

ja jos se ois nokka edellä ollut siis menossa helsinkiin niin ei sen ois siitä kohtaa missä se oli, niin tarvinnut pakittaa kuin muutama metri ja jatkaa tuusulaan.. kuka tyhjäpää nyt siinä alkaa uukkaria tekemään Grin Yhtä tyhmää kun kiipeäisi 5 metriä korkean ja 1metriä leveän aidan yli, kun voisi kiertää sen Grin

Entä jos se ehti ajaa jo paljon pidemmälle, vaikka pari kolme sataa metriä. Kyllä minä siinä tapauksessa ainakin sen uukkarin tekisin ennemmin kuin pakittelisin. Niin tai siis minä nielisin virheeni ja kävisin seuraavalla rampilla kiroillen kääntymässä, mutta nyt puhutaankin tästä tapauksesta Grin

Petri Koivisto

« Reply #5525 on: 30.11.08, 18:01 »

Entä jos se ehti ajaa jo paljon pidemmälle, vaikka pari kolme sataa metriä. Kyllä minä siinä tapauksessa ainakin sen uukkarin tekisin ennemmin kuin pakittelisin. Niin tai siis minä nielisin virheeni ja kävisin seuraavalla rampilla kiroillen kääntymässä, mutta nyt puhutaankin tästä tapauksesta Grin
Mutta miten tyhmä voi olla että ajaa noin pitkälle ennenkuin huomaa lähteneensä väärään suuntaan? laugh Ja jos ihan täys tampio on ollut niin onhan noilla taksikuskeilla navitkin käytössä...

Tai sitten jos se on ihan perus peelo taksikuski ollut ja ollut menossa ensin stadiin päin mutta saanutkin "tehtävän" tuusulan suunnalta eikä jaksanut lähteä kiertämään kauempaa vaan suorinta reittiä eli takaspäin vaan ja suoraan tuusulaan...  Tongue
« Last Edit: 30.11.08, 18:10 by Petri Koivisto »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #5526 on: 30.11.08, 18:09 »

Mutta miten tyhmä voi olla että ajaa noin pitkälle ennenkuin huomaa lähteneensä väärään suuntaan? laugh

Jokainen ajaa joskus ajatuksissaan harhaan ja jopa ihan jokapäiväisessä ympäristössä vieläpä. Eikä siihen tarvitse olla edes vajaaälyinen... Äläkä hätäile, koittaa se päivä vielä sinullekin.  Wink

Ja jos ihan täys tampio on ollut niin onhan noilla taksikuskeilla navitkin käytössä...

Aika vähän käyttävät navigaattoreita, mikäli kohde on joku yleinen, johon on kyytejä usein. Ainakin sen, mitä olen itse joutunut ajelemaan pirssillä pääkaupunkiseudulla, ei ne niitä reittejä ala räpyttelemään, jos tietävät reitin ulkoakin...

Petri Koivisto

« Reply #5527 on: 30.11.08, 18:11 »

Aika vähän käyttävät navigaattoreita, mikäli kohde on joku yleinen, johon on kyytejä usein. Ainakin sen, mitä olen itse joutunut ajelemaan pirssillä pääkaupunkiseudulla, ei ne niitä reittejä ala räpyttelemään, jos tietävät reitin ulkoakin...
Niin mutta silloin luulis osaavan lähteä myös oikeaan suuntaan... jos vähänkin tuntee paikkoja... eikä tuossa paljon tarvi paikkoja edes tuntea kun jumalattomat kyltit siinä kaistojen päällä että "HELSINKI vasemmalla ja "TUUSULA" oikealla...  laugh
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #5528 on: 30.11.08, 18:12 »

Niin mutta silloin luulis osaavan lähteä myös oikeaan suuntaan... jos vähänkin tuntee paikkoja... eikä tuossa paljon tarvi paikkoja edes tuntea kun jumalattomat kyltit siinä kaistojen päällä että "HELSINKI vasemmalla ja "TUUSULA" oikealla...  laugh

Voi vattu  Roll Eyes

Aaltonen
Former member
« Reply #5529 on: 30.11.08, 18:19 »

Bussikuski nukahti rattiin lapset kyydissä. Samilla puolusteluja? "Ei voi tietää mitä kävi, kaikki on mahdollista."

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1621241

Eipä tähän paljoa voi mitään sanoa. Lueppa tän päivän hesaria, sielä on rekkatörttöilijästä juttua............... Roll Eyes
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #5530 on: 30.11.08, 19:21 »

Onko sulla Petri muuten jotain patoutumia taksikuskeja vastaan, kun tunnut niitä inhoavan jokatoisessa viestissä ja olet jo päättänyt että koko ammattikunta on mätä?  Tongue

Noin niinkuin muistin virkistykseksi tylsän illan ratoksi..
Tai sitten jos se on ihan perus peelo taksikuski ollut
Jos poliisi ois sattunu paikalle niin kuskilta ois varmaan tullut selitys, "Hei mä olen duunissa, mä saan ajaa väärällä puolella!"
huomasin myös sen että volvokuskit kuuluu samaan peelojen kastiin kuten bemaristit, "kytymaasturistit" ja taksikuskitkin
Aaltoselle ei satu, rekkakuskit ei myönnä mitään / pistää muiden syyks, ja taksikuskit pistää duunin piikkiin.
Jep, rekkakuskeilla on yhtä loistavat asenteet kuten niillä taksikuskeillakin...
Kyllä huomaa että se asenne muuttuu mitä pidempään se kortti on ollut(taksi/rekkakuskeja lukuunottamatta...)
Tuntuu että näillä rekka-, bussi- ja taksikuskeilla on näitä omia oikeuksia liikenteessä...
Noniin, sillälailla! thmbup Nyt vielä taksikuskit mukaan niin on kaikki liikenteen idiootit mukana

« Last Edit: 30.11.08, 19:34 by Mikko J Virtanen »

Petri Koivisto

« Reply #5531 on: 30.11.08, 20:57 »

Onko sulla Petri muuten jotain patoutumia taksikuskeja vastaan, kun tunnut niitä inhoavan jokatoisessa viestissä ja olet jo päättänyt että koko ammattikunta on mätä?  Tongue
Minkä sille voi että suurin osa niistä on täysiä idiootteja. Jos sä nyt taksia ajatkin niin älä ittees ota. Kyllä se kun tulee vähän väliä vastaan niitä idiootteja ja kun hyvin usein sattuu vielä olemaan se taksin merkki katolla niin jättää jonkun kuvan siitäkin ryhmästä... toki poikkeuksia löytyy joka paikasta...
« Last Edit: 30.11.08, 21:12 by Petri Koivisto »
petikko
Former member
« Reply #5532 on: 30.11.08, 21:06 »

OLen elämässäni ollut 3 kertaa kolarissa. Joka kerra juovuksissa - pitäisiköhän lopettaa alkoholin käyttö - taksin takapenkillä. Jokaisella kerralla kuskini on kolaroinut taksin kanssa, kerran jopa olin keskimmäisessä taksissa kolmen taksi ketjukolarissa.

Ne eivät edes osaa väisätä, vaikka ABS jarruilla ei tarvitse edes ymmärää hellittää polkimelta, riittää kun kääntää ratista.
Henkka
Former member
« Reply #5533 on: 30.11.08, 21:16 »

Ei tuo Petrin kohtaama taksikuski arvannut millaisen tutkijalautakunnan yksi virhe sai liikkeelle
Mitäs EFHK:n metarit sanoo tuolta hetkeltä? Jos niistä saisi irti jotain, mikä olisi voinut edesvaikuttaa tapahtuneeseen?  Grin

Wink
Petri Koivisto

« Reply #5534 on: 30.11.08, 21:23 »

Ei tuo Petrin kohtaama taksikuski arvannut millaisen tutkijalautakunnan yksi virhe sai liikkeelle
Olis kiva kuulla kuskilta itseltään että mitä ihmettä siinä oli tapahtumassa Grin
Henkka
Former member
« Reply #5535 on: 30.11.08, 21:41 »

Ei siinä muuten mitään mutta miten helvetissä voi olla niin kusipäistä porukkaa että kehtaa vielä jotain valoja ruveta vilkuttelemaan... tollasilta pitäs repiä pää irti omin käsin..

No jopas!

Jotenkin tuntuu että kun astut ratin taakse niin sä näet miltei kaikki muut jonkinlaisina vastustajina liikenteessä. Sen verran tuntuu ottavan itsetunnolle tilanteet joihin joudut omasta tai muiden toimesta.
Liikenne on sellaista ja vaikka ton evonkin tapauksessa oli kyse ehkä vain kiireisestä kaverista, niin silti on aina mahdollista että tuollaisen takapenkillä emäntä huutaa viimesillään synnytykseen tai lapsi pitää saada päivystykseen kun tippui puusta ja meni yhtäkkiä matkalla terveyskeskukseen tajuttomaksi. Nämä on epätodennäköisiä vaihtoehtoja mutta juuri siksi on turha noista stressata liikoja. Antaa mennä menojaan kun on tilaisuus siirtyä sivuun.

Moni voi purkaa liikenteessä stressiä tai pahaa oloaan. Puoliso lähti, pomo haukkui, tai projektin deadline valvottaa kaikki yöt. Ei niiden purkautumispaikka ole ratin takana mutta ihminen on tämmöinen ettei se osaa aina kanavoida oloaan ja valitettavasti sen näkee sitten myös tien päällä. Kyse ei ole aina siitä että ajettaisi oikein tai ettei tiedettäisi sääntöjä vaan siitä että, tunteet vaikuttavat käyttäytymiseen.

Siksi se on vain pään seinään hakkaamista jos jokaisesta kuumakallesta tai mokaajasta hiiltyy noin, että alkaa miettimään synkkiä ajatuksia. Saatika että vie ne mukanaan työpaikalle tai kotisohvalle ja pilaa sillä sitten omaakin päivää.

Ja kuten olen aiemmin sanonut, niin juuri se kohdallesi osuva, mulkvistilta tuntuva kanssakulkija, on ehkä kuitenkin jonkun mielestä upein isä, tärkein ystävä tai mitä huomaavaisin puoliso. Vaikka se olisikin vaikea uskoa sillä hetkellä kun teidän karmat sivuavat toisianne.

Enivei,  muille kulkijoille ei voi mitään mutta sille voi kuinka itse haluaa ajoreissujen sujuvan. On varmaan mukavampi lähteä rattiin rennompana kuin ajatellen että mitähän taukkeja taaskin joutuu katsomaan. Ja vielä mukavempaa on nousta autosta pois ilman että on antanut jonkun tuntemattoman ärsyttää oloaan. Älä suo sitä "iloa" muille kulkijoille, että saisivat sun päivän pilalle  Wink
Antti Tiempo

Date Registered: 08.01.06

« Reply #5536 on: 30.11.08, 21:57 »

Siinäpä hieno tapa ajatella liikennettä thmbup
Luulenpa, että moni asia toimisi paremmin jos jaksettaisiin välillä ajatella muutakin kuin omaa erinomaisuuttaan.
Muuallakin kuin liikenteessä.
A
Matti H. Virtanen

Date Registered: 22.06.07

« Reply #5537 on: 30.11.08, 22:20 »

Älkää nyt vaan hitto ruvetko muut täällä järkeä puhumaan, Petra on tän palstan tähti!!

Luin vain kolme viimeistä sivua tästä surkuhupaisasta "keskustelusta" ja mulla vuotaa silmät vieläkin vettä, sen verran hauskaa oli.  laugh laugh
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #5538 on: 01.12.08, 01:54 »

OLen elämässäni ollut 3 kertaa kolarissa. Joka kerra juovuksissa - pitäisiköhän lopettaa alkoholin käyttö - taksin takapenkillä. Jokaisella kerralla kuskini on kolaroinut taksin kanssa, kerran jopa olin keskimmäisessä taksissa kolmen taksi ketjukolarissa.

Ne eivät edes osaa väisätä, vaikka ABS jarruilla ei tarvitse edes ymmärää hellittää polkimelta, riittää kun kääntää ratista.

Bullshit. Ohjautuvuus on parempi kun hellittää, jos et hellitä, niin auto ei todellakaan liiku sinne, minne renkaat osoittaa, vaan johonkin niiden renkaiden osoittaman ja aiemman kulkusuunnan väliltä.

Ei siinä muuten mitään mutta miten helvetissä voi olla niin kusipäistä porukkaa että kehtaa vielä jotain valoja ruveta vilkuttelemaan... tollasilta pitäs repiä pää irti omin käsin..

pan-pan medical esimerkiksi. Et voi tietää, se on pointti. Olettaa voit kyllä ja laskea "todennäköisyyksiä", mutta kannattaa muistaa, ettei todennäköisyyksillä ole oikeastaan mitään tekemistä yksittäistapauksia arvioidessa.
« Last Edit: 01.12.08, 01:59 by Tatu Koiranen »

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Petri Koivisto

« Reply #5539 on: 01.12.08, 09:49 »

Älä suo sitä "iloa" muille kulkijoille, että saisivat sun päivän pilalle  Wink
Ei mun päivää pilalle saa tollaset idiootit, ei liikenteessä, eikä täällä foorumillakaan Cool Vois olla vähän aikaa kirjottamatta mitään tähän kun alkaa kaikenmaailman neidit jotain vinkumaan. (enkä tarkoita sua) Smiley Sitäpaitsi tuo "pää irti" juttu nyt oli vaan heitto... turha sitä nyt on tosissaan ottaa Shocked

Älkää nyt vaan hitto ruvetko muut täällä järkeä puhumaan, Petra on tän palstan tähti!!
Onkohan sulla lääkitys/näkö kunnossa, kun mä en ainakaan ole nähnyt täällä yhtään tuon nimistä? Huh !!
« Last Edit: 01.12.08, 10:00 by Petri Koivisto »
Pages: 1 ... 275 276 [277] 278 279 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1