FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
19.11.17, 08:47

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 276 277 [278] 279 280 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1475652 times)
Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5540 on: 01.12.08, 11:20 »

^ Sinusta profiloituu just sellaisia mielikuvia toisille kirjoittelijoille jollaisia itse annat kirjoituksillasi. Otappa talteen nämä kirjoitukset ja asenteet / kokemukset liikenteestä ja katso niitä jokusen vuoden / sadantuhannen ajokilometrin päästä, luulen että on myrsky liikenteessä hieman laantunut...

-make-
Kiwipilot
Former member
« Reply #5541 on: 01.12.08, 11:27 »

^ Sinusta profiloituu just sellaisia mielikuvia toisille kirjoittelijoille jollaisia itse annat kirjoituksillasi. Otappa talteen nämä kirjoitukset ja asenteet / kokemukset liikenteestä ja katso niitä jokusen vuoden / sadantuhannen ajokilometrin päästä, luulen että on myrsky liikenteessä hieman laantunut...

Hyvin sanottu. Voi olla, että parinkymmenen vuoden kuluttua Teinix-Petrin jutut saavat punan nousemaan Aikuis-Petrin poskille. Tai sitten ei.
Juha Lampi

Date Registered: 10.10.07

« Reply #5542 on: 01.12.08, 11:27 »

Niin, se kuuluisa neljännesvuosisata otsalohkon kypsymiseen Smiley

http://yle.fi/radiosoitin/lite.php?channel=35&program=354&clip=58792
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #5543 on: 01.12.08, 14:59 »

Joo enhän mää Petri ota itteeni.. nauratti vaan kun kaivoin nuo esille ja huomasin ettei ollut ihan yksittäinen tapaus  Grin
Mutta sun uusi lempinimi on kyllä mukava.. saat varmaan kuulla siitä vielä jatkossa  Tongue

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #5544 on: 01.12.08, 15:03 »

Joo enhän mää Petri ota itteeni.. nauratti vaan kun kaivoin nuo esille ja huomasin ettei ollut ihan yksittäinen tapaus  Grin
Mutta sun uusi lempinimi on kyllä mukava.. saat varmaan kuulla siitä vielä jatkossa  Tongue
Lempinimi? Tongue Toi on kyllä hauska juttu tällä foorumilla että ne ketkä ei uskalla päin naamaa puhua niin lässyttävät paskaa seläntakana siellä irkin syvyyksissä... kuten jokin aika sitten tuli jo selväksi.. Tongue Osa varmaan täältä poistunutkin tuon takia mutta mua ei vois vähempää liikuttaa. Turha muuten hyvää foorumia jättää joidenkin idioottien ja tällästen paskaketjujen takia Cool
« Last Edit: 01.12.08, 15:11 by Petri Koivisto »
Mikko J Virtanen

« Reply #5545 on: 01.12.08, 15:15 »

Lempinimi? Tongue Toi on kyllä hauska juttu tällä foorumilla että ne ketkä ei uskalla päin naamaa puhua niin lässyttävät paskaa seläntakana siellä irkin syvyyksissä... kuten jokin aika sitten tuli jo selväksi.. Tongue Osa varmaan täältä poistunutkin tuon takia mutta mua ei vois vähempää liikuttaa. Turha muuten hyvää foorumia jättää joidenkin idioottien ja tällästen paskaketjujen takia Cool
Niin tuota "Petraa" meenasin.. Ja ainakaan tämän liikennetopicin takia ei kyllä kannata tehdä mitään siirtoja.. Johan Sami on saanut kuulla täällä vittuilua jo 170 sivua ja yli puolet on täyttä sontaa (siis kaikesta tekstistä).. Onneksi joiltain sivuilta löytyy silti ihan viihdearvoa  Smiley

Petri Koivisto

« Reply #5546 on: 01.12.08, 15:30 »

Niin tuota "Petraa" meenasin.. Ja ainakaan tämän liikennetopicin takia ei kyllä kannata tehdä mitään siirtoja.. Johan Sami on saanut kuulla täällä vittuilua jo 170 sivua ja yli puolet on täyttä sontaa (siis kaikesta tekstistä).. Onneksi joiltain sivuilta löytyy silti ihan viihdearvoa  Smiley
Jaa se oli ihan lempinimi, minä kun luulin että joku spede pisti vaan pienen typon Tongue Ja en todellakaan ole täältä lähdössä näiden peelojen takia, kuten sanoinkin, että sitä on turha pelätä. Cool Onneks täällä on vielä muita noita asiallisiakin triidejä, eikä tälläsiä paskanjauhanta/vittuiluketjuja. Tongue Tosin tämä ketju pilaa maun koko foorumilla ja antaa kuvaa siitä miten mätää porukkaa tätäkin foorumia käyttää. Ketjun nimi pitäs vaihtaa "Yleinen vittuilu- ja paskanjauhamisketjuksi" Tongue
Harmi ettei täällä saa yksittäistä triidiä piiloon, vaan sitten pitäis piilottaa tuo koko "Finnish discussion / muut aiheet" missä on muita hyviä ketjuja.. mutta sovitaan että mä lopetan tähän triidiin kirjoittelun ja seuraan sivusta mitä paskaa/kenen haukkumista tässä jatketaan Grin

Over'n'out thmbup
« Last Edit: 01.12.08, 15:34 by Petri Koivisto »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #5547 on: 01.12.08, 15:39 »

Onneks täällä on vielä muita noita asiallisiakin triidejä, eikä tälläsiä paskanjauhanta/vittuiluketjuja.  Tosin tämä ketju pilaa maun koko foorumilla. Harmi ettei täällä saa yksittäistä triidiä piiloon, vaan sitten pitäis piilottaa tuo koko "Finnish discussion / muut aiheet" missä on muita hyviä ketjuja....

HEHE, aika hassua tekstiä kaverilta, joka on ollut itse yhtenä pahimpina vittuilijana ja paskanjauhajana. Kovasti on näyttänyt kiinnostavan Grin Ja sen voin sanoa, että ei kukaan ole pakottanut ketään tähän ketjuun osallistumaan. Jos sitten se itsehillintä puuttuu niin totaalisesti, että ei voi olla avaamatta ketjua ilman piilottamista, niin siinä nyt ei voi kuin katsoa peiliin Tongue

Eipä sen puoleen, minä olen pitänyt tätä ketjua oivana huvittelukeinona tylsän hetken koitettua. Monet monituiset naurut olen mm. meidän välisistä väännöistä tässä ketjussa saanut, joten olisihan se sääli lopettaa nyt Grin

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Petri Koivisto

« Reply #5548 on: 01.12.08, 16:09 »

HEHE, aika hassua tekstiä kaverilta, joka on ollut itse yhtenä pahimpina vittuilijana ja paskanjauhajana. Kovasti on näyttänyt kiinnostavan Grin Ja sen voin sanoa, että ei kukaan ole pakottanut ketään tähän ketjuun osallistumaan. Jos sitten se itsehillintä puuttuu niin totaalisesti, että ei voi olla avaamatta ketjua ilman piilottamista, niin siinä nyt ei voi kuin katsoa peiliin Tongue

Eipä sen puoleen, minä olen pitänyt tätä ketjua oivana huvittelukeinona tylsän hetken koitettua. Monet monituiset naurut olen mm. meidän välisistä väännöistä tässä ketjussa saanut, joten olisihan se sääli lopettaa nyt Grin
Joo miten vaan, mä vittuilen vaan jos muut vittuilee Tongue Ja meidän väliset väännöt nyt on ihan eri lukunsa.. niitä nyt ei kumpikaan ole pokerinaamalla kirjoittanut... laugh Mutta sitten täällä on noita neitejä jotka vinkuu joka asiasta jne. En vaan niiden takia viitti enää mitään liikenteeseen liittyvää ainakaan ite kirjottaa, ettei heidän tarvi olla joka välissä itkemässä. Smiley seuraan kyllä sivusta mielenkiinnolla että mitä kuraa tänne tulee thmbup
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #5549 on: 01.12.08, 16:37 »

En tajua, kuinka ammattiautoilijat voivat olla lapsellisia liikenteessä. Tuollaiset ohittelut eivät ole mistään kotoisin. Kenenkään matka-aika ei lyhene mitenkään dramaattisesti, jos ajelee toisen perässä turvavälillä 2kmh hitaammin. Menisivät radalle niiden
...

Omien kokemuksieni mukaan ammattikuskit ajavat yleensä hyvin ja ottavat muun liikenteen huomioon myös hyvin. Kyllä ne törpöimmät aina henkilö- tai pakettiauton ratin takaa löytyvät. Minä en ole ammattikuski - en ole koskaan ollutkaan, vaikka autoa olenkin ajanut jo vuodesta 1965. Aina en kuitenkaan ole ymmärtänyt juuri sitä mitä rekkakuski voittaa ohittaessaan toista samanlaista esimerkiksi Saksan autobaanalla. Se kestää ja kestää, kun toinen rekka hiipii sentti sentiltä kilometrejä kestävän ohituksen aikana toisen ohi ja liikenne ruuhkautuu takana. Liekkö ollut kyse jostain epävirallisesta kilpailusta?

Mitä sitten täällä käytyy keskusteluun pitäisi vastata? Minusta aina pitää varata sen verran aikaa, että mahdollinen (ja nykyisin hyvinkin todennäköinen ruuhkaviive) tulee huomioon otettua. Töihinkin lähden puoli tuntia aikaisemmin kuin "mattimyöhäiset" ja saan ajella lähes tyhjillä teillä ja kaduilla hermoja lepuuttaen.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Aaltonen
Former member
« Reply #5550 on: 01.12.08, 17:19 »

HEEH, päivän paras hetki. Pakettiauto tulloo vasenta kaistaa Manskulla miljoonaa (yli 60kmh) meikäläisen ohi; tasan niin kauan kun tajus mun edessä ajaneen poliisiauton. Sitte löyty jarrua ja löyty muuten pojat paljon sitä jarrua ja kiire loppu siihen. Harmi etteivät ottaneet sivuun..... Cry

Ja mitä tähän topikkiin tulee, niin on täältä saanut toisinaan uusia näkökulmia, jos ei ole itse ymmärtänyt asioita joltain kantilta pohtia. Ja yksi pyyntö, älkää ajako ne sumarit päällä pimeällä normaalissa ajokelissä! Etenkin on niin ihanaa kun sataa ja tien pinta heijastaa todella rankasti ja sitten tulee vastaan auto, jossa on ajovalot ja sumarit päällä. Todella syvältä.
Mikko J Virtanen

« Reply #5551 on: 01.12.08, 17:28 »

HEEH, päivän paras hetki. Pakettiauto tulloo vasenta kaistaa Manskulla miljoonaa (yli 60kmh) meikäläisen ohi; tasan niin kauan kun tajus mun edessä ajaneen poliisiauton. Sitte löyty jarrua ja löyty muuten pojat paljon sitä jarrua ja kiire loppu siihen. Harmi etteivät ottaneet sivuun..... Cry

Ja mitä tähän topikkiin tulee, niin on täältä saanut toisinaan uusia näkökulmia, jos ei ole itse ymmärtänyt asioita joltain kantilta pohtia. Ja yksi pyyntö, älkää ajako ne sumarit päällä pimeällä normaalissa ajokelissä! Etenkin on niin ihanaa kun sataa ja tien pinta heijastaa todella rankasti ja sitten tulee vastaan auto, jossa on ajovalot ja sumarit päällä. Todella syvältä.
Etusumareita tarttee kyllä todella harvoin.. periaatteessa vain sillon kun on niin sankka sumu, että niiden hyödyn huomaa ihan käytännössä. Takasumuvalo/t toisaalta ovat melko oiva apuväline, paikoittain esim. tänään kun rapa roiskuu perässä niin pitkälle, että auto katoaa sinne pilven sisään.

Esim. uusissa mersuissa on muuten sellainen ominaisuus, että käännöksessä toinen sumuvalo syttyy lisäämään näkyvyyttä kaarteen suuntaan, eli mersumiehet eivät siis aina aja sumarit päällä ja toinen lamppu palaneena  laugh

Aaltonen
Former member
« Reply #5552 on: 01.12.08, 17:36 »

Joo ja sitä paitsi ne sumarit vie kaukovalojen valotehon sieltä kaukaa pois kokonaan, koska silmä näkee sen kirkkaan valon siinä puskurin edessä ja siten ei pysty erottamaan sieltä mistä pitäisi erottaa juurikaan sen enempää kuin normaaleilla ajovaloilla näkee.
Ja ei niillä sumareilla periaatteessa tee mitään........

Jep, on nämä uudet autot jänniä, kaikenlaisia tärkeitä varusteita, että näkee kotiovelle dalsia..... Roll Eyes
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #5553 on: 01.12.08, 19:07 »

Esim. uusissa mersuissa on muuten sellainen ominaisuus, että käännöksessä toinen sumuvalo syttyy lisäämään näkyvyyttä kaarteen suuntaan, eli mersumiehet eivät siis aina aja sumarit päällä ja toinen lamppu palaneena  laugh

Niin, Cadillaceissa ja muissa vanhoissa jenkeissä ko. systeemiä on käytetty jo 60-luvulla Tongue

Petri Koivisto

« Reply #5554 on: 01.12.08, 19:17 »

Eikös tuo löydy melkein kaikista uusista autoissa missä vaan on sumarit? Multa löytyy ainakin Smiley Mutta noi syttyy vaan alle 40kmh nopeudessa ja rattia pitää kääntää suht paljon(en muista paljon se oli asteina), eli mikään kauhean loiva kaarre ei riitä. Eli käytännössä risteyksissä noi palaa... niin ja mulla ainakin syttyy myös alle 40kmh kun vilkku on päällä vaikka ratti oiskin suorassa. IMO ei ole mikään kauhean tarpeellinen keksintö Cheesy

Jep, on nämä uudet autot jänniä, kaikenlaisia tärkeitä varusteita, että näkee kotiovelle dalsia..... Roll Eyes
Toikin ominaisuus löytyy, ja vielä tarpeettomampi kuin tuo sumarisäätö.. laugh En edes tiennyt että mulla tollanen on, mutta kerran autosta noustessa osuin vahingossa siihen valovipuun ja valot syttyivät... katoin että mitä helv****ä ja jäin kyyläämään siihen että sammuuko itestään ja kyllähän ne sitten vähän ajan päästä sammui...  Tongue Onhan tuo varmaan kiva jos auton saa parkkiin johonkin kotioven eteen niin että nokka osoittaa suoraan ovelle mutta muuten ei kyllä mitään hyötyä? Huh
« Last Edit: 01.12.08, 19:23 by Petri Koivisto »
zikaduu
Former member
« Reply #5555 on: 01.12.08, 19:50 »

Toikin ominaisuus löytyy, ja vielä tarpeettomampi kuin tuo sumarisäätö.. laugh En edes tiennyt että mulla tollanen on, mutta kerran autosta noustessa osuin vahingossa siihen valovipuun ja valot syttyivät... katoin että mitä helv****ä ja jäin kyyläämään siihen että sammuuko itestään ja kyllähän ne sitten vähän ajan päästä sammui...  Tongue Onhan tuo varmaan kiva jos auton saa parkkiin johonkin kotioven eteen niin että nokka osoittaa suoraan ovelle mutta muuten ei kyllä mitään hyötyä? Huh
Toihan on hemmetin hyvä ominaisuus jos sattuu autopaikka sijaitsemaan jossain huonommin valaistulla paikalla. Esimerkiksi lämppärin ajastimen saa hyvin säädettyä kun autossa palaa valot. Eikä tarvitse sitten mennä erkikseen sisältä enää niitä sammuttamaan.

Henkka
Former member
« Reply #5556 on: 02.12.08, 03:56 »

Toihan on hemmetin hyvä ominaisuus jos sattuu autopaikka sijaitsemaan jossain huonommin valaistulla paikalla. Esimerkiksi lämppärin ajastimen saa hyvin säädettyä kun autossa palaa valot. Eikä tarvitse sitten mennä erkikseen sisältä enää niitä sammuttamaan.

Tuollaisen lämpötolpan roplaamisen apuna nuo coming/leaving home -valot on minullakin ainoassa hyötykäytössä. Kaveri koodasi ne tuohon Ocuun aikanaan ja onhan ne vähän turhat muuten. Kun saa auton taas joskus testerin päähän niin ehkäpä noi taas ruksitaan pois. Eipä niistä toisaalta suoranaista haittaakaan ole.
Joskus on huudeltu peräään markettien pihoilla että valot jäi (mulla jää ajovalot päälle, monissa muissa syttyy erikseen sumarit tuossa moodissa), mutta ilmeisesti tähänkin "ilmiöön" kansa alkaa tottua...
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #5557 on: 02.12.08, 05:59 »

Mulle coming/leaving home toiminto on osoittautunut käteväksi autotalliin romutessa pimeällä. Pihavalot ei paista sisälle asti, mutta kun napsauttaa kerran kaukosäätimen napista, niin jopas on helppo koluta ahtaassa tallissa. No joo, olisihan siellä omakin valo, mutta eipä tartte nyt siitä enää huolehtia, olla sytyttelemässä ja sammuttelemassa erikseen Smiley

Ja on tuo myös kätevä, jos on auton joutunut jättämään muuten pimeään tilaan/alueelle.

Tosin musta jotenkin tuntuu, että mulla tuo ei toimi aivan niinkuin pitäisi. Tuntuu, että mulla on joko coming home toiminto, tai leaving home toiminto, riippuen valokatkaisijan asennosta Tongue Jos valokatkaisija on erillisessä valoautomatiikka-asennossa, coming home toimii normaalisti, mutta leaving home-toimintoa pitää houkutella tuplanapsauksella (painaa lukonavausnappia kaksi kertaa). Vastaavasti taas, jos katkaisija on nolla-asennossa, leaving home toimii ainakin jotenkin, mutta coming home-toiminto ei kytkeydy ollenkaan Tongue

Henkka
Former member
« Reply #5558 on: 02.12.08, 07:01 »

Noissa voi olla omaa logiikkaansa, vaikka palat ovat ilmeisesti "samaa puuta".

Omassa automatiikka-asennossa valot syttyy autolle tultaessa ihan kertapainalluksella ja poistuminen toistepäin. Kun on tarpeeksi valoisaa, niin toi leaving home -toiminto ei aktovoidu. Lähtiessä autolta jää päivänpaisteellakin valot päälle. Jos ovia ei lukitse kun auto on sammutettu, taikka jos jää sisälle palloilemaan (esim. pesukoneeseen jonottaessa), valot jäävät minuutiksi päälle ja tippuvat sitten parkeille, jos virta-avain on yhä lukkopesässä.

Valokytkimen ollessa nolla-asennossa, toimii vain leaving home -toiminto.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #5559 on: 02.12.08, 07:13 »

Nyt kun asian noin puit, rupesin epäilemään, että taitaa se mulla toimia ihan samalla tavalla. Mutta leaving home-toiminnon saa päälle valoisan aikaankin tuplanapsauksella...

Mites muuten tuo automaatti-asento... Ohjekirjan tekstistä en ihan päässyt ymmärrykseen, että sammuuko ajovalot valoisan aikaan tietyn ajan ja nopeuden jälkeen (oliko nyt yli 5min yli 40km/h nopeutta), ellei vauhti ole yli 140km/h? Eli käytännössä pitäisi tietää, ajanko valoisalla matka-ajoa pelkillä parkeilla?

Pages: 1 ... 276 277 [278] 279 280 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1