Keskustelua liikenteestä

<< < (1117/3033) > >>

MikaelT:
Quote

Jaa se oli ihan lempinimi, minä kun luulin että joku spede pisti vaan pienen typon Ja en todellakaan ole täältä lähdössä näiden peelojen takia, kuten sanoinkin, että sitä on turha pelätä. Onneks täällä on vielä muita noita asiallisiakin triidejä, eikä tälläsiä paskanjauhanta/vittuiluketjuja. Tosin tämä ketju pilaa maun koko foorumilla ja antaa kuvaa siitä miten mätää porukkaa tätäkin foorumia käyttää. Ketjun nimi pitäs vaihtaa "Yleinen vittuilu- ja paskanjauhamisketjuksi"
Harmi ettei täällä saa yksittäistä triidiä piiloon, vaan sitten pitäis piilottaa tuo koko "Finnish discussion / muut aiheet" missä on muita hyviä ketjuja.. mutta sovitaan että mä lopetan tähän triidiin kirjoittelun ja seuraan sivusta mitä paskaa/kenen haukkumista tässä jatketaan *
Over'n'out

  Arvasin ettet malta poistua.

*Toim. huom.

mmniemi:
Kylläpä tänään oli tarjolla taas munkkia kerrakseen, sekä hyvää että huonoa...

Kävin päivällä Teron luona päiväkahveilla ja meisselihommissa. Ihan oikeesti. Oli päivä, juotiin kahvit ja asennettiin sisätilanlämmittimen haaroitussarja ja siihen tarvitsi kahtakin meisseliä .
Anyway, täällä on ollut koko päivän aika sankka sumu ja siinä pois ajellessa sitten olisi saattanut vähän huonommalla tuurilla mennä koko kohta 31 vuotta kestänyt mahankasvatusprojekti lopullisesti v*tuix. Ajelin mittarin mukaan tasan 80km/h 80:n alueella, joka vaihtuu 60:n rajoitukseen n. 150-200 metriä ennen neljän tien risteystä. Jostain syystä kuitenkin missasin totaalisesti sen 60:n alueesta kertovan liikennemerkin. Yhtäkkiä koko karuus oli räjähtää käsiin, kun sumun keskeltä töpsähti nokan eteen liikenteenjakaja ja stop-merkki! Yritin survoa jarrupoljinta lattian läpi niin että ABS venyi ja paukkui, mutta siinä sohjossa ei kyllä ollut siinä vaiheessa enää jarruilla mitään virkaa. Vauhtia oli varmaan se 50 vielä, kun oli selvää, että nyt mentiin sukkana yli. Vielä kun en muistanut yhtään, mitä siellä poikkitien toisella puolella on, eikä mitään nähnytkään korkeammalla olevan tien taakse, vedin vaistomaisesti käsijarrulla auton täysin linkkuun, että edes yritetään kääntää tai ainakin mennään kylki edellä ojaan jos ollaan mennäkseen. No tie sinne onneksi jatkuu laskien alamäkeen, joten ei kun taas käsijarrulla ja vastaheitolla auto suoraan, että mahtui sille pienemmälle tiellä. Sekunnin osia ennen poikkitien ylitystä olin jo tehnyt päätöksen, että sivuille en katso. En halua tietää, mikä se oli, mikä minut lopulta päiviltä jyrää... Yli kun olin sujahtanut, ensimmäinen ajatus oli, että ei tainnut kolahtaa. Sitten iski epäusko, että mitä helv****ä ylipäätään tapahtui. Katsoin samalla taustapeiliin, ehkä n. 5 sekuntia myöhemmin, kun sieltä meni auto poikkitietä. Tuskin oli edes nähnyt minun sujausta, sen verran sakea se sumu olikin yllättäen siitä mäen päältä alarinteisiin päin... Autoa kääntäessä iski tärinä. Käänsi auton ja palasin risteykseen ja pysäytin bussipysäkille. Paloi tupakka aika vikkelään..

mmniemi:

Quote

Voi elämä, mille kädettömille kansalaisille nää uudet autot on tehty jos pitää kaarteen puoleista ojaa valaista sumareilla kun kääntää ratista?! 
On kyllä todella siitä apua varmasti voi luoja sentään. 


Toisinaan kyllä todellakin ihmetyttää nämä Samin laukomat kommentit. Ensin on paasaamassa milloin mistäkin pikkurikkeistä ja ajotavoista jne. mutta sitten on heti perään teilaamassa kaikki mahdolliset parempaan liikenneturvallisuuteen pyrkivät tekniset ratkaisut Pientä ristiriitaa havaittavissa 

Aaltonen:
Quote

Pimeä tie, hyvää matkaa, oho mistä se goottijalankulkija siihen tupsahti? Valo voi auttaa. Kummaa kun herra liikennevalistaja parjaa turvallisuutta parantavia varusteita? On siitä kääntymisvalosta etua kuten espasrabstracseistakin. Mun autossa ei tosin ole kuin abs. Ei edes nastoja renkaissa, vielä.


Se mitä mulla on sumareista henkilöautokokemusta, ne näytti niin puskurin eteen, ettei niillä käytännössä mitään ihmisiä tiirailla tien poskesta. 5m puskurista ja ne on yleensä käsittääkseni suunnattukin sinne lähelle tietä; tien reunalle. Ei sinne missä ne ihmiset pitäisi nähdä. Ja jos ne ihmiset vielä ilman heijastinta pimeähköllä tiellä liikkuvat, niin niitä ei todellakaan nää, vaikka olisi se sumari päälläkin.
Tai jos näkee, ei nää niin ajoissa, että sen pystyisi 100%:sesti ennakoimaan ja tietämään. Jos mietitään pimeätä pikkusta mutkasta tietä, jossa on 50kmh nopeusrajoitus, ei ne sumarit niin kauas näytä todellakaan, että niistä varsinaista hyötyä olisi.
Saattaa jopa olla, että ajovalojen kantama "supistuu" sen takia, että se kirkas valo on suoraan auton edessä ja näin ollen ajovalojen kantama heikentyy, koska silmä näkee sen kirkkaan valon, eikä sitä heikompaa valoa edenpänä.

Ja sen voin suoraan sanoa, että jos meillä olisi noissa busseissa sumuvalot, se olis ihan yks hailee olisko ne päällä vai ei, jos tuola pimeässä vesisateessa pitäisi ihmisiä niillä nähdä. Vaikka sumuvalot olisivat ajovalojen lisäksi päälle kytkettyinä. Jos ne ihmiset haluaa ajoissa nähdä, siihen on ainut keino kaukovalojen käyttö, muuten saa unohtaa "ajoissa" näkemiset.

Aaltonen:
Quote

Toisinaan kyllä todellakin ihmetyttää nämä Samin laukomat kommentit. Ensin on paasaamassa milloin mistäkin pikkurikkeistä ja ajotavoista jne. mutta sitten on heti perään teilaamassa kaikki mahdolliset parempaan liikenneturvallisuuteen pyrkivät tekniset ratkaisut Pientä ristiriitaa havaittavissa 


AI ihmetyttää?! 
Mihin ihmeeseen tollasia kääntäessä syttyviä sumareita tarvitsee?! En minä ole koskaan tarvinnut! Vaikka ajankin teillä, joissa ei ole katuvalon valoa. Jos ei nää, sitten ajetaan hiljempaa. Ja käytetään kaukovaloja, eikä sumareita ja ajovaloja. En pysty näkemään noissa kääntäessä toinen sumari syttyy- liiemmin mitään kovin ihmeellistä järkeä, ellei se ole säädetty niin, että sillä näkisi sinne minne pitäisi nähdä, eikä 5m auton puskurista.
Väkisinkin vaan miettii, että sitten kun toi hieno tekniikka menee rikki (kuten talvi kinoksissa helposti käy), mitä se sitten maksaa kun pitää uusia vähän muutakin kun lamppu ja lasi siihen sumariin.
No mutta kaipa se sitten on vaan niin hienoa, että on tollanen toiminto, ei siihen kai muuta syytä olekaan.

Se on ihan sama kun se Volvon hieno "find your car pimeässä" toiminto, autoon syttyy takavalot. Voi elämä, jos keskuslukon avaa ja vilkut lyö muutaman kerran valoa maailmaan, eiköhän se auto löydy jo niinkin..... No jooh....

Ehkä tuo on sitten jonkun mielestä tosi turvallista, johon voi luottaa, että sumari syttyy kun kääntää rattia, mutta vähän kyllä menee nyt turhatteluksi tämä homma.  Miksei samantien laiteta tunnistimia, että heti kun ei tule autoa vastaan, syttyy kaukovalot päälle ja kun auto tulee horisonttiin näkyviin, vaihtuu ajovalot takaisin. Näin nähtäisiin vielä pidemmälle, vielä laajemmin, pusikot ja vasemmat puoletkin kerta laakista ja todella kauas!

Ne kääntyvät ajovalot sentään tajuaa vielä, että näyttävät molemmat sinne minne rattia veivaa, mutta se, että yksi sumari syttyy kun kääntää...... hohhoijaa.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page