Keskustelua liikenteestä

<< < (1133/3033) > >>

tom_joke:
Quote

Ja miten tämä ETYJ vaikutti liikenteeseen.
Kun pääsin 9 aikaan Ruskeasuon risteykestä kohti Tilkkaa, meno pysähtyi Teboilin kohdalle. Siitä kesti sitten Tullinpuomin Shellille noin puolituntia, vähän yli. Runebergin/Topeliuksenkatu/Arkadiankatu veti ihan hyvin ja virkavalta ohjasi liikennettä pahimmissa risteyksissä.
Ainoa asia mikä tosiaan pisti miettimään, oli se että kun oltiin siinä Manskulla jonottamassa. Bussien määrää en ees lähde arvaamaan, mutta MONTA. Yksikään niistä ei lähtenyt vasemmalle kaistalle kiirehtimään ja koittamaan tilaa pyydelleen takasin jonoon liikennevalojen tuntumassa ennen Shelliä. Suurin osa henkilöautoilijoista kyllä sen tekivät. Osa yritti todella väkisin sieltä tunkea väliin, ja jos ei tilaa saatu niin jatkettiin jonoa eteenpäin. Ainoat, joille tilaa annoin tässä oli taksit ja muut jotka olivat työn puolesta liikkkeellä firman ym. autolla. Meinaa jos busseillä oli aikaa ootella sielä kaikessa rauhassa, miksei henkilöautoilijoilla ollut?
Turha selittää, että kun on kiire tai "en mä tienny".?
Ei sielä aamulla 05 aikaan ketään missään ollut. Tyhjä latu oli koko Manskun pituudelta.


Itse ajoin aamulla puoli kasin aikaan Nordeskjöldinkadun kautta manskulle ja siitä taas Tukholmankadulle eikä mitään normaalia ruuhkaa enempää ollut. Ajattelin tosin että ihmiset lähtevät aiemmin tänään töihin kun tuosta kokouksesta ja ruuhkista oli varoitettu. No parempi näin, minulle! 

tom_joke:
Quote

Monellako noista neljästä oli vilkkuvalo?

MikkO


Saattaa olla että jokaisella ja ärsyyntyneet autoilijat olleet toisia osapuolia!  Vitsi,vitsi!!
Noitahan ei tilasto kerro, mutta ihan omista kokemuksista voin sanoa että enemmän vaaratilanteita on tapahtunut  vilkkuvaloja käyttävien kanssa kuin normaalein valoin varusteltujen pyöräilijöiden.

tom_joke:
Quote

Enpä usko, että löytyy lakipykälää, mikä kieltää pitämästä otsalamppua pyöräillessä. Otsalamppu kun ei ole ajovalo  


No minkätakia ne otsalamput vilkkuu sitten polkupyörien tangoissa kiinni? 
Tässä juuri paljastit että nuo vilkkuvalot eivät ole ajovaloja ja täten jokainen joka ajaa vilkkuvalolla ajaa ilman ajovaloja ja on sakoitettavissa! 

mmniemi:
Quote

No minkätakia ne otsalamput vilkkuu sitten polkupyörien tangoissa kiinni? 
Tässä juuri paljastit että nuo vilkkuvalot eivät ole ajovaloja ja täten jokainen joka ajaa vilkkuvalolla ajaa ilman ajovaloja ja on sakoitettavissa! 


Jätkä kyllä osaa sanojen vääntelyn jalon taidon

Enhän minä sanonut yhtään noista asioista, mitä sinä tuossa minun väität sanoneen  Otsalamppu on "kiinni" otsassa, ajovalo on kiinni pyörässä. Vaikka löisit vanhan dynamolyhdyn ruuvilla otsaasi kiinni, se ei olisi ajovalo, vaan otsalamppu

tom_joke:
Quote

Jätkä kyllä osaa sanojen vääntelyn jalon taidon

Enhän minä sanonut yhtään noista asioista, mitä sinä tuossa minun väität sanoneen  Otsalamppu on "kiinni" otsassa, ajovalo on kiinni pyörässä. Vaikka löisit vanhan dynamolyhdyn ruuvilla otsaasi kiinni, se ei olisi ajovalo, vaan otsalamppu


Joo, väänsin tahalleen tuon vilkkuvalon tankoon, koska itse aiemmin olin puhunut juurikin vilkkuvasta valosta otsalla. 

Tässä lainaus lakitekstistä:
"tieliikennelain 36 §:n 2 momentin mukaisissa olosuhteissa tulee polkupyörässä olla eteenpäin valkoista tai vaaleankeltaista valoa näyttävä valaisin. Polkupyörässä saa olla taaksepäin punaista valoa näyttävä valaisin. Valaisimet saavat olla sijoitettuina leveyssuunnassa polkupyörän keskilinjasta poiketen. Valaisimien tulee olla vähintään 0,30 metrin ja enintään 1,30 metrin korkeudella tiestä."
Jos aikuinen laittaa otsalle valaisimen (vilkkumattoma/vilkkuvan) niin se on todellakin korkeammalla kuin 1,3m.
Ja sitten vielä, tuossa nimen omaan lukee valoa näyttävä valaisin. Valaisin ei ole sellainen joka valaisee, sammuu, valaisee, sammuu.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page