Keskustelua liikenteestä

<< < (1137/3019) > >>

hynkel:

HEHEHEE!! Älä hermoo

Näytä mulle kohta, missä sanotaan, että sen polkupyörän ajovalon pitää näyttää sitä valoa joka hetki. Yhtä heikoilla nuo sinun väittämäsi on, kuin minunkin, ennenkuin toisin todistat. Joo aivan, en jaksa itse ottaa selvää...

En tietenkään näytä sellaista kohtaa. Ei sellaisen asian kirjoittaminen lakiin tai asetukseen ole tarkoituksenmukaista. Laissa on huomioitu vilkkuvat ja pyörivät valot erikseen (oranssinkeltainen pyörivä tai vilkkuva varoitusvalo sekä poliisin käyttämä punainen pysäytysvalo). En olisi sinulta ihan tämän tasoista argumentaatiota uskonut.

mmniemi:

Mikko, tässähän tämä tulikin.  Eli vilkkuvalo ei näytä valoa eteenpäin jatkuvasti.

Eihän tuossa ollut muuta, kuin Tatun oma väittämä. Uskoo ken uskoo  

Minä en todellakaan usko, että tuollainen vilkkuva valo olisi polkupyörässä kielletty... Se on eri asia, onko sellainen yksistään riittävä. Mutta siitä ei ole ollut missään vaiheessa kyse, kun olet puhunut vain koko ajan siitä ehdottomuudesta, että vilkkuvalo olisi kielletty. Jos se todella on kielletty, todista se mulle...

hynkel:

Eihän tuossa ollut muuta, kuin Tatun oma väittämä. Uskoo ken uskoo  

Minä en todellakaan usko, että tuollainen vilkkuva valo olisi polkupyörässä kielletty... Se on eri asia, onko sellainen yksistään riittävä. Mutta siitä ei ole ollut missään vaiheessa kyse, kun olet puhunut vain koko ajan siitä ehdottomuudesta, että vilkkuvalo olisi kielletty. Jos se todella on kielletty, todista se mulle...

Vilkkuvalo ei silloin ole ajovalo. Sinä puhuit äskön ajovalosta. "missä sanotaan, että sen polkupyörän ajovalon pitää näyttää sitä valoa joka hetki"

Sit kantsii muistaa tämä (valojen virheellisen käytön kielto, TLL): Ajoneuvossa ei saa käyttää laitteita, jotka näyttävät tai heijastavat eteenpäin punaista valoa eikä, jollei siitä ole erikseen toisin määrätty, laitteita, jotka näyttävät tai heijastavat taaksepäin valkoista tai vaaleankeltaista valoa.

Eli päätä ei sitten sovi kääntää niin, että valaisimen valo-aukko alkaa näkyä takaapäin, ellei samanaikaisesti käännä valaisinta päässä eri asentoon.

mmniemi:

Vilkkuvalo ei silloin ole ajovalo. Sinä puhuit äskön ajovalosta. "missä sanotaan, että sen polkupyörän ajovalon pitää näyttää sitä valoa joka hetki"

Milloin ei ole? Kukaan ei ole minulle edelleenkään todistanut, että se ei saisi vilkkua Huom. minä en tiedä, kun en ole ottanut selvää. Mutta ei ole kukaan myöskään näyttänyt sellaista pykälää, joka sen kieltäisi. Ei sen puolen sallivaakaan, mutta siihenpä heitän vastaväitteen, että "ei myöskään kaikki, mitä ei erikseen sallita, ole kiellettyä".

Ääh, antaa olla. Ei tämä jaksa enää edes naurattaa

Aaltonen:

Just niin. Muista tuo sitten seuraavan kerran, kun tulet vähänkään napisemaan henkilöautoilijoiden ajotavoista tai suvaitsevaisuuksista jne. jne... Ihan turha pyytää sympatiaa  

Muistetaan. Mietin vaan ihan oikeasti sitä, että kaikki bussit oli myöhässä ja paljon, joissa oli matkustajia ja joita ootettiin Stadista pois päin tulevaksi sitten joskus; ja se on tärkeämpi se yksi ihminen sielä henkilöautossa, joka saa kiilata ja odottaa saavansa sitä tilaakin vielä tottakai heti automaattisesti.....
Jos tosiaan on niin kiire, että 100m jonossa merkitsee enemmän kuin mikään muu; miksei lähtenyt kotoa tuntia aikaisemmin?
Niin kuin tuola kirjoitettiin ja minäkin sen näin; että vielä puol kaheksan pääsi esteettä kulkemaan Manskulla päästä päähän jos oli tarvetta.

Kyllä minä jouduin siinä päästämään muutamia kaistan vaihtajia ihan liikenteen sujuvuuden takia. Mutta ne muutamat röyhkeimmät jäi kyllä vaille paikkaa siinä kohtaa jonoa. Ei siinä mitään, jos tullaan asiallisesti ja silleensä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page