Keskustelua liikenteestä

<< < (1157/3019) > >>

hynkel:

Mitä poikkevaa tuossa jälkimmäisessä on? Mulle ei ainakaan auennu..

En minäkään siitä muuta (virhettä) keksi, kuin sen, että autot menee tuonne jalkakäytävän puolelle. Mitään poikkeavaahan tilanteessa ei silti ole, noin ne on aina.

yeeman:

Mitä poikkevaa tuossa jälkimmäisessä on? Mulle ei ainakaan auennu..

Oiskohan kyseessä yksisuuntainen katu...

Vinopaikoitus sopii ainoastaan yksisuuntaiseen liikennevirtaan ja sitä käytetään,
jos käytettävä tila on kapeampi kuin 12 m (parkkipaikan pituus 5 m ja kaksisuuntainen kääntymistila 7 m)jos halutaan, että autot nimenomaan pysäköivät nokka "ulospäin" (esim. parkkilaitoksissa kontti jää silloin vapaan tilan puolelle)
Kuten kuvasta näkyy, aina löytyy sankareita, jotka väkisin vääntävät autonsa vastakarvaan ja aiheuttavat lisäriskin vekslailuillaan, tai...

... jos kyseessä onkin kaksisuuntainen väylä, vinopaikoitus on tällöin toimintaa hämäävä ja tilaa haaskaava suunnitteluvirhe, tai...
...sitten silmäni harittavat ja paikat ovatkin särmästi 90 asteen kulmassa 

Mikko86:
Mut ei kai se ole laitonta pakittaa ruutuun Mä parkkeeraan aina perä edellä.

juksii:

Mut ei kai se ole laitonta pakittaa ruutuun Mä parkkeeraan aina perä edellä.

Se riippuu siitä, että katsotaanko tuossa tapauksessa nokan olevan menosuuntaan jos tuo on yksisuuntainen katu.

yeeman:
Jooh, vinoparkissahan se riippuu siitä kuinka päin ruutu on vino. Auton kääntymiskulman tulee aina olla pienempi kuin 90 astetta. Yksisuuntaisella väylällä ei tule kääntyä vastakarvaan.

Jos ajoväylän vieressä on kunnollinen jalkakäytävä, josta voi näppärästi lastata ostokset takakonttiin, silloin vinoparkki onkin fiksua suunnitella pakitettavaksi (parkissa olevien autojen keulat ovat kohti ajoväylää ja vinosti menosuuntaan).

Navigation

Up one level

Next page

Previous page