FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.05.17, 09:23

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 289 290 [291] 292 293 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1452043 times)
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5800 on: 17.12.08, 18:03 »

No höh. Noo... kyllä se uus pätkäkin on kiva... tekee matkasta paljon mukavamman kun ei tartte koko matkaa sitä pikkutietä vedellä... Grin Kiitoksia vaan infosta!
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5801 on: 17.12.08, 18:05 »

Onko kellään tietoa, milloin mahtaa aueta kokonaan ?
Eikös sen pitäny joulukuun 15. päivä aueta, mutta ei sitten näköjään auennutkaan... vaikka myöhässä olikin jo alkuperäisestä suunnitelmasta...?
arttula
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5802 on: 17.12.08, 18:19 »

Eikös sen pitäny joulukuun 15. päivä aueta, mutta ei sitten näköjään auennutkaan... vaikka myöhässä olikin jo alkuperäisestä suunnitelmasta...?

Niin, juuri niin. Ei auennut kokonaan. Mutta onko jollain tietoa, milloin saa ajella mökille ja takaisin koko matkan moottoritietä ?
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5803 on: 17.12.08, 19:14 »

Niin, juuri niin. Ei auennut kokonaan. Mutta onko jollain tietoa, milloin saa ajella mökille ja takaisin koko matkan moottoritietä ?
Sain tongittua tälläisen infon:

Quote
Tunneliturvallisuusjärjestelmien testauksen vuoksi Lohjan ja Lahnajärven välisen osuuden käyttöönotto viivästyy vuoden 2009 alkupuolelle.
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6015
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5804 on: 17.12.08, 19:16 »

Otti sitten tänään päähän eräs bussikuski. Voisi melkein sanoa niinkuin Kuusiston Jaska, että "tarjosin tilaa, ei kelvannut".
Katsoin että bussi on lähdössä pysäkiltä. Laittoi siis vilkun päälle. Tilaa oli monta sataa metriä, mutta nostin kuitenkin jalan kaasulta että ei olisi mitään ongelmia ehtiä eteen. Normaalisti bussit kyllä lähtee paljon pienempäänkin väliin ilman ongelmia. No, ei se siitä mihinkään lähtenyt. Sitten rupesin muistelemaan, että taisikin jo se 70 km/h vaihtua ja odottelee mua. (Mun takana ei ketään). No sitten kun väli oli jo ummessa niin tää "ammattilainen" päättää rykästä suoraan eteen, niin että joudun tekemään lukkojarrutuksen ja oli varmaan metri bussin takapuskuriin.
Miksei sieltä pysäkiltä voi lähteä hehtaarin kokoiseen tilaan silloin kun laittaa sen vilkun päälle? Vai mikä ihme mättää? Ja varmaan siitä peilistä näkee, että ton henkilöauton jälkeen ei tule ketään, jos vaikka menisinkin sen perään kun tässä nyt tuli kupattua jo vaikka kuinka kauan.

-JukSii-
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5805 on: 18.12.08, 02:00 »

Joo on, ainakin näissä paikkureissa on. Tuskin nyt chartereistakaan on sellanen jätetty pois.

Asiassa ei vaan ole mitään epäselvää tai arpomisen varaista, että "kai se nyt näin", kun siitä on selkeä päätös olemassa. Päätöksen sisältö pitäisi kai jokaisen linja-autokuskin tietää.

LiikMP linja-autojen rakenteesta ja varusteista, 4 luku, 13 §, 3 momentti "...Ovissa on oltava laitteet, joilla matkustaja voi ne hätätilanteessa avata sisäpuolelta..."

Käsittääkseni kyseisen päätöksen sisältöä kysytään teoriakokeessakin... Mm. 9 luvussa määriteltyjä varusteita (ea-välineet, sammuttimet, sorkkarauta, lapio jne).

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5806 on: 18.12.08, 09:07 »

Otti sitten tänään päähän eräs bussikuski. Voisi melkein sanoa niinkuin Kuusiston Jaska, että "tarjosin tilaa, ei kelvannut".
Katsoin että bussi on lähdössä pysäkiltä. Laittoi siis vilkun päälle. Tilaa oli monta sataa metriä, mutta nostin kuitenkin jalan kaasulta että ei olisi mitään ongelmia ehtiä eteen. Normaalisti bussit kyllä lähtee paljon pienempäänkin väliin ilman ongelmia. No, ei se siitä mihinkään lähtenyt. Sitten rupesin muistelemaan, että taisikin jo se 70 km/h vaihtua ja odottelee mua. (Mun takana ei ketään). No sitten kun väli oli jo ummessa niin tää "ammattilainen" päättää rykästä suoraan eteen, niin että joudun tekemään lukkojarrutuksen ja oli varmaan metri bussin takapuskuriin.
Miksei sieltä pysäkiltä voi lähteä hehtaarin kokoiseen tilaan silloin kun laittaa sen vilkun päälle? Vai mikä ihme mättää? Ja varmaan siitä peilistä näkee, että ton henkilöauton jälkeen ei tule ketään, jos vaikka menisinkin sen perään kun tässä nyt tuli kupattua jo vaikka kuinka kauan.

Sen enempää ottamatta kantaa tähän sanon kuitenkin sen, että sitä ei koskaan tiedä mitä sielä ohjaamossa tapahtuu. Oletettavaa on, että se lähtee sieltä kun vilkkukin oli noin kauan päällä. Se, mitä tapahtui kun se ei lähtenyt sieltä sittenkään, siihen voi olla monia syitä. Ovet temppuilee, pysäkkijarru ei vapauta jarrua, matkustajan kysymykset, neuvonta tilanne, vaihdelaatikko reistailu...kaikki mahdollista.
Itsekin noissa tilanteissa törmännyt mitä ihmeellisimpiin tapauksiin, miksi on mennyt sitten ihan sekaskin koko liikkeelle lähtö sieltä pysäkiltä.
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5807 on: 18.12.08, 09:09 »

Asiassa ei vaan ole mitään epäselvää tai arpomisen varaista, että "kai se nyt näin", kun siitä on selkeä päätös olemassa. Päätöksen sisältö pitäisi kai jokaisen linja-autokuskin tietää.

LiikMP linja-autojen rakenteesta ja varusteista, 4 luku, 13 §, 3 momentti "...Ovissa on oltava laitteet, joilla matkustaja voi ne hätätilanteessa avata sisäpuolelta..."

Käsittääkseni kyseisen päätöksen sisältöä kysytään teoriakokeessakin... Mm. 9 luvussa määriteltyjä varusteita (ea-välineet, sammuttimet, sorkkarauta, lapio jne).

Täytyykin mennä takaisin kouluun, olis tuo pitänyt vähän eri tavalla muotoilla tuo vastaukseni.
Timo Koski
Offline Offline

Posts: 2582
Date Registered: 11.02.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5808 on: 18.12.08, 11:18 »

Mutta onko jollain tietoa, milloin saa ajella mökille ja takaisin koko matkan moottoritietä ?
Tänään kuulin radiosta että yritetään Wink saada auki ennen joulua vielä se loppupätkä.
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6015
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5809 on: 18.12.08, 11:48 »

Sen enempää ottamatta kantaa tähän sanon kuitenkin sen, että sitä ei koskaan tiedä mitä sielä ohjaamossa tapahtuu. Oletettavaa on, että se lähtee sieltä kun vilkkukin oli noin kauan päällä. Se, mitä tapahtui kun se ei lähtenyt sieltä sittenkään, siihen voi olla monia syitä. Ovet temppuilee, pysäkkijarru ei vapauta jarrua, matkustajan kysymykset, neuvonta tilanne, vaihdelaatikko reistailu...kaikki mahdollista.
Itsekin noissa tilanteissa törmännyt mitä ihmeellisimpiin tapauksiin, miksi on mennyt sitten ihan sekaskin koko liikkeelle lähtö sieltä pysäkiltä.

Juu varmaan siellä on voinut tapahtua vaikka mitä ja syitä voi olla vaikka kuinka. Ei siinä mitään. Kyllähän sitä tapahtua saa, mutta siinä pitäisi sitten yrittää pitää mielessä myös se pysäkiltä lähtemisen turvallisuus ja se, että miltähän tilanne saattaa sen toisen ajoneuvon kuljettajasta näyttää. Varsinkin kun on kyseessä kohta jossa nopeusrajoitus vaihtuu.

-JukSii-
Markku Koponen
Offline Offline

Posts: 354
Date Registered: 05.04.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5810 on: 18.12.08, 12:03 »

Nykypäivänä ei taideta autokoulussa opettaa lainkaan, mitä tarkoittaa t-u-r-v-a-l-l-i-s-u-u-s-v-ä-l-i  (niinku Enska Itkonenkin aikanaan lausui).
Kyllä niin per....ssä kiinni ajavat ammattiautoilijat kuin tavalliset kaahaajatkin  thmbdn

---  ....  ---..  ...-  --.-
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5811 on: 18.12.08, 13:56 »

Juu varmaan siellä on voinut tapahtua vaikka mitä ja syitä voi olla vaikka kuinka. Ei siinä mitään. Kyllähän sitä tapahtua saa, mutta siinä pitäisi sitten yrittää pitää mielessä myös se pysäkiltä lähtemisen turvallisuus ja se, että miltähän tilanne saattaa sen toisen ajoneuvon kuljettajasta näyttää. Varsinkin kun on kyseessä kohta jossa nopeusrajoitus vaihtuu.

Jep tiedän tunteen. Se on vaan niin uskomatonta miltä se kuullostaa, että kun se rutiini katkeaa; siinä menee ihan sekasin sen jälkeen hetkeksi. " ovet kiinni ja vilkkua ja peiliin katsetta..........Miksei auto lähde, mikä ongelma, peilit läpi, ovet kii, missä mättää, palaako valoja..ei pala, mikä ongelma, ovet auki uudelleen, ovet kiinni, ei vieläkään, mikä mättää mikä mättää, kaikki pitäs OK olla, ovet vielä auki, ovet kiinni....NONII nyt..." ja koko tän ajan on vilkku ollut vasemmalle.....ja sen huomaa tossa vaiheessa....
Helppoa sanoa tietokoneen edestä, että.... mutta sillon kun tuo käy niin se vilkku todellakin saattaa päälle unohtua. Ihmisiä me vaan ollaan.  Cheesy
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5812 on: 18.12.08, 14:01 »

Nykypäivänä ei taideta autokoulussa opettaa lainkaan, mitä tarkoittaa t-u-r-v-a-l-l-i-s-u-u-s-v-ä-l-i  (niinku Enska Itkonenkin aikanaan lausui).
Kyllä niin per....ssä kiinni ajavat ammattiautoilijat kuin tavalliset kaahaajatkin  thmbdn


Aivan joo. Tosiaan tänään oli kyllä sellanen päivä, kaikista pahin keli viikkoon melkeempä tänä aamuna. Tihkusade, märkää, näkyvyydet korkeilla nopeusrajotuksilla melko kehnot niin eteen kuin taakse ja jengi ajaa aivan reikäpäässä. Keulan edestä ohituksia pieniin väleihin, vilkutta, ja puhumattakaan siitä, miten hyvin näissä uusissa Volvoissa nuo vilkut loistaa pimeessä, ilmeisesti pitäs olla LEDIT 1m*1m kokosena, että se näkyis joillekin autoilijoille.

Ei siinä mitään, mutta kun sitä yrittää ees vähän helpottaa takana tulevien elämää kiihdyttämällä sen olemattoman kaistan sen mitä siinä pystyy ja silti joudut sinne päähän pysähtymään, koska et yksinkertaisesti saa 1s välimatkoin ajavien autojen väliin tilaa (koska heillä on kiire Kehä 1:selle), niin minkäs sitä siinä enää voi. Kiva hässäkkä sinne taakse tuli sitten kun siitä piti paikaltaan lähteä 80 rajotukselle. Yritin avittaa, mutta minut tyrmättiin, joten ei mahda mitään.  Cheesy

Jos se Hiase olisi vaan sen 5s etäisyyden edellä ajavaan tajunnut hieman himmata ja vaikkapa pitkiä valoja vilauttaa merkiksi, että tilaa tulee; niin olisin siitä hyvin päässyt, mutta kaveri tuli hanat kaakossa, ei tilaa. Kiire kiire.  Cool Niin ja se vilkku tosiaan oli kokoajan päällä, KAUAN...........................
No ei sitä tietenkään aina huomaa, jos on kiire ja puhelin soi ja jugurtti purkki sylissä ja duunipapereita pitää selata samalla ja tosiaan minä menen sinä et.

Mikä siinä muuten on, että pakettiautoilijoilla tuntuu aina olevan kamala kiire? Ohituksia, kiilaamisia, agressiivista ajamista, kovia kiihdytyksiä ja jarrutuksia ja turhia kaistanvaihtoja kelissä kuin kelissä. Ajatteko te sekunttiliksalla tuola vai mikä tossa mättää? Ei voi yksinkertaisesti olla niin kiire, että hinnalla millä hyvänsä?
Mikko J Virtanen
Offline Offline

Posts: 1700
Date Registered: 30.03.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5813 on: 18.12.08, 14:07 »

Keulan edestä ohituksia pieniin väleihin, vilkutta, ja puhumattakaan siitä, miten hyvin näissä uusissa Volvoissa nuo vilkut loistaa pimeessä, ilmeisesti pitäs olla LEDIT 1m*1m kokosena, että se näkyis joillekin autoilijoille.
Mä en ole ainakaan uusien Volvojen vilkuissa huomannut mitään puutteita. Edessä, takana ja sivupeileissä. Etuvilkut ovat ainakin niin kirkkaat, että valaisevat hyvin jopa pitkällä sijaitsevat tien yläpuoliset opasteet..

Vai menikö sulla nyt Audit ja volvot sekasin?  laugh

Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5814 on: 18.12.08, 15:15 »

Mä en ole ainakaan uusien Volvojen vilkuissa huomannut mitään puutteita. Edessä, takana ja sivupeileissä. Etuvilkut ovat ainakin niin kirkkaat, että valaisevat hyvin jopa pitkällä sijaitsevat tien yläpuoliset opasteet..

Vai menikö sulla nyt Audit ja volvot sekasin?  laugh


Meinasin noita 8700:sen vilkkuja, linja-autosta oli kyse. Mielestäni ne ovat riittävän kirkkaat, ellei jopa todella kirkkaat siihen, että ne erottaa sakeammassakin lumipyryssä/sumussa varsin kauas. Näköjään ei kaikille.  Huh

[ attachment removed / expired ]
« Last Edit: 18.12.08, 15:43 by Sami Aaltonen »
Jani Nissi
Offline Offline

Posts: 2590
Date Registered: 07.03.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5815 on: 18.12.08, 17:33 »

Nykypäivänä ei taideta autokoulussa opettaa lainkaan, mitä tarkoittaa t-u-r-v-a-l-l-i-s-u-u-s-v-ä-l-i  (niinku Enska Itkonenkin aikanaan lausui).
Kyllä niin per....ssä kiinni ajavat ammattiautoilijat kuin tavalliset kaahaajatkin  thmbdn

Bravokuskilla palo kiinni tänään yhteen mersulla ajaneeseen manneen, joka ajoi ihan perseessä kiinni. Bravokuski pisti takasumarin päälle, niin mesekuskin oli pakko jättää väliä ja kääntyä seuraavasta risteyksestä. Grin

Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5816 on: 18.12.08, 19:47 »

Bravokuskilla palo kiinni tänään yhteen mersulla ajaneeseen manneen, joka ajoi ihan perseessä kiinni. Bravokuski pisti takasumarin päälle, niin mesekuskin oli pakko jättää väliä ja kääntyä seuraavasta risteyksestä. Grin

Aivan no ei sentään tehnyt niin kun Metrossa oli kun olivat pojjjjat kaaahailleet. Oli sitten käsijarrua nykästy ja kaks autoa mettään.  Roll Eyes Kovia jannuja, tolppa oli oikeen melkeempä nurin.  Undecided
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14259
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5817 on: 18.12.08, 21:25 »

Bravokuski pisti takasumarin päälle, niin mesekuskin oli pakko jättää väliä ja kääntyä seuraavasta risteyksestä. Grin
Jos saa kysyä niin mitä helv****ä? Huh Takasumari päälle?? Grin
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5818 on: 18.12.08, 21:43 »

Bravokuskilla palo kiinni tänään yhteen mersulla ajaneeseen manneen, joka ajoi ihan perseessä kiinni. Bravokuski pisti takasumarin päälle, niin mesekuskin oli pakko jättää väliä ja kääntyä seuraavasta risteyksestä. Grin

Takasumari? Aika tehotonta..

Moottoritien vasemmalla kaistalla näkee joskus näitä niskaan hengittäjiä jotka tunkevat mielenosoituksellisesti alle metrin päähän vilkuttelemaan, vaikka edessä menijällä olisi jo ylinopeutta valmiiksi. Silloin hyvä konsti on pikkuisen "eksyä" sinne vasemman pientareen puolelle niin että hiekka, pöly ja pikkukivet sinkoilevat taakse, kummasti ilmestyy sitä väliä  Grin  Grin
Tatu Koiranen
Offline Offline

Posts: 6817
Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #5819 on: 19.12.08, 06:39 »

Takasumari? Aika tehotonta..

Moottoritien vasemmalla kaistalla näkee joskus näitä niskaan hengittäjiä jotka tunkevat mielenosoituksellisesti alle metrin päähän vilkuttelemaan, vaikka edessä menijällä olisi jo ylinopeutta valmiiksi. Silloin hyvä konsti on pikkuisen "eksyä" sinne vasemman pientareen puolelle niin että hiekka, pöly ja pikkukivet sinkoilevat taakse, kummasti ilmestyy sitä väliä  Grin  Grin

... ja toivoa, ettei takana ajava sattumalta ole kameran kanssa liikenteessä, tuosta saa nimittäin sakot ja pääsee vahingonkorvausvastuuseen, jos jää kiinni (asianmukaisten todisteiden kanssa).

kotitehtäväksi jää etsiä sopivat kohdat tieliikennelaista (ja rikoslaista).

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Pages: 1 ... 289 290 [291] 292 293 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1