Keskustelua liikenteestä

<< < (1173/3033) > >>

Aaltonen:
Quote

Äläs nyt! Ei tuossa mitään vakavaa tapahtunut. Pojat pitä vähän hauskaa. Ja kyllä ne poliistkin on ihan ihmisiä ja käyvät juutuubeissa sun muualla, missä muutkin.
Ja miten tuo liittyi ajotapaan tai taitoihin? Toki itsekkin toivon, että moinen leikki huomioidaan virkavallankin tasolla (jos jatkuu) mutta jokaisessa äijässä asuvaa pientä pikkupoikaa taitaa eniten harmittaa kun pojat pääsi leikkimään ja minä en...
Eri tunnelmat tuosta videosta olisi tullut, jos sitä olisi käytty jotenkin omaksi hyväkseen, ruuhkassa, tms.

Aiemmin pisti silmään sulla kirjoituksissa bussikuskin väkisin eteen änkeämisen syyksi jonkinlainen rytmin menetys, jonkin odottamattoman "häiriön" syystä, mitä voi tapahtua näemmä helposti.
 Selityksesi oli vielä aika ristiriitainen sen kanssa, että myöhemmin arvostelet itsekkäitä autoilijoita "minä-minä" asenteesta, taikka jostain jogurttipurkkin kanssa (vastuuttomasta) ajamisesta. Aika valikoivaa ymmärrystä mielestäni mutta ehkä se on joidenkin tyyli että "omia" ymmärretään, viimeiseen asti? Etkö itse näe miten valikoivaa ja asennoitunutta logiikkasi välillä on?



Eei tapahtunut ei, mutta poliisin harhauttamista ja poliisina esiintymisestä saa ihan kivat rapsut käsittääkseni. Ei kannata leikkiä, jos ei oikeasti poliisi ole. Ihan vaan vinkkinä. Ja vaikkei tuossa tapahtunut mitään, niin kertoo kyllä tekijöiden ja kuljettajan asenteesta enemmän kun tuhat sanaa. Harmi, että ovat Corveten alle saaneet...... ei ainakaan lievennä sitä kaasujalan asentoa tuo 5,7 litraa.

Niin joo selittelin mitä siinä on mahdollisesti voinut tapahtua, jos se linja-auto oli pitkään vilkkupäällä ja lähti sitten suoraan alle pysäkiltä, jossa nopeusrajoituskin oli yli 60kmh. Niin, edelleen, en puolustele sen enempää. Virheen kuljettaja teki. Mutta se, mitä sielä on voinut tapahtua kun tuo tilanne on päässyt tapahtumaan; ei kannata kamalasti morkata, jos ei tosiaan tiedä mitä tuola voi oikeasti tapahtua.

No joo halusin vaan tuoda julki sen, että kaikkea voi tapahtua, vaikkei mitenkään uskoisi. En todella tiedä mitä sielä on tapahtunut. Se jos tila-auton kuljettaja syö jugurttia kehälle liittyessään; ei ole minun syyni, jos siinä käy jotain ohoja. Tämäkin on ihan nähty juttu, eikä keksittyä potaskaa. 
Ja tästä minä minä asenteesta, kyllä se niin tässä viikon loppuakohti oli vaan. Kiire kiire kiire ja bussiakaan ei joudeta väistämään kun on kiire kiire kiire kiiiireee.... 

Ja tosiaan tästä mitä sielä voi tapahtua, se on mukavaa kun pysäkkijarru pahamtaa syyttä päälle keskellä liikkennevaloristeystä, siinä on vähän sellanen "mitä tapahtui" olo ja voi mennä hetki pieni, että siinä saa palaset loksahtamaan kohdalleen ja auton lopulta jonnekin siitä keskeltä ristyestä. Ja sitten päästään tilanteeseen: "mikä stanan bussikuski toiki on keskelle risteystä, kas kun ei matkustajia ulos päästänyt bussista tossa kohtaa ihme urpoja" kommentointiin. 

Pe7e:
Quote

Toihan on melko wanha Bomberidumbass eikä sille edes käynyt hirmu pahasti tuossa, foorumeilleen toki kävi elvistelemässä heti kun ehti 

Juu on tuo nähty ennenkin mutta laitoinpahan vaan.

Tuli muuten tyhmä kysymys mieleen aamulla tuolla paskakelissä kun piti neljältä töihin mennä ja satoi tota paskaa kaatamalla. Voiko autolla tehdä samanlailla kuten vaikka lentokoneilla, eli jos on erittäin kova sade/sumu jolloin valot huonontavat näkyvyyttä, voiko ajaa tässä tapauksessa pelkillä sumareilla(kääntymisvaloilla)? Eihän lentokoneessakaan laiteta valoja heti päälle jos se huonontaa näkyvyyttä rankan sateen takia vaikka lähestyttäessä...

Kokeilin tuota huvikseni aamulla että ajoin pelkillä sumareilla muutaman kymmentä metriä, en tiedä sitten oliko mitään merkitystä kun ei nää pitkälle eteensä, mutta jos pitää ajovaloja päällä niin ei nää ku noita pöytäliinan kokosia "lumi" hiutaleita

hynkel:
Quote

Voiko autolla tehdä samanlailla kuten vaikka lentokoneilla, eli jos on erittäin kova sade/sumu jolloin valot huonontavat näkyvyyttä, voiko ajaa tässä tapauksessa pelkillä sumareilla(kääntymisvaloilla)?

Voi, vieläpä aivan laillisesti. Kovassa vauhdissa alkaa vaan hyöty olla kyseenalainen, vaikka kuinka tulisi lunta...

mmniemi:
Quote

Voi, vieläpä aivan laillisesti. Kovassa vauhdissa alkaa vaan hyöty olla kyseenalainen, vaikka kuinka tulisi lunta...


Joo, eilen tuli Vieremän varalaskupaikan tienoilla kans sellaisia jalkarättejä, että pitkillä ei voinut kuvitellakkaan ajavansa. Sain taas sitten myös konkreettisen muistutuksen, että ne lähivalot ei myöskään ole riittävät satasen vauhtiin . Vai olisiko kuitenkin niin, että satanen oli liian kova vauhti tuollaiseen pyryyn? Tie ole vielä auraamaton ja joka paikassa tasaisen valkoista. Kohdalle tuli sitten levennetty risteysalue erkaantumiskaistoineen ja heti poikkitien jälkeen oli bussipysäkki. Olin ajavinani keskellä kaistaa, kun yhtäkkiä huomasinkin olevani menossa loivasti kohti bussipysäkin päädyn aurausvallia. Joutui ihan sompaamaan, ettei tullut hittiä Vaan vielä vähemmän voisin kuvitella ajavani tuollaisissa olosuhteissa pelkillä sumareilla. Olisi takuulla penkka ropissut...

Hetkeä aiemmin veti joku vanha 700-sarjan Vulva ohi aika reipasta vauhtia. Perhanan mulkku vain joutui hädissään palaamaan takaisin omalle kaistalle ihan meikäläisen nokan eteen sillä seurauksella, että se kaistojen välissä ollut 5cm sohjopatja tuli sellaisella voimalla tuulilasille, että pyyhkijän varsi vääntyi jokusen sentin ylöspäin niin, että nyt yli satasen vauhdissa se pyyhkijä ottaa tuulilasin reunaan kiinni ollessaan yläasennossa 

Vielä yksi huomio samalta reissulta. Olipa Lapissa mukava puotella menemään, kun Rovaniemen pohjoispuolella ei ollut teitä suolattu ja tiellä oli satasen rajoitus. Ajamista voisi luonnehtia jopa nautinnolliseksi. Ei ollut liukasta, valoista on jotain hyötyä, kun eivät tule syödyksi märkään asfalttiin, eikä tarvinnut tuhlata lasinpesunestettä jatkuvalla syötöllä. Rovaniemen eteläpuolella, missä alkoi teiden suolaus, alkoi tietty myös 80 rajoitukset, armoton liukkaus ja hirveä paskasuihku edellä ajavien renkaista. Kyllä taas pisti miettimään, että eikö tiemestarin äiti ole opettanut, että ruoalla ei saa leikkiä? Suola on tarkoitettu sapuskaan, haatana! 

Aaltonen:
Quote

Joo, eilen tuli Vieremän varalaskupaikan tienoilla kans sellaisia jalkarättejä, että pitkillä ei voinut kuvitellakkaan ajavansa. Sain taas sitten myös konkreettisen muistutuksen, että ne lähivalot ei myöskään ole riittävät satasen vauhtiin . Vai olisiko kuitenkin niin, että satanen oli liian kova vauhti tuollaiseen pyryyn?

Vielä yksi huomio samalta reissulta. Olipa Lapissa mukava puotella menemään, kun Rovaniemen pohjoispuolella ei ollut teitä suolattu ja tiellä oli satasen rajoitus. Ajamista voisi luonnehtia jopa nautinnolliseksi. Ei ollut liukasta, valoista on jotain hyötyä, kun eivät tule syödyksi märkään asfalttiin, eikä tarvinnut tuhlata lasinpesunestettä jatkuvalla syötöllä. Rovaniemen eteläpuolella, missä alkoi teiden suolaus, alkoi tietty myös 80 rajoitukset, armoton liukkaus ja hirveä paskasuihku edellä ajavien renkaista. Kyllä taas pisti miettimään, että eikö tiemestarin äiti ole opettanut, että ruoalla ei saa leikkiä? Suola on tarkoitettu sapuskaan, haatana! 


Eeei lisää hanaa vaan, kyllä ne valot ois riittäneet tollasessa kelissä. Mitä sielä ny voisi esteenäkään olla kun on maantie kyseessä. 

Ja tästä suolauksesta, kyllä minä joka kerta kiitän mielessäni kauniisti kun suola-auton nään tekevän työtään ja suolaavan näitä linja-autoreittejä;sekä muita teitä ihan oman turvallisuuteni takia. Mulle on ihan sama mitä muut autoilijat siitä meinaa, mutta turvallisuutta se vaan tuo ja paljon. Tietää, että risteyksistä pääsee varmasti pois, tietää, että se auto varmasti pysähtyy, tietää, että se varmasti myös kääntyy, eikä lumen alla ole mitään ylläripylläri peilijäätä tai mitään vastavaa. Tämä varmasti on rekka kuljettajien mieleen myöskin.

Jos lasia saa pestä, niin onhan se turhauttavaa; mutta mielummin pesen lasia kun saan jonkun heittelehtivän auton keulasta sisään...........
Tänä aamuna oli kyllä loskakeli, se on ilkeää ainetta sekin, mutta tilannenopeudet pieniksi auttaa kummasti tuohonkin.

Se miten tarpeellista sitten on Lapissa haigvei baanaa suolata, niin ei varmasti kovin järkevää ole, ellei kyseessä ole tietty raskaankaluston käyttämä reitti tai jotain.  Mutta täällä Etelässä kun tuppaa olemaan liikennettä eri tahtiin kun tiellä 2142674 Rovanniemi-Ylitalon Shelin kääntöpaikka; niin parempi vaan että suolaavat täällä Etelässä. Ymmärrän kyllä jos jollain menee kuppi nurin, kun ei saa känkkää heittää tai drifailla.... Mutta onkos nää tiet siihen tarkotettu. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page