Keskustelua liikenteestä

<< < (1181/3033) > >>

Henkka:
Tuo videon kaveri taitaa olla jo pieni kuuluisuus. Videoita löytyy vaikka mistä aiheesta...

Mikko J Virtanen:
Perinteinen "Onko se vilkun käyttäminen niin hankalaa?"..
Eilen tein Tuusulanväylää pitkin paluuta Vantaalle oikeanpuoleisella kaistalla, kun oikealta tulee ramppia ylös auto. Siinä vaiheessa tie muuttuu hetkeksi kolmikaistaiseksi, kun rampin jälkeen kaista jatkuu jonkinmatkaa seuraavaan poistumisliittymään saakka. Edessäni ajava auto antoi hieman tilaa vaistomaisesti, mutta ramppia ylös tuleva auto ei viitsinyt käyttää vilkkua, joten edessäni ajava auto palasi takaisin oikealle kaistalle. Senjälkeen motarille liittyvä auto jäi siihen rinnalle ajamaan ja lopulta kiihdytti vauhtinsa reiluun ohitusnopeuteen, ja pääsi liittymään tuusulanväylälle juuri ennenkuin olisi joutunut seuraavasta rampista ylös.

Minä olisin antanut tilaa heti, jos olisin nähnyt vilauksenkin siitä vilkusta. Ikävä kyllä en kanna kristallipalloa mukanani, joten oletin auton jatkavan seuraavasta rampista ylös.. (Ja olisi voinut jatkaakin jos ei vilkunkäyttö innostanut.. sieltä olisi päässyt uudelleen kiihdyttämään tuusulanväylälle, fresh start.

*Vetää henkeä ja yrittää saada omasta tekstistä jotain selkoa* 

Aaltonen:
Ne on niitä sedaneita, joissa ei vilkut toimi. Mitä sitä turhaa tilaa anomaan. Säästyy virtaa, sormi ei kulu, ja lamppu ei kulu, rele ei kulu ja mitäs niistä säännöistä välittämään, kyllä tästä hyvin kerkee ilman vilkkuakin....

Sitten toinen ryhmä on nämä "mielenosottajailmanvilkkuaajajat" Tänään viimeeksi kun näköjään PAKETTIAUTOKULJETTAJALLA on liian pieni ********, ei jaksanut ootella meikäläisen kiihdyttelyä Hämpällä vaan vaihto kaistaa sitten hetken tovin mietittyään. Ja kun olin sitten saanut siinä vaiheessa 82kmh tauluun, tuo sitten lirputteli ohi ja keulan edestä vilkutta suhteellisen läheltä suoraan eteen.  Otti varmaa sitte itsetunnolle kun muu jono näki ja antoi tilaa vaihtamalla kaistaa ja PAKETTIAUTOSTA ei nähty, että bussi lähtee, ja sitten ohi ja eteen vilkutta.

On se vilkun käyttö kyllä todella TODELLA VAIKEATA ja raskasta. Ylipääsemättömän rankkaa ottaa muut huomioon. 

Henkka:
Ehkä sitä harmitti kun joku BUSSIKUSKI kiilasi taas eteen. Vaikka puoli maailmaa antaisi sulle tilaa Hämeenlinnanväylällä, ei sen PAKETTIAUTON tarvitse ja vaikka se sua kuinka harmittaisi, pitäisi  ammattilaisena osata vain odottaa vuoroaan. Vaikka ne ehkä onkin buukattu kireiksi.

Edelläoleva oli siis täysin kärjistettyä mutta totean vain että kun on noin paljon tunnetta ja asennetta ratin takana, mistä kertoo tapasi kirjoittaa muista autoilijoista tuhon sävyyn, niin ei ole ihme kun muut ne aina mokailee...

Eikä se käsittämätön käytös lopu tai edes vähene, ennen kuin osaat katsoa myös itse peiliin. Sieltä kun löytyy aina se toinen puoli totuudesta.
Itse epäilen että se totuus on pitkälti se, että samanlainen läpileikkaus löytyy itsekkäitä ja törttöilijöitä niin bussien, pakujen, taksien kuin henkilöautojen ratin takaa. Me tehdään siitä vain ongelma itsellemme silloin kuin osaamme vain ymmärtää ja perustella omaa ajotapaamme, mutta emme pätkääkään muiden.

Kyllä sä sen vatsahaavan tai muita stressin oireita itsellesi vielä hankit jos jatkat alalla eläkkeelle asti. Vaikka voisit siihen itsekkin vaikuttaa...

Aaltonen:
Niin joo, mulla oli ohituksen alkaessa jo 60kmh taulussa ja kun tämä vierelle tuli; 82kmh. Ja silti piti heilauttaa keulan eteen vilkutta. Pah ressiä? Hymyilyttämään pisti ja paljon! Meinaa tosta ohituksesta meni hetki kun vaihoin kaistaa ja menin pysäkille. Mutta 2s takia pakko ohittaa hittolainen!!

Navigation

Up one level

Next page

Previous page