Keskustelua liikenteestä

<< < (1193/3033) > >>

juksii:
Nyt taisin tarttua trolliin...

Quote

Jos ennen pärjättiin ilman lohkolämmintintä vallan mainiosti, ja nyt ei, mistä se johtuu?


Vanhojen partojen tarinoiden mukaan ennen moottoriremppakin oli ihan normaali toimenpide autolle.

Quote

Jos ennen pärjättiin ilman apusumuvaloja mutkissa vallan mainiosti ja nyt ei, mistä se johtuu?


Pärjään vallan mainiosti, mutta kyllä niistä varmasti iloa on tietyissä paikoissa.

Quote

Jos ennen pärjättiin ilman kääntyviä ajovaloja vallan mainiosti ja pystyttiin tiellä, ja nyt ei, mistä se johtuu?


Taas pärjään vallan mainiosti ja tielläkin olen tähän mennessä pysynyt. Toisaalta minun mielestäni pimeässä mutkassa ei ole koskaan liikaa valoa.

Quote

Jos ennen pärjättiin ilman ESPeetä ja DSD,BDS,EPD,EKED järjestelmiä kelissä kun kelissä ja nyt ei, mistä se johtuu?


Niin, ennen pärjättiin myös ilman talvirenkaita. Tosin ennen ajettiin enemmän ulos kuin nykyään. Ehkä se metsäliiton puolella kyntäminen on sitä pärjäämistä kelissä kuin kelissä sitten.
Minä ajattelin mieluummin pysyä tiellä kuin pärjätä Aaltosen tyyliin...
Toisessa autossa ei ole kolmekirjaimisia lyhenteitä kuin RDS radiossa ja hyvin sekin on aurauskeppien välissä pysynyt. Eikun olihan siinä vielä kytkettävä lukko taka-akselilla ja silläkin oli joku lyhenne. Ei vaan pysty muistaan, että mikä.

Quote

Jos ennen pärjättiin ilman 3 vilkku automatiikkaa vallan mainiosti, ja nyt ei mistä se johtuu?


Pärjätään hienosti. Kivahan tuokin ominaisuus on. Mutta onnittelut tämä on oikeasti ainoa turha ominaisuus joka ei suoranaisesti lisää turvallisuutta.

Quote

Ollaanko me ihmiset todella niin kädettömiä nykyään, että me ei pärjättäsi ilman näitä kaikkia niin ihania teknisiä vempaimia?


Onko bussikuskit nykyään niin kädettömiä, että eivät osaa lisätä puukaasubussiin enää haketta häkäpönttöön? Eivätkö nykyajan bussikuskit halua kääntää rattia 28 kierrosta tehostamattomalla ohjauksella. Ovatko bussikuskit nykyään niin kädettömiä, että...

Quote

Okei tämä on vähän kärjistettyä, mutta noi kaikki hienot uudet systeemit on kyllä toisinaan itseään vastaan niin pahasti, että ihmettelen miten ne on yleensäkään saatu ympättyä laillisesti noihin autoihin mukaan varustelistalle. Kuljettajalla menee enemmän aikaa etsiä tietokoneelta oikeat penkin säädöt kun keskittyä ajamiseen tai sopiva lämpötila matkustamoon, joka on tottakai joka penkille määriteltävissä erikseen ja sehän tarkottaa nypräämistä per nappula. HOH miten sitä on ennen pärjätty autoilla, joissa ei ollut ees peilin lämmittimiä saati ilmastointeja. 


Olit kateellinen tai et kun Aygossa ei noita ole niin siltä tuo ainakin kuulostaa. Kannattaisikohan joskus kokeilla ajaa autoa jossa on kaikkee? Minulla ainakin on enemmän aikaa seurata liikennettä kun voi laittaa ilmastointiin 20 astetta lämpötila ja ilmastointi pitää huolen ettei pää jäädy ja varpaat pala tai toisinpäin. Ennen piti jatkuvasti säätää kun oli jommassa kummassa päässä aina liian kuuma tai kylmä.

Quote

Ja AH ne niin iki ihanat Navigaattorit! Voi elämä, missä me oltaisiin ilman näitä iki ihania laitteita, jokaisella pitää nykyään olla sellainen! Karttakirjat ovat varmaan joka toisella palaneet mökin takassa kun tuola päivittäin näkee arpomisia, vaikka ohjaava ääni on kiinni keskellä tuulilasia. Jopa Kehä 1:sellä, jossa on niin iki upeat opasteet Sellon kohdalla, että siinäkin pitää vielä yrittää osua keskijajakaan koska tuijotetaan sitä Navigaattorin ruutua ja kuunnellaan ihanaa Pipsaa, joka sanoo kohta, että "ajoit ohi". Samalla tottakai unodettu, että takana on läjä autoja, jotka miettivät, että mitä pirua seuravaksi, neljän kaistan yli kesivallin oikealta puolelta takasin!?


En kyllä yhtään kaipaa liikenteeseen autoja joista vastaantullessa tuulilasista näkyy vain iso kartta enkä nopeasti keksi, että mistähän raosta kuski katselee pihalle. Samoin autot joissa emäntä lukee vieressä karttaa eikä tiedä missä ollaan ja isäntä ajaa ja yrittää selittää emännälle että missä ollaan ja kuinka on sen syy että ollaan eksyksissä.

Quote

Tarvitaanko me kaikki oikeasti noita kaikkia hienoja systeemejä. Kuvitella, kun painat vilkkukytkintä sekuntin, vilkku lyö 3 kertaa. Kun painat sitä 2 sekunttia, vilkku jää päälle 5 sekunnin ajaksi. Kun painat sitä NAKS asentoon, se jää pysyvästi päälle niin kuin ennen vanhaan. Mutta jos tietokone ilmoittaa kojelaudan näytössä "tarkista vilkkuviiksen diagnoosit" ,vie auto huoltoon, vilkkuviiksi on silloin rikki ja kolmivilkkusysteemi vaatii buuttauksen.................... Tähänkö tämä on menossa?!


Ei ole onneksi tarvinnut vilkkuviiksiä vielä boottailla. normaaleja vikoja vain ollut joita on joka autossa. Jarrupalat eivät menneet pelkällä boottauksella. Piti oikein vaihtaa.

Mies joka aina puhuu turvallisuudesta haukkuu melkein kaikki autoilussa turvallisuutta edistävät vempeleet turhuuksina ja haikailee sitä aikaa takaisin jolloin talvella ei ollut reissu eikä mikään jos ei kerran penkassa käyty kun kesärenkailla vedettiin ilman jarruja kuuttasataa mutkaan johon ei nähnyt...

Joona:
Quote

Ollaanko me ihmiset todella niin kädettömiä nykyään, että me ei pärjättäsi ilman näitä kaikkia niin ihania teknisiä vempaimia?

Mitä vittua pitääkö tässä ruveta hevosella kulkemaan töihin, jotta herra Aaltonen on tyytyväinen. Kyllä ihmiset ennenkin pääsi hevosella kulkemaan, kun ei ollut autoja. Thaimaan lomallekin ratsastetaan hevosella siperian yli. Ei sinne 100 vuotta sitten lentokoneella menty.  Ja kun vauhtiin päästiin, niin hyvää jatkoa hyvälle alulle saadaan kieltämällä matkapuhelimet. Ei ennenkään tarvittu mitään kännyköitä. Kyllä vielä 15 vuotta sitten oli pikkupojilla munaa, kun piti mennä soittamaan kaverin ovikelloa ja pyytää ulos. Nykyajan kädettömät pullamössöteinit vain soittavat kysyäkseen samaa.

Jos sä Sami oikeasti haluat, niin muuta Sentinel-saarelle. Jos onnistut pääsemään sinne hengissä ja vielä ystävystymään paikallisten kanssa, olet kuin kotonasi. Kymmeniä tuhansia vuosia muista erossa elänyt alkuperäiskansa Intian rannikolla, joka on vuosituhansien ajan tappanut kaikki sinne yrittäneet ja eivät tunne edes alkeellisimpia asioita, kuten metalleja. Ei tarvitse hokea, kuinka ennenkin osattiin. Kun eletään yhä kivikautta.

mmniemi:
Quote

Jos ennen pärjättiin ilman lohkolämmintintä vallan mainiosti, ja nyt ei, mistä se johtuu?

Ja ennen ne lämmittämättömät moottorit kestivät loputtomasti? Varmaan oikein tykkäsivät, kun öljyt oli marmeladin muodossa minuuttikaupalla käynnistämisen jälkeen. Ai juu, mutta Aygollakin olisi ainakin hetkellisesti päässyt kulutuksessa lähelle kasikoneita, joten silloinhan se lämmittämättömyys olisi Samin logiikalla ihan perusteltua

Quote

Tarvitaanko me kaikki oikeasti noita kaikkia hienoja systeemejä. Kuvitella, kun painat vilkkukytkintä sekuntin, vilkku lyö 3 kertaa. Kun painat sitä 2 sekunttia, vilkku jää päälle 5 sekunnin ajaksi. Kun painat sitä NAKS asentoon, se jää pysyvästi päälle niin kuin ennen vanhaan. Mutta jos tietokone ilmoittaa kojelaudan näytössä "tarkista vilkkuviiksen diagnoosit" ,vie auto huoltoon, vilkkuviiksi on silloin rikki ja kolmivilkkusysteemi vaatii buuttauksen.................... Tähänkö tämä on menossa?!

Olet nyt ymmärtänyt tuon logiikan ihan väärin. Se toimii niin, että kun vain käytät sitä viikseä "huulilla", se automatiikka vilkuttaa sen kolme kertaa. On ohitustilanteissa, tai vaikkapa esim. liikenneympyröissä oiva apuväline. Siinä missä sinun pitää Aygollasi saman tehdäksesi pitää toisen käden sormet koko ajan siinä viiksellä, ja laskea pienessä mielessäsi, kuinka kauan sitä viikseä täytyy pitää tietyssä asennossa, toinen kuljettaja voi keskittyä ajamiseen ihan rauhassa... Kuten jo aiemmin sanoin, niin ainakin minun kohdalla voidaan puhua ihan rehellisesti myös turvallisuutta parantavasta ominaisuudesta. Nyt kun se vilkku väkisellä räpsähtää ohitustilanteessa sen kolme kertaa, ne muutkin tiellä liikkujat huomaavat sen vilkun ja samalla ohitusaikeeni kolme kertaa todennäköisemmin, kuin ennen, kun ei "jaksanut" kuin sen kerran väläyttää 

Quote

Peltikin oli peltiä!


Sanoo mies, joka ajaa riisikipolla!  Kait sä sen tiedät, miten nipponeiden korit tehdään? Siltä varalta, että et tiedä, niin hommahan menee seuraavasti. Otetaan yksi metallinen kori, maalataan se ja poistetaan varovasti metallikori maalin alta. Ja sitten tämä maali pultataan pohjalevyyn


Quote

Onko bussikuskit nykyään niin kädettömiä, että eivät osaa lisätä puukaasubussiin enää haketta häkäpönttöön? Eivätkö nykyajan bussikuskit halua kääntää rattia 28 kierrosta tehostamattomalla ohjauksella. Ovatko bussikuskit nykyään niin kädettömiä, että...

Mutta onneksi automaattilaatikot on keksitty jo vuonna miekka ja kirves, joten ne sentään Samikin kelpuuttaa 

Quote

Mies joka aina puhuu turvallisuudesta haukkuu melkein kaikki autoilussa turvallisuutta edistävät vempeleet turhuuksina ja haikailee sitä aikaa takaisin jolloin talvella ei ollut reissu eikä mikään jos ei kerran penkassa käyty kun kesärenkailla vedettiin ilman jarruja kuuttasataa mutkaan johon ei nähnyt...


Tätähän se on ollut koko ajan 

Tokihan Sami ihan tarkoituksella kirjoittaa nykyään tuollaiseen puoliprovosoivaan tyyliin. Mutta silti hommassa paistaa läpi myös vanha lausahdus: "Totta toinen puoli"

Pe7e:
Quote

Siinä missä sinun pitää Aygollasi saman tehdäksesi pitää toisen käden sormet koko ajan siinä viiksellä, ja laskea pienessä mielessäsi, kuinka kauan sitä viikseä täytyy pitää tietyssä asennossa, toinen kuljettaja voi keskittyä ajamiseen ihan rauhassa...

Mut siinä on hei MUNAA kun joutuu tekemään enemmän töitä ja on paljon haasteellisempaa ajaa! Nykyään pääsee niin helpolla ettei siinä oo yhtään MUNAA

Quote

Mitä vittua pitääkö tässä ruveta hevosella kulkemaan töihin, jotta herra Aaltonen on tyytyväinen.
Joonalta päivän (tai ainakin aamun) paras

AnttiH:
Quote

Leditauluista puheenollen, tietääkö joku milloin saavat noihin Kehä3:n tauluihin virtaa? Piti nekin paskat pystyttää ja rajotus laskea 50kmh työmaan ajaksi mutta ei sitten saada edes sähköjä niihin.. nekin jo varmaan kuukauden päivät siellä seisonut pimeänä...


Nyt on sitten vihdoin saatu herätettyä nuokin henkiin. Itään päin ajettaessa tuosta siis selviää arvioidut matka-ajat Vuosaaren satamaan, Lahdenväylälle (4-tie) sekä lentoasemalle. Tarvittaessa noilla voidaan myös varoittaa myös erilaisista liikenteen häiriöistä kuten tietöistä, onnettomuuksista yms.

[ Attachment not found - or removed ]

Navigation

Up one level

Next page

Previous page