FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.05.17, 11:14

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1452082 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #600 on: 17.08.06, 19:46 »

Aivan, mutta siitä huolimatta niin miten ennakoiva ajotapa nyt kuitenkaan liittyi mun kommentiin? Lähinnä koko kommentti ei liittynyt mitenkään liikenteeseen vaan Samin Ah niin ihaniin täytesanoihin laugh

Täyte sanat täydentää lauseita..... Wink
Jari Mäensivu

Date Registered: 31.12.05

« Reply #601 on: 17.08.06, 19:47 »

Sami nimen omaan yritti kertoa asian, jonka sinulle luin rivien välistä. Sami kertoi sen vain niinsanotusti
pitkän kaavan kautta !

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
B777
Former member
« Reply #602 on: 17.08.06, 19:48 »

Sami nimen omaan yritti kertoa asian, jonka sinulle luin rivien välistä. Sami kertoi sen vain niinsanotusti
pitkän kaavan kautta !

Jees. Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa.. Grin
Jari Mäensivu

« Reply #603 on: 17.08.06, 19:53 »

Sama vika Rahikaisella  laugh laugh

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Jari Mäensivu

« Reply #604 on: 17.08.06, 20:10 »

Ja taas jotain päästä heitettyä..? Okei, en ole ajanut rekkaa autokoulun jälkeen, enkä bussia. Silti, elä nyt *****na rupea kirjottelemaan mitään sellaista mistä et tiedä tarkalleen, kun todellisuudessa et tiedä minusta mitään. Tai jos tiedät jotain, niin suolaat tietolähteitäsi (he varmasti arvostavat).

Siirilän kommenteistakin voisin taas palata inttijuttuihin ja kertoa, että ei ne hämeenlinnalaisetkaan bussikuskit olleet mitään järkevimpiä, kun rupeavat pikkutiellä ohittelemaan panssarivaunua. Mikäli haluaa urheilla, niin urheilkoon (ei kiinnosta).

Yhtälailla ne ammattiautoilijat on tavallisia henkilöautoilijoita, kun eivät ole töissä..
Hyvää asennetta  thmbup Minä saan vit**illa mutta minulle ei vit**illa  thmbup

Osku
Former member
« Reply #605 on: 17.08.06, 22:31 »

Kannattaa oikeasti lähteä liikkeelle siitä, ettei kovin montaa hetkeä viihdy minkään raskaan ajoneuvon kuolleessa kulmassa jos voi vähänkin olla mahdollista, että bussi/kuorma-auto/rekka kohta änkeää omalle kaistallesi. Moottoripyöräilijälle kuolleessa kulmassa ajaminen on ihan tietoista riskinottoa jo. Se pyörä kun mahtuu melko helposti B-pilarinkin taakse, puhumattakaan A-pilarista...
Aaltonen
Former member
« Reply #606 on: 18.08.06, 04:09 »

Joo, muistuupi mieleen, että mulla on jääny bussin peilin katveeseen 3 henkilöautoa.... Ei niitä sieltä nähny risteyksessä kun katselin, että eipä tuu ketään ja kun päätä vähän siirsi, niin 3 kappaletta autoja tuli samantien näkyviin. Sama jos siinä vierellä ajelee, vasemmalla puolella. Katvetta on kerrakseen ja menee aika vaikeeksi se näkeminen, sitten ihmetellään kun bussi tulee melkeen päälle. Sama se on pysäkillä ollessa, jos ihminen juoksee bussin vierellä ehtiäkseen bussiin, niin saattaapi olla niin, että tätä ihmistä ei todellakaan nää, kun se siihen katveeseen jää.

Janne Andersson

Date Registered: 16.10.03

« Reply #607 on: 18.08.06, 07:14 »

Joo, muistuupi mieleen, että mulla on jääny bussin peilin katveeseen 3 henkilöautoa.... Ei niitä sieltä nähny risteyksessä kun katselin, että eipä tuu ketään ja kun päätä vähän siirsi, niin 3 kappaletta autoja tuli samantien näkyviin. Sama jos siinä vierellä ajelee, vasemmalla puolella. Katvetta on kerrakseen ja menee aika vaikeeksi se näkeminen, sitten ihmetellään kun bussi tulee melkeen päälle. Sama se on pysäkillä ollessa, jos ihminen juoksee bussin vierellä ehtiäkseen bussiin, niin saattaapi olla niin, että tätä ihmistä ei todellakaan nää, kun se siihen katveeseen jää.

En kyllä ymmärrä miksi noihin busseihin ei voi laittaa laajakuvapeiliä, niin avartuis näkökenttä huomattavasti. Kokemuksesta voin sanoa, että ei jää juuri mitään näkemättä kunnon peileillä.

Jari Mäensivu

« Reply #608 on: 18.08.06, 09:29 »

Nimeen liittyvä juttu nyt oli läppä. Ja toisekseen nuo Aaltosen kommentoinnit, niin hankkis nyt ensin sitä tietoa, eikä vaan luule jotain.

Mutta se siitä..
Mikäli tänne kirjoittais ainoastaan kaikki ne jotka "tietävät" ihan oikeesti jotain ja asioista oletuksella tai mututuntuu feeliksillä kirjoittavat poistettaisiin, niin kyllä sinulla olisi aika ikävää olla tällä foorumilla  thmbup

Minä tulen päin näköä suu vaahdossa kiroilemaan sinulle ja heittämään tuollaista soopaa ja sit huomenna heittäisin sinulle et "se nyt oli sellaista heittoa vaan" No hard feeling   Shocked thmbup Edelleen hyvä meininki

Jotta ei menisi ihan off topic niin uskallan vain olettaa minkälainen olet ratissa kommenteistasi päätellen   Grin
« Last Edit: 18.08.06, 09:35 by Jari Mäensivu »

Aaltonen
Former member
« Reply #609 on: 18.08.06, 10:05 »

Nimeen liittyvä juttu nyt oli läppä. Ja toisekseen nuo Aaltosen kommentoinnit, niin hankkis nyt ensin sitä tietoa, eikä vaan luule jotain.

Mutta se siitä..

Mitäköhän tietoa mulla ei ole, ainiin mitä teet ja sen sellasta joo. Varmaan joo. Aivan sama. Olkoot tämä asia nyt tällä erää mun puolesta.
Jari Mäensivu

« Reply #610 on: 18.08.06, 11:06 »

Oleta mitä oletat, mutta haluatko itse leimautua esim. pedofiiliksi? Et varmaan. Ja miten tämä liittyy tähän. Minusta on ainakin joskus heitetty semmosta kommenttia (ehkä tahattomasti tai sitten ei), että olisin kaahari. Olen tai en, niin sen mielikuvan luon minä, ei kukaan muu. Ehkei liity nykyiseen keskusteluun, mutta tulipahan esille.

En yhtään ihmettele  laugh laugh laugh

B777
Former member
« Reply #611 on: 18.08.06, 15:21 »

En yhtään ihmettele  laugh laugh laugh

Villen kyydissä olleena monta kertaa niiin Ville on kyllä kuskeja rauhallisimmista päästä, että aika hyvä esim sinun jolla ei ole muuta kun OLETTAMUS ja sinun MUTU tietoa kommentoida paskaakaan Villen ajotyylistä Wink
cabdriver
Former member
« Reply #612 on: 18.08.06, 23:23 »

On se kyllä ****lauta kumma, kun ihmiset tykkää kiilata näitä busseja pysäkeiltä lähtiessä. Tänään oli pari aika vaarallista tilannetta kun aletaan väkisin ohittelemaan 30 alueella kanttareita hipoen. Ei voi ymmärtää, nostan kyllä niille hattua, jotka ei tee noita temppuja.
On olevinaan niin kiire joillain tuola, ettei voi sitä 20 sekkaa odotella kun pysäkille mennään. Onneks ei mitään vakavaa käynyt.

Heps Sami... ei niitä pidä odotella jos....

1. Vilkku on todistettavasti ollut päällä...

2. Noudatat varovaisuutta lähtiessäsi pysäkiltä...( kuten laki sanoo )

3. Takaa tuleva auto ei osoita em. kohdat huomioituaan "merkkiä" pysähtymisaikeista....

Viime talvelta esimerkki...

Olin pysähtynyt pysäkille päästämään matkustajat ulos. Kun 3 asiakasta oli poistumassa autosta toisen kohdalla tyylini mukaisesti laitoin vilkun vasemmalle katsomatta vielä siinä vaiheessa peiliin. Noh, viimeisen kahden asiakkaan poistuttua autosta vilkku oli ollut päällä jo n. 10 sek. joten katsoin peiliin josta havaitsin henkilöauton lähestyvän n. 50m päässä. Tietinkin lähden silloin pysäkiltä ja tämä valopää päättää käyttää "omaa" oikeuttaan ja lataa bussin kylkeen. Mitäpä tapahtui:

1. Henkilöauton kuljettaja sai poliisilta sakot liikenteen vaarantamisesta ( ei noudattanut linja-auton etuajo-oikeutta )
2. Henkilöauton kuljettaja sai syytteen vahingon tahallisesta tuottamisesta ( 1500 euroa )
3. Henkilöauton kuljettaja joutui maksamaan vakuutusyhtiöiden korjausvaatimusten lisäksi oikeudenkäyntikulut. ( Bussin korjaus + oma auto 7800 euroa eikä tässä enää kaskot auttaneet )

Ja tämä kaikki miksi... Kyydissä oli 5 henkilöä jotka sillä linjalla yleensä ovatkin ja valaehtoisesti oikeudessa todistivat minun käyttäytyvän aina samalla tavalla lähtiessäni pysäkiltä ( tyyliin saavuttaessa pysäkille, takaovi auki ja vilkku jo vasemmalle )...

No mitäs olisi tapahtunut ilman näitä vakioasiakkaita..... Tod. näk. olisin maksanut lystin pitäessäni oikeuksista kiinni...

En loppukaneettia aio tähän kirjoittaa mutta lukekaa fiilikseni rivien välistä jookos...

Teemu S.
« Last Edit: 18.08.06, 23:31 by Teemu Saarinen »
B777
Former member
« Reply #613 on: 19.08.06, 00:09 »

En nyt syytä enkä puolusta ketään enkä muutakaan, mutta eikös ole kuitenkin väärin laittaa vilkku n. 10s aikasemmin jo vasemmalle ennenkuin olet lähdössä? Koska silloinhan siellä takanaolevat saavat odotttaa aika kauankin ja tilanne turhaa ruuhkautuu ja kun vilkku on kuitenkin noin suhteellisen kauan päällä niin se usko siihen vilkkuun voi mennä Huh Vai olenko ainoa jolla tuli tälläinen ajatus mieleen?

Ja itse tilanteeseen niin aika harmittavalta kuullostaa, onneksi näemmä kuitenkin henkilövahingoilta vältyttiin, peltiä saa aina uutta Smiley
cabdriver
Former member
« Reply #614 on: 19.08.06, 02:13 »

En nyt syytä enkä puolusta ketään enkä muutakaan, mutta eikös ole kuitenkin väärin laittaa vilkku n. 10s aikasemmin jo vasemmalle ennenkuin olet lähdössä? Koska silloinhan siellä takanaolevat saavat odotttaa aika kauankin ja tilanne turhaa ruuhkautuu ja kun vilkku on kuitenkin noin suhteellisen kauan päällä niin se usko siihen vilkkuun voi mennä Huh Vai olenko ainoa jolla tuli tälläinen ajatus mieleen?

Ja itse tilanteeseen niin aika harmittavalta kuullostaa, onneksi näemmä kuitenkin henkilövahingoilta vältyttiin, peltiä saa aina uutta Smiley

En ala väittelemään yhtään kanssasi mutta kun kuskin työ on mitä on.....Miksi tilanne on mielestäsi väärin.. onhan minulla etuajo-oikeus? Ihminen reagoi signaaliin noin 2 sekunnissa, jarrustusaika yms.. tuon lauseen lukemiseenkin Sinulla meni noin 4 sekuntia; mitä siinä niin on väärää? Sekö että takaa tuleva joutuu jarruttamaan? Allright, alankin käyttämään jatkossa tyyliä; "vilkku päälle kun kakkonen on sisässä"; kuka silloin maksaa kolarit?? Mieti! Onko raskas kalusto kenties haittaamassa kulkuasi. Sori mutta kuulostaa siltä! Laki käskee ilmoittamaan ajoissa pysäkiltä lähdöstä ja kun sen voi tehdä turvallisesti voi bussi tulla kaistalle "etuajo-oikeutettuna". Se on vain noin monimutkaista, joten eikö tuo 10 sekuntia ole silloin riittävä eikä liian pitkä??  Roll Eyes Eli silloin kun olen jo ilmoittanut aikani siitä että "tuuppaan" eteen ( häiritsen viattoman kuljettajan matkantekoa ja elämää ) ei lain mukaan kenelläkään ole asiaa enää eteeni, eikös se  ole näin?! Sami voi vastata tähän myös mutta kun työmme on sitä että ajat koko ajan kelloa vastaan on ns. pysäkkityöskentely ainoa asia millä voit pitää itsesi aikataulussa... ajamalla et sitä kiinni saa.... vai olisiko kaahailu parempi vaihtoehto..?  Wink

Anteeksi Mikko mutta kun sanoit.... "koska silloin takanaolijat saavat odottaa..." eh... tuli mieleen seuraavaa... a) bussilla on siihen oikeus b) käytä joukkoliikennettä c) olikohan tuo Sinulta ns. Autoilijan kommentti?? Saan vähintään 10 kertaa viikossa painaa jarrua pysäkiltä lähtiessä kun "ritarit" joita yrität käsittääkseni puolustaa? meinaavat tulla kylkeen. Kyse on siitä että onko itselläni "pokkaa" tulla eteen, tuhota yhtiön omaisuutta vaikka takaatulija maksaisikin kolarin... Usko pois että monesti busskuski miettii näitäkin asioita... Tunnustan kyllä sen että jos itseäni juuri ko. päivänä potuttaa tarpeeksi niin kyllä kolarille maksaja löytyy...!!  Wink laugh

Ei vaan... kyselin vain kevyen- sekä raskaankaluston kuljettajien asenteiden perään.. ymmärrät varmaan?! Tämä teksti on todellakin karrikoitua mutta haluan herättää ajatuksia. Me teemme vain työtämme.... Olen pahoillani jos se häiritsee Sinua!  Wink

Teemu S.
B777
Former member
« Reply #615 on: 19.08.06, 06:08 »

En ala väittelemään yhtään kanssasi mutta kun kuskin työ on mitä on.....Miksi tilanne on mielestäsi väärin.. onhan minulla etuajo-oikeus? Ihminen reagoi signaaliin noin 2 sekunnissa, jarrustusaika yms.. tuon lauseen lukemiseenkin Sinulla meni noin 4 sekuntia; mitä siinä niin on väärää? Sekö että takaa tuleva joutuu jarruttamaan? Allright, alankin käyttämään jatkossa tyyliä; "vilkku päälle kun kakkonen on sisässä"; kuka silloin maksaa kolarit?? Mieti! Onko raskas kalusto kenties haittaamassa kulkuasi. Sori mutta kuulostaa siltä! Laki käskee ilmoittamaan ajoissa pysäkiltä lähdöstä ja kun sen voi tehdä turvallisesti voi bussi tulla kaistalle "etuajo-oikeutettuna". Se on vain noin monimutkaista, joten eikö tuo 10 sekuntia ole silloin riittävä eikä liian pitkä??  Roll Eyes Eli silloin kun olen jo ilmoittanut aikani siitä että "tuuppaan" eteen ( häiritsen viattoman kuljettajan matkantekoa ja elämää ) ei lain mukaan kenelläkään ole asiaa enää eteeni, eikös se  ole näin?! Sami voi vastata tähän myös mutta kun työmme on sitä että ajat koko ajan kelloa vastaan on ns. pysäkkityöskentely ainoa asia millä voit pitää itsesi aikataulussa... ajamalla et sitä kiinni saa.... vai olisiko kaahailu parempi vaihtoehto..?  Wink

Anteeksi Mikko mutta kun sanoit.... "koska silloin takanaolijat saavat odottaa..." eh... tuli mieleen seuraavaa... a) bussilla on siihen oikeus b) käytä joukkoliikennettä c) olikohan tuo Sinulta ns. Autoilijan kommentti?? Saan vähintään 10 kertaa viikossa painaa jarrua pysäkiltä lähtiessä kun "ritarit" joita yrität käsittääkseni puolustaa? meinaavat tulla kylkeen. Kyse on siitä että onko itselläni "pokkaa" tulla eteen, tuhota yhtiön omaisuutta vaikka takaatulija maksaisikin kolarin... Usko pois että monesti busskuski miettii näitäkin asioita... Tunnustan kyllä sen että jos itseäni juuri ko. päivänä potuttaa tarpeeksi niin kyllä kolarille maksaja löytyy...!!  Wink laugh

Ei vaan... kyselin vain kevyen- sekä raskaankaluston kuljettajien asenteiden perään.. ymmärrät varmaan?! Tämä teksti on todellakin karrikoitua mutta haluan herättää ajatuksia. Me teemme vain työtämme.... Olen pahoillani jos se häiritsee Sinua!  Wink

Teemu S.

Niinkuin jo alussa kirjoitin, en syytä ketään. Vähän tyhmää kinata koko kymmenestä sekunnista, koska jos vaikka olisit sanonut seitsämän tai viisi, niin voi olla etten olisi sanonut mitään, sillä toki reagointi jne kestää ja ottaa oman aikansa, mutta kuitenkin jos laskee mielessä paikallaa kymmeneen niin tuntuu se aika pitkältä. Ja kyllä, teillä todellakin on oikeus tulla sieltä eteen enkä sitä missään kyseenalaistanutkaan, vai kyseenalaistiko muka? Itselle ainakin se, että kun vilkku laitetaan vasemmalle, tarkoittaa välitöntä pyrkimystä tulla pois sieltä bussipysäkiltä, ts. liinat kiinni myöhäsessäkin vaiheessa ja sitä kovempi jarrutus vaan mitä enemmän on tilaa takana olevaan autoon, niin kyllä se hieman ainakin minua ihmetyttäisi, että kun laitat vilkut niin teen kovan jarrutuksen siihen taaksesi ja sitten kuitenkin seison siinä takana sen kymmenen sekuntia kun minä ja todennäköisesti pari muutakin olisivat ehtineet alta pois täysin turvallisesti.

Itse olen käyttänyt ja käytän edelleen julkisia sillä ajokorttia en ole omannut kauaa, eikä minulla ole omaa autoa, joten kommentti ei suinkaan ole mikään autoilijan kommentti tms mihin viittasit, lähinnä liikenteessä käyttätyvän henkilkön oma näkemys. Miksi niin hirmuisen puolustelevalle kannalla lähdit, kun kukaan ei edes syyttänyt mistään´? Huh Smiley
tornadof36
Former member
« Reply #616 on: 19.08.06, 09:25 »

Terve taas!

En lukenut koko ketjua,mutta tuohon pysäkiltä lähtevän linja-auton vilkkuun:

Onhan se niin että kun se linja-auto edellämme siihen pysäkille menee,niin on hyvin todennäköistä että se myös siitä lähtee pois.Joten se ENNAKOINTI on jälleen kerran se avainsana.Ja se etuajo-oikeus pysäkiltä lähtiessähän koskee niitä taajamanopeuksia.Toki jos on vielä kauempana esim. 4 kaistaisella tiellä ja tilaa on reilusti,niin kohteliasta on vaikka antaa tilaa ja vielä tehdä nopea pitkien väläytys ja vaikka vaihtaa sinne tyhjälle vasemmalle kaistalle.TYHJÄLLE! Muuten rytisee..

Ei tule sitten niitä äkkijarrutuksia..

..Tietysti niitä linja-autonkuljettajiakin on joka lähtöön,mutta pääsääntöisesti kai he käyttävät sitä vinkkaria aika hienosti.Varmaan enemmän kuin keskiverto henkilöautonkuljettaja.

Itselläni ei ole linja-auton ratista kokemusta.Ainoastaan täysperän,jolla ajaessa on toki aina muistaa se huolellisuus,niin vilkun käytössä kuin muutenkin.

Eipä muuta.Hyviä viikonloppuja.Ja hei: Ollaan sitten varovaisia siellä liikenteessä!

Enkä nyt tarkoita arkoja,vaan ..turvallisia,ok..

-Jukka Cheesy
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #617 on: 19.08.06, 10:00 »

Ai siinä on asennevamma kun on lukenut autokoulukirjan ja käyttäytyy sen OPPIEN mukaisesti liikenteessä? Hmm, mihinköhän oikein viittaat? Voisi taas kerran sanoa aika jeesusteluksi näitä tekstejä, ei hyvää päivää..

Tuskin Jukka nyt viittasi mihinkään tiettyyn yksittäiseen asiaan. Kyllä sen sinun asennevammasi on tässä viimeisen vuoden aikana huomannut yksi jos toinenkin henkilö, ja on siitä huomautettukin sinulle. Älä viitsi väittää, että olisi uusi asia.
Janne Hokkanen

Date Registered: 04.01.05

« Reply #618 on: 19.08.06, 10:26 »

Terve taas!

En lukenut koko ketjua,mutta tuohon pysäkiltä lähtevän linja-auton vilkkuun:

Onhan se niin että kun se linja-auto edellämme siihen pysäkille menee,niin on hyvin todennäköistä että se myös siitä lähtee pois.Joten se ENNAKOINTI on jälleen kerran se avainsana.Ja se etuajo-oikeus pysäkiltä lähtiessähän koskee niitä taajamanopeuksia.Toki jos on vielä kauempana esim. 4 kaistaisella tiellä ja tilaa on reilusti,niin kohteliasta on vaikka antaa tilaa ja vielä tehdä nopea pitkien väläytys ja vaikka vaihtaa sinne tyhjälle vasemmalle kaistalle.TYHJÄLLE! Muuten rytisee..

Ei tule sitten niitä äkkijarrutuksia..

..Tietysti niitä linja-autonkuljettajiakin on joka lähtöön,mutta pääsääntöisesti kai he käyttävät sitä vinkkaria aika hienosti.Varmaan enemmän kuin keskiverto henkilöautonkuljettaja.

Itselläni ei ole linja-auton ratista kokemusta.Ainoastaan täysperän,jolla ajaessa on toki aina muistaa se huolellisuus,niin vilkun käytössä kuin muutenkin.

Eipä muuta.Hyviä viikonloppuja.Ja hei: Ollaan sitten varovaisia siellä liikenteessä!

Enkä nyt tarkoita arkoja,vaan ..turvallisia,ok..

-Jukka Cheesy

Tarkemmin tuosta bussien pysäkiltä lähdöstä. Koskee taajamaa plus taajaman ulkopuolella max. 60km/h alueita.

Ja kuljettajiahan on moneksi.

Vinkki: kun näette bussin pysäkillä niin silloin kun bussin jarruvalot sammuu niin se on lähdössä tuota pikaa. Ei kannata luottaa siihen vilkkuun sokeasti.
cabdriver
Former member
« Reply #619 on: 19.08.06, 12:25 »

.... sitten kuitenkin seison siinä takana sen kymmenen sekuntia kun minä ja todennäköisesti pari muutakin olisivat ehtineet alta pois täysin turvallisesti.

Itse olen käyttänyt ja käytän edelleen julkisia sillä ajokorttia en ole omannut kauaa, eikä minulla ole omaa autoa, joten kommentti ei suinkaan ole mikään autoilijan kommentti tms mihin viittasit, lähinnä liikenteessä käyttätyvän henkilkön oma näkemys. Miksi niin hirmuisen puolustelevalle kannalla lähdit, kun kukaan ei edes syyttänyt mistään´? Huh Smiley

Juu, kuten mainitsin tulee itselle vain tavaksi ottaa varman päälle. Parempi todellakin kuin että hyökkään tikkana eteen ja aiheutan keskisormen refleksinomaista liikettä henkilöautossa.. heh. No tunnustan että kantani oli ehkä turhankin puolustava, mutta ajattelin tuoda oman näkemykseni esille kerralla.  Cheesy Ei ollut mitään henkilökohtaista. No hard feelings.  Wink
Pages: 1 ... 29 30 [31] 32 33 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1