FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.05.17, 11:14

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 301 302 [303] 304 305 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1452081 times)
Aaltonen
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6040 on: 21.01.09, 19:07 »

Kovasti on nuorisolla pokkaa matkustaa pummilla. Meinaa junan puskurilla........ Uskomatonta rohkeutta. Siinä ei meinaa toivoa ole, jos sieltä lipee..... Roll Eyes
tornadof36
Former member
« Reply #6041 on: 21.01.09, 20:04 »

Eipä sitä tässä tapauksessa ole kukaan vielä vienyt  Smiley Ja siis tämä ei tapaus ei siis sattunut minulle, vaan kaverille. Itse istuin vain pelkääjän paikalla.

Pelkäsitkö enemmän henkesi vai kaverisi ajokortin vuoksi?

-jukka Cool
Jyrki Ikonen

Date Registered: 03.05.04

« Reply #6042 on: 22.01.09, 13:28 »

Pelkäsitkö enemmän henkesi vai kaverisi ajokortin vuoksi?
-jukka Cool
Keskityin vain nestetasapainon huolelliseen ylläpitoon  laugh

Nothing beats cubic inches except boosted cubic inches.
Kari Virtanen
Jari Pozz

Date Registered: 05.07.01

« Reply #6043 on: 23.01.09, 10:08 »

Ajoin aamulla Porista Kankaanpäähän klo 6.45-7.25, ja maakuntaradiosta toitotettiin "erittäin huonoa ajokeliä" Shocked

Pikkasen pisti ihmetyttämään, kun mielestäni ei tämän aamuista parempaa ajokeliä voi toivoakkaan, lumen ansiosta ajovalot ihan oikeasti valaisivat, ei ollut jäätä eikä loskaa, mitään ei satanut, paska ei lentänyt kun ei ollut suolattu...erittäin rentouttavaa ajella normaali talvikelillä pitkästä aikaa.

Ilmeisesti nykyään se "normaali hyvä ajokeli" on sitä suolapaskassa ajamista :-P
Aaltonen
Former member
« Reply #6044 on: 23.01.09, 10:47 »

Aivan joo, eilen oli kyllä melkonen shou tuola tienpäällä, todella tarkkana sai olla. Mutta pitoa oli iltaa kohden tunti tunnilta enemmän kun lunta tuli enemmän kun sen tamppautuneen loskakerroksen verran. 22 aikaan oli oikein mukavaa ajella linjalla.
Tosin tämä taisi vaihdella eri paikkojen suhteen erittäin paljon.

Pisti vaan eilen silmään se, että aika paljon ihmiset uskaltaa jättää auton katolle sen 10cm lumikerroksen. Sopiva paikka, sopivan lämmiin katto yhdistettynä reilumpaan jarrutukseen; saa aikaan varmasti mukavan tilanteen kun katolta tuulilasille valuva lumi sukeltaa sopivasti näkökentän eteen.  Tongue

Ja toinen asia, aika kovaa jengi tuola eilenkin porhalsi menemään. Ajoit linja-autolla rajotusten mukaan ja alle; kapeilla 40 rajotuksen teillä; oli joka kerta useampi auto takana, ja osa ajoi todella lähellä. Kyllähän niitä kolareita sitten illan mittaan sattuikin....

Ja tänään Hämeenlinnatieltä kun Stadista olin omalla purkilla tulossa sai kyllä taas todeta liikenteen ihmeellisyyden.
Lähestyttiin Kehä 1:Sen Länteen menevää ramppia ja ajoin vasemmalla kaistalla 95kmh mittarin mukaan. Hanurissa roikkui ihan riittävän lähellä Citroen C4:kku. Oikean kaistan autosta ohi päästyämme tämä sitten vaihtoi samantien kaistaa ajaen vierelle ja mulkkasi kun halpaa lehmää.
No minä katsoin takaisin ja pyöritin päätä ja etusormea heristin, että "ei ei ei"  kun ajoi niin lähellä, että ei siinä olisi hänellä ollut mitään jakoa edes jarrua ehtiä koskemaan, JOS....
No hauskaksi tämän tilanteen teki se, että kaveri käänsi Kehä 1 Länteen keskisormi ikkunalla.  Grin
Luuli varmaan, että minä otin siitä kamalat pultit. Lähinnä repesin nauramaan.  Grin

Eli Suomeksi ilmeisesti; se oli siis mun syy, että hän meinasi ajaa liittymästä ohi sen takia, ettei päässyt liittymään oikealle kaistalle ajoissa. Minun syy, tottakai. Grin
Ei hänen ja hänhän ei ajanut ollenkaan liian lähellä eikä ollenkaan ylinopeutta, jos minäkin todellisen nopeuden arvioin olevan noin 90kmh 80 alueella..... Smiley

Taas kerran tuli pohdittua hetken tovin siinä ruisaillessa, että miettiiköhän noi ihmiset koskaan, jotka tota keskisormea heiluttelee heti jos vaan voi; että tekisivät sen saman vaikkapa ruuhkaisessa kauppajonossa. Surutta vaan väliin ja jos joku huomauttaa, niin keskisormi päin näköä. Mitenköhän se homma sen jälkeen........
Autossa kun voi huutaa Veetä ja Peetä ja näytellä sitä isoa sentteriä ilman seuraamuksia.....  Roll Eyes
« Last Edit: 23.01.09, 11:02 by Sami Aaltonen »
Pinkkari
Former member
« Reply #6045 on: 23.01.09, 11:12 »

Ja tuosta aurauksesta... Mikä hemmetti siinä on kun tuollaisella kunnon lumikelillä täytyy moottoritie pitää asfaltin reunoja myöten kesäkunnossa? Kolme auraa hinkkaa rinnakkain motarilla ja sitten kaikki pienemmät tiet jätetään lähes hoitamatta.  Angry Eikö riittäisi että aurataan yksi kaista ja vapautetaan muu kalusto muille teille? Aurataan sitten ne pientareet kun ehditään...
tornadof36
Former member
« Reply #6046 on: 23.01.09, 14:15 »

Suolaa, suolaa, enemmän suolaa...

Eikö tielaitos ja aliurakoitsijansa ole kuulleet siitä, että suola on terveydelle vaarallista.

Edellisen lumikelin aikana oli esim. tuo 3-tie suolaamatta, mutta aurattu. Tulos: ihmiset ajoivat normaalia hitaammin, lumi antoi valoa tienoolle ja oli parempi fiilis. Ja autokin kiitti thmbup.

-jukka Cool

Ps. tuntuu, että tuo suolankäyttö on ryöstäytynyt taas lapasista thmbdn.
Sami Vesala

Date Registered: 05.10.05

« Reply #6047 on: 23.01.09, 14:43 »

Suolaa, suolaa, enemmän suolaa...

Eikö tielaitos ja aliurakoitsijansa ole kuulleet siitä, että suola on terveydelle vaarallista.

Edellisen lumikelin aikana oli esim. tuo 3-tie suolaamatta, mutta aurattu. Tulos: ihmiset ajoivat normaalia hitaammin, lumi antoi valoa tienoolle ja oli parempi fiilis. Ja autokin kiitti thmbup.

-jukka Cool

Ps. tuntuu, että tuo suolankäyttö on ryöstäytynyt taas lapasista thmbdn.
Nimenomaan!
Tänäänkin ajellessa kirosin persettäni puhki moista suolaamista. Muutama hassu sentti tullut yön aikana lunta, niin johan sitä kaadetaan tonnikaupalla suolaa pitkin maita ja mantuja, eikä siitä kuitenkaan ole mitään hyötyä. Yhtä hyvä pito sitä on suolaamattomilla teillä, mitä suolatuilla tieosuuksilla!
Pinkkari
Former member
« Reply #6048 on: 23.01.09, 15:39 »

Aiheesta toiseen. Sattumalta törmäsin tällaiseen kuvaan... Tässä sitä on jo mielikuvitusta käytetty....  Grin Grin Grin

http://image.bin.fi/?img=2133
Henkka
Former member
« Reply #6049 on: 23.01.09, 17:11 »

Aiheesta toiseen. Sattumalta törmäsin tällaiseen kuvaan... Tässä sitä on jo mielikuvitusta käytetty....  Grin Grin Grin

http://image.bin.fi/?img=2133

Ihminen jaksaa yllättää kerta toisensa jälkeen mielikuvituksellaan!  Grin
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #6050 on: 23.01.09, 18:03 »

Älä viitti, nyt olen justiinsa oppinut ajelemaan,juomaan TakeAway kahvia ja puhumaan puhelimeen saman aikaisesti, viikko siinä meni harjoitellessa, ensi viikolla laajennan, otan yhden peräkärrin mukaan mutten laita sitä peräkoukkuun, sidon tuon ryökäleen köydellä kiinni takapenkkiin, tietty auton takaovi auki ja laittelen kuten ammattikuskit aivan liika korkean kuorman, lukkojarrutus ennen siltaa ja toinen amattikuski sitten, sovittu juttu tietty ajelee isolla autolla täynnä ihmisiä aivan tuoksutuntumassa.
No kun minä jarrutan koska en mahdu sillan alta kulkemaan tuo ammattikuski jyrää mun ylikorkean peräkärrin muussiks ja siten me kehutaan toisiamme, kyllä mekin, ei vaan nuo yksityisautoilijat, liikenteen syöpä.
Ja jos joku epäilee mistä viallinen mielikuvitukseni tuon keksi, lukekaa pääkaupunkiseudun lehdistöä, löyty tältäpäi, toki terveempi versio.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
tornadof36
Former member
« Reply #6051 on: 23.01.09, 20:39 »

Heh hee...

jukka laugh
Mikko Kallas

Date Registered: 28.06.02

« Reply #6052 on: 23.01.09, 21:50 »

...ensi viikolla laajennan, otan yhden peräkärrin mukaan mutten laita sitä peräkoukkuun, sidon tuon ryökäleen köydellä kiinni takapenkkiin, tietty auton takaovi auki ...

Kesällä kyllä näin, kun joku veti koukuttomalla autollaan kärryä. Aisa meni takaluukusta sisään ja kiinnitys oli ilmeisesti hoidettu jotenkin naruilla, sen verran tuntui eloa kytkennässä olevan. Etenkin jarruttaessa ja liikkelle lähtiessä. Ja kun luukun alareunakin oli melko paljon korkeammalla kuin missä koukku olisi, niin ihmekös tuo, että välillä taisi kärryn takareuna pikkuisen ottaa asfalttiin...

Ehdin räpsäistä tuosta muutaman heikohkon kuvan. Jos löydän ne, niin taidan kyllä laittaa näytille...

MikkO
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #6053 on: 23.01.09, 22:07 »

Tuolla on muuten nyt just tällä hetkellä kaikki kehät ja väylät peilijäässä, joten varovaisuutta.. Ainakin mun vanha bemari seilasi laidasta laitaan jo 70km/h nopeuksilla..

Ei taida enään suolaus auttaa 5 asteen pakkasessa Tongue

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #6054 on: 23.01.09, 22:10 »

Kesällä kyllä näin, kun joku veti koukuttomalla autollaan kärryä. Aisa meni takaluukusta sisään ja kiinnitys oli ilmeisesti hoidettu jotenkin naruilla, sen verran tuntui eloa kytkennässä olevan. Etenkin jarruttaessa ja liikkelle lähtiessä. Ja kun luukun alareunakin oli melko paljon korkeammalla kuin missä koukku olisi, niin ihmekös tuo, että välillä taisi kärryn takareuna pikkuisen ottaa asfalttiin...

Ehdin räpsäistä tuosta muutaman heikohkon kuvan. Jos löydän ne, niin taidan kyllä laittaa näytille...

MikkO

No ilmeisesti näit saman laitteen minkä minäkin, en oikeasti tuota itse keksinny, siis kytkentää, näin tuon aivan livenä.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #6055 on: 23.01.09, 23:11 »

Välillä vähän asiaakin.

Torstain ja perjantain välisenä yönä n. klo 23 - 02 lunta tuli aivan vitusti. Kuvaavaa on se, että tulin täysperällä Hämeenlinnan Prismalta Hakkilan Keskolle Vantaalle n. 2 tuntia. Normaalisti kestää reilun puolitoista tuntia.  Sanoisin, että lunta satoi n. 10cm tuona aikana ja se kaikki tiellä. Neljä kertaa piti pysähtyä putsaamaan pyyhkijät, kun ei yksinkertaisesti nähnyt enää tietä. Reilun 100km matkalla se tekee 25km putsaamisten välissä. Näkyvyyttä oli parhaimmillaan n. 100m, vauhtia 60-80km/h tilanteen mukaan. Aura-autoista ei ollut tietoakaan. Sai suunnistaa kapean heikosti näkyvän mustan väylän mukaan, jolta poikkeaminen 10cm paksuiseen hankeen aiheutti perävaunussa vähintäänkin mielenkiintoisia liikkeitä. Pari Kiitolinjan täysperää tuli nähtyä, jotka painelivat rajoitinta vasten vasemmalta ohi.  Pari taksia paineli myös miljoonaa ohi vasemmalta, mutta muuten henkilöautot pysyivät takana. Tosin, niitä ei näkynyt kovin montaa. Kehä 3:lla yksi henkilöauto yritti lähteä ohi, mutta palasi suosiolla taakse, kun seilasin kahta kaistaa.

Välillä lunta tuli niin sakeasti, että mm. Linnatuulen ali ajaessani ei itse rakennusta tien yllä juurikaan nähnyt muuten kuin vasta alapuolelta ajaessa. Klaukkalan kohdalla katuvalojen alkaessa lunta pyrytti aivan perkeleesti, ja tie edessä oli täysin puhtaan valkoinen ja minkäänlaisia uria tai ajojälkiä ei ollut näkyvissä. Katuvalot pahensi tilannetta häikäisemällä sen verran, ettei tietä pystynyt havaitsemaan ollenkaan. Tulinkin siis vieläkin hitaammin Klaukkalasta Kehä 3:lle täysin keskellä tietä. Välillä vasemmanpuoleisia ja välillä oikeanpuoleisia heijastintolppia hipoen. Siihen asti pääsi suht hyvin tulemaan pimeydessä alapitkät päällä, jotta sen mustan väylän pystyi jotenkin havaitsemaan.

Enpä muista milloin olisin viimeksi ajanut yhtä huonossa kelissä. Viime talvena taisi yksi yö olla. Aura-autot ja suola-autot ovat harvinaista herkkua. Siinä vaiheessa, kun ensimmäiset lähtevät liikkeelle, minä olen jo nukkumassa. Aina saa puskea menemään siinä 10cm hangessa yksin   Undecided
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #6056 on: 24.01.09, 03:10 »

Tuolla on muuten nyt just tällä hetkellä kaikki kehät ja väylät peilijäässä, joten varovaisuutta.. Ainakin mun vanha bemari seilasi laidasta laitaan jo 70km/h nopeuksilla..

Ei taida enään suolaus auttaa 5 asteen pakkasessa Tongue

Jännä että rekka meni kehä ykkösellä vallikallion mutkistakin seittemääkymppiä sutimatta kertaakaan.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #6057 on: 24.01.09, 08:25 »

Jännä että rekka meni kehä ykkösellä vallikallion mutkistakin seittemääkymppiä sutimatta kertaakaan.
Rekkamies on tosimies, joka menee sutimatta!

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #6058 on: 24.01.09, 08:33 »

Ja hyöty oli mikä? Vai pitikö vain tulla elvistelemään taas? Minä en siinä pahemmin ole yli 50km/h ajanut. Ja jopa silloin harvoin öisin, kun siellä yksin olen ajanut, olen jopa kaistalla yrittänyt pysyä edes jotenkuten. Vaikka silloin ei tarvitsekaan kaiteita hipoa.
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #6059 on: 24.01.09, 15:26 »

Ja hyöty oli mikä? Vai pitikö vain tulla elvistelemään taas? Minä en siinä pahemmin ole yli 50km/h ajanut. Ja jopa silloin harvoin öisin, kun siellä yksin olen ajanut, olen jopa kaistalla yrittänyt pysyä edes jotenkuten. Vaikka silloin ei tarvitsekaan kaiteita hipoa.

Piti vain todeta, millainen kitka tuolla tiellä tuntui vaikuttavan.

ps. en ajanu edes itse :)

ps2. hienoa ettet aja siellä yli 50 km/h, vielä kun erään terminaalin pihassa nopeudet pysyis yhtä kauniisti kurissa.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Pages: 1 ... 301 302 [303] 304 305 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1