FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.11.17, 10:17

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 302 303 [304] 305 306 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1475479 times)
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6060 on: 24.01.09, 15:28 »

Vai, että rekalla seittemääkymppiä siitä. En usko. Siellä oli eilen erittäin liukasta.

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #6061 on: 24.01.09, 15:54 »

Vai, että rekalla seittemääkymppiä siitä. En usko. Siellä oli eilen erittäin liukasta.

Kävitkö siis puolen yön aikaan ajelemassa siellä ja toteamassa tilanteen? Pe-aamuna oli kyllä aika liukasta...

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #6062 on: 24.01.09, 16:01 »

Kävitkö siis puolen yön aikaan ajelemassa siellä ja toteamassa tilanteen? Pe-aamuna oli kyllä aika liukasta...
Kyllä kävin. Tai oikeastaan tulin hookoolta kuvaamasta... Pe-aamuna ei ollu läheskään yhtä liukasta mun omalla "pikku" autollani.. Ei rekkaan voi verrata henkilöautoa Wink

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #6063 on: 24.01.09, 17:08 »

Ei taida enään suolaus auttaa 5 asteen pakkasessa Tongue

Ja nyt ei olisi edes liukasta, jos eivät olisi suolanneet alle -5:ssä asteessakaan Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
zikaduu
Former member
« Reply #6064 on: 25.01.09, 10:03 »

Eilen illalla 21 jälkeen oli todella mielenkiintoinen keli ykköstiellä. Pakkasta oli -3,5'c ja alijäähtynyttä vettä satoi melkein kaatamalla. Ensimmäistä kertaa sattui omalle kohdalle sellainen keli, ettei motarilla oikeasti voinut ajaa henkilöautolla 80km/h kovempaa. Tuostakin vauhdista jarrun survaisemisen pohjaan aiveutti vain pientä absin rämpytystä jalassa, juuri muuta ei tapahtunut.  Tongue

Siltikin välillä vasenta kaistaa pyyhkäisi joku ohi satanen lasissa.  Roll Eyes (eivät muuten olleet Bemareita, Audeja tai Volvoja) Wink Ihme kyllä, vain yksi kunnon kaiteen pussaaminen oli tapahtunut tuolla matkalla Lohjalta Helsinkiin.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #6065 on: 25.01.09, 11:16 »

Eilen illalla 21 jälkeen oli todella mielenkiintoinen keli ykköstiellä. Pakkasta oli -3,5'c ja alijäähtynyttä vettä satoi melkein kaatamalla.
Joo oli muuten jännä tuo "jäätävä sade" Grin ennen ku sai auton kuumaks niin kiva ku jäätyi tuulilasiin heti tuo vesi... Grin Ja itsehän ajelin nelostiellä samoihin aikoihin....22-23...
Otto Kilpirinne

Date Registered: 02.03.02

« Reply #6066 on: 25.01.09, 12:00 »

Kehä kolmosella tuli sen veden seassa vielä rakeitakin aika runsaasti. Mutta mä en ainakaan huomannut mitään järkyttävää liukkautta tiellä.

Mä vaan oon täsä.
zikaduu
Former member
« Reply #6067 on: 25.01.09, 12:37 »

Yksi syy tuohon järkyttävää liukkauteen voi olla se, että liikkeellä oltiin kitkarenkailla, joissa ei pito-ominaisuudet jäällä ole siitä parhaimmasta päästä.  Cheesy
Jani Nissi

Date Registered: 07.03.05

« Reply #6068 on: 25.01.09, 12:45 »

Yksi syy tuohon järkyttävää liukkauteen voi olla se, että liikkeellä oltiin kitkarenkailla, joissa ei pito-ominaisuudet jäällä ole siitä parhaimmasta päästä.  Cheesy
Hakkapeliitta 5  Cool

Otto Kilpirinne

Date Registered: 02.03.02

« Reply #6069 on: 25.01.09, 13:57 »

Mulla oli kyllä kanssa kitkat alla. Ja ei todellakaan mitkään hyvät sellaiset.

Mä vaan oon täsä.
zikaduu
Former member
« Reply #6070 on: 25.01.09, 17:40 »

Mulla oli kyllä kanssa kitkat alla. Ja ei todellakaan mitkään hyvät sellaiset.

No sitten varmaan posottelit menemään perä sladissa joka mutkassa etkä huomannut vallitsevaa liukkautta.  Grin
Tai sitten suola-auto oli ehtinyt iskemään.
Aaltonen
Former member
« Reply #6071 on: 25.01.09, 19:08 »

Ah, ne niin ihanat navigaattorit!
Mikään ei ole hehkeemää elämää kuin liittyä miljoonaa Kehälle ja alkaa sitten räpläämään tuulilasiin kiinni pultattua navigaattoria ja unohtaa muu kurja takana matkaa tekevä maailma. Cheesy  Kannattaa kokeilla, jos haluaa tulla huomatuksi.  Smiley
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #6072 on: 25.01.09, 19:13 »

Eikö tähän gaattoriin saa tätä suola-auton reittiä livenä?

Niinkuin meillä esim. jäätelöauton tulon näkee livenä. Grin

oioi

salgmark miuku telia.com
Aaltonen
Former member
« Reply #6073 on: 25.01.09, 19:29 »

Eikö tähän gaattoriin saa tätä suola-auton reittiä livenä?

Niinkuin meillä esim. jäätelöauton tulon näkee livenä. Grin

oioi

Saa tottakai kun maksaa ekstraa. Tottakai sellanen pitää olla, että voi välttää suola-auton junnaamisen edessä, kun aika on rahaa.  Grin
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #6074 on: 25.01.09, 19:37 »

Saa tottakai kun maksaa ekstraa. Tottakai sellanen pitää olla, että voi välttää suola-auton junnaamisen edessä, kun aika on rahaa.  Grin

Hyvä.
Sitten sinne gaattoriin livenä vallesmannin,bussien ja paloautojen liikehdintä niin tietäis tarkalleen milloin kannattaa sekaan luimia....  Tongue

Tuntuu taas lentäminen helpolta. Smiley

salgmark miuku telia.com
Henkka
Former member
« Reply #6075 on: 25.01.09, 19:59 »

Ah, ne niin ihanat navigaattorit!

Ei navigattoreissa ole vikaa vaan joissain niiden käyttäjistä, ehkä  Wink
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #6076 on: 26.01.09, 03:05 »

ps2. hienoa ettet aja siellä yli 50 km/h, vielä kun erään terminaalin pihassa nopeudet pysyis yhtä kauniisti kurissa.

Jos koitat jollain tapaa vit**illa tai vihjailla, niin voin kertoa, että ajan Inexillä pääsääntöisesti max. 30km/h, vaikka lujempaakin voisi ajaa.
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #6077 on: 27.01.09, 13:15 »

Meinasinpa tuossa äsken ajaa jo toista kertaa parin viikon sisällä kolmion takaa suoraan vasemmalta lähestyneen auton eteen. Ja ainoastaan siksi että kyseisellä autolla oli vilkku oikealle päällä, mutta jatkoikin sitten todellisuudessa suoraan ilman pienintäkään aikomusta kääntyä. Oletettavasti näissä kummassakaan tapauksessa kuskilla ei ollut mitään käsitystä siitä, että vilkku oli päällä.

Aloin sitten jälkikäteen miettimään, että kuka joutuisi vastuuseen mikäli tuollaisessa tilanteessa sattuisikin rysähtämään? Olisi kieltämättä vähän vaikea alkaa poliisillekaan todistelemaan että sillä vasemmalta tulleella etuajo-oikeutettua tietä ajaneella oli vilkku päällä mikäli kuljettaja itse kiistäisi sen.
Mikko Kallas

Date Registered: 28.06.02

« Reply #6078 on: 27.01.09, 13:22 »

Aloin sitten jälkikäteen miettimään, että kuka joutuisi vastuuseen mikäli tuollaisessa tilanteessa sattuisikin rysähtämään? Olisi kieltämättä vähän vaikea alkaa poliisillekaan todistelemaan että sillä vasemmalta tulleella etuajo-oikeutettua tietä ajaneella oli vilkku päällä mikäli kuljettaja itse kiistäisi sen.

Vilkku ei velvoita kääntymään, joten vastuussa on se kolmion takaa tullut.

MikkO
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #6079 on: 27.01.09, 14:06 »

Vilkku ei velvoita kääntymään, joten vastuussa on se kolmion takaa tullut.

MikkO

Eli mikäli sattuu tarvitsemaan autoonsa uutta peltiä, niin ei muuta kuin kaasu pohjassa ja vilkku päällä kaikkiin risteyksiin ja vakutuus korvaa.
Pages: 1 ... 302 303 [304] 305 306 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1