Keskustelua liikenteestä

<< < (1217/3031) > >>

mkallas:

Aloin sitten jälkikäteen miettimään, että kuka joutuisi vastuuseen mikäli tuollaisessa tilanteessa sattuisikin rysähtämään? Olisi kieltämättä vähän vaikea alkaa poliisillekaan todistelemaan että sillä vasemmalta tulleella etuajo-oikeutettua tietä ajaneella oli vilkku päällä mikäli kuljettaja itse kiistäisi sen.

Vilkku ei velvoita kääntymään, joten vastuussa on se kolmion takaa tullut.

MikkO

AnttiH:

Vilkku ei velvoita kääntymään, joten vastuussa on se kolmion takaa tullut.

MikkO

Eli mikäli sattuu tarvitsemaan autoonsa uutta peltiä, niin ei muuta kuin kaasu pohjassa ja vilkku päällä kaikkiin risteyksiin ja vakutuus korvaa.

Pe7e:

Eli mikäli sattuu tarvitsemaan autoonsa uutta peltiä, niin ei muuta kuin kaasu pohjassa ja vilkku päällä kaikkiin risteyksiin ja vakutuus korvaa.

Joo mua kanssa ärsyttää vitusti noi saaatanan spedet jotka ei osaa liikenneympyrässä käyttää sitä vilkkua oikein, välillä vilkutellaan oikeelle ja välillä vasemmalle ja välillä on hätävilkut päällä ja ARRRGH mikä helv**** siinä on niin vaikeeta??

On se varmaan niin prklen vaikeeta laittaa se vilkku päälle, kääntää rattia ja mahdollisesti runkata vaihteitakin samanaikaisesti... Sitten kun niitä ei osata samanaikasesti sulavasti tehdä, hätäpäissään paniikissa vilkutellaan joka suuntaan...

Aaltonen:
Muistuttaisin taas kerran vilkun käytöstä. (Toivottavasti kukaan foorumilla ei tunne tarvitsevansa muistutusta siitä).

Se olisi ihan mukavaa, jos sitä muistettaisiin näyttää kun kaistaa vaihtelee. Jos yksi kaistanvaihto unohtuu, mutta 4 tai 5 peräkkäistä ilman vilkkua tehtyä kaistasnvaihtoa ei ole enää unohtamista. Ihan näin muidenkin takia jo, vaikka itse tietääkin minne on menossa. Mutta muut eivät tiedä, ellei vinkkaa, että "miä meen tänne..".  

Ja se kiire sielä jonossa. Se on ihan sama onko 4 autoa taaempana vai ei, samoissa valoissa sitä Stadissa kuitenkin ollaan hetken päästä joka tapauksessa. Turha kiire pois, turhat kaistan vaihdot pois. Jos siinä voittaa 10 sekunttia oikasemalla vaikkapa bussikaistan puolelta jonon ohi;
sen hävii seuraavissa valoissa nollille, miksi siis kiirehtiä ja puikkelehtia muutamien sekunttien tähden?
Vaikka parista valoista pääsisikin vihreillä ja se ohitettu jono ei; silti ne samat autot on taas hetken päästä vierellä myöhemmissä valoissa.

Tämän kun Stadissa muistaa, niin rauhottuu meno ja tilanteet kummasti!  

Aaltonen:

Joo mua kanssa ärsyttää vitusti noi saaatanan spedet jotka ei osaa liikenneympyrässä käyttää sitä vilkkua oikein, välillä vilkutellaan oikeelle ja välillä vasemmalle ja välillä on hätävilkut päällä ja ARRRGH mikä helv**** siinä on niin vaikeeta??

On se, sormi kuluu. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page