FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.10.17, 05:49

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 305 306 [307] 308 309 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473045 times)
Lasse Nygren

Date Registered: 23.06.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6120 on: 03.02.09, 13:35 »

...vai onko ollut ihan Bitti-Evo.  Cool

Eipä ole tainnut olla...kyllä se siinä leffassakin ihan aidolta Evolta näytti.
Ei tuo nyt jollekkin stuntille mikään mahdoton temppu ole, varsinkin kun ei tuota nyt tarvitse ensimmäisellä yrityksellä saada onnistumaan.

EDIT: Ja kun ottaa vielä huomioon tuon leffan valmistumisvuoden (1998) ja sen, että miltä nuo tietokone-efektit näyttävät monissa muissa hivenenkin vanhemmissa Hong Kong leffoissa, niin kyllä sen olisi mielestäni aika äkkiä huomannut, jos tuo olisi ollut "bitti-Evo".

Lauri Lahtinen

Date Registered: 19.04.04

« Reply #6121 on: 03.02.09, 13:47 »

Ei tuo nyt jollekkin stuntille mikään mahdoton temppu ole, varsinkin kun ei tuota nyt tarvitse ensimmäisellä yrityksellä saada onnistumaan.

Tuli mieleen, että jos tuo nauha pyörii väärinpäin, eli auto lähti alkuperäisessä parkkiruudusta ja teki kuvionsa ja jatkoi peruuttaen tuonne. Vähän nopeutettuna jne. En tosin tiedä ehtisikö se saada tuohon pyörähdykseen sitten riittävästi vauhtia. Nevö nouu..
Juha Lampi

Date Registered: 10.10.07

« Reply #6122 on: 03.02.09, 13:47 »

Nojuu, muistan kun olin aikoinaan tekemässä olikosseny folkkarimainosta "Maailman lyhin koerata ratkaisee".  Siinä piti melkein mutta ei ihan ajaa valaisukaluston päälle. Oli aika jännää, vaikka tiimi lohdutteli: "Jos törmäät niihin, se ei oo sun syys!" Kun ei millään voitu pimentää jarruvaloja, joiden vilkahtaminen liian aikaisin olisi pilannut otoksen Grin
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #6123 on: 04.02.09, 06:09 »

Tervehdys kaikille.

Tuosta ylläolevasta kuvalinkistä ja sen tekstistä sen verran että olen niitä kohtuullisen usein ansainnut ja monesti vielä tarrapaperisina versioina keskelle tuuliasia kuskin näkökenttään.
Kysymys kuuluu, onko "pieni" lipeäminen pysäköintiohjeista todella sen arvoista.
Niin ja vastaus lappusen sanomaan:" Mietippä miten suuren tilan dösä ois tässä vienyt!"

M Arkku

En mene kommentoimaan noiden lappujen järkevyyttä sen kummemmin, mutta toteampahan vaan, että kyllä ne taitaa olla ansaittuja, koska noita aika harvoin kuitenkin näkee yhtään missään ja omassa autossa ei tietenkään ikinä..

Mitähän tämä "pieni lipeäminen pysäköintiohjeista tarkoittaa? Pysäköintiä säätelee ensisijassa TLA joka on luonteeltaan velvoittava määräys, ei ohje. Pysäköintiä pitäisi lisäksi säädellä oman järjen. Jonkun mielestä on ollut kovin ahdasmielistä toimintaa, kun olen esimerkiksi laittanut pätkän norjalaista nostokettinkiä ja 14 millisen abloyn riippulukon omalle maksetulle paikalleni pysäköidyn auton vanteesta läpi. Uskallampa arvata, että sinunkin suorituksistasi on ollut suoranaista haittaa jollekulle toiselle.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Markku Valkama

Date Registered: 27.03.06

« Reply #6124 on: 04.02.09, 08:09 »

Mitähän tämä "pieni lipeäminen pysäköintiohjeista tarkoittaa? Pysäköintiä säätelee ensisijassa TLA joka on luonteeltaan velvoittava määräys, ei ohje. Pysäköintiä pitäisi lisäksi säädellä oman järjen. Jonkun mielestä on ollut kovin ahdasmielistä toimintaa, kun olen esimerkiksi laittanut pätkän norjalaista nostokettinkiä ja 14 millisen abloyn riippulukon omalle maksetulle paikalleni pysäköidyn auton vanteesta läpi. Uskallampa arvata, että sinunkin suorituksistasi on ollut suoranaista haittaa jollekulle toiselle.

Tässä nimenomaisessa tapauksessa kyseessä oli ohje, ei ollut mitään erityistä pysäköintikieltomerkkiä, vain lappu, "ethän estä liikennettä lastaussillalle". Mielestäni en estänyt, Lastaussiltaa käyttävän kuorma-autoilijan mielestä (toistuvasti) estin.

Niin, pistää siinä sitten rinnakkain ajattelemattomuuden/ymmärtämättömyyden aiheuttaman pysäköintivirheen ja tarkoituksellisen, harkiten tehdyn ilkivallan.

M Arkku

Maailma olisi hyvä paikka elää jos olisin diktaattori.
....Ainakin minun mielestä.
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #6125 on: 04.02.09, 08:41 »

Tässä nimenomaisessa tapauksessa kyseessä oli ohje, ei ollut mitään erityistä pysäköintikieltomerkkiä, vain lappu, "ethän estä liikennettä lastaussillalle". Mielestäni en estänyt, Lastaussiltaa käyttävän kuorma-autoilijan mielestä (toistuvasti) estin.

Niin, pistää siinä sitten rinnakkain ajattelemattomuuden/ymmärtämättömyyden aiheuttaman pysäköintivirheen ja tarkoituksellisen, harkiten tehdyn ilkivallan.

M Arkku

Niin, siis oletusarvoisestihan pysäköiminen tiealueen ulkopuolelle vaatii luvan, ei kieltoa (eli jos auto oli nyt jollain tontilla, joka ei ollut tie...)

Eipä sillä, itse olen vienyt kahdesti kuorman takaisin yhdestä handelista kun ko. putiikin päällikkö on itse pysäköinyt laiturin eteen, asiasta on kyllä joskus huomautettukin... mutta turha sitä lappuja on mennä laittamaan, siinähän voi rasittua kun joutuu hyppimään ulos autosta ihan turhaa Shocked

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Timo Koski

Date Registered: 11.02.04

« Reply #6126 on: 04.02.09, 09:01 »

Taitaa vaan olla useimmiten yhtä harkittua välinpitämättömyyttä/egoismia nuo pysäköinti-"virheet". Ja sittenpähän oppii pienestä vihjeestä, ettei ainakaan enää tee samaa virhettä.
Markku Valkama

« Reply #6127 on: 04.02.09, 09:32 »

Taitaa vaan olla useimmiten yhtä harkittua välinpitämättömyyttä/egoismia nuo pysäköinti-"virheet". Ja sittenpähän oppii pienestä vihjeestä, ettei ainakaan enää tee samaa virhettä.

Niin... Se pysäköinti"virhe" voi hyvinkin olla ns.Bemariutta, tai sitten ei. "Pihapoliisina" suoritetut "pikku opetukset" kuitenkin aina selkeästi tarkoituksellisia, ei millonkaan epähuomiossa tehty.

Mietiskelen tässä että onko sitä sitten toista parempi jos muiden typerän toilailun "palkitsee " sillä että itse sortuu typerään toilailuun. Undecided

arttula
Former member
« Reply #6128 on: 06.02.09, 14:47 »

Noh, Aaltonen ? Miten henkilöautot - todennäköisesti citymaastureita kaikki - tuossa taas töppäilivät, että bussikuski joutui ajamaan heidän peräänsä ?
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Nelj%C3%A4+loukkaantui+bussin+t%C3%B6rm%C3%A4ilty%C3%A4+liikennevaloissa/1135243335041
Markku Valkama

« Reply #6129 on: 06.02.09, 16:06 »

Noh, Aaltonen ? Miten henkilöautot - todennäköisesti citymaastureita kaikki - tuossa taas töppäilivät, että bussikuski joutui ajamaan heidän peräänsä ?
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Nelj%C3%A4+loukkaantui+bussin+t%C3%B6rm%C3%A4ilty%C3%A4+liikennevaloissa/1135243335041

Aivan ilmiselvästi kieltäytyivät nämä kirotut citymaasturikuskit ajamasta reilulla ylinopeudella päin punaisia.
Tälläista täysin ajattelematonta toimintaahan ei normaaliälyinen ammattiautoilija voi mitenkään ennakoida.

Grin Grin Angry

arttula
Former member
« Reply #6130 on: 06.02.09, 16:34 »

Aivan ilmiselvästi kieltäytyivät nämä kirotut citymaasturikuskit ajamasta reilulla ylinopeudella päin punaisia.
Tälläista täysin ajattelematonta toimintaahan ei normaaliälyinen ammattiautoilija voi mitenkään ennakoida.

Grin Grin Angry

Juuri jotain tämänsuuntaista minullekin tuli mieleen. Muutenhan tämä ei voi olla mitenkään selitettävissä... Grin
Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #6131 on: 06.02.09, 16:53 »

Älkää nyt yleistäkö kaikkiin citymaasturikuskeihin.. Tilanteessa on varmasti ollut osallisena vain ja ainoastaan Audi ja BMW citymaasturimiehiä mustine pukuineen ja kommunikaattoreineen.
arttula
Former member
« Reply #6132 on: 06.02.09, 17:13 »

Älkää nyt yleistäkö kaikkiin citymaasturikuskeihin.. Tilanteessa on varmasti ollut osallisena vain ja ainoastaan Audi ja BMW citymaasturimiehiä mustine pukuineen ja kommunikaattoreineen.

Siksi tunnenkin piston sydämmessäin. Minulla oli nimittäin tänään mustat (maastopuvun) housut jalassa sekä musta T-paita, ja kommunikaattori repussani... Embarrassed
Aaltonen
Former member
« Reply #6133 on: 06.02.09, 19:15 »

Jaha sitä ollaan perjantaina ***tuilemassa ohi mennen, kiitosta.  Smiley
Markku Valkama

« Reply #6134 on: 06.02.09, 19:37 »

Juuri jotain tämänsuuntaista minullekin tuli mieleen. Muutenhan tämä ei voi olla mitenkään selitettävissä... Grin

Onko tuo paksupäisyys jotenkin hyväksyttävämpää jos se on piippoa? Undecided  Grin

arttula
Former member
« Reply #6135 on: 06.02.09, 19:57 »

Onko tuo paksupäisyys jotenkin hyväksyttävämpää jos se on piippoa? Undecided  Grin

En tiiä. Käytän aina pipoa talvella, koska ei ole tukkaa...
arttula
Former member
« Reply #6136 on: 06.02.09, 19:58 »

Jaha sitä ollaan perjantaina ***tuilemassa ohi mennen, kiitosta.  Smiley

Eipä kestä. Ihan Ammattiautoilijan asiantuntevaa kommenttia tässä vaan kaivattaisiin tapahtuneen johdosta.
Markku Valkama

« Reply #6137 on: 07.02.09, 12:04 »

En tiiä. Käytän aina pipoa talvella, koska ei ole tukkaa...

Varmistan ihan vaan ettei tule väärinkäsityksiä, allekirjoitukseesi viittasin, en sinuun,
- Ochlodes sylvanus = paksupääpiippo.

Markku

arttula
Former member
« Reply #6138 on: 07.02.09, 13:44 »

Varmistan ihan vaan ettei tule väärinkäsityksiä, allekirjoitukseesi viittasin, en sinuun,
- Ochlodes sylvanus = paksupääpiippo.

Markku

Ah, ok.
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #6139 on: 07.02.09, 15:03 »

Täällähän on ollut keskustelua tuosta suolaamisesta:

Ei ole pakko ajaa siinä urassa Grin
http://www.youtube.com/watch?v=vJ-rhu07RIQ&feature=related

Näin sitä pitää Wink http://www.youtube.com/watch?v=iEOgKCplfI0&feature=related
« Last Edit: 07.02.09, 15:09 by Mikko Heimo »