Keskustelua liikenteestä

<< < (125/3019) > >>

juksii:

En ala väittelemään yhtään kanssasi mutta kun kuskin työ on mitä on.....Miksi tilanne on mielestäsi väärin.. onhan minulla etuajo-oikeus?

Pitää nyt hiukan kommentoida. Bussikuskit puhuu aina kovin innokkaasti etuajo-oikeudesta mutta semmoista ei tieliikennelaki tai -asetus edes tunne. Sieltä löytyy vain säädös siitä että pysäkiltä lähtevälle linja-autolle pitää antaa tilaa.

Anteeksi Mikko mutta kun sanoit.... "koska silloin takanaolijat saavat odottaa..." eh... tuli mieleen seuraavaa... a) bussilla on siihen oikeus

Eikai nyt sentään? Olen joskus itse odotellut bussia jolla oli vinkkari vasemmalle ainakin 30 sek ennenkuin se lähti pysäkiltä. Jos noita tulee eteen useamminkin, niin luulen että autoilijoiden väistämishalut vähenevät. En nyt osaa sanoa onko 10 sek liian pitkä aika. Luultavasti ei.

cabdriver:

Sieltä löytyy vain säädös siitä että pysäkiltä lähtevälle linja-autolle pitää antaa tilaa.

Viilataanko nyt pilkkuja.  Jos lakiin on kirjattu säädös, on se raastuvassa painava asia. Tuossa aikaisemmin kerroin tapauksesta mitä leivättömän pöydän ääressä tapahtui kun h-auto rysäytti kylkeen. On myös säädös joka kertoo että bussin on noudatettava äärimmäistä varovaisuutta tulessaan liikenteen sekaan. Kunnioitusta puolin ja toisin niin homma tomii, eikö! 

tornadof36:
Terve!

Juuri on tuttavat kylässä.Ovat tuolta HML:n läheltä.

Juttelimme ja sivusimme liikenneasioita ja yllätykseni oli suuri,kun Ystäväni kertoi että HML:ssa ollaan itsekkäämpiä autoilijoita kuin esim.Helsingissä.

Tyyliin kun laitat vilkun päälle,niin HML:ssa vedetään se kaistanvaihtorako heti umpeen,mutta stadissa saa jopa tilaa.

Itse täällä maalla,hyvinkäällä jo yli 10 v asuneena en voi hesaan verrata kun en ole aikoihin siellä autolla liikkunut.

Kuulosti vain aika kummalliselta..

-Jukka

EDIT: Niin oli taajama sekä 60 km/t alueet.

juksii:

Viilataanko nyt pilkkuja.  Jos lakiin on kirjattu säädös, on se raastuvassa painava asia. Tuossa aikaisemmin kerroin tapauksesta mitä leivättömän pöydän ääressä tapahtui kun h-auto rysäytti kylkeen. On myös säädös joka kertoo että bussin on noudatettava äärimmäistä varovaisuutta tulessaan liikenteen sekaan. Kunnioitusta puolin ja toisin niin homma tomii, eikö!

Ihan vähän vain viilataan. 

Olen kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että kun kunnioitus on kummallakin puolella kunnossa homma toimii mallikkaasti. Siitä on maailmalla esimerkkejä vaikka kuinka paljon. Suomalaiseen "minä itse"-mentaliteettiin ei vain tahdo aina sopia se toisen kunnioitus ja liikenteessä asia tuntuu vielä jotenkin kärjistyvän.

Mäkkäri:

Villen kyydissä olleena monta kertaa niiin Ville on kyllä kuskeja rauhallisimmista päästä, että aika hyvä esim sinun jolla ei ole muuta kun OLETTAMUS ja sinun MUTU tietoa kommentoida paskaakaan Villen ajotyylistä

Mikäli viitsisit lukea kirjoitetut jutut ennenkuin kirjoitat "paskaakaan"  Etkö joko osaa tai ymmärrä kirjoitettua tekstiä ?
Minähän satuin vain kommentoimaan, kun Mister Ripatti itse olettaa asioita ja kun hänen asioitaan ryhdytään olettamaan niin suu vaahdossa "kiroillaan" ja  haukutaan muita !! !! !! Jos nyt et osannut lukea niin siinä se siis oli suomennettuna. Minua ei kuule kiinnosta "paskaakaan" vaikka olisitte kuinka paljon kimpoissa ajelemassa ! ! ! Ei kuule paskaakaan 

Pitäis kestää kritiikki jos sitä itsekkin kykenee antamaan 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page