FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.07.17, 18:48

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 310 311 [312] 313 314 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1465036 times)
Joni Miinalainen

Date Registered: 18.09.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6220 on: 04.05.09, 12:39 »

Saapa nähdä vaikuttaako nollatoleranssi taksikuskien, noiden "ylinopeuden ammattilaisten" ajonopeuksiin lainkaan. Vaikkakin poliisille tuntuu iskostuneen hieman anteeksiantavampi asenne ko. ammattiryhmää kohtaan.  thmbdn
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #6221 on: 04.05.09, 13:09 »

Onkohan tämä sama syynä niillä jotka vetelee aina parikymppiä alle rajotuksen... Grin

Mitä se pari kymppiä nopeuserona vielä on? Jokainen tietty omien rajojen mukaan, vaikka joku raja se siinäkin pitäisi olla. Vaarallisia alkaa olla sitten ne jotkut onnettomat, jotka ajelee ihan reilusti alle muun liikenteen nopeuden (tyyliin 60km/h satasen alueella). Siinä alkaa olemaan sellainen raja, johon poliisikin voisi jo puuttua...

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #6222 on: 04.05.09, 13:12 »

Onkohan tämä sama syynä niillä jotka vetelee aina parikymppiä alle rajotuksen... Grin
Todennäköisesti tai se, että on paljon mukavampaa ajaa vanhahkolla autolla hitaammin. Ihan vaikka rengasmelun takia tai moottorin liiallisen ulvonnan vuoksi.. Ja jos ei ole mikään kiire/halu ajaa niin lujaa. Voi ihan rauhassa katsella maisemia, eikä puristaa rattia kaksin käsin.. Siis vanhemmalla autolla näin.

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
arttula
Former member
« Reply #6223 on: 04.05.09, 13:26 »

No kehä3:lta sinne tunneleille asti on ainakin 120kmh, sitten siinä tunneleiden välillä vaihtelee 80-100 ja taas sillä vanhalla pätkällä tunneleiden jälkeen on 120 Turkuun asti..?

Näinhän se on, mutta tosiaan 120 km/h koko matkaa (tunneleita lukuunottamatta) ei olla vielä nähty.
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #6224 on: 04.05.09, 15:51 »

Todennäköisesti tai se, että on paljon mukavampaa ajaa vanhahkolla autolla hitaammin. Ihan vaikka rengasmelun takia tai moottorin liiallisen ulvonnan vuoksi.. Ja jos ei ole mikään kiire/halu ajaa niin lujaa. Voi ihan rauhassa katsella maisemia, eikä puristaa rattia kaksin käsin.. Siis vanhemmalla autolla näin.

Ja miksei hieman uudemmallakin. Kyllä itsekin toisinaan ajelen moottoritiellä 120-rajoitusalueella vähän reilua 90 km/h:ä (GPS:n mukaan) silloin kun ei ole kiire minnekään. 90 km/h siksi, että silloin ei ole raskaan liikenteen tukkeena, mutta kulutukseen ja moottorin melutasoon tuollainen 30 km/h nopeudenpudotus vaikuttaa jo kohtalaisesti. Tätä toimintaa siis tulee harrastettua ainoastaan nelikaistaisilla teillä, jolloin kaikki kiireisimmät pääsevät sujuvasti ohi.

Sen sijaan jollain kaksikaistaisella valtatiellä tuollainen 30 km/h alinopeus on jo vähintäänkin ärsyttävää.
Ilkka Mannikainen

Date Registered: 06.11.03

« Reply #6225 on: 08.05.09, 14:59 »

Saapa nähdä vaikuttaako nollatoleranssi taksikuskien, noiden "ylinopeuden ammattilaisten" ajonopeuksiin lainkaan. Vaikkakin poliisille tuntuu iskostuneen hieman anteeksiantavampi asenne ko. ammattiryhmää kohtaan.  thmbdn

Ainakin nyt se raivostusttava kansanosa joka ajaa tällä hetkellä 5 km/h alle nopeusrajoitusten poliisin pelossa uusien nollatoleranssien aikana alkaa ajamaan 10 km/h alle rajoitusten.
Samaten ne teiden ritarit jotka ajavat nopeusvalvontakameran kohdalla nyt 10 km/h alle ko. paikan rajoituksen tulevat hiljentämään kameroiden kohdalla vieläkin radikaallimmin kun pelätään poliisia.

****ttaa jo valmiiksi.
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #6226 on: 08.05.09, 15:30 »

Ilkka, ne on ne pisnismiehet Audeillaan, jotka jumittaa vasemmalla kaistalla, koska ei uskalleta ohittaa poliisia!! Sit muuten kyllä ajetaan ku hullut eikä katota peileihin ja suhautetaan motarilla vasemmalta ohi kravatti hulmuten ja keskari pystyssä jne Cheesy

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #6227 on: 08.05.09, 15:59 »

Mikä olisi sopiva rangaistus näille onnettomille jotka ajavat 5 km/t alle nopeusrajoituksen,saatikka niille jotka ajavat 10 km/t tai enemmän alle.? Shocked

Kaikki vanhukset jotka ajavat tilanteen ja kykyjen mukaista nopeutta,jos sattuu ajamaa alle rajoituksen niin kortti pois.

Mihin meillä on niin kiire että muutama kilometri vähemmän tunnissa aiheuttaa pulssin kohoamisen.....?

salgmark miuku telia.com
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #6228 on: 08.05.09, 19:31 »

Mikä olisi sopiva rangaistus näille onnettomille jotka ajavat 5 km/t alle nopeusrajoituksen,saatikka niille jotka ajavat 10 km/t tai enemmän alle.? Shocked

Kaikki vanhukset jotka ajavat tilanteen ja kykyjen mukaista nopeutta,jos sattuu ajamaa alle rajoituksen niin kortti pois.

Mihin meillä on niin kiire että muutama kilometri vähemmän tunnissa aiheuttaa pulssin kohoamisen.....?

Ilkka ei vaan ilmeisesti uskalla ohittaa? Tongue

En minä noita tasaisesti 5-20km/h alle rajoituksen ajelevia jaksa stressata. Niistä pääsee aina niin nätisti heittämällä ohi. Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä Ilkan kanssa, että ne kameratolppien kohdalla hidastavat pitäisi laittaa takaisin autokouluun opettelemaan tasaista ajoa. Ja sen tsiisus kun tuolla on jatkuvasti niitäkin, jotka satasenkin alueella olevan tolpan kohdalla polkevat jarrua kuin viimeistä päivää ja hidastavat jopa sinne 70:ään, "kun en ollut varma, oliko tässä satanen vai 80". Taitavat olla hanuriveikkoja, kun niin paljon haitarista tykkäävät. Ja pahoin pelkään, että nämä jojottelijat vain lisääntyvät, kun toleranssit pienenee...

Ja sitten on tämä ääripää tyyliin mummot, papat, vanhat piiat ja muut onnettomat, jotka eivät oikeasti uskalla ajaa, kuin sitä kuutta-seitsemääkymppiä millään tiellä. Jos omat rajat eivät enää anna periksi ajaa muun liikenteen mukana, siinä alkaa olla jo se raja, jolloin sitten vaikka tarvittaessa pitäisi ottaa se kortti pois...

Olle Sälgmark

« Reply #6229 on: 08.05.09, 19:47 »

En minä noita tasaisesti 5-20km/h alle rajoituksen ajelevia jaksa stressata. Niistä pääsee aina niin nätisti heittämällä ohi. Mutta siitä olen kyllä samaa mieltä Ilkan kanssa, että ne kameratolppien kohdalla hidastavat pitäisi laittaa takaisin autokouluun opettelemaan tasaista ajoa. Ja sen tsiisus kun tuolla on jatkuvasti niitäkin, jotka satasenkin alueella olevan tolpan kohdalla polkevat jarrua kuin viimeistä päivää ja hidastavat jopa sinne 70:ään, "kun en ollut varma, oliko tässä satanen vai 80". Taitavat olla hanuriveikkoja, kun niin paljon haitarista tykkäävät. Ja pahoin pelkään, että nämä jojottelijat vain lisääntyvät, kun toleranssit pienenee...

Tähän voin yhtyä täysin rinnoin. Smiley

salgmark miuku telia.com
Olle Sälgmark

« Reply #6230 on: 08.05.09, 19:51 »

Ja sitten on tämä ääripää tyyliin mummot, papat, vanhat piiat ja muut onnettomat, jotka eivät oikeasti uskalla ajaa, kuin sitä kuutta-seitsemääkymppiä millään tiellä. Jos omat rajat eivät enää anna periksi ajaa muun liikenteen mukana, siinä alkaa olla jo se raja, jolloin sitten vaikka tarvittaessa pitäisi ottaa se kortti pois...

Tähän en kyllä yhdy ihan heti,silloin jos tämä nopeus olisi ainoa kriteeri hyllytykseen.

Jos dementia iskenyt niin eri asia. Tongue

salgmark miuku telia.com
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

« Reply #6231 on: 08.05.09, 19:58 »

Tähän en kyllä yhdy ihan heti,silloin jos tämä nopeus olisi ainoa kriteeri hyllytykseen.

Jos dementia iskenyt niin eri asia. Tongue

Silloin, kun nopeuserot henkilöautojen välillä tuolla isolla tiellä alkaa olemaan 40-50km/h, niin silloin homma alkaa olla jo vaarallista.  Ja kyllähän se niin on, että ennemmin siinä se pikku-Fiiattiaan kolmosella 60km/h huudattava mummo on vaaratekijä, kuin se 110km/h "hurjasteleva" teini... Rekat, traktorit jne. on eri asia, kun niistä tietää, että ne menee vähän hitaampaa, mutta kyllä minä lähtökohtaisesti odotan sen henkilöauton ajelevan suunnilleen samaa nopeutta itseni kanssa. Siinä sitten ajelee vähän ajatuksissaan, räplää piliä, ei ku radioo tai häärää muuta vastaavaa nenänkaivuuseen verrattavaa tärkeää, se polkupyörän nopeutta ajava saattaa tulla yllätyksenä...

Olle Sälgmark

« Reply #6232 on: 08.05.09, 20:11 »

Silloin, kun nopeuserot henkilöautojen välillä tuolla isolla tiellä alkaa olemaan 40-50km/h, niin silloin homma alkaa olla jo vaarallista.  Ja kyllähän se niin on, että ennemmin siinä se pikku-Fiiattiaan kolmosella 60km/h huudattava mummo on vaaratekijä, kuin se 110km/h "hurjasteleva" teini... Rekat, traktorit jne. on eri asia, kun niistä tietää, että ne menee vähän hitaampaa, mutta kyllä minä lähtökohtaisesti odotan sen henkilöauton ajelevan suunnilleen samaa nopeutta itseni kanssa. Siinä sitten ajelee vähän ajatuksissaan, räplää piliä, ei ku radioo tai häärää muuta vastaavaa nenänkaivuuseen verrattavaa tärkeää, se polkupyörän nopeutta ajava saattaa tulla yllätyksenä...

Totta toki,mutta jos nää mummot pakotetaan ajaan 110km/h niin silloin vasta liikenne muuttuu vaaralliseksi.Se hyöty siitä olisi että ei tarvisi ottaa korttia pois,kuollut ei pysty ajamaan.
Siis ymmärrän täysin pointtisi,huomioon ottaen että pientareella ajoa ei kaiketi hyväksytä Suomessa vieläkään......?

salgmark miuku telia.com
Ilkka Mannikainen

« Reply #6233 on: 09.05.09, 06:18 »

Ilkka ei vaan ilmeisesti uskalla ohittaa? Tongue

Ohitan alinopeutta ajavat heti kun mahdollista. Näillä Suomen kinttupoluilla se ei aina ole mahdollista.

Jos ei pysty edes nopeusrajoituksen mukaista vauhtia pitämään, niin ei muuta kun julkisen liikenteen käyttäjäksi.
Tälläinen omaan napaan tuijottaminen, että minä ajan sitä vauhtia kun minulle sopii vaikka takana olisi 20 autoa letkassa perässä, on sellainen johon poliisin pitäisi puuttua.

Samanlaista "minä itse" meininkiä on suomalaisilla liikennevaloissa kun ei ole mihinkään kiire ensimmäisellä, valo vihreällä niin aletaan arpomaan mikä pykälä saataisiin laatikkoon survaistua tai kaivetaan korvaa tai lässytetään kännykkään. Eikä tule pieneen mieleenkään miten ehkä takana tulevat myös haluaisi päästä valoista.
« Last Edit: 09.05.09, 06:22 by Ilkka Mannikainen »
Ari Mäkelä

Date Registered: 13.10.07

« Reply #6234 on: 09.05.09, 07:10 »

eniten ärsyttää tuo nopeuden seilaaminen , kun lyöpi cruiseen nopeuden niin eikös joku edellä hidasta just sen verran että taas joutuu räpeltämään cruisea.***kele sormi väsyy Grin

Olle Sälgmark

« Reply #6235 on: 09.05.09, 07:11 »

Ohitan alinopeutta ajavat heti kun mahdollista. Näillä Suomen kinttupoluilla se ei aina ole mahdollista.
Jos ei pysty edes nopeusrajoituksen mukaista vauhtia pitämään, niin ei muuta kun julkisen liikenteen käyttäjäksi.
Tälläinen omaan napaan tuijottaminen, että minä ajan sitä vauhtia kun minulle sopii vaikka takana olisi 20 autoa letkassa perässä, on sellainen johon poliisin pitäisi puuttua.

Samanlaista "minä itse" meininkiä on suomalaisilla liikennevaloissa kun ei ole mihinkään kiire ensimmäisellä, valo vihreällä niin aletaan arpomaan mikä pykälä saataisiin laatikkoon survaistua tai kaivetaan korvaa tai lässytetään kännykkään. Eikä tule pieneen mieleenkään miten ehkä takana tulevat myös haluaisi päästä valoista.

Täytyy heti aluksi myöntää tietämättömyyteni Suomen tieliikennelaista. Embarrassed

En todellakaan ymmärtänyt että tämä nopeusrajoitus on samalla kertaa sallittu maksiminopeus ja vaadittu vähimmäisnopeus.
Tottahan toki nämä "minä itse" kuskit on silloin saatava sieltä pois,aiheuttavat vain onnettomuuksia ja surua suurta pitämällä "oikeuksistaan" kiinni.

Minulle tämä liikennepeli on ollut enemmänkin velvollisuuksia. Smiley

salgmark miuku telia.com
Ilkka Mannikainen

« Reply #6236 on: 09.05.09, 07:14 »

Jos joku on hauskaa, niin se kun ohitat tälläisen matelijan ja kun alkaa se tunteenpurkaus.  Grin

Tulee torvea, keskisormea, pitkiä, jotkut kaasuttavat ihan perään kiinni jne.
Se on hauska suomalaisissa kun pelätään poliisia kun ruttoa ja sitten vielä luullaan, että on jokajampalla jonkinlaiset liikenteenvalvontavaltuudetkin.
Olle Sälgmark

« Reply #6237 on: 09.05.09, 07:18 »

Jos joku on hauskaa, niin se kun ohitat tälläisen matelijan ja kun alkaa se tunteenpurkaus.  Grin

Tulee torvea, keskisormea, pitkiä, jotkut kaasuttavat ihan perään kiinni jne.
Se on hauska suomalaisissa kun pelätään poliisia kun ruttoa ja sitten vielä luullaan, että on jokajampalla jonkinlaiset liikenteenvalvontavaltuudetkin.

Vedä lossit kiinni heti kun se tulee perään niin oppii,...kele. thmbup

salgmark miuku telia.com
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #6238 on: 09.05.09, 09:45 »

Ja samanlaista "minä itse" meininkiä on suomalaisilla kuskeilla myös suojateillä. Monikohan autoilija kahdestakymmenestä päästää sen kävelijän/pyöräiljän suojatieltä? Ehkä 2...jos sitäkään Tongue

Ja ihan BTW, eilen kun ajelin Turkuun, siellä yhellä pätkällä tehtiin uutta asfalttia... siinä teki työmies aika kamikaze-tempun, meinaan juoksi sieltä keskikaiteelta tien yli, autot oli ehkä max 50metrin päässä ja mitä siinä nyt nopeus oli sen 100-120kmh. En nähnyt joutuiko autot jarruttamaan/väistämään paljonkin mutta... turvallista toimintaa.. Tongue Molemmat kaistat siis käytössä ja autot ajoivat melkein rinnakkain(toinen oli ohittamassa) siinä kun tuo heppu siitä juoksi yli... Cheesy Ja mitä tuossa 120kmh vauhdissakin mennään jo se 30m/s että ei se kyllä kovin kaukana kolahduksesta ollut...
Jari Mäensivu

Date Registered: 31.12.05

« Reply #6239 on: 09.05.09, 16:29 »

Miks päästää se pyöräilijä jos ei ole sen suhteen väistämisvelvollisuutta ?? Ongelmahan on yleensä ne v...tun pyöräilijät jotka eivät tiedä liikennesääntöjä ja siitä johtuen näytetään mitä kummallisempi käsimerkkejä kun kuvittelevat olevansa oikeassa. Viikko sit pysähdyin ja kysyin tämmöiseltä urpolta et olikos jotain asiaa ? ... vastasi et v ....tun urpo kun ajan melkein päälle  Shocked No muuten hyvä mut fillarilla olin väistämisvelvollisuus. Piti pikkuisen kova sanaisesti kertoa et kuka on oikeassa ja kuka väärässä. Pakeni aika lujaa paikalta ja sit käsimerkkien näyttäjän osat vaihtui ..   laugh laugh

Peruspokkarilla vaan, no pitää keksiä jotain, kamera ja kiikari on ihan hyvä yhdistelmä
Pages: 1 ... 310 311 [312] 313 314 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1