Keskustelua liikenteestä

<< < (1265/3019) > >>

Pe7e:
Quote

Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että niihin rajoituksiin voi vaikuttaa muutkin seikat, kuin tien kunto tai leveys? Niin, kyllä täällä pohjoisemmassa ajellaan satasta välillä tosi huonoillakin teillä, mutta toisaalta autojakin on n. 100X harvemmassa tuolla tien päällä.

Eihän siinä mitään vaikeaa olisi, jos niitä "muita seikkoja" näkyisi jossain, minkä takia se nopeusrajoitus on tuollaisellakin tiellä niin pieni... jonkun tietyön yms (vaikka toinen kaista poissa käytöstä) takia tuo ehkä menisi vielä jakeluun mutta.... Kuinkakohan pitkä sekin pätkä on, missä tuo 80kmh tuolla Turun motarilla on.... karkeasti heitettynä ehkä 20-30km?

Toivottavasti ne vielä joskus muutetaan ne rajoitukset "oikeiksi"... voihan olla että tuo uusi pätkä on vielä "koeajalla" ja sen takia nopeudet pienemmät, mutta ehkä joskus.... toivottavasti.... hyvin pian....

erkki.pulkkinen:
Suomalainen on yleensä semmoinen punaniska perusjuntti (myös autoilijana) että ohittajalle on pakko olla kateellinen ja pyrkiä kaikin keinoin estämään ohitus esim. kiihdyttämällä.
Sitten jos joku ajaa ylinopeutta niin vaaditaan kameroita ja poliiseja, miksi ei voida ystävällisesti antaa tilaa ja antaa toisen kaahata.
Kyse on pelkästään asenteesta ja suomalaisten asenne perustuu kateuteen.

Eikä se nopeus ole vielä ketään ikinä liikenteessä tappanut, yleensä tappajana on äkillinen nopeuden hidastus, joka johtuu taas arviointikyvyn (tai aivojen) puutteesta. Näitä kyvyttömiä pitäisi tukea että he oppisivat arvioimaan oikein, ei nyrkillä (=sakot), joka aiheuttaa ihan päinvastaisen reaktion vaan paremminkin psykologisella menetelmällä.


ps. Mitenkä olisi kaikille autoilijoille 2:n vuoden välein pakollinen kertauskouluajo.

arttula:
Quote

Suomalainen on yleensä semmoinen punaniska perusjuntti (myös autoilijana) että ohittajalle on pakko olla kateellinen ja pyrkiä kaikin keinoin estämään ohitus esim. kiihdyttämällä.
Sitten jos joku ajaa ylinopeutta niin vaaditaan kameroita ja poliiseja, miksi ei voida ystävällisesti antaa tilaa ja antaa toisen kaahata.
Kyse on pelkästään asenteesta ja suomalaisten asenne perustuu kateuteen.


Eipä välttämättä ole. Kun ajelen tuolla "motarilla" sallittua 80 km/h -nopeutta, ja edessä matelee vielä hitaampi auto, on luonnollista, että lähden ohittamaan sen vasemmalla kaistalla. Taustapeilissä näkyy auto, jonka oletan myös ajelevan tuota 80 km/h -nopeutta, mutta se ajaakin 120 km/h lasissa. Aika äkkiä se onkin siinä rinnalla, vaikka ei olettaisi. En ole kateellinen noille, vaan kiukkuinen, etteivät voi ajaa rajoitusten mukaisesti, vaan vaarantavat myös muiden tiellä liikkujien turvallisuuden.

EDIT// Vieläpä näkee semmoisiakin idiootteja, jotka liimaantuvat aivan tappituntumalle, ja vilkuttelevat valoja päästäkseen ohi.

mmniemi:
Quote

EDIT// Vieläpä näkee semmoisiakin idiootteja, jotka liimaantuvat aivan tappituntumalle, ja vilkuttelevat valoja päästäkseen ohi.


Öö, minä olen kyllä ymmärtänyt noiden vilkuttelijoiden ennakkovaroittavan lähtevänsä ohi. Ei siksi, että antaisin tilaa. Mutta ehkä senkin tavan merkitys on aikojen saatossa muuttanut olemustaan. Ja toisaalta, eipä noihin enää törmää, kuin todella harvoin...

TOC:
Quote

Suomalainen on yleensä semmoinen punaniska perusjuntti (myös autoilijana) että ohittajalle on pakko olla kateellinen ja pyrkiä kaikin keinoin estämään ohitus esim. kiihdyttämällä.
Sitten jos joku ajaa ylinopeutta niin vaaditaan kameroita ja poliiseja, miksi ei voida ystävällisesti antaa tilaa ja antaa toisen kaahata.
Kyse on pelkästään asenteesta ja suomalaisten asenne perustuu kateuteen.

Eikä se nopeus ole vielä ketään ikinä liikenteessä tappanut, yleensä tappajana on äkillinen nopeuden hidastus, joka johtuu taas arviointikyvyn (tai aivojen) puutteesta. Näitä kyvyttömiä pitäisi tukea että he oppisivat arvioimaan oikein, ei nyrkillä (=sakot), joka aiheuttaa ihan päinvastaisen reaktion vaan paremminkin psykologisella menetelmällä.


ps. Mitenkä olisi kaikille autoilijoille 2:n vuoden välein pakollinen kertauskouluajo.



Taidat osua ytimeen.

 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page