Keskustelua liikenteestä

<< < (1265/3033) > >>

arttula:

Suomalainen on yleensä semmoinen punaniska perusjuntti (myös autoilijana) että ohittajalle on pakko olla kateellinen ja pyrkiä kaikin keinoin estämään ohitus esim. kiihdyttämällä.
Sitten jos joku ajaa ylinopeutta niin vaaditaan kameroita ja poliiseja, miksi ei voida ystävällisesti antaa tilaa ja antaa toisen kaahata.
Kyse on pelkästään asenteesta ja suomalaisten asenne perustuu kateuteen.

Eipä välttämättä ole. Kun ajelen tuolla "motarilla" sallittua 80 km/h -nopeutta, ja edessä matelee vielä hitaampi auto, on luonnollista, että lähden ohittamaan sen vasemmalla kaistalla. Taustapeilissä näkyy auto, jonka oletan myös ajelevan tuota 80 km/h -nopeutta, mutta se ajaakin 120 km/h lasissa. Aika äkkiä se onkin siinä rinnalla, vaikka ei olettaisi. En ole kateellinen noille, vaan kiukkuinen, etteivät voi ajaa rajoitusten mukaisesti, vaan vaarantavat myös muiden tiellä liikkujien turvallisuuden.

EDIT// Vieläpä näkee semmoisiakin idiootteja, jotka liimaantuvat aivan tappituntumalle, ja vilkuttelevat valoja päästäkseen ohi.

mmniemi:

EDIT// Vieläpä näkee semmoisiakin idiootteja, jotka liimaantuvat aivan tappituntumalle, ja vilkuttelevat valoja päästäkseen ohi.

Öö, minä olen kyllä ymmärtänyt noiden vilkuttelijoiden ennakkovaroittavan lähtevänsä ohi. Ei siksi, että antaisin tilaa. Mutta ehkä senkin tavan merkitys on aikojen saatossa muuttanut olemustaan. Ja toisaalta, eipä noihin enää törmää, kuin todella harvoin...

TOC:

Suomalainen on yleensä semmoinen punaniska perusjuntti (myös autoilijana) että ohittajalle on pakko olla kateellinen ja pyrkiä kaikin keinoin estämään ohitus esim. kiihdyttämällä.
Sitten jos joku ajaa ylinopeutta niin vaaditaan kameroita ja poliiseja, miksi ei voida ystävällisesti antaa tilaa ja antaa toisen kaahata.
Kyse on pelkästään asenteesta ja suomalaisten asenne perustuu kateuteen.

Eikä se nopeus ole vielä ketään ikinä liikenteessä tappanut, yleensä tappajana on äkillinen nopeuden hidastus, joka johtuu taas arviointikyvyn (tai aivojen) puutteesta. Näitä kyvyttömiä pitäisi tukea että he oppisivat arvioimaan oikein, ei nyrkillä (=sakot), joka aiheuttaa ihan päinvastaisen reaktion vaan paremminkin psykologisella menetelmällä.

ps. Mitenkä olisi kaikille autoilijoille 2:n vuoden välein pakollinen kertauskouluajo.

Taidat osua ytimeen.

arttula:

Öö, minä olen kyllä ymmärtänyt noiden vilkuttelijoiden ennakkovaroittavan lähtevänsä ohi. Ei siksi, että antaisin tilaa. Mutta ehkä senkin tavan merkitys on aikojen saatossa muuttanut olemustaan. Ja toisaalta, eipä noihin enää törmää, kuin todella harvoin...

Tarkoitin, kun olen itse ohittamassa toista autoa vasemmalla kaistalla, tulee takaa auto suurella ylinopeudella, ja vilkuttelee valoja, kun en muka "riittävän nopeasti" anna tietä. En silti viitsi kiilata suoraan ohitettavan auton eteen. Viimeksi tämmöinen tapahtui perjantaina.

mmniemi:

Tarkoitin, kun olen itse ohittamassa toista autoa vasemmalla kaistalla, tulee takaa auto suurella ylinopeudella, ja vilkuttelee valoja, kun en muka "riittävän nopeasti" anna tietä. En silti viitsi kiilata suoraan ohitettavan auton eteen. Viimeksi tämmöinen tapahtui perjantaina.

Niin joo, nyt ymmärrän. Noihin kyllä törmää jatkuvasti. Mutta jos mulla on jo siinä vaiheessa nopeus rajoituksessa tai ehkä vähän yli, mä katselen vittumainen hymy kasvoillani taustapeilistä sitä takana killottavaa punaista naamaa ja korvista nousevaa savua ja jatkan ohitustani samaan tahtiin ilman minkäänlaista kiirettä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page