FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.06.17, 10:35

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 316 317 [318] 319 320 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1462618 times)
Sami Vesala

Date Registered: 05.10.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6340 on: 06.06.09, 13:54 »

Eikö todella ollut mitään sidontaa? Shocked Varmaan perä ollu hyvin lähellä painopistettä kummalle puolelle kallistuu.. Ja rumannäköinen vene! Grin
Ei näkynyt liinan liinaa missään. Veneenrötiskö hilattiin kahdella hinausautolla pois, ja kohta tulee kolmas isompi lava-auto hakemaan tuon taideteoksen pois. Poliisit kävivät myös kirjailemassa juttuja ylös. Tuli naapurille kallis lauantaipäivä. Cheesy
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator

Date Registered: 05.07.01

« Reply #6341 on: 06.06.09, 13:59 »

Tuli naapurille kallis lauantaipäivä. Cheesy

Tyhmästä päästä kärsii lompakko, ja vene Tongue Vaan jo vain joutaakin, pässi...

Ps. toivottavasti meni edes vene rikki. Pelottaa jo ajatuskin, mitä tuollainen uuno saa vesillä aikaan Tongue

Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

My photos on Airliners.net
Sami Vesala

Date Registered: 05.10.05

« Reply #6342 on: 06.06.09, 14:06 »

Tyhmästä päästä kärsii lompakko, ja vene Tongue Vaan jo vain joutaakin, pässi...

Ps. toivottavasti meni edes vene rikki. Pelottaa jo ajatuskin, mitä tuollainen uuno saa vesillä aikaan Tongue
Kyllä se hinausvaiheessa meni komeasti atomeiksi. Lautoja lenteli irti ja lasikuitu paukkui. Pohjaan tuli melkoinen reikä sekä toinen kylki oli rytyssä.  thmbup
Erkki Pulkkinen

Date Registered: 15.08.08

« Reply #6343 on: 06.06.09, 16:30 »

Surullista nähdä että muillakin on pösilöitä naapureita  Grin
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #6344 on: 06.06.09, 17:14 »

Ei kait tuo muutenkaan vesille ollu lähdössä, köliä jos katselee ja maalaus ja....
Jos taas oli onneks kippas tohon.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #6345 on: 06.06.09, 17:52 »

Elin about 10 vuotta sitten kauhunhetkiä, kun tiellä vastaan ajoi auto peräkärrin kanssa. Jo kaukaa näin (onneksi oli riittävästi näkyvyyttä), että kärrissä oli aivan liikaa kuormaa. Hetken perästä kärri keikahtaakin loivassa mutkassa nurin ja veivaa vetävän auton poikkiteloin tielle vastaantulevan kaistalle. Onneksi näin tilanteen ja ennakoin vähentämällä nopeutta joten sain auton pysähtymään ajoissa. Muuten olisi tullut suoraan päin.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #6346 on: 06.06.09, 18:34 »

Luojan kiitos tämä sankari ei päässyt parkkipaikkaa pidemmälle, olisi voinut tulla ilkeää jälkeä liikenteessä mikäli tuo olisi tien päällä levinnyt...  thmbdn
Kyllä hirvittää ajatuskin tuollaisesta sitomattomasta vehkeestä. Tuollainen kun tulee naamalle motarilla pienessäkin töyssyssä (tai jo ohitustilanteessa) niin ei tule kaunista jälkeä.

Pekka Holopainen

« Reply #6347 on: 07.06.09, 06:35 »

Kyllä hirvittää ajatuskin tuollaisesta sitomattomasta vehkeestä. Tuollainen kun tulee naamalle motarilla pienessäkin töyssyssä (tai jo ohitustilanteessa) niin ei tule kaunista jälkeä.

Ilmeisesti on olemassa ihmisiä, joiden mielestä kuormaussäädökset ja muut liikennesäännöt ovat vain viranomaisten vittuilua.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Antti Laukkanen

Date Registered: 11.11.03

« Reply #6348 on: 07.06.09, 07:18 »

Ruotsissa on vielä astetta maltillisempaa, vaikka niillä on paremmat tiet (keskimäärin). Minusta asian ydin eivät ole nopeusrajoitukset, vaan liikenteen joustavuus. Hidastelijat ja hurjastelijat  thmbdn  toisaalta hitaamminkin ehtii, kun varaa riittävästi aikaa. Sen ajan kanssa tiukkaa on vain hälytysajossa, ja nehän saavatkin mennä kovempaa kunhan varoittavat siitä muita.

Ruotsi on Ruotsi. Siitä ei kannata olla joka asiassa mallia ottamassa, vaikka sitä on yleisesti tehtykin tässä maassa aina, kun sillä voidaan jotenkin hankaloittaa kansalaisten elämää. Parannuspuolella ei niinkään.

Joustavuus on nimenomaan se tekijä, johon pitäisi pyrkiä, mutta siihen ei nykyisellä meiningillä eikä nykyisillä asenteilla päästä. Minusta on hieman eriskummallista tuo kaikilla foorumeilla esiintyvä väite, ettei ihmisillä voi olla kiire muuten kuin hälytysajossa. Tai että sitä aikaa on teoreettisesti aina varattavaksi rajattomassa määrin. Elämässä on monenlaisia tilanteita, joihin ei välttämättä voi vaikuttaa, vaikka olisi kuinka käsittämätön ajankäytön mestari. Tätä suurin osa kansasta ei ole muutenkaan. Jos minun nyt vaikka hypoteettisesti pitäisi käydä mökillä päiväsaikaan, on toki aivan eri asia, meneekö siihen reissuun ajoaikoina optimaaliset viisi tuntia edes takaisin vai se käytännössä toteutuva yhdeksän tuntia. Tämä ero johtuu vain ja ainoastaan lainsäädännöstä sekä siitä, ettei autoilun riistoveroja ole käytetty autoilun turvallisuutta parantaviin seikkoihin. Mökkimatka nyt oli sinällään vain esimerkki, voipa tuota joutua käymään jossakin saman matkan päässä työasioissa, jolloin asian voisi hoitaa normityöpäivän puitteissa melkoisten ylitöiden sijaan.

Mutta josko lähtis kökkimään tuonne liikenteen sekaan...'

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Pekka Holopainen

« Reply #6349 on: 07.06.09, 08:51 »

Ruotsi on Ruotsi. Siitä ei kannata olla joka asiassa mallia ottamassa, vaikka sitä on yleisesti tehtykin tässä maassa aina, kun sillä voidaan jotenkin hankaloittaa kansalaisten elämää. Parannuspuolella ei niinkään.

Ruotsalaiset ovat (keskimäärin) meitä fiksumpia. Ovat aina olleet. Näkeehän sen jo siitäkin, että opetuttavat pakolla edelleen meille oman kielensäkin, vaikka ruotsinvallasta on jo yli 200 vuotta.  Grin

Joustavuus on nimenomaan se tekijä, johon pitäisi pyrkiä, mutta siihen ei nykyisellä meiningillä eikä nykyisillä asenteilla päästä. Minusta on hieman eriskummallista tuo kaikilla foorumeilla esiintyvä väite, ettei ihmisillä voi olla kiire muuten kuin hälytysajossa. Tai että sitä aikaa on teoreettisesti aina varattavaksi rajattomassa määrin. Elämässä on monenlaisia tilanteita, joihin ei välttämättä voi vaikuttaa, vaikka olisi kuinka käsittämätön ajankäytön mestari. Tätä suurin osa kansasta ei ole muutenkaan. Jos minun nyt vaikka hypoteettisesti pitäisi käydä mökillä päiväsaikaan, on toki aivan eri asia, meneekö siihen reissuun ajoaikoina optimaaliset viisi tuntia edes takaisin vai se käytännössä toteutuva yhdeksän tuntia. Tämä ero johtuu vain ja ainoastaan lainsäädännöstä sekä siitä, ettei autoilun riistoveroja ole käytetty autoilun turvallisuutta parantaviin seikkoihin. Mökkimatka nyt oli sinällään vain esimerkki, voipa tuota joutua käymään jossakin saman matkan
...

Ajankäyttö, ajankäyttö... Minulla on oppilaita, jotka tulevat aina joka paikkaan myöhässä ja niitä, jotka ovat aina ajallaan. Arvaappas kummat suoriutuvat tehtävistään keskimäärin paremmin. Samoin minulla on pari kolleegaa, jotka tulevat aina joka paikkan myöhässä. Minä taas tulen (lähes) aina vähintään puoli tuntia ennen sovittua aikaa. En ole huomannut ajan siitä vähentyneen. Kaiken on ehtinyt tehdä ja itseasiassa paremmin, kun tekee kaiken rauhassa eikä aina hemmetinmoisella kiireellä. Minä stressaannun sellaisesta. Hiljaa hyvä tulee. Olen jokseenkin kaikkea fast... vastaan. Fastfood... hyh hyh, fast cars... nonsense, jne. Kiire kiire kiire... ei sovi meikäläiselle. Kiiruhtakoot muut minun puolestani vaikka ennenaikaiseen hautaan kunhan eivät riko lakia.  Smiley

Tuosta autoilun ryöstöverotuksesta olen samaa mieltä. Minusta on suorastaan törkeää äänestäjien aliarvoimista se, että tällaisessa Länsi-Euroopan suurimpien etäisyyksien maassa (Suomi on vielä lisäksi harvaan asuttua) autoilua verotetaan niin raskaasti (poliittisten päättäjien valinta). Jossain maassa verotuksen painopiste on ajoneuvon omistamisessa, toisessa se on sen käytössä. Meillä se on molemmissa ja vielä useampaan kertaan (päällekkäiset verot kuten autovero, ajoneuvovero ja sen päälle vielä al-vero!). Liika on liikaa ja kaikki eivät sinne pääse, mutta meillä sinne jopa joutuu.  thmbdn

Pekka

Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #6350 on: 08.06.09, 03:20 »

Näinpä. Toivottavasti tuonne Turun motarillekin saadaan sellaiset uudet keskinopeutta mittaavat kameratolpat.

Hope not. Ihan vaan siksi, että ehdotettu järjestelmä systemaattisesti epäilee jokaista kuljettajaa, oli ensimmäisen tolpan kohdalla sitten yli- tai alinopeutta. Tämä ei mahdu ainakaan omaan oikeustajuuni millään lailla.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Petri Lehtovirta

Date Registered: 05.04.04

« Reply #6351 on: 08.06.09, 05:36 »

Taitaa hirvien lisäksi myös nämä peurat - vai mitä bambeja lienevät - häätäneen edellisvuotiset vasat pois kotipesästään, sillä meinasin eilisen päivän aikana ajaa kaksi peurakolaria. Uudellamaalla.

Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #6352 on: 08.06.09, 05:53 »

Taitaa hirvien lisäksi myös nämä peurat - vai mitä bambeja lienevät - häätäneen edellisvuotiset vasat pois kotipesästään, sillä meinasin eilisen päivän aikana ajaa kaksi peurakolaria. Uudellamaalla.

Moni muu osuikin, eli ollaan varovaisia!

Helsingin Sanomat

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
Sami Virkkula

Date Registered: 19.04.04

« Reply #6353 on: 11.06.09, 07:14 »

Kaahareille ja muillekin "suitset päähän"

Nopeusrajoittimia autoihin ja moottoripyöriin?
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1697881
Pekka Holopainen

« Reply #6354 on: 11.06.09, 08:53 »

Toukokuun lopussa poliisi mittasi Kuopiontiellä moottoripyöräilijälle nopeudeksi 271 km/h. Jokohan lie ennätyslukema? Tuossa nopeudessa ei tarvita kuin, että jänis, kissa tai jopa vain pikkulintu osuu tuohon järjettömään kaahariin ja taas ihmiskunnan älykkyysosamäärä kasvaa hitusella (savolaisittain ilmaistuna kuolemantapaus - vaikka savolainen en olekaan - "sudeettisavolainen" vain kuten kaikki pohjois-karjalalaiset).

Pekka

Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #6355 on: 11.06.09, 13:20 »

Johan moni autoista on rajoitettu 250kmh Grin Tuossa vaiheessa jumalauta muutan Ruotsiin jos autotkin jo rajoitetaan tuohon 80kmh maxiin Tongue Roll Eyes
Mikael Tynkkynen

Date Registered: 30.07.06

« Reply #6356 on: 11.06.09, 17:43 »

Johan moni autoista on rajoitettu 250kmh Grin Tuossa vaiheessa jumalauta muutan Ruotsiin jos autotkin jo rajoitetaan tuohon 80kmh maxiin Tongue Roll Eyes

Missä on puhuttu 80 km/h:sta?

Ambitious, but rubbish.
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #6357 on: 11.06.09, 19:01 »

Mun puolesta saisivat rajoittaa 150km/h kaikki Suomeen rekisteröidyt ajoneuvot. Miksi sillä pitäisi päästä kovempaa?

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Jukka Siirilä

Date Registered: 17.04.02

« Reply #6358 on: 11.06.09, 20:08 »

Mun puolesta saisivat rajoittaa 150km/h kaikki Suomeen rekisteröidyt ajoneuvot. Miksi sillä pitäisi päästä kovempaa?

Jos lähtee lomamatkalle saksaan tai jos haluaa käydä ajamassa radalla.

-JukSii-
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #6359 on: 11.06.09, 20:19 »

Jos lähtee lomamatkalle saksaan tai jos haluaa käydä ajamassa radalla.
Niin sitten voi vuokrata kilpa-auton paikallisesta vuokraamosta. Ei tietystikkään testiautoihin/ralliautoihin, mutta perus tieliikennemopoihin olisi ihan paikallaan.

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Pages: 1 ... 316 317 [318] 319 320 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1