Keskustelua liikenteestä

<< < (1273/3019) > >>

juksii:

Mun puolesta saisivat rajoittaa 150km/h kaikki Suomeen rekisteröidyt ajoneuvot. Miksi sillä pitäisi päästä kovempaa?

Jos lähtee lomamatkalle saksaan tai jos haluaa käydä ajamassa radalla.

Mikko86:

Niin sitten voi vuokrata kilpa-auton paikallisesta vuokraamosta. Ei tietystikkään testiautoihin/ralliautoihin, mutta perus tieliikennemopoihin olisi ihan paikallaan.

TOC:

Mulla on ratkaisuehdotus tähän.  

Ruotsin tielaitoksella on varastossa puomeja joita käytettiin tieveron rekisteröintiin,lisäksi laite joka oli autoissa aikaisemmin.
Ne lojuu täysin tarpeettomana,systeemi muutettiin vuosi sitten.Myyvät taatusti halvalla.

Laite autoon ja puomi radalle/rajanylityspaikkoihin/satamiin.Kun ajat puomin ali sanoo laiti "ping" ja nopeus 250km/h.
Takaisin palatessa toinen "ping" ja nopeus 150km/t.  
Puomeja on taatusti yli sata ja näitä "mokuloita"muutasatatuhatta.

Pe7e:

Missä on puhuttu 80 km/h:sta?

Ei missään, mutta kun suomesta on kyse niin ei olis mikään ihme edes. Toi 150kmh rajotus kuten Mikko sanoi, ois ihan hyvä, ei mitään käytännön väliä mulle kun ei muutenkaan tule ajettua noin kovaa, mutta karsii noi reikäpäät idiootit pois. Tosin saahan noi rajottimetkin pois jos haluaa....

andy1:

Ruotsalaiset ovat (keskimäärin) meitä fiksumpia. Ovat aina olleet. Näkeehän sen jo siitäkin, että opetuttavat pakolla edelleen meille oman kielensäkin, vaikka ruotsinvallasta on jo yli 200 vuotta. 

Vitsistä huolimatta kyseessähän ovat enempikin kaukana oikeasta ruotsista olevaa kieltä puhuvat suomalaiset. Joskaan minä en ole vieläkään keksinyt mitä haittaa minulle on ruotsinopiskelusta ollut.

Ajankäyttö, ajankäyttö... Minulla on oppilaita, jotka tulevat aina joka paikkaan myöhässä ja niitä, jotka ovat aina ajallaan. Arvaappas kummat suoriutuvat tehtävistään keskimäärin paremmin. Samoin minulla on pari kolleegaa, jotka tulevat aina joka paikkan myöhässä. Minä taas tulen (lähes) aina vähintään puoli tuntia ennen sovittua aikaa. En ole huomannut ajan siitä vähentyneen. Kaiken on ehtinyt tehdä ja itseasiassa paremmin, kun tekee kaiken rauhassa eikä aina hemmetinmoisella kiireellä. Minä stressaannun sellaisesta. Hiljaa hyvä tulee. Olen jokseenkin kaikkea fast... vastaan. Fastfood... hyh hyh, fast cars... nonsense, jne. Kiire kiire kiire... ei sovi meikäläiselle. Kiiruhtakoot muut minun puolestani vaikka ennenaikaiseen hautaan kunhan eivät riko lakia. 

Mikäli yhtään muistan omia kouluaikojani, usein ne kiireellisimmät ja huolimattomimmat olivat ihan omalla päällään ajattelevia ja elämässään sittemmin aika hyvin pärjänneitä ihmisiä. Olen puolestasi oikein iloinen. Minuakin kiire stressaa, mutta siitä on usein huono päästä eroon. Ja minä olenkin maailman huonoin ajankäyttäjä enkä ehdi juuri mihinkään ainakaan ennen aikojani. Joskaan en kyllä ole myöskään ymmärtänyt, miksi sovitussa tapaamisessa pitäisi olla puoli tuntia etukäteen. Odotteluksihan se vaan menee. No, joka tapauksessa eri ihmisillä on erilaiset menot ja meiningit sekä kuljettavat matkat, joten se mikä on hyvä yhdelle ei sitä tässäkään asiassa ole toiselle. Kiva olisi kuitenkin tuolla liikenteessä päästä liikkumaan sujuvasti mukavan reippaalla nopeudella juurikin ilman tarpeetonta stressiä. Eikun leveitä teitä ja kelpo suuria nopeusrajoituksia!

-A-

Navigation

Up one level

Next page

Previous page