FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.07.17, 12:53

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 318 319 [320] 321 322 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1466043 times)
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6380 on: 12.06.09, 20:50 »

Ja kuinka usein siinä käykään niin, että se doku itse selviää hengissä, mutta viattomia kuolee. Liian usein...
....eiköhän sillä kuskilla ole sitten elämä piloilla jo senkin takia kun joka päivä miettii sitä että miten tuli tapettua pari kaveria.... ja bonuksena saattaa itsekin istua rullatuolissa loppuelämänsä.. Tongue

Kuolleitahan ei saa henkiin ja se on perseestä että ne "viattomat" kuolee tollasen idioottimaisen pelleilyn takia, mutta tuskin niitä on kukaan kyytiin pakottanutkaan... Ja miten usein tilanne on se että autossa on nuoria, kuski yleensä se 18v vasta kortin saanut, kaverit ryyppää kyydissä ja sitten alkaa se yllytys että näytäs nyt vähän miten tää kulkee... Tongue
Jaakko Rissanen
Offline Offline

Posts: 1908
Date Registered: 01.07.03

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6381 on: 12.06.09, 20:54 »

Niin ja sitäpaitsi, onko sillä väliä ajaako sen kakaran yli 200kmh vai 40kmh siinä 60kmh alueella?
Tosin taitaa olla pikkaisen todennäköisenpää, että 200 km/h ajava ajaa yli Wink

Ei nopeusrajoituksia perusteettomasti teiden varsille lätkitä, mutta joissakin kohdissa kyllä tulee vastaan pientä ihmetystä rajoitusten alhaisuudesta tien kuntoon ja liikennemäärään nähden ja oma nopeus nousee väkisinkin hieman yli. Nykyliikenteessä lähes kaikki tekijät tuntuvat puhuvan pienen ylinopeuden puolesta: tiet sallivat, uudet autot sallivat, lähes kaikki muutkin ajavat, vihreisiin aaltoihin pääsee yllättävän monessa paikassa paremmin kiinni pienehköllä ylinopeudella, poliisit eivät puutu... Omalla kohdallani olen kuitenkin havainnut huonona puolena sen, että varsinkin mittarinopeuden rajoituksen mukaisena pitävät tuntuvat ajavan todella hitaasti aiheuttaen turhia jonoja hidastaen muiden matkaa - vaikka tosiasiassa sitä pitäisi kaiketi katsoa peiliin ja myöntää, että syy siihen taitaa olla meidän, rajoituksen väärällä puolella ajavien. Sään yms. tekijöiden mukaan muuttuvat rajoitukset ovat mielestäni edistystä, tosin järjestelmä taitaa olla sen verran kallis, ettei sitä saada läheskään kaikille pääteillekään aivan hetkessä.
Jaakko Rissanen
Offline Offline

Posts: 1908
Date Registered: 01.07.03

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6382 on: 12.06.09, 20:55 »

...kaverit ryyppää kyydissä ja sitten alkaa se yllytys että näytäs nyt vähän miten tää kulkee... Tongue
Pään pitäis kestää.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6383 on: 12.06.09, 20:57 »

Pään pitäis kestää.
Kaikilla vaan ei kestä, kuten on nähty... ja luettu Tongue
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6384 on: 12.06.09, 20:59 »

....eiköhän sillä kuskilla ole sitten elämä piloilla jo senkin takia kun joka päivä miettii sitä että miten tuli tapettua pari kaveria.... ja bonuksena saattaa itsekin istua rullatuolissa loppuelämänsä.. Tongue

Kuolleitahan ei saa henkiin ja se on perseestä että ne "viattomat" kuolee tollasen idioottimaisen pelleilyn takia, mutta tuskin niitä on kukaan kyytiin pakottanutkaan... Ja miten usein tilanne on se että autossa on nuoria, kuski yleensä se 18v vasta kortin saanut, kaverit ryyppää kyydissä ja sitten alkaa se yllytys että näytäs nyt vähän miten tää kulkee... Tongue

Esimerkissäsi on tyhmää puhua "viattomista". Tai ainakin minusta on ihan samalla tavalla syyllinen, mikäli rattijuopon kyytiin ylipäätään tietoisesti menee. Ja jo vain sietääkin sattua leukaan, jos kolahtaa. Itseppähän on valintansa tehnyt... Mutta entäs ne lukuisat rattijuopon yliajamat uhrit, rattijuopon aiheuttamien yhteentörmäysten vastapuolien jne. kuolonuhrit?

Ps. sille henkiin jääneelle, alaraajahalvaantuneelle rattijuopolle ei pitäisi antaa edes pyörätuolia.  Angry

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Jaakko Rissanen
Offline Offline

Posts: 1908
Date Registered: 01.07.03

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6385 on: 12.06.09, 21:01 »

Kaikilla vaan ei kestä, kuten on nähty... ja luettu Tongue
Joo, niinhän se on.. Ja tällaisia on (ollut) aivan liian monta. Mut mä tulkitsen vain ja ainoastaan kuskin viaks niin kauan kuin kukaan muu ei koske hallintalaitteisiin.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6386 on: 12.06.09, 21:02 »

Nykyliikenteessä lähes kaikki tekijät tuntuvat puhuvan pienen ylinopeuden puolesta: tiet sallivat, uudet autot sallivat, lähes kaikki muutkin ajavat.


Sään yms. tekijöiden mukaan muuttuvat rajoitukset ovat mielestäni edistystä, tosin järjestelmä taitaa olla sen verran kallis, ettei sitä saada läheskään kaikille pääteillekään aivan hetkessä.
Joo, ois hyviä noi, jos ne nopeudet ois suurempia kuin 120kmh Tongue Kirkas ja kuiva sää, liikennemäärät vähäisiä, täysin uusi 4-kaistainen tie.... mikä estäisi ajamasta sitä 160-180 turvallisesti? Ei mikään. Sitten kun on märkää ja näkyvyys huono / tietöitä / paljon liikennettä niin noi sais automaagisesti laskettua sen rajoituksen sopivaksi.

Se on viisaasti sanottu että tilannenopeus on oikea nopeus... Roll Eyes
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6387 on: 12.06.09, 21:04 »

Joo, niinhän se on.. Ja tällaisia on (ollut) aivan liian monta. Mut mä tulkitsen vain ja ainoastaan kuskin viaks niin kauan kuin kukaan muu ei koske hallintalaitteisiin.
Muistaakseni Iltap*skassa oli nyt muutaman viikon sisään ainakin 5 tällästä vastaavaa tapausta. Kaikki päätynyt mäntyyn... Tongue
Jaakko Rissanen
Offline Offline

Posts: 1908
Date Registered: 01.07.03

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6388 on: 12.06.09, 21:10 »

Joo, ois hyviä noi, jos ne nopeudet ois suurempia kuin 120kmh Tongue Kirkas ja kuiva sää, liikennemäärät vähäisiä, täysin uusi 4-kaistainen tie.... mikä estäisi ajamasta sitä 160-180 turvallisesti? Ei mikään. Sitten kun on märkää ja näkyvyys huono / tietöitä / paljon liikennettä niin noi sais automaagisesti laskettua sen rajoituksen sopivaksi.

Se on viisaasti sanottu että tilannenopeus on oikea nopeus... Roll Eyes
I agree. Tosin toi 180 on jo sellainen nopeus, että tarvittais 6-kaistaisia teitä tai osalle kuskeista ajokielto moottoriteille... Kuvittele se 80 km/h ajeleva naapurin mummo siihen oikealle kaistalle, jota sitten pappa lähtee ohittamaan mutkassa 100 km/h nopeudella ja saman tien siinä takapuskurissa kaveri iskee jarruja pohjaan 180:n vauhdista.
Antti Havukainen
Offline Offline

Posts: 1650
Date Registered: 04.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6389 on: 12.06.09, 21:34 »

Kuten joku viisas on joskus todennutkin, niin Suomihan on Euroopan ainut maa, jossa nopeusrajoituksia ei olekaan. On vain vähimmäisnopeuksia, joita on ajettava aina säästä ja liikennetilanteesta riippumatta.

Mutta asiaan; mikäli kaikki suomalaiset osaisivat sovittaa nopeutensa kelin ja liikennetilanteen mukaan sopivaksi, niin mitään talvinopeusrajoituksiakaan ei edes tarvittaisi. Aina kuitenkin löytyy niitä sankareita, jotka ajavat jatkuvasti sitä suurinta sallinta nopeutta välittämättä lainkaan muista olosuhteista (keli, liikennetilanne, hirvet/peurat jne.). Ja sitten jälkikäteen onnettomuuden tapahduttua olisi helppo vierittää syy muiden niskoille perustelemalla "no mutkun siinä rajotuksessa luki 160...".

Eli nämäkin ovat taas niitä asioita, jotka toimivat periaatteessa, mutta eivät käytännössä (ainakaan Suomessa).
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6390 on: 12.06.09, 21:53 »

Eli nämäkin ovat taas niitä asioita, jotka toimivat periaatteessa, mutta eivät käytännössä (ainakaan Suomessa).

No jaa. Totuus on, että ei Suomessa noidenkaan suhteen asiat ihan retuperällä voi olla. Jos täällä ajettaisiin kuin pullopersesiat välittämättä mistään mitään, ei me sijoituttaisi liikenneturvallisuustilastoissa niille sijoille, missä nyt ollaan. En nyt pikaisesti googlettamalla löytänyt tähän hätään kuin tällaisen parin vuoden takaisen "kaavion", mutta kertoo kait se jo jotain:

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=ldk00290

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6391 on: 13.06.09, 07:47 »

I agree. Tosin toi 180 on jo sellainen nopeus, että tarvittais 6-kaistaisia teitä tai osalle kuskeista ajokielto moottoriteille... Kuvittele se 80 km/h ajeleva naapurin mummo siihen oikealle kaistalle, jota sitten pappa lähtee ohittamaan mutkassa 100 km/h nopeudella ja saman tien siinä takapuskurissa kaveri iskee jarruja pohjaan 180:n vauhdista.

Liikenne ja tiet on tehty kaikkien käytettäväksi. Siksi rajoituksetkin ovat sellaisia että ne sopivat mullekkin kuin kiireisille kuskeille. Jos pitäisi alkaa rajoittaa käyttäjiä, niin mikseii niinpäin että "hyvät" ajaisivat niitä vanhoja ja mutkaisia tietä lujaa. Kun osaavat sen tehdä turvallisesti. Heillähän on refletksit ja auton hallintakyky huipussaan. Miten sinä rajoittaisit kolmekymppisistä ne jotka ajaisivat 160km/h ja ne jotka olisivat satasessa omassa vauhdissaan? Mitä sitten seuraavaksi aletaan karsimaan. Hitaat pois kassajonosta? On tämä metkaa luettavaa välillä, kun pitäisi vain oman kaltaisille kuskeille olla maailma auki ja kaistoja rakentaa.
Mistä tämä jatkuva haaveilu  yleensäkkin lähtee, että liikenteessä pitäsi päästä kulkemaan vapaana kuin kesäpäivän tuuli? Realismi on siitä kaukana vaikka tiestö paraneekin koko ajan. Vaikkakin hitaasti. Mutta muuten nuo pysyvät lähinnä märkinä unina.
Jos sen "miksi ei ole sitä ja miksi ei ole tätä ja kaikki on syvältä" -jaarittelun sijasta alkaisi keskittämään energiaa sen miettimiseen että miten tekisi itselleenkin ajamisesta miellyttävämpää tässä todellisessa maailmassa? Se vaatii myös sitä että hyväksyy muut ja erilaiset persoonat ratissa. Monille se on ylittämätön paikka. Mutta sekin kun on mahdoton ajatus, että kaikki maailman erilaiset persoonat muuttuisivat ratin takana sen kaltaisiksi kuin itse on.
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6392 on: 13.06.09, 08:04 »

I agree. Tosin toi 180 on jo sellainen nopeus, että tarvittais 6-kaistaisia teitä tai osalle kuskeista ajokielto moottoriteille... Kuvittele se 80 km/h ajeleva naapurin mummo siihen oikealle kaistalle, jota sitten pappa lähtee ohittamaan mutkassa 100 km/h nopeudella ja saman tien siinä takapuskurissa kaveri iskee jarruja pohjaan 180:n vauhdista.
Totta. Aina itketään että "voi voi kun ne pahat sedät ajaa kauheaa ylinopeutta...", yhtä vaarallisia noi on jotka ajaa siellä 120kmh alueella sitä 70-80km.


Ja nyt vähän aihetta ehkä sivuten, tietääkseni poliisi ei saa ajaa ylinopeutta ilman hälyvaloja? Nyt äsken kuitenkin painoi tuossa lahden vanhaa tietä 60 alueella vähintään 120 ilman hälyjä ja ohitti siinä samassa toisen auton keltaisten viivojen päältä... Tongue Tosin eihän säännöt koske poliiseja, kukas niitä on sakottamassa? laugh
Jukka Siirilä
Offline Offline

Posts: 6017
Date Registered: 17.04.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6393 on: 13.06.09, 08:13 »

Liikenne ja tiet on tehty kaikkien käytettäväksi. Siksi rajoituksetkin ovat sellaisia että ne sopivat mullekkin kuin kiireisille kuskeille. Jos pitäisi alkaa rajoittaa käyttäjiä, niin mikseii niinpäin että "hyvät" ajaisivat niitä vanhoja ja mutkaisia tietä lujaa. Kun osaavat sen tehdä turvallisesti. Heillähän on refletksit ja auton hallintakyky huipussaan. Miten sinä rajoittaisit kolmekymppisistä ne jotka ajaisivat 160km/h ja ne jotka olisivat satasessa omassa vauhdissaan? Mitä sitten seuraavaksi aletaan karsimaan. Hitaat pois kassajonosta? On tämä metkaa luettavaa välillä, kun pitäisi vain oman kaltaisille kuskeille olla maailma auki ja kaistoja rakentaa.

Suomalaiset ilmeisesti ovat niin huonoja kuskeja, että suuremmat rajoitukset eivät ole mahdollisia. Se kummastuttaa kovasti kun saksassa homma kyllä toimii ja kaikki sopivat moottoritielle. Jotkut ajavat sen suosituksen 130 km/h ja jotkut ajavat sitten paljon kovempaa. Sinne sopii myös rekat ja asuntovaunut sulaan sopuun. Ei tuota tuskaa, mutta suomessa jo pelkkä ajatuskin on aivan kaamee ja kaikki kuolee heti liikenteessä jos rajoitukset nousee.

Fakta on kuitenkin se, että suomi on suurien etäisyyksien maa ja täällä on moottoriteitä ihan naurettava määrä verrattuna vaikka keskieurooppaan jossa etäisyydet ovat paljon pienempiä. Ja sitten löytyy näitä ihmeellisyyksiä. Tampereelle rakennettiin uusi motari. Rajoitus 100 km/h miksi ihmeessä? Uusi ja tasainen tie. Jyväskylässä löytyy motarilta 80 km/h. Vaasassa 120 km/h, motari on vanha ja semmoisiä töyssyä että meinaa rellu lentää mettäliiton puolelle vaikka ajaa ihan rajoitusten mukaan hyvässä kelissä.

-JukSii-
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6394 on: 13.06.09, 08:33 »

Tampereelle rakennettiin uusi motari. Rajoitus 100 km/h miksi ihmeessä? Uusi ja tasainen tie. Jyväskylässä löytyy motarilta 80 km/h.

Tampereen motareilla (ohitustiet, ei ) liikennettä on aamusta iltaan suhteellisen paljon, sekä ramppeja vähän väliä. Liikennettä on välillä oikeastaan tosi paljon. Se selittänee rajoituksen, ainakin esim. 0600 - 2000 välisenä aikana. Mutta myöhemmin ehkä voisi olla varmaan suht. huoletta se 120km/h. Muuttuvat nopeusrajoitukset voisi olla toimiva juttu...

Jyväskylässä niiden parilta naurettavan lyhyeltä moottoritienpätkältä löytyy tosiaan parista kohdasta 80:n rajoitus, mutta onko missään kohdassa turhan takia? Etelästä tultaessa se muutaman kilometrin (about 4km ehkä?) pätkä moottoritietä sen alusta aina Keljonkeskukselle asti on satasta. Keljosta keskustaan on ensin pätkä 80:ntä, mutta sitä ei taideta enää luokitella moottoritieksi.
Sen jälkeen seuraavat moottoritien pätkät tulevatkin vasta kaupungin pohjois- ja itäpuolilla. Itään lähtevällä motarilla on alussa kolmisen kilometriä 80:n rajoitusta, joka Kuokkalan rampin jälkeen muuttuu sataseen. Viimeiset sadat metrit ennen Vaajakoskea ovat 80:n aluetta, mutta siellä jo pienikin liikennemäärä rupeaa jonoutumaan risteysjärjestelyjen takia. Ja se uusin, huima neljän kilsan motaripätkä Jyväskylästä Palokkaan on koko matkan satasta...
« Last Edit: 13.06.09, 09:22 by Mikko Maliniemi »

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Jani Nurkka
Offline Offline

Posts: 59
Date Registered: 20.01.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6395 on: 13.06.09, 09:11 »

Tampereen motareilla (ohitustiet, ei ) liikennettä on aamusta iltaan suhteellisen paljon, sekä ramppeja vähän väliä. Liikennettä on välillä oikeastaan tosi paljon. Se selittänee rajoituksen, ainakin esim. 0600 - 2000 välisenä aikana. Mutta myöhemmin ehkä voisi olla varmaan suht. huoletta se 120km/h. Muuttuvat nopeusrajoitukset voisi olla toimiva juttu...

Olen samoilla linjoilla Mikon kanssa muuttuvista nopeusrajoituksista. Se toisi sujuvuutta ruuhka-aikojen ulkopuolelle ja ennen kaikkea turvallisuutta ruuhkiin. Mielestäni niitä voisi käyttää huoletta enemmänkin Suomen maanteillä. Ainakaan täällä päin Suomea missä minä liikun niitä ei juuri ole.
 
Mutta kohtahan me taas päästään nauttimaan Suomen suvesta ja sen mukanaan tuomista ruuhkista. Tuhannet ja taas tuhannet "räikköset" ja "mäkiset" pakkaavat perhefarmarinsa ja lähtevät jonossa ajelemaan kohti kesämökkejänsä lapsien tapellessa takapenkillä ja vaimon valittaessa repsikassa, kun ei tullut sitäjatätä mukaan. Ja voikun tuo edellä ajava Volvokin ajaa vain 96 km/h 100 rajoituksilla. Ohi olisi päästävä vaikka jono on kilometrin mittainen....  Grin

On se juhannus niin mukavaa aikaa!  Cool

-jani
Arne Wallen
Offline Offline

Posts: 7635
Date Registered: 23.08.06

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6396 on: 13.06.09, 10:01 »

Olen minäkin samaa mieltä Mikon ja monen muun kera jotka ajattelevat maltilla, toivottavasti ajelevat myös maltilla.Monessako maassa on vapaat nopeudet euroopassa?Noniin, nyt kun ne laskitte, ei tarvittu montaakaan sormea.Muistan itse ajat jolloin Suomessakin oli pääasiassa vapaat nopeudet, kirkonkylien rajoituksia oli mutta muutoin......
Mitä taas tulee noihin poliisien ajamiin ylinopeuksiin virkaautolla, tästä on täällä aiemmin keskusteltu ja siihenkin löytyy määräykset.Jos muistatte joitain vuosia sitten joku konstaapeli ajeli ministeriä ylinopeudella ja sai sakot.Poliisipäällikkökin sai sakot jossain päin ylinopeudesta.
Muistaakseni on olemassa jokin pykälä joka kertoo "virkatehtävän niin vaatiessa" voi poliisi ajella ylinopeutta ja muutoinkin poiketa liikennessännöistä.
Täältähän löytyy näitä lainoppineita, eiköhän joku muista tai löydä. Cool
On muutoin metka juttu, iän myöte kiire vähenee, täytyy vain toivoa että tuon kiireen vähenemisen ikä laskisi huomattavasti, olisi paljon enemmän eläviä nuoria joukossamme. thmbup

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Kari.T Lehtinen
Offline Offline

Posts: 120
Date Registered: 11.02.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6397 on: 13.06.09, 10:05 »

Mielestäni suomessa nopeusrajoitukset ovat juuri sopivia kansan ajotaitoon nähden. Täällä löytyy tosiaan ajotaidoiltaan niitä kenen kyytiin en menisi, vaikka kuski olisi selvinpäin(eli kuski ei vain osaa ajaa) ja niitä kenellä luulot omista taidoista ovat jossain pilvissä.

Eikä se rajoittimien laitto niihin vehkeisiin mitään ratkaisisi. Tämä tulisi jo muutenkin niin kalliiksi, ettei olisi varaa, eikä tätä rajoitinta varmasti EU tasollakaan hyväksyttäisi.
Olle Sälgmark
Offline Offline

Posts: 6128
Date Registered: 12.06.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6398 on: 13.06.09, 10:34 »


On muutoin metka juttu, iän myöte kiire vähenee, täytyy vain toivoa että tuon kiireen vähenemisen ikä laskisi huomattavasti, olisi paljon enemmän eläviä nuoria joukossamme. thmbup

Joo,saman olen todennut,kiire väheni jo vuosia sitten.Ei haittaa että on jonoja tai ruuhkaa,vaikka seisotaan paikallaan.

Viimeksi tämän totesin kun kaveri kuljetti Tukholmaan,koko reissu oli fan,helvetes idiot,turhia ohituksia,olis pitänyt ottaa kypärä mukaan,oli senverran mahtavia ohituksia että pää kolisi sivulasiin.

Silti ei oltu aikaisemmin perillä.

salgmark miuku telia.com
Petri Koivisto
Offline Offline

Posts: 14274
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6399 on: 13.06.09, 10:47 »

Tampereelle rakennettiin uusi motari. Rajoitus 100 km/h miksi ihmeessä? Uusi ja tasainen tie. Jyväskylässä löytyy motarilta 80 km/h. Vaasassa 120 km/h, motari on vanha ja semmoisiä töyssyä että meinaa rellu lentää mettäliiton puolelle vaikka ajaa ihan rajoitusten mukaan hyvässä kelissä.
Sama juttu on Turun uudella motarilla. Kuten tässä on sitä toitotettukin, eli siellä nopeusrajoitus on välillä jopa huimat 80kmh! Shocked
Pages: 1 ... 318 319 [320] 321 322 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1