Keskustelua liikenteestä

<< < (1277/3031) > >>

Henkka:
Quote

Ja sun mielestä noi kaikki on helv**** hyviä ideoita?

Rajottimet vaan kaikkiin kulkuneuvoihin ettei mikään kulje 80kmh kovempaa, tietulleja Suomi täyteen, nopeusrajoituksiin nollatoleranssi... ainiin mutta eihän ne autotkaan kulje kuin max 80kmh... Eihän niin voi tehdä koska silloin ei voi sakottaa ihmisiä....


Meinasin tuota vouhkaamista. Se paistaa usein läpi kommenteista. Suomi täyteen tietulleja, autoihin 80km/h rajoittimet, ihmisiä pitää sakoittaa, liikenne on täällä persiistä. Ninpä niin.
Näitä kuulee jatkuvasti heti kun jotain edes suunnitellaan. Nollatoleranssi tarkoittaa vain sitä että pitäisi noudattaa rajoituksia. Onko se jotenkin vaikeaa, vai olisiko sittenkin asennekysymys? Missä on sanottu että autoihin tulisi 80km/h rajoittimet? Hirveä mesoaminen aina holhoamisesta ja sakotusvimmasta mutta olenkaan ei edes haluta ajatella asiaa kuin yhdellä silmällä, joka sattuu olemaan oman navan lähellä. Kaikessa muussahan on silloin vika kun vielä "ne" toheloivat liikenteessäkin.
Tätä ajoin edellä ja sitä että tulevat vuodet antavat (toivottavasti) perspektiiviä, kun tien päälläkin tulee kilometrejä, muun elämänkokemuksen ohella. Kaikki ei ole aina sinua vastaan suunnittelua. Usko tai älä.

Pe7e:
Quote

Nollatoleranssi tarkoittaa vain sitä että pitäisi noudattaa rajoituksia. Onko se jotenkin vaikeaa, vai olisiko sittenkin asennekysymys? Missä on sanottu että autoihin tulisi 80km/h rajoittimet?

Joo, eikö se ole kiusaamista että pidetään "nollatoleranssia", sitten laitetaan tutka mäen alapäähän ja kun menee vähänkin yli rajoituksen kun ei jaksa jarrua pumpata niin heti sakko...?

Ja kuten sanoin, ei olisi mikään yllätys vaikka tulisikin 80kmh rajoittimet, kun Suomesta on kyse. Täällä on kyllä kaikki mahdollista.

Jonin pointti oli hyvä, jos autot ja muut rajoitettaisiinkin kulkemaan 120kmh, mikä estää ajamasta 40kmh alueella 120? Onkohan noita edes ajateltu loppuun asti...

Ja kuinka usein noita onnettomuuksia tapahtuu esim. moottoriteillä ylinopeuden ollessa se syy? Eiköhän se ole niin että kun noilla pienillä mutkasilla teillä 40-60kmh alueella vedetään sitä yli satasta ja sitte lähteeki se korolla lapasesta ja ollaan puussa ja henkipois...

Pe7e:
Quote

Ja kuinka usein siinä käykään niin, että se doku itse selviää hengissä, mutta viattomia kuolee. Liian usein...

....eiköhän sillä kuskilla ole sitten elämä piloilla jo senkin takia kun joka päivä miettii sitä että miten tuli tapettua pari kaveria.... ja bonuksena saattaa itsekin istua rullatuolissa loppuelämänsä..

Kuolleitahan ei saa henkiin ja se on perseestä että ne "viattomat" kuolee tollasen idioottimaisen pelleilyn takia, mutta tuskin niitä on kukaan kyytiin pakottanutkaan... Ja miten usein tilanne on se että autossa on nuoria, kuski yleensä se 18v vasta kortin saanut, kaverit ryyppää kyydissä ja sitten alkaa se yllytys että näytäs nyt vähän miten tää kulkee...

jr:
Quote

Niin ja sitäpaitsi, onko sillä väliä ajaako sen kakaran yli 200kmh vai 40kmh siinä 60kmh alueella?

Tosin taitaa olla pikkaisen todennäköisenpää, että 200 km/h ajava ajaa yli

Ei nopeusrajoituksia perusteettomasti teiden varsille lätkitä, mutta joissakin kohdissa kyllä tulee vastaan pientä ihmetystä rajoitusten alhaisuudesta tien kuntoon ja liikennemäärään nähden ja oma nopeus nousee väkisinkin hieman yli. Nykyliikenteessä lähes kaikki tekijät tuntuvat puhuvan pienen ylinopeuden puolesta: tiet sallivat, uudet autot sallivat, lähes kaikki muutkin ajavat, vihreisiin aaltoihin pääsee yllättävän monessa paikassa paremmin kiinni pienehköllä ylinopeudella, poliisit eivät puutu... Omalla kohdallani olen kuitenkin havainnut huonona puolena sen, että varsinkin mittarinopeuden rajoituksen mukaisena pitävät tuntuvat ajavan todella hitaasti aiheuttaen turhia jonoja hidastaen muiden matkaa - vaikka tosiasiassa sitä pitäisi kaiketi katsoa peiliin ja myöntää, että syy siihen taitaa olla meidän, rajoituksen väärällä puolella ajavien. Sään yms. tekijöiden mukaan muuttuvat rajoitukset ovat mielestäni edistystä, tosin järjestelmä taitaa olla sen verran kallis, ettei sitä saada läheskään kaikille pääteillekään aivan hetkessä.

jr:
Quote

...kaverit ryyppää kyydissä ja sitten alkaa se yllytys että näytäs nyt vähän miten tää kulkee...

Pään pitäis kestää.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page