Keskustelua liikenteestä

<< < (1289/3031) > >>

juksii:
Quote

Lueppa tästä Gothard tunnelionnettomuudesta.......


Eipä tuossa kovin kummallista. Suurin osa kuolleista tukehtui tulipalossa syntyneisiin kaasuihin johtuen siitä että toinen rekka kuljetti renkaita jotka tuottavat palaessaan myrkyllisiä kaasuja. Tunnelin ilmanvaihtojärjestelmä ei kyennyt tuottamaan riittävästi raitista ilmaa eivätkä onnettomuuspaikkaa lähellä olleet ihmiset ehtineet pääsemään pelastustunneliin.

Toi onnettomuus ei sinällään kerro mitään muutakuin sen, että tulipalo tunnelissa on vaarallinen varsinkin jos tunneli on hiukan vanhempi. Suomessa ei varmaankaan ole noin pitkiä tunneleita jotka menevät noin syvällä. Ilmanvaihto ja pelastustiet on varmasti helpompi järjestää täällä kuin Sveitsiläisissä alppeja alittavissa tunneleissa.

mmniemi:
Quote

Ja kun autoa ei edes käynnistetä, niin taas säästyy henkiä.


Aivan, yllätys yllätys  

Vaan kyllähän sinäkin ymmärrät, mitä siellä niillä tunneleiden hitaammilla rajoituksilla haetaan. Jos ja kun se kolari sattuu siellä tunnelissa (koska niitä väkisellä sattuu), jälki ei välttämättä ole niin pahaa. Kun rajoitus laitetaan pienemmäksi, se on aivan 100% varmaa, että esim. autojen väliset nopeuserot pienenee --> yhden potentiaalisen kolareiden aiheuttajan mahdollisuus pienenee --> jälki on todennäköisesti siivompaa jne... Ja jälkimmäisestä johtaen, jos on yhtään pienempi mahdollisuus esimerkiksi tulipaloon, sitä mahdollisuutta ei epäröidä käyttää. Kyllä ne on siellä oppineet kantapään kautta, että tunneleissa tapahtuneiden kolareiden kanssa ei parane leikkiä ja kaikki riskit pitää minimoida. Eli ihan puhtaasti ennaltaehkäisevä tarkoitus niillä tunnelirajoituksilla on...

Lisäksi ainakin Itävallassa oli tunneleissa kamerat ja systeemit, jotka seurasivat autojen välistä turvaväliä. Jos ajat tunnelissa liian lähellä toista, sakot rapsahtaa. Ei olisi yhtään tyhmä systeemi meidänkään tunneleissa, vaikka lilliputtiversioitahan meidän suurimmatkin tunnelit ovat sikäläisiin verrattuna...

juksii:
Quote

Jos sitten on kiire, niin lentäkööt. 


Jos mun pitää olla vaikka Espoossa klo 8:00 aamulla. Miten pääsen Tampereelta lentämällä sinne nopeampaa kuin moottoritietä autolla? Osaatko sanoa koska minun pitäisi lähteä kotoa ja meneekö edes mitään lentokonetta sopivaan aikaan?

Lentäminen suomessa on ihan marginaalinen vaihtoehto ja sopii ainoastaan erityistilanteisiin. Sama juttu junan ja bussin kanssa. Eipä noilla oikeasti minnekään pääse ainakaan helposti.
Nimimerkillä työmatka bussilla kestää yli tunnin ja omalla autolla noin 15 min.

juksii:
Quote

Lisäksi ainakin Itävallassa oli tunneleissa kamerat ja systeemit, jotka seurasivat autojen välistä turvaväliä. Jos ajat tunnelissa liian lähellä toista, sakot rapsahtaa. Ei olisi yhtään tyhmä systeemi meidänkään tunneleissa, vaikka lilliputtiversioitahan meidän suurimmatkin tunnelit ovat sikäläisiin verrattuna...


Ja ainakin Sveitsissä voit saada sakot liian hiljaa ajamisesta tunnelissa ja vielä varsin helposti. Nopeuserot kasvavat liikaa ja se katsotaan liikenteen vaarantamiseksi.

TOC:
Quote

Jos ajaisi koko matkan 20 km/h niin ehkä olisi vieläkin kauemmin elävien kirjoissa? Lähtisi vain pari päivää aikaisemmin töistä niin ehtii perille. Voi käydä vaikka kaksi kertaa paskalla ja kolme kertaa kusella matkalla?

Aina ei voi lähteä aikaisemmin. Minä ajelen usein Tampere - Espoo -väliä. Aamulla pitää olla klo 8:00 espoossa, joka tarkoittaa lähtemistä joskus klo 6:00 aikoihin kesällä. Joka taas tarkoittaa heräämistä joskus 5:00 aikaan.Talvella vieläkin aikaisemmin. Siinä jää yöunet aika vähille kun ei sitä normaalia unirytmiä kovin helposti käännetä yhden päivän takia.


Tämä 20km/h menee överiksi.

Elämä on täynnä valintoja.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page