Keskustelua liikenteestä

<< < (1313/3033) > >>

TOC:
Quote

Eipä nuo videot minusta todellakaan ole mistään pahimmasta päästä, lähinnä ainoastaan naurettavia. Paljon enemmän itseäni ****ttaa videot, joissa ajetaan kolmeasataa taajamassa muun liikenteen seassa välittämättä lainkaan muiden turvallisuudesta. Tässä yksi esimerkki länsinaapurista:

Ei näin, ei todellakaan näin

Täytyy vaan toivoa, että viikatemies kävisi korjaamassa tuollaiset tapaukset pois liikenteestä mahdollisimman pian, jos poliisi siihen ei pysty.


Loistava esimerkki miten mennään kun ruumiin lämpötila on korkeampi kuin IQ

Poliisi on voimaton.

petikko:
Quote

Lahden motarilla on 100 km/h rajoitus päällystystyön takia, Heinolan suunnasta tullessa ennen Lahtea - jonnekin Järvenpäähän asti.

Ohitan suurinta sallittua nopeutta n. 80 km/h etenevää liikennettä, ja takapaksiin porautuu kiinni ylinopeutta etenevä jono. Kun hitaampi liikenne on näkyvissä taustapeilissä, ja olen pistänyt vilkun päälle siirtyäkseni takaisin oikeanpuoleiselle kaistalle, ei kaista olekaan vapaa, vaan takana ollut auto on siirtynyt ohittamaan oikealta ja on jo lähes rinnalla oikealla puolella.

Minkä säännön mukaan ylinopeutta ajavaa kuuluu väistää?



Niin, joiltain palaa käämit kun jurnutetaan ohituskaistaa ja sitten lopulta ei edes ymmärretä palata takaisin oikealle kaistalle.

tornadof36:
Quote

Eipä nuo videot minusta todellakaan ole mistään pahimmasta päästä, lähinnä ainoastaan naurettavia. Paljon enemmän itseäni ****ttaa videot, joissa ajetaan kolmeasataa taajamassa muun liikenteen seassa välittämättä lainkaan muiden turvallisuudesta. Tässä yksi esimerkki länsinaapurista:

Ei näin, ei todellakaan näin

Täytyy vaan toivoa, että viikatemies kävisi korjaamassa tuollaiset tapaukset pois liikenteestä mahdollisimman pian, jos poliisi siihen ei pysty.


Todella typerää touhua...

Sehän noissa on pahinta että nuo mulkerot yleensä jää itse henkiin ja sivullisia menehtyy .

-jukka

pulakutka:
Quote

Niin, joiltain palaa käämit kun jurnutetaan ohituskaistaa ja sitten lopulta ei edes ymmärretä palata takaisin oikealle kaistalle.


Jaa - minusta kun moottoritiellä ajetaan aivan liian jyrkin ajolinjoin ja järjettömästi poukkoillen.

Kyllä ohitettavaan on jätettävä reilu turvaväli ennenkuin ohituskaistalta saa palata takaisin - myös kuivalla kelillä. Ja riippumatta siitä, porautuuko takapaksiin ylinopeuttava ajava jono.

Laissa muistaakseni kielletään tarpeeton ohituskaistalla ajo - sääntöä tulkitaan kuitenkin yleisimmin siten että sen varjolla kiilataan suoraan ohitettavan eteen, jolloin kaikki takana tulevat joutuvat painamaan jarrua. Huudatan tässä tilanteessa aina estottomasti torvea! Liikenteen kokonaisuuden on sujuttava.

hynkel:
Quote

Jaa - minusta kun moottoritiellä ajetaan aivan liian jyrkin ajolinjoin ja järjettömästi poukkoillen.

Laissa muistaakseni kielletään tarpeeton ohituskaistalla ajo - sääntöä tulkitaan kuitenkin yleisimmin siten että sen varjolla kiilataan suoraan ohitettavan eteen, jolloin kaikki takana tulevat joutuvat painamaan jarrua. Huudatan tässä tilanteessa aina estottomasti torvea! Liikenteen kokonaisuuden on sujuttava.


Vai kaikki takana tulevat. Lukkojarrutuksenko sä teet? Normaalisti tuskin edes se ensimmäinen auto joutuu jarruttamaan, saati sitten sen takana tulevat.

Hyvään käytökseen ja maan tapoihin kuuluu, ettei siellä ohituskaistalla tötöillä. Tilanne on tällä hetkellä se, että jos siellä henkilöauto rupeaa ohittamaan jollain 2 km/h nopeuserolla, niin henkilöauto vaarantaa turvallisuuttaan paljon enemmän kuin ohittamalla pienellä ylinopeudella, riippumatta siitä, millainen auto siellä ohituskaistalla tulee tämän tien tukon takana. Minä en ainakaan saa siitä mitään kiksejä, että voin sairaalassa kertoa olleeni oikeassa.

ps. ja rekalla kun ohittaa noita nopeuttaan alituisesti muuttavia henkilöautoja, niin aivan varmasti vaihdan kaistaa heti kun siellä on pari metriä väliä, jos takana on jonoa. Yleensä nuokin ohitukset venyvät, kun idiootti rupeaa ohituksen aikana painamaan lisää kaasua, eihän sitä mitään raskasta kalustoa voi sentään päästää ohi.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page