FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.11.17, 15:40

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 328 329 [330] 331 332 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1475824 times)
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6580 on: 11.07.09, 14:45 »

En kyllä ihmettele yhtään vaikka joku noin tekisi. Ihan oikein niille kun hinaavat siinä ihan takakontissa kiinni. Noin kävi mulle kun olin tulossa Espoosta kehä1:stä itään, siinä ennen Selloa liimautui joku pelle (rekkajore) puskuriin kiinni vaikka ajoin siinä 70kmh alueella mittarin mukaan vähän yli 90kmh. Luuli varmaan että painaisin kaasua sen pelossa että se pelle tulee päälle, not, päinvastoin. Silloinhan ajan tasan sen 70kmh. Tongue Ajoin siis vasenta kaistaa, liikennettäkin oli silloin illalla suht paljon. Noh, idiootti luuli pääsevänsä varmaan oikeaa kaistaa ohi mutta siellähän oli myös autoja edessä... sinnehän jäi sitten jurnuttamaan sen oikean kaistan virran mukaan sitä kuuttakymppiä Tongue

Toivottavasti joku päivä se rekka tulee takaluukustasi läpi, voin välittää omaisille kuitenkin tiedon, että "olit oikeassa", jos se kovasti lohduttaa. Normaali ajonopeus on piirun yli 80 tasasella, alamäissä sitten enemmän, haluan vähentää kasvihuonekaasuja eli otan hyödyn irti potentiaalienergiasta.

Vai niin! Mieti vähän muitakin kun sillä rekallas suhaat menemään.. Joskus ammattikuski ei olekkaan ammattilainen Tongue

Muita tässä mietitäänkin, aika herkästi lähtee takana tulevat henkilöautot sieltä välistä puikkelehtimaan ja ohittamaan oikean kaistan kautta. Ei paljon ole sympatiat niiden puolella, jotka töhöilevät edessä ja yleensä vielä ohituksen aikanakin (kun koittavat kiihdyttää, ettei se tappajarekka pääsisi ohi).

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
PekkaK
Former member
« Reply #6581 on: 11.07.09, 14:45 »

No just , kyllä mua kiinnostaa jos joku roikkuu persiissä ja mahdollisen jarrutuksen takia vetäsee konttiin kun riittämättömän välimatkan takia ei ehdi reagoimaan, eikö sinua muka kiinnosta?

Myönnetään, tilanteen mukaan.  Smiley Lähtökohta tietenkin on se, että peräänajo on kiellettyä, mutta tunnetusti Suomessa sakotetaan useimmiten hätäjarruttajat eikä niinkään peräänajajat. Kyllä siinä mielessä kiinnostaa, muutoin sanoisin, että olkoon asia perässäroikkujan häpeä.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #6582 on: 11.07.09, 14:52 »

Toivottavasti joku päivä se rekka tulee takaluukustasi läpi, voin välittää omaisille kuitenkin tiedon, että "olit oikeassa", jos se kovasti lohduttaa. Normaali ajonopeus on piirun yli 80 tasasella, alamäissä sitten enemmän, haluan vähentää kasvihuonekaasuja eli otan hyödyn irti potentiaalienergiasta.
Joopajoo. Turvavälillähän ei ole mitään merkitystä, kunhan se nopeus pysyy siinä piirun yli 80. Roll Eyes Noo, ei kait tollaset rekkakuskit tajuakkaan mistään mitään.

Arvot on kyll kohillaan sulla, ei voi muuta sanoa. Toivottavasti sinä vedät jonkun perään sillä rekallas joskus niin että pääset sitten selittämään poliisille ja niille omaisille että mites siinä niin kävi. "Noh yritän tietty vähentää kasvihuonekaasuja" Roll Eyes
« Last Edit: 11.07.09, 14:56 by Petri Koivisto »
Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

« Reply #6583 on: 11.07.09, 14:56 »

Itse kun tuolla maantiellä ajelen niin tulee mentyä tuollaset 10km/h navin näytön mukaan liikaa, ohituksissa tietty hetkellisesti enemmän, jos se ei jollekin piisaa niin menkööt ohi. Perässä roikkujille ujo vilautus jarruvaloilla -> poikkeuksetta ovat jättäneet väliä.
Rekkakavereita kyllä ymmärrän kun yrittävät saada mäkiin satikkaa, mutta koska ajelen juuri tuon 10km / h extraa (maantienopeuksissa) niin eipä rekat kyllä omaa konttia ole hivoitelleetkaan.

Luulen että tässäkin asiassa saadaan kädenvääntöä aikaan koska ei kaikesta huolimatta ymmärretä toistemme näkökulmia asiaan.

-make-
Tatu Koiranen

« Reply #6584 on: 11.07.09, 15:23 »

Joopajoo. Turvavälillähän ei ole mitään merkitystä, kunhan se nopeus pysyy siinä piirun yli 80. Roll Eyes Noo, ei kait tollaset rekkakuskit tajuakkaan mistään mitään.

Arvot on kyll kohillaan sulla, ei voi muuta sanoa. Toivottavasti sinä vedät jonkun perään sillä rekallas joskus niin että pääset sitten selittämään poliisille ja niille omaisille että mites siinä niin kävi. "Noh yritän tietty vähentää kasvihuonekaasuja" Roll Eyes
Niin, piirun yli 80, eikä 90. En myöskään sanonut, että nopeuden pitää aina siinä pysyä, ilmeisesti se jäi sulle kuitenkin epäselväksi, mahtaakohan olla korvien välissä syy... Esimerkiksi talvella, liukkaalla kelillä ennen jyrkkää tai pitkää ylämäkeä se nopeus on esimerkiksi 95. Koulujen lähistöllä päiväsaikaan se on taas jotain muuta kuin 80. Sun auton takaluukun kohdalla se toivottavasti on suuri.

Toistaiseksi mikään laki tai määräys ei velvoita selittämään asioita varsinkaan omaisille, eikä oikeastaan edes poliisille. Oikeudessakin voi pitää halutessaan turpansa kiinni, jos on siellä epäillyn asemassa.

Turvavälillä on tietysti merkitystä, terveydellistä merkitystä usein sen huomattavasti kevyemmän ajoneuvon kannalta. Kuvitteletko olevasi jotenkin fiksumpi, jos tietoisesti rupeat itsekin jurnuttamaan edessä?

Ja jos tuollaista toivot, niin toivottavasti olet itse se, joka sinne jää alle.

Edellinen allejäänyt on viime kesän nokkakolarista, harmi, että siitä tulikin jo ns. huti... ja voit kuvitella, että ne ***tun omaiset tosiaan yritti olla yhteydessä ja vinkua, käskin suksia vittuun ja olla soittamatta enää kertaakaan. Ei ole kuulunut sen jälkeen yhtään mitään ja hyvä niin.
(niin, rikoksesta epäilty oli tietysti tämä allejäänyt)
« Last Edit: 11.07.09, 15:32 by Tatu Koiranen »

arttula
Former member
« Reply #6585 on: 11.07.09, 15:31 »

Edellinen allejäänyt on viime kesän nokkakolarista, harmi, että siitä tulikin jo ns. huti... ja voit kuvitella, että ne ***tun omaiset tosiaan yritti olla yhteydessä ja vinkua, käskin suksia vittuun ja olla soittamatta enää kertaakaan. Ei ole kuulunut sen jälkeen yhtään mitään ja hyvä niin.

Kylläpä on aikuinen asenne... Tongue
Tatu Koiranen

« Reply #6586 on: 11.07.09, 15:34 »

Kylläpä on aikuinen asenne... Tongue

Oli kuule soittajillakin. Ei niillä muuta ollut, kuin että kyseessä oli tappajarekka ja sen kuski pitäis viedä linnaan, kun ajoi 92-vuotiaan mummon yli, joka itse kääntyi/kaarsi suoraa alle.

arttula
Former member
« Reply #6587 on: 11.07.09, 15:36 »

Oli kuule soittajillakin. Ei niillä muuta ollut, kuin että kyseessä oli tappajarekka ja sen kuski pitäis viedä linnaan, kun ajoi 92-vuotiaan mummon yli, joka itse kääntyi suoraa alle.

Jep jep... Jos ottaisin tuollaisen asenteen kaikkien omaisten kanssa, joiden perheenjäsen on käsiini kuollut, en välttämättä tuntisi itseäni kovin fiksuksi.
Tatu Koiranen

« Reply #6588 on: 11.07.09, 15:39 »

Jep jep... Jos ottaisin tuollaisen asenteen kaikkien omaisten kanssa, joiden perheenjäsen on käsiini kuollut, en välttämättä tuntisi itseäni kovin fiksuksi.

Niin, minä en ainakaan koe velvollisuudekseni kuunnella paskanjauhantaa siitä, että olisin toiminut jollain tavalla väärin, kun syyllinen itse makaa sairaassa. Eihän tuo kuollut, vaan ainoastaan neliraajahalvautui ja sillä perusteella tehtiin syyttämättäjättämispäätös (kun syyttäjä tulkitsi, että mummolle on aiheutunut niin suurta haittaa ja koska yleinen etu ei vaadi syytteen jättämistä).

Sinun ammattiisi varmaan kuuluukin omaisten kanssa kanssakäyminen (sitä kai tehdään ihan työajalla), minulle siitä ei makseta pennin jeniä enkä mä jaksa tollasia naurettavia vollotuksia omalla ajallani ryhtyä kuuntelemaan. Minulla ei myöskään ole mitään henkilökohtaista tarvetta tai motiivia vakuuttaa niitä omaisia siitä, että kolari oli mummon itsensä vika, jos eivät poliisitutkintaan kykene luottamaan.

Jos minulle olisi sattunut jotain (jos olisin ollut vaikka omalla kinderyllätyksellä liikenteessä tuon rekan sijaan), niin olisinkohan minäkin sitten soittanut mummon terveystarkastuksen tehneelle lääkärille ja ruvennut vollottamaan sille, että se on oikeastaan syyllinen, kun on tuon ajokykyiseksi katsonut...
« Last Edit: 11.07.09, 15:43 by Tatu Koiranen »

Petri Koivisto

« Reply #6589 on: 11.07.09, 15:43 »

Kuvitteletko olevasi jotenkin fiksumpi, jos tietoisesti rupeat itsekin jurnuttamaan edessä?
Fiksuudesta en tiedä, mutta ei se kovin fiksua ole sen rekankaan siinä puskurissa roikkua. Ihan vittuillakseenhan kaikki siinä hiljentää, ja se on ihan oikein. Niin teen jokaiselle joka siinä erehtyy roikkumaan. Kyllä sitä väliä siihen rupee tulemaan kun ajaa tasan sen rajoituksen mukaan. Jos ajan jo muutenkin +10kmh ylinopeutta ja siihen tulee vielä joku perseeseen roikkumaan niin en todellakaan ala painamaan enempää kaasua vaan päinvastoin, kuten olen sanonutkin jo moneen kertaan. Mun puolesta siellä odottakoon sitten niin kauan että siirryn oikealle kaistalle, minkä teen heti kun on siihen mahdollisuus, kuitenkaan vetämättä kenenkään nenän eteen tai siihen turvaväliin. Järjetöntä väistää tollasta suharia siihen ensimmäiseen pienimpään väliin niin että joutuu vetämään ite liinat kiinni siinä kahden auton välissä.

Ja se on vielä kaiken huippu että jotkut tulee siihen puskuriin kiinni ja alkaa vielä vilkuttelemaan pitkiä, sellaset pitäs jo viedä seiskahallin taakse ja otsalaukaus... Tongue Roll Eyes
« Last Edit: 11.07.09, 15:48 by Petri Koivisto »
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #6590 on: 11.07.09, 15:59 »

Niin, minä en ainakaan koe velvollisuudekseni kuunnella paskanjauhantaa siitä, että olisin toiminut jollain tavalla väärin, kun syyllinen itse makaa sairaassa. Eihän tuo kuollut, vaan ainoastaan neliraajahalvautui ja sillä perusteella tehtiin syyttämättäjättämispäätös (kun syyttäjä tulkitsi, että mummolle on aiheutunut niin suurta haittaa ja koska yleinen etu ei vaadi syytteen jättämistä).

Sinun ammattiisi varmaan kuuluukin omaisten kanssa kanssakäyminen (sitä kai tehdään ihan työajalla), minulle siitä ei makseta pennin jeniä enkä mä jaksa tollasia naurettavia vollotuksia omalla ajallani ryhtyä kuuntelemaan. Minulla ei myöskään ole mitään henkilökohtaista tarvetta tai motiivia vakuuttaa niitä omaisia siitä, että kolari oli mummon itsensä vika, jos eivät poliisitutkintaan kykene luottamaan.

Jos minulle olisi sattunut jotain (jos olisin ollut vaikka omalla kinderyllätyksellä liikenteessä tuon rekan sijaan), niin olisinkohan minäkin sitten soittanut mummon terveystarkastuksen tehneelle lääkärille ja ruvennut vollottamaan sille, että se on oikeastaan syyllinen, kun on tuon ajokykyiseksi katsonut...

Empati,Sympati,mitä lieneekään. Sad

salgmark miuku telia.com
Kari Virtanen
Jari Pozz

Date Registered: 05.07.01

« Reply #6591 on: 11.07.09, 16:03 »

Puskurissa roikkujat on kaikki perseestä.  thmbdn

"Hirvi eteen ja paniikkijarrutus"-skenaario mielessä, eikä todellakaan kaipaa ketään sataa metriä lähemmäs takapuskuria. Kaksipyöräiset ei hirveästi haittaa, niillä on paremmat jarrut kuin mulla, eikä niiden konttiin ajo minulle todennäköisesti aiheuta mitään pahempaa. Mutta ne "50-tonniset", jotka ei ymmärrä pitää väliä, saavat jo reagoimaan, tilanteen mukaan. Jos edessä on mahdoton jono ja takana rekka hanurissa, useimmiten pidän tupakkatauon heti kun sopiva paikka löytyy. Jos tuollaista paikkaa ei hyvin pian löydy, niin sitten aloitetaan jojo, hidastetaan hieman ja sitten repäistään se sata metriä kaulaa, kunnes se takana oleva ymmärtää pitää väliä.

Ja siitä olen varma, että minä en koskaan aiheuta jonoa, ajan aina vähintään suurinta sallittua ja useimmiten vielä rikesakon verran yli, ja  perä edellä vastaantulevat ohitetaan heti kun mahdollista. Jos jostain syystä tyydyn edellä menevien nopeuteen, niin jätän sen verran väliä, että ohitushaluisien on helppoa painaa menemään. Ja yhdenkään rekan ei taatusti tartte minua koskaan ohittaa, niin hiljaa en edes suostu ajamaan että tarttis, ellei tosiaan edessä ole hiton moinen jono, ja silloin ei noilla isoilla vehkeillä tartte edes yrittää, kun sillä ei mitään voita.
petikko
Former member
« Reply #6592 on: 11.07.09, 16:04 »

Miksi ylipäätään pitää olla kiinnostunut siitä, mitä takana oleva tekee tai haluaa tai kuinka lähellä puskuriani roikkuu? Keskittyköön jokainen omaan ajamiseensa. Ei liikenteessä ole muutenkaan kyse siitä kuka on ekana perillä.

Oma turvallisuus
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #6593 on: 11.07.09, 16:06 »

Oma turvallisuus

Sen minkä taakse jättää löytyy edestä......

salgmark miuku telia.com
Petri Koivisto

« Reply #6594 on: 11.07.09, 16:06 »

Puskurissa roikkujat on kaikki perseestä.  thmbdn

"Hirvi eteen ja paniikkijarrutus"-skenaario mielessä, eikä todellakaan kaipaa ketään sataa metriä lähemmäs takapuskuria. Kaksipyöräiset ei hirveästi haittaa, niillä on paremmat jarrut kuin mulla, eikä niiden konttiin ajo minulle todennäköisesti aiheuta mitään pahempaa. Mutta ne "50-tonniset", jotka ei ymmärrä pitää väliä, saavat jo reagoimaan, tilanteen mukaan. Jos edessä on mahdoton jono ja takana rekka hanurissa, useimmiten pidän tupakkatauon heti kun sopiva paikka löytyy. Jos tuollaista paikkaa ei hyvin pian löydy, niin sitten aloitetaan jojo, hidastetaan hieman ja sitten repäistään se sata metriä kaulaa, kunnes se takana oleva ymmärtää pitää väliä.

Ja siitä olen varma, että minä en koskaan aiheuta jonoa, ajan aina vähintään suurinta sallittua ja useimmiten vielä rikesakon verran yli, ja  perä edellä vastaantulevat ohitetaan heti kun mahdollista. Jos jostain syystä tyydyn edellä menevien nopeuteen, niin jätän sen verran väliä, että ohitushaluisien on helppoa painaa menemään. Ja yhdenkään rekan ei taatusti tartte minua koskaan ohittaa, niin hiljaa en edes suostu ajamaan että tarttis, ellei tosiaan edessä ole hiton moinen jono, ja silloin ei noilla isoilla vehkeillä tartte edes yrittää, kun sillä ei mitään voita.
Komppaan täysin. thmbup Lukuunottamatta tuota tupakkataukoa,  kun en polta Cheesy
petikko
Former member
« Reply #6595 on: 11.07.09, 16:07 »

Niin, piirun yli 80, eikä 90. En myöskään sanonut, että nopeuden pitää aina siinä pysyä, ilmeisesti se jäi sulle kuitenkin epäselväksi, mahtaakohan olla korvien välissä syy... Esimerkiksi talvella, liukkaalla kelillä ennen jyrkkää tai pitkää ylämäkeä se nopeus on esimerkiksi 95. Koulujen lähistöllä päiväsaikaan se on taas jotain muuta kuin 80. Sun auton takaluukun kohdalla se toivottavasti on suuri.

Toistaiseksi mikään laki tai määräys ei velvoita selittämään asioita varsinkaan omaisille, eikä oikeastaan edes poliisille. Oikeudessakin voi pitää halutessaan turpansa kiinni, jos on siellä epäillyn asemassa.

Turvavälillä on tietysti merkitystä, terveydellistä merkitystä usein sen huomattavasti kevyemmän ajoneuvon kannalta. Kuvitteletko olevasi jotenkin fiksumpi, jos tietoisesti rupeat itsekin jurnuttamaan edessä?

Ja jos tuollaista toivot, niin toivottavasti olet itse se, joka sinne jää alle.

(niin, rikoksesta epäilty oli tietysti tämä allejäänyt)

Voisihan ajatella myöskin niin että jos minä satun huitomaan kaksimetrisellä treenatulla kropallani ilmaan ja vastaa tulee Tatun turpa tai vaikkapa Tatun naisystävän lapsi jonka isästä ei ile tietoa, niin vika on tietysti sen joka sattuu siihen lapasen eteen.

Mitäs meni uhraamaan henkensä varomattomuuttaan.

Tällaistakö asennetta kaipaamme? Vai onko niin että yhteiskunnan pohjasakalla on keskimääräistä suuremmat mahdollisuudet päätyä vankilaan tai rekkakuskeiksi?
Tatu Koiranen

« Reply #6596 on: 11.07.09, 16:12 »

Voisihan ajatella myöskin niin että jos minä satun huitomaan kaksimetrisellä treenatulla kropallani ilmaan ja vastaa tulee Tatun turpa tai vaikkapa Tatun naisystävän lapsi jonka isästä ei ile tietoa, niin vika on tietysti sen joka sattuu siihen lapasen eteen.

Mitäs meni uhraamaan henkensä varomattomuuttaan.

Tarkoitit kai, että jos näen sun huitovan siinä käsilläsi, niin tieten tahtoen hivuttaisin lähemmäksi "koska et sä saa kuitenkaan mua lyödä" ja sitten kun nyrkki osuisikin, niin itkisin, että en tehnyt mitään väärää?

Tällaistakö asennetta kaipaamme? Vai onko niin että yhteiskunnan pohjasakalla on keskimääräistä suuremmat mahdollisuudet päätyä vankilaan tai rekkakuskeiksi?

Heh, melkonen provo. Tää yhteiskunnan pohjasakka opiskelee otaniemessä ja koska opintotuki (sen suuruus) kuin myös verovaroilla eläminenkin on perseestä, tekee se pohjasakka vähän myös töitä siinä samalla.

petikko
Former member
« Reply #6597 on: 11.07.09, 16:13 »

Et sä itkis
Tatu Koiranen

« Reply #6598 on: 11.07.09, 16:14 »

Et sä itkis

Enkä myöskään tunkisi siihen lähelle. correct.

Kari.T Lehtinen

Date Registered: 11.02.09

« Reply #6599 on: 11.07.09, 16:16 »

Miksi sitä rekkaa ei voi päästää ohi, jos se on kerran nopeampi? Nopea pysähdys pysäkille ja takaisin baanalle. Tuollainen tahallaan jarruttelu on yhtä vaarallista kuin se perässä roikkuminen. Autoillessa meistä jokaisen sisällä taitaa asua pieni liikennepoliisi..
Pages: 1 ... 328 329 [330] 331 332 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1