FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
23.09.17, 02:01

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 329 330 [331] 332 333 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1470354 times)
petikko
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6600 on: 11.07.09, 16:18 »

Tarkoitit kai, että jos näen sun huitovan siinä käsilläsi, niin tieten tahtoen hivuttaisin lähemmäksi "koska et sä saa kuitenkaan mua lyödä" ja sitten kun nyrkki osuisikin, niin itkisin, että en tehnyt mitään väärää?

Heh, melkonen provo. Tää yhteiskunnan pohjasakka opiskelee otaniemessä ja koska opintotuki (sen suuruus) kuin myös verovaroilla eläminenkin on perseestä, tekee se pohjasakka vähän myös töitä siinä samalla.

Et sä iskis.

Toi insinööriviitaus oli jo melkoisen turha. Koska osa pohjasakasta joka ei ymmärrä alkeelisimmankaan viestinnän (ellei siitä taju lähde) alkeita, pääsee nykyisin Otaniemeen.

Sanoisin sulle että koita kasvaa ihmiseksi, se olisi sulle vaan niin paljon helpompi reitti. Ei se toki takaa autuasta elämää eikä sitä etteikö jatkossakin muijat työntäis sua luiskalle mutta ainakin sinua käytettäisiin vähemän tietoisesti hyväksi.

Olet tyyppinä juuri sitä jota huijataan kuten Mikael Karvajalkaa.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #6601 on: 11.07.09, 16:28 »

Miksi sitä rekkaa ei voi päästää ohi, jos se on kerran nopeampi? Nopea pysähdys pysäkille ja takaisin baanalle.
Niin ja sitten kun se nopeus taas vaihtuu sataseen siellä maantiellä niin sitten on se rekka siellä tukkeena taas?
arttula
Former member
« Reply #6602 on: 11.07.09, 16:29 »

Niin, minä en ainakaan koe velvollisuudekseni kuunnella paskanjauhantaa siitä, että olisin toiminut jollain tavalla väärin, kun syyllinen itse makaa sairaassa. Eihän tuo kuollut, vaan ainoastaan neliraajahalvautui ja sillä perusteella tehtiin syyttämättäjättämispäätös (kun syyttäjä tulkitsi, että mummolle on aiheutunut niin suurta haittaa ja koska yleinen etu ei vaadi syytteen jättämistä).

Sinun ammattiisi varmaan kuuluukin omaisten kanssa kanssakäyminen (sitä kai tehdään ihan työajalla), minulle siitä ei makseta pennin jeniä enkä mä jaksa tollasia naurettavia vollotuksia omalla ajallani ryhtyä kuuntelemaan. Minulla ei myöskään ole mitään henkilökohtaista tarvetta tai motiivia vakuuttaa niitä omaisia siitä, että kolari oli mummon itsensä vika, jos eivät poliisitutkintaan kykene luottamaan.

Jos minulle olisi sattunut jotain (jos olisin ollut vaikka omalla kinderyllätyksellä liikenteessä tuon rekan sijaan), niin olisinkohan minäkin sitten soittanut mummon terveystarkastuksen tehneelle lääkärille ja ruvennut vollottamaan sille, että se on oikeastaan syyllinen, kun on tuon ajokykyiseksi katsonut...

Myönteistä asennetta tuollaisessa tilanteessa kutsutaan empatiaksi. Lienee aivan vieras termi sinulle ? Ja olet väärässä. Monia tunteja olen "vapaa-ajallani" kuunnellut ja keskustellut omaisten kanssa. Ei siitäkään makseta mitään, mutta katson tuollaisen kanssakäymisen kuuluvan sivistyneen ihmisen käytökseen. Mutta eipä sellaista kaikenkarvaisilta rekkakuskeilta vissiin vaadita ?
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #6603 on: 11.07.09, 16:30 »

Niin ja sitten kun se nopeus taas vaihtuu sataseen siellä maantiellä niin sitten on se rekka siellä tukkeena taas?

Onko kehä1 sun mielestä satasen maantie? Jos ajat sanojesi mukaan +10 km/h ylinopeutta ja se rekka ajaa myös sitä samaa ylinopeutta (kehällä kun on max 80 km/h rajoitus), miten se on sun tiellä?

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Kari Virtanen
Jari Pozz

Date Registered: 05.07.01

« Reply #6604 on: 11.07.09, 16:38 »

Miksi sitä rekkaa ei voi päästää ohi, jos se on kerran nopeampi? Nopea pysähdys pysäkille ja takaisin baanalle. Tuollainen tahallaan jarruttelu on yhtä vaarallista kuin se perässä roikkuminen. Autoillessa meistä jokaisen sisällä taitaa asua pieni liikennepoliisi..

Tottahan toki se rekka kuuluukin päästää ohi, jos nyt sellainen tilanne tulee, että jostain syystä ajaa hitaampaa kuin se rekka voisi ajaa. Mutta jos se hitaan ajon syy on puolen kilometrin jono, jota ei suht ripeällä henkilöautolla viitsi alkaa edes yrittää ohittaa, niin silloin pitää sen rekkakuskinkin ymmärtää, että tässä ollaan eikä muuta voi.

Lisätään vielä sen verran, että vuosien saatossa minulle on kertynyt liki miljoona kilometriä henkilöautoilla tien päällä, ja se fiksusti ajavien isojen autojen määrä joita olen kohdannut, on lähellä 100 prosenttia. thmbup Nämä jyrkät mielipiteet on tulleet niistä muutamasta väärälle alalle eksyneestä tyypistä. Henkilöautoilla hölmöileviä tuolla riittää ihan simona, ja omaksi häpeäkseni tulee joskus itekkin töppäiltyä. Onneksi kuitenkin olen kolareilta välttynyt, vaikka jokunen on ollut liki ihan omastakin syystä.

Ja nuo kotikutoiset "liikennepoliisit" sais kaikki hypätä jorpakkoon.
Tatu Koiranen

« Reply #6605 on: 11.07.09, 16:38 »

Myönteistä asennetta tuollaisessa tilanteessa kutsutaan empatiaksi. Lienee aivan vieras termi sinulle ? Ja olet väärässä. Monia tunteja olen "vapaa-ajallani" kuunnellut ja keskustellut omaisten kanssa. Ei siitäkään makseta mitään, mutta katson tuollaisen kanssakäymisen kuuluvan sivistyneen ihmisen käytökseen. Mutta eipä sellaista kaikenkarvaisilta rekkakuskeilta vissiin vaadita ?

Ei liene vieras termi ja kyllä mulla empatiaakin voi löytyä, kun tilanne sitä edellyttää. Harvemmin sitä kuitenkaan löytyy, kun taho x, joka hallitsee tunteensa huonosti, soittaa ja rupeaa epäasialliseen tapaan möykkäämään aiheesta, ilman halua keskustella.

Sanoit että olen väärässä. Eikö tuo kuulukaan siis ammattiisi ja sitäkö ei koskaan tehdä työajalla? Enhän toki sanonut, että tekisit tuota aina vain työajalla, sen verran minäkin tuttujen lääkäreiden kanssa olen ollut tekemisissä... Jos henkilö X ei kykene selviämään tilanteesta yksin, katson, että silloin on syytä tukeutua joko läheisiinsä tai ammattiauttajiin, eikä ruveta purkamaan sitä pahaa oloaan esimerkiksi minulle (niin, jos en hallitsisi tunteitani, niin minähän voisin olla myös äärimmäisen järkyttynyt tapahtuneesta. tämä tarkoittaisi tosin sitä, että ajamiset loppuisivat aika lyhyeen...).

ps. tietenkin on selvää, ettei sitä vaadita rekkakuskeilta, kuten ei myöskään kovin monelta muultakaan toimijalta.

Petri Koivisto

« Reply #6606 on: 11.07.09, 16:41 »

Onko kehä1 sun mielestä satasen maantie? Jos ajat sanojesi mukaan +10 km/h ylinopeutta ja se rekka ajaa myös sitä samaa ylinopeutta (kehällä kun on max 80 km/h rajoitus), miten se on sun tiellä?
Tuossa puhuttiin varmaan ihan yleisesti? Huh Ei se rekka mun tiellä ollukkaan, vaan minä olin ilmesesti sen tiellä kun se sieltä puski sitä rajotinta vasten sen minkä pääsi. Oli vaan pakko päästä siihen puskuriin kiinni. Siinä Sellon kohdalla on kyllä 70kmh rajoitus, ja sen jälkeen kun tulee se tietyö niin on 50kmh.

Voidaan siis myös kysyä miten minä olin sen rekan tiellä? Roll Eyes
Tatu Koiranen

« Reply #6607 on: 11.07.09, 16:51 »

Lisätään vielä sen verran, että vuosien saatossa minulle on kertynyt liki miljoona kilometriä henkilöautoilla tien päällä, ja se fiksusti ajavien isojen autojen määrä joita olen kohdannut, on lähellä 100 prosenttia. thmbup Nämä jyrkät mielipiteet on tulleet niistä muutamasta väärälle alalle eksyneestä tyypistä. Henkilöautoilla hölmöileviä tuolla riittää ihan simona, ja omaksi häpeäkseni tulee joskus itekkin töppäiltyä. Onneksi kuitenkin olen kolareilta välttynyt, vaikka jokunen on ollut liki ihan omastakin syystä.

Ja nuo kotikutoiset "liikennepoliisit" sais kaikki hypätä jorpakkoon.

Niin tuota... Eihän tässä ole vain omista mielipiteistä puhuttu, vaan myös siitä, mitä se raskas liikenne noin niinkun yleisenä joukkona ihan oikeasti tekee. Ne teot eivät kirjoittelulla muutu sieltä yhtään mihinkään. On aivan selvä tosiasia, että rekoilla roikutaan autojen perässä, itsehän en sellasta jaksa harrastaa (jos joku kuvittelee, että olen niin sanonut, kannattaa tarkistaa sisälukutaitoaan), vaikkakin turvaväli voi pienentyä välillä kovastikin jos henkilöauto parin sadan metrin päässä nostaa jalan kaasulta ilman mitään syytä (vaikka nostat sen itse samalla hetkellä, niin kohtahan siellä ollaan jo lähellä). En kuitenkaan koe sitä perässä roikkumiseksi, jos etäisyys tilapäisesti pienenee.

Petri Koivisto

« Reply #6608 on: 11.07.09, 16:52 »

(niin, jos en hallitsisi tunteitani, niin minähän voisin olla myös äärimmäisen järkyttynyt tapahtuneesta. tämä tarkoittaisi tosin sitä, että ajamiset loppuisivat aika lyhyeen...).
Ts. jos sulla olisi omatunto niin ajot voisivat loppua aika lyhyeen..
Tatu Koiranen

« Reply #6609 on: 11.07.09, 16:55 »

Ts. jos sulla olisi omatunto niin ajot voisivat loppua aika lyhyeen..

No siitä en tiiä... Mut kyllä sen asenteen on pakko olla sellanen, ettei noilta onnettomuuksilta voi kokonaan välttyä. Vaikkei itse tössisi koskaan, niin joku muu tössii sitten kuitenkin ja peltiä menee mutkalle, siinä samalla myös ihmisiä. Enkä minäkään tuota nyt ihan ohankolautuksella ohittanut, mutta en mä sitä kyllä useita päiviä saati sitten viikkoja jaksanut myöskään ihmetellä.

Analyyttinen ajattelu on hienoa.. eipä tuossa olisi voinut mitään tehdä toisinkaan, nyt kävi näin.

Petri Koivisto

« Reply #6610 on: 11.07.09, 16:55 »

En kuitenkaan koe sitä perässä roikkumiseksi...
Enkä minä koe sitä hidastelua rekkakuskien ärsyttämiseksi...
Tatu Koiranen

« Reply #6611 on: 11.07.09, 16:56 »

Enkä minä koe sitä hidastelua rekkakuskien ärsyttämiseksi...

Itsekö polkaset henkilöautolla heti jarrua niin, ettei turvaväli missään tilanteessa pääse yhtään pienenemään? Olet jo aika avoimesti kertonut, miten toimit poliisina liikenteessä ja koulutat siellä muita liikkujia.. vakuuttavaa. Kannattaisko välillä keskittyä siihen itse tarkoitukseen, eli siirtymiseen paikasta A paikkaan B mahdollisimman sujuvasti?

Jos rekkakuskit olisivat samanlaisia pellejä, liikenne pääteillä kulkisi 50 km/h, koska niiden rekkojen perässä roikkuu melkein aina joku henkilöauto jota pitäisi sinun asenteellasi hieman kouluttaa.
« Last Edit: 11.07.09, 17:01 by Tatu Koiranen »

Petri Koivisto

« Reply #6612 on: 11.07.09, 17:09 »

Itsekö polkaset henkilöautolla heti jarrua niin, ettei turvaväli missään tilanteessa pääse yhtään pienenemään? Olet jo aika avoimesti kertonut, miten toimit poliisina liikenteessä ja koulutat siellä muita liikkujia.. vakuuttavaa.
Tarvittaessa. Sitä varten sitä turvaväliä pidetään että ehtii reagoimaan siihen mitä edessä tapahtuu, jos siellä jarrutellaan/hidastellaan-> minä jarruttelen/hidastelen. Eikä niin että vedetään siinä takakontissa kiinni ja sitten kun se edessä oleva jarruttaakin vähän niin ite joutuu vetämään lukkojarrutuksen ja sitten ollaan yrpä otassa... Tongue Sitä tuskin kutsutaan turvaväliksi että se rekka kelaa siinä alamäessä sen satasen vauhdin siinä 70 alueella ja roikkuu sitten siinä perseessä 3metrin päässä niin pitkään kuin se vauhti riittää. Ei varmaan tuolla Espoossakaan tullu sille kuskille ihan yllätyksenä että se 70kmh vaihtuu 50kmh. Roll Eyes Sitäpaitsi se oli joku maansiirtoauto tai joku isompi kuorma-auto, minä kun en nähnyt siitä kuin merkin keulasta kun se tuli siinä takalasissa kiinni. Roll Eyes Noi maansiirtoautot tuntuu yleensä vetävän helposti yli 100kmh, aina kun olen niitä nähnyt esim. kehä3:lla, aina kun ajaa itse 95-100kmh mittarin mukaan, noi menee vielä heittämällä ohi... Roll Eyes

Toimin siis poliisina liikenteessä, siistiä thmbup En ainakaan ajele mummojen päälle.

Ja kyllä se siirtyminen paikasta A paikkaan B on tähän asti onnistunut ainakin multa ihan sujuvasti. Ja onneksi pääteillä on yleensä useampi kaista niin pääsee sujuvasti myös noista pelleistä ohi, vaikka ajaisivatkin vaan 50kmh. Tosin saattaisi sheriffit puuttua asiaan aika liukkaasti.

Kari.T Lehtinen

Date Registered: 11.02.09

« Reply #6613 on: 11.07.09, 17:14 »

Mitä jos vain väistäisit sitä rekkaa/kuorma-autoa..
Tatu Koiranen

« Reply #6614 on: 11.07.09, 17:15 »

Jopas on tuuria* sattunut jos aina kaikki menee ohi yli satasta, kyllä minäkin olen nähnyt kovaa kulkevia maansiirtoautoja, mutta ei ne sentään kaikki, tai edes puolet, ole kulkeneet tasasella yli 90 km/h.

ps. mitä sinä mahdat tietää raskaasta liikenteestä muutenkaan...

edit: tai sitten liikenneikä on niin lyhyt, että toistojen puutteesta tässä on "tilastollinen" vääristymä.

Tatu Koiranen

« Reply #6615 on: 11.07.09, 17:20 »

Ja kyllä se siirtyminen paikasta A paikkaan B on tähän asti onnistunut ainakin multa ihan sujuvasti. Ja onneksi pääteillä on yleensä useampi kaista niin pääsee sujuvasti myös noista pelleistä ohi, vaikka ajaisivatkin vaan 50kmh. Tosin saattaisi sheriffit puuttua asiaan aika liukkaasti.

Nyt ***tu oikeesti. Suomessa on motaria alle 800 km ja jotain muuta monikaistaista maantietä jokunen sata kilometriä lisää. Valtateitä on yli 8000 kilometriä, kantateistä puhumattakaan.

Toimin siis poliisina liikenteessä, siistiä thmbup En ainakaan ajele mummojen päälle.

Ainiin, sähän olit muutenkin tää liikenneturvallisuuden esikuva "mikä estäisi ajamasta sitä 160-180 turvallisesti? Ei mikään." ja muut letkautukset:
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,84375.msg1065857.html#msg1065857
« Last Edit: 11.07.09, 17:26 by Tatu Koiranen »

Marko Ryynänen

Date Registered: 05.10.04

« Reply #6616 on: 11.07.09, 17:25 »

En ainakaan ajele mummojen päälle.

Rekankuljettajia nimittelet "spedeiksi" ja pelleiksi, etpä sinäkään juurikaan sen parempaa lisänimeä tarvitse kun tälläisiä lauot, sorry vaan.

Kuule kaveri, kun sullakin ajovuosia tulee lisää, niin joskus voi sinullekkin napsahtaa kohdille että jyräät jonkun ylitse, ilman omaa syytäsi.

-make-
Petri Koivisto

« Reply #6617 on: 11.07.09, 17:30 »

Nyt ***tu oikeesti. Suomessa on motaria alle 800 km ja jotain muuta monikaistaista maantietä jokunen sata kilometriä lisää. Valtateitä on yli 8000 kilometriä, kantateistä puhumattakaan.

Ainiin, sähän olit muutenkin tää liikenneturvallisuuden esikuva "mikä estäisi ajamasta sitä 160-180 turvallisesti? Ei mikään." ja muut letkautukset:
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,84375.msg1065857.html#msg1065857
NO kiitos infosta Cool

Nytpä pistit pahan, ai ai Tongue Sinä taisit olla se myötätunnon esikuva:
Edellinen allejäänyt on viime kesän nokkakolarista, harmi, että siitä tulikin jo ns. huti... ja voit kuvitella, että ne ***tun omaiset tosiaan yritti olla yhteydessä ja vinkua, käskin suksia vittuun ja olla soittamatta enää kertaakaan.
Kyllä meitä kuule riittää moneen junaan. Onneks ei olla samassa junassa. Tongue Toivottavasti en koskaan joudu tekemisiin kaltaistesi ihmisten kanssa.

Tässä viestissä on kuulemma liikaa hymiöitä. En vähennä niiden määrää vaan kirjoitan pidemmän tekstin.
« Last Edit: 11.07.09, 17:36 by Petri Koivisto »
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #6618 on: 11.07.09, 17:38 »

Jaaha,nyt ollaan taas tässä vaiheessa.......

Moni jää asemalle. Tongue

salgmark miuku telia.com
Tatu Koiranen

« Reply #6619 on: 11.07.09, 17:39 »

NO kiitos infosta Cool

Nytpä pistit pahan, ai ai Tongue Sinä taisit olla se myötätunnon esikuva: Kyllä meitä kuule riittää moneen junaan. Onneks ei olla samassa junassa. Tongue Toivottavasti en koskaan joudu tekemisiin kaltaistesi ihmisten kanssa.

Tässä viestissä on kuulemma liikaa hymiöitä. En vähennä niiden määrää vaan kirjoitan pidemmän tekstin.
Tarkoitus ei ollut infota sinua, vaan tuoda esiin se, ettet tiedä liikenteestä oikeastaan hevon vittua (tämän on tosin aika laajasti muutkin lukijat jo huomanneet, eli sinänsä vähän turha reply).

Mutta nyt vedit melkoisen pommin. Mitä ihmeen tekemistä mun tuntemalla myötätunnolla rikoksesta epäiltyä kohtaan on liikenneturvallisuuden tai liikenteessä toimimisen kanssa?

ps. minä olisin mieluumin kuollut heti kuin jäänyt vuodeksi-pariksi suorittamaan hidasdta kuolemaa sairaalan sängylle.

Pages: 1 ... 329 330 [331] 332 333 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1