FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
20.10.17, 14:22

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 330 331 [332] 333 334 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473448 times)
arttula
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6620 on: 11.07.09, 17:41 »

Ei liene vieras termi ja kyllä mulla empatiaakin voi löytyä, kun tilanne sitä edellyttää. Harvemmin sitä kuitenkaan löytyy, kun taho x, joka hallitsee tunteensa huonosti, soittaa ja rupeaa epäasialliseen tapaan möykkäämään aiheesta, ilman halua keskustella.

Sanoit että olen väärässä. Eikö tuo kuulukaan siis ammattiisi ja sitäkö ei koskaan tehdä työajalla? Enhän toki sanonut, että tekisit tuota aina vain työajalla, sen verran minäkin tuttujen lääkäreiden kanssa olen ollut tekemisissä... Jos henkilö X ei kykene selviämään tilanteesta yksin, katson, että silloin on syytä tukeutua joko läheisiinsä tai ammattiauttajiin, eikä ruveta purkamaan sitä pahaa oloaan esimerkiksi minulle (niin, jos en hallitsisi tunteitani, niin minähän voisin olla myös äärimmäisen järkyttynyt tapahtuneesta. tämä tarkoittaisi tosin sitä, että ajamiset loppuisivat aika lyhyeen...).

ps. tietenkin on selvää, ettei sitä vaadita rekkakuskeilta, kuten ei myöskään kovin monelta muultakaan toimijalta.

Kykyä asettua toisen tilanteeseen ei näköjään löydy kaikilta. Oletko edelleen sitä mieltä, että käytöksesi omaisia kohtaan oli oikeutettua ja ennen kaikkea fiksua ? En itsekään koe aina olevani syyllinen jonkun kuolemaan, ja silti saan syytöksiä niskaani. Tällainen syyttely on normaali reaktio tuollaisessa tilanteessa, ja siihen tulisi yrittää suhtautua aikuisen lailla - ei lyödä luuria korvaan, kuten pahainen murkkuikäinen.

Ammattiini kuuluu tosiaan myös omaisten pahan olon kohteena oleminen. Eikä siitä näköjään pääse edes vapaa-ajallaan eroon, vaikka luulisi siihen olevan tässäkin ammatissa oikeus.
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #6621 on: 11.07.09, 17:48 »

Jaaha,nyt ollaan taas tässä vaiheessa.......
Jep, parempi hiljentyä taas vähäksi aikaa ja jäädä odottelemaan sitä kunnon keskustelua Tongue Mutta mikäs tässä väännellessä.

Tarkoitus ei ollut infota sinua, vaan tuoda esiin se, ettet tiedä ajamisesta oikeastaan hevon vittua (tämän on tosin aika laajasti muutkin lukijat jo huomanneet, eli sinänsä vähän turha reply).
No thnx tuosta infosta silti Tongue Ja vitunko väliä sillä on jos en tiedä mitään ajamisesta, eikös se ollut pääasia että pääsee paikasta A paikkaan B sujuvasti? Cool Eiköhän ne kaikki tiedä myös sen minkälainen sinä olet.
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #6622 on: 11.07.09, 17:49 »

Kykyä asettua toisen tilanteeseen ei näköjään löydy kaikilta. Oletko edelleen sitä mieltä, että käytöksesi omaisia kohtaan oli oikeutettua ja ennen kaikkea fiksua ? En itsekään koe aina olevani syyllinen jonkun kuolemaan, ja silti saan syytöksiä niskaani. Tällainen syyttely on normaali reaktio tuollaisessa tilanteessa, ja siihen tulisi yrittää suhtautua aikuisen lailla - ei lyödä luuria korvaan, kuten pahainen murkkuikäinen.

Ammattiini kuuluu tosiaan myös omaisten pahan olon kohteena oleminen. Eikä siitä näköjään pääse edes vapaa-ajallaan eroon, vaikka luulisi siihen olevan tässäkin ammatissa oikeus.

Ei se välttämättä kaikilta suunnitelta tarkasteltuna äärimmäisen fiksua ollut, mutta valitettavasti en kokenut velvollisuudekseni jäädä kuuntelemaan sitä vuodastusta tai ottaa kantaa niihin syytöksiin. Hyväntekeväisyyttä voi harrastaa kukin omien halujensa mukaan, siitä syystä ketään ei myöskään voi pakottaa kanssakäymiseen ilman, että siihen löytyy henkilökohtainen halu tai motiivi. Minulta sitä ei löytynyt, osin sen takia, että olin väsynyt (herättivät kesken unien) ja toisekseen siksi, ettei tuollainen täysin epäasiallinen möykkääminen puhelimessa kiinnosta minua muutenkaan. Tällä ei myöskään ole tekemistä sen kanssa, miten hyvin osaan asettua toisen henkilön tilanteeseen tai asemaan. Ts, kykenen kyllä ymmärtämään sen, että sitä syyllistä haetaan ja erityisesti sitä haetaan jostain muusta kuin siitä omasta lähimmäisestä. Vielä kun joku kertoisi, miksi ihmeessä tuollaiseen keskusteluun on ehdottomasti osallistuttava? Se, että se on hyvien tapojen mukaista, ei ole mun mielestä relevantti perustelu.

Minun ammattiini ei kuulu pahan olon kohteena oleminen, eikä mun sitä tarvitse omasta mielestäni jaksaa vapaa-ajallanikaan.

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Petri Koivisto

« Reply #6623 on: 11.07.09, 17:54 »

Mutta nyt vedit melkoisen pommin. Mitä ihmeen tekemistä mun tuntemalla myötätunnolla rikoksesta epäiltyä kohtaan on liikenneturvallisuuden tai liikenteessä toimimisen kanssa?
Nojaa, kerrohan vielä mistä rikoksesta tuo oli/on epäilty, kenen päälle sinä ajoit? Olkoon kenen tahansa vika tai missä asiassa hyvänsä niin kyllä sitä silti voi (jos osaa/tajuaa) käyttäytyä fiksusti. Harvoin tulee kenellekään tuntemattomalle tai edes tutulle sanottua missään tilanteessa että "suksi vittuun" Shocked Sulla tietenkään ei käynyt mielessä muuta vaihtoehtoa olla kuuntelematta sitä vuodatusta.

Missäköhän lie luolassa sinäkin olet kasvanut...
Tatu Koiranen

« Reply #6624 on: 11.07.09, 17:57 »

Nojaa, kerrohan vielä mistä rikoksesta tuo oli/on epäilty, kenen päälle sinä ajoit? Olkoon kenen tahansa vika tai missä asiassa hyvänsä niin kyllä sitä silti voi (jos osaa/tajuaa) käyttäytyä fiksusti. Harvoin tulee kenellekään tuntemattomalle tai edes tutulle sanottua missään tilanteessa että "suksi vittuun" Shocked

Missäköhän lie luolassa sinäkin olet kasvanut...

Liikenteen vaarantamisesta.

Petri Koivisto

« Reply #6625 on: 11.07.09, 17:59 »

Liikenteen vaarantamisesta.
Ja mikä oli tilanne? Kolmion takaa eteen tms?

Mitä sä oikein jatkuvasti horiset?
Ja mitä sä tähän puutut kun ei näytä olevan mitään sanottavaa?
Tatu Koiranen

« Reply #6626 on: 11.07.09, 18:02 »

Ja mikä oli tilanne? Kolmion takaa eteen tms?

Tuli vastaan ja kääntyi vasemmalle.

Undersökta eller misstänkta brott och lagrum

ÄVENTYRANDE AV TRAFIKSÄKERHETEN
17.10.2008 LILJENDAL
(diaarinumero tässä)
Strafflagen 23 kap. 1 § (545/99)

ooooch hälsninkaar från åklagarämbetet i östra nyland

oisivat voineet kyllä suomeksi lähettää... tuo on katkelma siis ömm.. ilmeisesti itä-uudenmaan syyttäjänviraston syyttämättäjättämispäätöksestä. en jaksanu vaatia suomeksi kun ajattelin säästää valtion rahoja.

Hommahan meni niin, että tuo vielä pysähtyi siihen paikalleen (omalle kaistalleen) kun olin jossain ~500 metrin päässä. Sitten kun pääsin kohdalle niin nosti kytkintä ja hurautti suoraa nokan alle. Oma nopeus 2 km/h alle rajoituksen ennen jarruttamisen aloitusta, eipä sitä mustaa rantua ehtinyt kyllä tulla kuin pari metriä, jälkeen oli henkilöauto lennähtäny nokasta jo toiselle puolen tietä kaidetta päin ja hölläsin jarruja että ohjattavuus säilyy...
« Last Edit: 11.07.09, 18:09 by Tatu Koiranen »

Petri Koivisto

« Reply #6627 on: 11.07.09, 18:06 »

Johan mä sanoin ja totesin sun viestien päättömyyden.
No eipä noi sunkaan viestit mitään kummosia ole Cheesy Puhumattakaan siitä että liittyisivät aiheeseen jotenkin.
Petri Koivisto

« Reply #6628 on: 11.07.09, 18:08 »

Tuli vastaan ja kääntyi vasemmalle.

oisivat voineet kyllä suomeksi lähettää...

Hommahan meni niin, että tuo vielä pysähtyi siihen paikalleen (omalle kaistalleen) kun olin jossain ~500 metrin päässä. Sitten kun pääsin kohdalle niin nosti kytkintä ja hurautti suoraa nokan alle. Oma nopeus 2 km/h alle rajoituksen ennen jarruttamisen aloitusta, eipä sitä mustaa rantua ehtinyt kyllä tulla kuin pari metriä.
Jaa no. Outo tilanne jos ensin on pysähdytty ja sitten tultu alle? Jos se oli sen 92 oikeasti niin... ei kyllä ton ikäsillä pitäs mitään ajolupia enää olla.
Petri Koivisto

« Reply #6629 on: 11.07.09, 18:15 »

Vai että ei edes aiheeseen liity Cheesy Noh, ymmärretään ettei se lukutaito ole niin kunnossa kaikilla, jätetään huomioimatta siis taas tääkin topic kun joku vetää settiä.
Selvä?
Petri Koivisto

« Reply #6630 on: 11.07.09, 18:28 »

EVO-kympille runkkaaja?

Ne työkseen ajavathan on suurimmaksi osaksi juuri niitä, joilta sitä kokemusta ja pelisilmää liikenteessä löytyy.
Aika vähän ne rekkakuskit evoilee tuolla, niillä on jopa pelisilmää liikenteessä että vähän hahmottaa yleistilannettakin.

Tuo vauhdin hiljentäminen toisen ajaessa takaluukussa kiinni on myös todella, todella aikuismaista, ja varmasti edistää liikenneturvallisuutta.

Mutta toisaalta, Petrihän on Tikkurilan autojengin fiiattifefevastaava, joten hänen täytyykin olla oikeassa  thmbup
Hoida sä vaan se autoille runkkaaminen, minä en harrasta. Sitäpaitsi mitä v*ttua se Evo tähän liittyy??

Ihme kun sitä pelisilmää ei kuitenkaan näy missään siellä liikenteessä? Sitäpaitsi olen myös sen sanonut että kyllä siellä niitä fiksuja ammatikseen ajaviakin on. Noi peeloiluthan sieltä vaan erottuu. Ehkä sen takia tuntuu että niitä on enemmän, kun eihän niitä fiksuja sieltä huomaa muiden seasta. Törttöilijät näkyy.

Niin, pitäisi siis painaa entisestään kaasua ja ajaa sitä rekkakuskia karkuun 110kmh siinä 70kmh alueella? Sehän se vasta lisääkin sitä liikenneturvallisuutta.

No, en ole kuullutkaan mistään "Tikkurilan autojengistä", muutenkaan en harrasta "turhaan ajelua". Sinä taidat sillä mopollas siellä kylillä pyöriä enemmänkin?

Sitäpaitsi sulla ei taida olla mitään sanomista tässä kun ei taida löytyä yhtään kokemusta sieltä ratin takaa....
« Last Edit: 11.07.09, 18:34 by Petri Koivisto »
petikko
Former member
« Reply #6631 on: 11.07.09, 18:30 »

Muutenkin tuo sun asenne, jonka mukaan "taksikuskit ja rekkakuskit on kaikki hulluja ja paskoja ja idiootteja", korostaa vaan sun vähäistä kokemusta ratin takaa. Ne työkseen ajavathan on suurimmaksi osaksi juuri niitä, joilta sitä kokemusta ja pelisilmää liikenteessä löytyy.

Miten hassusti tuo muistuttaakaan siitä tosiseikasta että elämäni kahdessa kolarissa olen aina ollut kännissä.

Ammattiautoilijan, taksikuskin takapenkillä. Ensimmäisellä kerralla punaniska ajoi toisen perään ja kolmas tööttäsi takaa päälle. Toisella kerralla peräänajoon osallistui vain kaksi taksia, itse olin taas kännissä, jälkimmäisen takapenkillä.

Viisi taksia paskaksi, syy on varmaan minun ja 0,4- 1,1 promillen humalatilani.

Tai sitten kotoiset rednecit ovat näitä wannabee otaniemeen ja/tai avokilta turpaan tyyppejä, joita aika runsaasti ainakin palstall pyörii.
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #6632 on: 11.07.09, 18:56 »

Lähden kaukaa.

Ilmari "Illu" Juutilaista voisi perustellusti väittää maailman parhaaksi hävittäjälentäjäksi (toisessa maailmansodassa). Miksi? Eihän hänen pudotuksiensa määrällä 94 päästä kuin ehkä juuri ja juuri sadan parhaan joukkoon. Lukuisilla saksalaisilla oli häntä "parempi saldo" kärjessä Erich Hartman 350 pudotuksella.

Vaikka ei otettaisi huomioon sitä, että suomalaiset joutuivat lentämään keskimäärin huonommalla kalustolla, löytyy yksi oleellinen ero. Vihollisen lentokoneista ei koskaan ammuttu Juutilaista alas. Monet saksalaiset ässät sen sijaan pudotettiin useitakin kertoja. Heidän ei tosin tarvinnut yrittää saada konetta takaisin kotikentälle. Hypättiin vain laskuvarjolla ja uutta konetta alle. Illun koneeseen ei oikeastaan saatu kertaakaan edes osumia. Miksi? Hän muisti aina tarkkailla myös taustapeliä eli muuta liikennettä ja ottaa sen huomioon.

Minusta se muun liikenteen huomioon ottaminen on myös liikentessä tärkein asia. Sillä tavoin ei tule "ammutuksi alas" eli joudu onnettomuuteen - tai ainakin sen todennäköisyys pienenee oleellisesti. Silti voi toki tulla tilanteita, joille emme kertakaikkiaan mahda mitään. Juutilainenkin ammuttiin alas pari kertaa, mutta se tapahtui ilmatorjunnan (oman tai vieraan) toimesta.

Tur-val-li-suus-vä-li on suunnillen se matka, jonka auto etenee sinä aikana kun tavaamme tuon lauseen. Hyvin harva sitä kuitenkaan noudattaa. Siinä ehkä tärkein syy peräänajokolareihin. En todellakaan tunne oloani turvalliseksi, jos muutaman metrin päässä perässäni roikkuu rekka tai mikä tahansa muu isompi ajoneuvo. Jos eteen osuisi vaikkapa hirvi, seuraisi siitä mahdollisesti se, että olisin "torttuna" sen rekan nokassa ja hirvi "hillona" päällä. Sen jälkeen ei pahemmin ole väliä osoittaako rekkakuski empatiaa vai ei. Tuollaisissa tilanteissa lisään nopeutta, jos se on mahdollista tai sitten yksinkertaisesti annan tietä. Ei se ole mikään häpeä.

Yleensä ottaen täytyy kuitenkin kiittää ammattikuskeja. Heillä on sen verran kokemusta, että he tietävät mitä tekevät ja tekevät siellä tiellä työtään eivätkä ole näyttämässä sitä tai tätä luonteenpiirrettään muille (liikenteessä meitä on yhtä monta sorttia kuin muutenkin).

Lähes poikkeuksetta ammattilaisten kanssa ei liikenteessäkään ole ollut mitään ongelmia. Sen sijaan henkilöautojen kuljettajista löytyy sellaisia, joille ei koskaan ajokorttia olisi pitänyt myöntääkään (pitäisiköhän ajokorttitutkintoon lisätä myös luonnetestit?) Muutenkin kunnioitan ammattitaitoa oli kyse mistä tahansa. Jopa taitavalle rosvolle täytyy nostaa hattua, vaikka en rosvousta muuten hyväksykään. Toivottavasti taitava poliisi saa hänet lopulta nalkkiin.  Grin

Liikentessä emme koskaan (ainakaan nykyaikana) ole yksin. Siksi siinä tarvitaan sosiaalisia taitoja eli suomeksi toisten huomioon ottamista. Turvallista matkaa.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
arttula
Former member
« Reply #6633 on: 11.07.09, 19:13 »

Ei se välttämättä kaikilta suunnitelta tarkasteltuna äärimmäisen fiksua ollut, mutta valitettavasti en kokenut velvollisuudekseni jäädä kuuntelemaan sitä vuodastusta tai ottaa kantaa niihin syytöksiin. Hyväntekeväisyyttä voi harrastaa kukin omien halujensa mukaan, siitä syystä ketään ei myöskään voi pakottaa kanssakäymiseen ilman, että siihen löytyy henkilökohtainen halu tai motiivi. Minulta sitä ei löytynyt, osin sen takia, että olin väsynyt (herättivät kesken unien) ja toisekseen siksi, ettei tuollainen täysin epäasiallinen möykkääminen puhelimessa kiinnosta minua muutenkaan. Tällä ei myöskään ole tekemistä sen kanssa, miten hyvin osaan asettua toisen henkilön tilanteeseen tai asemaan. Ts, kykenen kyllä ymmärtämään sen, että sitä syyllistä haetaan ja erityisesti sitä haetaan jostain muusta kuin siitä omasta lähimmäisestä. Vielä kun joku kertoisi, miksi ihmeessä tuollaiseen keskusteluun on ehdottomasti osallistuttava? Se, että se on hyvien tapojen mukaista, ei ole mun mielestä relevantti perustelu.

Minun ammattiini ei kuulu pahan olon kohteena oleminen, eikä mun sitä tarvitse omasta mielestäni jaksaa vapaa-ajallanikaan.

Noh, joka tapauksessa olet mitä suurimmalta osaltasi vaikuttanut heidän omaisensa kuolemaan - tahdoitpa tai et. Sen tiedon kanssa eläminen ei varmasti ole helppoa. Tiedän kokemuksesta, sillä olen "tappanut" kymmeniä, ellen satoja, ihmisiä urani aikana. Ensimmäinen jää mieleen, mutta keskustelu omaisten kanssa helpottaa omaa pahaa oloa - jos siihen itse vaan on valmis ja riittävän kypsä henkisesti.
Antti Laukkanen

Date Registered: 11.11.03

« Reply #6634 on: 11.07.09, 19:29 »

Mahotonta vääntöä. Voi hurja. Ihan tekee tässä kuitenkin mieli sen verran avautua, ettei se ammattiautoilijan status tee kuskista välttämättä kovin hääviä autonkuljettajaa. En yleistä, enkä väitä suurimman osan olevan alta arvostelun, mutta niitäkin mahtuu aika reilusti joukkoon. Olen tuossa muutaman tuntenut henkilökohtaisesti ja jokusella on tolkku vasemman jalan superkontion tasolla. Se heijastuu ihan komeasti liikenteeseenkin. Moni ajaa taksia aika nuorena sivuhomminaan sangen vaatimattomalla ajokokemuksella. Näitäkin olen tuntenut henkilökohtaisesti, liudan kyydissa ollut maksua vastaan ja työmaani sijainnin vuoksi lienen ihan kohtuullisessa asemassa pällistelemään näiden teidemme ritareiden touhuja lähes päivittäin.

Siellä kiskotaan taksilla tolkuttomia nopeuksia, ohitellaan väärältä puolelta, niistä turvaväleistä ei ole tietoakaan, harjoitetaan kiihdytyskisoja, ryhmitytään bussipysäkkejä käyttäen (tolkutonta urpoutta, jota kyllä harjoittaa tuossa Vantaan lentokentän kupeessa 90% muistakin kuskeista, mutta yhdenkään taksikuskin en muista viime aikoina nähneeni ryhmittyneen oikein - joku päivä se maksaa vielä jonkun hengen).

Raskaan liikenteen piirissä näyttää olevan täysin hyväksyttävää ajaa ylinopeutta joko muuten vaan tai sitten sen potentiaalienergian hyödyntämiseksi ylämäissä. Se on sinällään ymmärrettävää, mutta huono on valittaa muiden nopeuden seilaamisesta, kun se täysperän vauhti heiluu viiden ja yhdeksänkympin välillä normaalilla valtatiellä. Minä tosin valitan, kun en aja sellaisia vehkeitä, joilla ei kykene suht tasaista nopeutta pitämään yllä.

Tällä nyt ei varsinaisesti ollut edellä kirjoitetun kanssa paljon muuta tekemistä, kuin se, ettei niitä ammattiajoneuvoja kuskaavia kaiffareitakaan aina kannata täysin kritiikittä kohdella. Tämä nyt vaan tällaisella vaatimattomalla kahdenkymmenen vuoden autoilukokemuksella, joka ei ole kaunista ja nuhteetonta katseltavaa aina ollut sekään. Ja tosiaan olen aivan vakaasti sitä mieltä, että suurin osa ammattikuskeista on ihan oikeasti sellaisia.

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
arttula
Former member
« Reply #6635 on: 11.07.09, 19:36 »

Asiaa Antilta. thmbup Ns. ammattiautoilijoilla tuntuu olevan (täälläkin) sellainen asenne, etteivät normaalit liikennesäännöt heitä koske. Vaikka viettää työpäivänsä auton ratissa, yllättävät tilanteet tulevat heillekin aina yllättäen. Pahimmassa tapauksessa hintana on jonkun kuolema tai vammautuminen. Parin vuoden ammattiautoilukokemus (tai 23 v ikä) ei tee kenestäkään kokenutta kuskia.

Tosin on takseista sen verran hyötyäkin, että jos näen (joskus edes) taksin ajavan Tuusulanväylällä nopeusrajoitusten mukaisesti, osaan itsekin varoa nopeusratsiaa. Sen verran hyvin tieto kulkee takseissa.
Mikko J Virtanen

Date Registered: 30.03.06

« Reply #6636 on: 11.07.09, 19:48 »

Tosin on takseista sen verran hyötyäkin, että jos näen (joskus edes) taksin ajavan Tuusulanväylällä nopeusrajoitusten mukaisesti, osaan itsekin varoa nopeusratsiaa. Sen verran hyvin tieto kulkee takseissa.
Jotkut harvat meistä ajavat jopa Tuusulanväylällä alle 110km/h nopeutta, oli sitten nopeusvalvonnasta varoitettu tai ei.. Mutta täytyy myöntää, että harvassa ovat, ikävä kyllä.

PekkaK
Former member
« Reply #6637 on: 11.07.09, 20:03 »

Takseista puheen ollen, jouduin tällä viikolla turvautumaan sellaiseen Järvenpään alueella. Jumalauta mitä kyytiä; kaasu pohjassa, jarru pohjassa, kaasu pohjassa... jopa niin, että kun liikennevalot olivat vaihtumassa punaisiksi 100 metrin päässä, kuljettaja päätti yrittää kiihdyttää, josko pääsisi vielä läpi (taajama-alueella mentiin varmaan 80 km/h), ja saman tien liinat kiinni, kun tajusi, ettei pääse kuitenkaan. Automaattivaihteistolla meno oli tietenkin pehmeää, mutta ihmettelin kyllä polttoaineenkulutusta ja ajotyyliä, juuri kun olen suorittamassa C-korttia, missä painotettiin rauhallista, tasaista ja taloudellista ajotyyliä.

Jos vertaan autokoulun antamaa kuorkki-opetusta (teoreettista) ja käytännön taksikyytiä (jotka ovat myös olevinaan ammattilaisia), niin on kyllä eroa kuin yöllä ja päivällä.
arttula
Former member
« Reply #6638 on: 11.07.09, 20:09 »

Takseista puheen ollen, jouduin tällä viikolla turvautumaan sellaiseen Järvenpään alueella. Jumalauta mitä kyytiä; kaasu pohjassa, jarru pohjassa, kaasu pohjassa... jopa niin, että kun liikennevalot olivat vaihtumassa punaisiksi 100 metrin päässä, kuljettaja päätti yrittää kiihdyttää, josko pääsisi vielä läpi (taajama-alueella mentiin varmaan 80 km/h), ja saman tien liinat kiinni, kun tajusi, ettei pääse kuitenkaan. Automaattivaihteistolla meno oli tietenkin pehmeää, mutta ihmettelin kyllä polttoaineenkulutusta ja ajotyyliä, juuri kun olen suorittamassa C-korttia, missä painotettiin rauhallista, tasaista ja taloudellista ajotyyliä.

Jos vertaan autokoulun antamaa kuorkki-opetusta (teoreettista) ja käytännön taksikyytiä (jotka ovat myös olevinaan ammattilaisia), niin on kyllä eroa kuin yöllä ja päivällä.

Samaa olen ihmetellyt. Ei VOI olla moinen kiire koko ajan jonnekin. Mutta periaattesta en enää anna takseille tilaa jonossa tai ruuhkassa. Sitä saa, mitä tilaa...
Antti Havukainen

Date Registered: 04.04.04

« Reply #6639 on: 11.07.09, 20:24 »

Mutta periaattesta en enää anna takseille tilaa jonossa tai ruuhkassa. Sitä saa, mitä tilaa...

Saman periaatteen otin itsekin siinä vaiheessa, kun olin nähnyt muutaman kuukauden sisällä kymmenittäin ylinopeuksia, kiilaamisia, punaisia päin ajamisia ym. järkevää toimintaa kyseisen ammattikunnan toimesta. Jännä juttu, että muiden ammatikseen ajavien (esim. bussi- ja rekkakuskit) keskuudesta niitä idiootteja löytyy prosenttimääräisesti huomattavasti vähemmän kuin taksikuskeista. On se jännä...
Pages: 1 ... 330 331 [332] 333 334 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1