FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.12.17, 04:33

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 331 332 [333] 334 335 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1478012 times)
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6640 on: 11.07.09, 21:27 »

Noh, joka tapauksessa olet mitä suurimmalta osaltasi vaikuttanut heidän omaisensa kuolemaan - tahdoitpa tai et. Sen tiedon kanssa eläminen ei varmasti ole helppoa. Tiedän kokemuksesta, sillä olen "tappanut" kymmeniä, ellen satoja, ihmisiä urani aikana. Ensimmäinen jää mieleen, mutta keskustelu omaisten kanssa helpottaa omaa pahaa oloa - jos siihen itse vaan on valmis ja riittävän kypsä henkisesti.

Jaa... sillä oletuksella ilmeisesti, että tiedossa olisi ollut vielä pitkä elämä muuten ilman tuota kolaria? Suurin osa 90-vuotiaista on kupsahtamassa tilastollisesti aika pian kuitenkin. Tottakai vaikea vammautuminen saattaa nopeuttaa kuoleman saapumista, tai sitten ei. Nyt mummo on hoitolaitoksessa eikä kotonaan, kun ensimmäisen kerran rupeaa sydän reistailemaan. Yritän vaan sanoa, ettei tässä nyt hirveän tarkkoja johtopäätöksiä ole mielestäni mahdollista vetää. Enpä ole ajatellutkaan koko asiaa oikein sen kolarin välillä, enkä taas tuon kirjeen saamisen jälkeen, paitsi nyt tässä tänään. Eipä ole eläminen muuttunut tuosta millään lailla sen vaikeemmaksi, asia voisi olla toinen, jos siellä olisi ollut joku nuorempi ihminen.

Mulla on yksi naispuolinen kaveri, jolla on ollu kortti pari-kolme vuotta. Ajoi viime jouluaattona rusakon tai jäniksen yli (olin kyydissä) ja lamaantui siitä aika täydellisesti ja asia näytti painavan mieltä aika reilusti vielä myöhemmikin sinä päivänä. Itse jyrään useita rusakkoja tai muita alle miehen kokoisia otuksia viikottain, välillä alle osuu myös kotieläimiä. En tunne hirveää empatiaa joka ikinen kerta enkä ikinä jää katsomaan, kenen koira tai kissa sinne alle mahdollisesti jäi, olenko mielisairas?

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
Tatu Koiranen

« Reply #6641 on: 11.07.09, 21:34 »

Asiaa Antilta. thmbup Ns. ammattiautoilijoilla tuntuu olevan (täälläkin) sellainen asenne, etteivät normaalit liikennesäännöt heitä koske. Vaikka viettää työpäivänsä auton ratissa, yllättävät tilanteet tulevat heillekin aina yllättäen. Pahimmassa tapauksessa hintana on jonkun kuolema tai vammautuminen. Parin vuoden ammattiautoilukokemus (tai 23 v ikä) ei tee kenestäkään kokenutta kuskia.

Tosin on takseista sen verran hyötyäkin, että jos näen (joskus edes) taksin ajavan Tuusulanväylällä nopeusrajoitusten mukaisesti, osaan itsekin varoa nopeusratsiaa. Sen verran hyvin tieto kulkee takseissa.

Herääs todellisuuteen. Suurimmalla osalla suomalaisista autoilijoista on sellainen asenne. Suurin osa rikkoo liikennesääntöjä säännöllisesti tahallaan, ehdottomasti tyypillisin on ylinopeus, seuraavana tulee ainakin pääkaupunkiseudulla mieleen nämä, jotka tunkevat liittymästä tielle eivätkä noudata väistämisvelvollisuuttaan.

Sitten kun sitä järkeä käyttää (vielä vähän enemmän), niin voi pohtia niitä seuraamuksia, joita voi syntyä, jos sitä lakia noudatetaan. Tuolla on talvisin sellaisia tapporajoituksia (50 tai 60 km/h) isojen huonosti hoidettujen mäkien alla, ettei niitä noudattamalla voi päästä niitä mäkiä ylös, vaikka ajoneuvo täyttää viranomaisen vaatimukset. Onko parempi painaa vähän lisää kaasua ja päästä mäki ylös, vai jäädä 2-kaistasella tiellä siihen mäkeen jumiin ja kerätä perään vielä 20 muuta raskasta yhdistelmää? Eikö siinä ole aivan helvetillinen riski aiheuttaa paljon pahempia onnettomuuksia?

Paska homma, että lakia täytyy rikkoa, mutta ei sinullakaan ole rakennuskaaren 7 luvun 1 §:n mukaista humalistoa.

Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #6642 on: 11.07.09, 21:34 »

olenko mielisairas?
Et, lähinnä välinpitämätön.
arttula
Former member
« Reply #6643 on: 11.07.09, 21:36 »

En tunne hirveää empatiaa joka ikinen kerta enkä ikinä jää katsomaan, kenen koira tai kissa sinne alle mahdollisesti jäi, olenko mielisairas?

Niinpä... Minä tunnen aina suurta surua, jos rusakko tai muu eläin kuolee autoni alle. En edelleenkään ole unohtanut hetkeä, jolloin moottoripyöräni tönäisi jänistä. Selvisi todennäköisesti ilman suurempia vammoja tuosta, mutta silti... Ihmisten perään en ole koskaan miettinyt sitten alkuvuosien jälkeen.
Tatu Koiranen

« Reply #6644 on: 11.07.09, 21:38 »

Et, lähinnä välinpitämätön.

Eli pitäiskö mun suunnilleen joka helv**** yö pysähtyä, käydä kantamassa se ruho pois sieltä jostain puolen kilometrin päästä takaa, pitää hiljainen hetki ja haudata se maan poveen. Tuohon poveen, joka on meitä kaikkia vuorollaan imettänyt, poveen jolla on liivejä jokaiselle koolle, ja joka kivasti hölskyy kun nainen juoksee, poveen josta lapsi juo maitoa ja jonka nännipihalla aikuinen mies leikkii mielellään...lääkkeet...mitä?
edit: ja menettää yöunet kun suren sitä, jonka seurauksena menen sitten väsyneenä töihin, nukahdan rattiin ja ajaudun vastaantulevien kaistalle?

Kyllä mun nyt vaan valitettavasti täytyy keskittyä ensisijaisesti siihen työntekoon.

Mahtaa olla aivan saatanan raskasta elämä, jos joka helkkarin eläimestä ottais stressiä. Niitä tulee kuitenkin sadoittain vuodessa. Vielä ku roskakuskitkin suris luontoa aina, kun joku on heittäny hyvää tavaraa roskiin... oi voi.
« Last Edit: 11.07.09, 21:43 by Tatu Koiranen »

arttula
Former member
« Reply #6645 on: 11.07.09, 21:45 »

Eli pitäiskö mun suunnilleen joka helv**** yö pysähtyä, käydä kantamassa se ruho pois sieltä jostain puolen kilometrin päästä takaa, pitää hiljainen hetki ja haudata se maan poveen. Tuohon poveen, joka on meitä kaikkia vuorollaan imettänyt, poveen jolla on liivejä jokaiselle koolle, ja joka kivasti hölskyy kun nainen juoksee, poveen josta lapsi juo maitoa ja jonka nännipihalla aikuinen mies leikkii mielellään...lääkkeet...mitä?
edit: ja menettää yöunet kun suren sitä, jonka seurauksena menen sitten väsyneenä töihin, nukahdan rattiin ja ajaudun vastaantulevien kaistalle?

Kyllä mun nyt vaan valitettavasti täytyy keskittyä ensisijaisesti siihen työntekoon.

Mahtaa olla aivan saatanan raskasta elämä, jos joka helkkarin eläimestä ottais stressiä. Niitä tulee kuitenkin sadoittain vuodessa. Vielä ku roskakuskitkin suris luontoa aina, kun joku on heittäny hyvää tavaraa roskiin... oi voi.

Välinpitämätön, kuten Matiaskin sanoi. Se lähinnä tulee mieleeni. Ja ikäsi huomioiden: Nuoruuden tuomaa itsevarmuutta täynnä oleva kolli nulikka ilman kokemuksen mukanaan tuomaa taitoa.
Tatu Koiranen

« Reply #6646 on: 11.07.09, 21:49 »

Välinpitämätön, kuten Matiaskin sanoi. Se lähinnä tulee mieleeni. Ja ikäsi huomioiden: Nuoruuden tuomaa itsevarmuutta täynnä oleva kolli nulikka ilman kokemuksen mukanaan tuomaa taitoa.

Ikäkortti pelattu ja henkilökohtaisuuksiinkin mentiin, seuraavaksi pelattaneen natsikortti ja väitetään homoksi.

Kun nyt olet niin perkeleen kokenut, selvennä mullekin sitten, mitä sä noiden elukoiden kanssa oikein tekisit? Varsinkin tämä "taito" särähtää tässä asiayhteydessä korvaan, sitten kun 5 miljoonaa kilometriä kasassa, niin noi perkeleet lakkaa yhtäkkiä kävelemästä tielle kun on sitä taitoa?

Mikko Palosvirta

Date Registered: 08.12.05

« Reply #6647 on: 11.07.09, 21:52 »

Ja sitten toivon jäitä hattuun kaikille. Ja meille nuorille tyypeille (itse vasta 35v) muistiksi. Kukaan ei ole syntymävatanen ja useimmiten on järkeä kuunnella niitä vanhempia. Itsekin olin reilu 10v sitten mielestäni hyvä ja kokenut kuljettaja - enää en ole kumpaakaan vaikka kilometrejä on karttunut jos jonkinlaisella koneella henkilöautosta 60 tonnin yhdistelmään. Kotitehtäväksi jää selvittää, miksi en enää pidä itseäni hyvänä kuskina....

Ja toisaalta, lehmä on märehtiväinen ja ihminen erehtyväinen. Viimeksi eilen meinasin moottoritiellä vaihtaa kaistaa kanssa-autoilijan kylkeen. Olin virkeä, en ollut puhelimessa ja kaikki oli OK, mutta silti jostain syystä en huomannut häntä peilissä vaihtaessani kaistaa. Onneksi reaktiokyky oli tallessa (ja väistötilaa), joten pääsin alta pois omalle kaistalleni. Ja uskallan väittää, että vastaava virhe on sattunut viimeisen vuoden aikana lähes kaikille palstalla kirjoittaville vähänkään enemmän autoilevalle - eri asia oletteko itse huomanneet tai halunneet huomata.

Internetissä kylähullutkin voivat globalisoitua
arttula
Former member
« Reply #6648 on: 11.07.09, 21:53 »

Ikäkortti pelattu ja henkilökohtaisuuksiinkin mentiin, seuraavaksi pelattaneen natsikortti ja väitetään homoksi.

Kun nyt olet niin perkeleen kokenut, selvennä mullekin sitten, mitä sä noiden elukoiden kanssa oikein tekisit?

Ikäkortti on valitettavan hyvä ässä tässä pelissä - halusit tai et. Testosteronin määrä vähenee vääjäämättä iän karttuessa, ja samalla uhoaminen. Homo saatat olla, mutta se ei minua häiritse. Samoin natsi.

Kyse on lähinnä myötätunnosta tai sen puutteesta. Aiempien viestien perusteella olet antanut kuvan, ettei "mikään tunnu miltään". En usko silti niin olevan, vaan kuvittelisin tuon tapahtuneen painavan sinua kuitenkin melkoisesti - vaikka et niin haluakaan myöntää. Ainakin tuollainen jäisi painamaan normaalia ihmistä, oli syy oma tai sitten ei.
Tatu Koiranen

« Reply #6649 on: 11.07.09, 22:00 »

Ikäkortti on valitettavan hyvä ässä tässä pelissä - halusit tai et. Testosteronin määrä vähenee vääjäämättä iän karttuessa, ja samalla uhoaminen. Homo saatat olla, mutta se ei minua häiritse. Samoin natsi.

Kyse on lähinnä myötätunnosta tai sen puutteesta. Aiempien viestien perusteella olet antanut kuvan, ettei "mikään tunnu miltään". En usko silti niin olevan, vaan kuvittelisin tuon tapahtuneen painavan sinua kuitenkin melkoisesti - vaikka et niin haluakaan myöntää. Ainakin tuollainen jäisi painamaan normaalia ihmistä, oli syy oma tai sitten ei.

Mikään keskustelun aiheena ollut asia ei ole "tuntunut miltään". Muita asioita toki on, jotka ovat tuntuneet miltään tai jääneet painamaan joksikin aikaa, mutta niistä ei ole tässä keskustelussa puhuttu, eivätkä ne liikenteeseen liitykään. Jos olisit tarkkaavaisempi tai muistavaisempi, voisit löytää tätä tietoa tukevia kirjoituksiani tältäkin foorumilta, kuitenkin jostain muualta, kuin liikennekeskustelusta. Tulkinta, "ettei mikään tunnu miltään", on vähän laajasti repästy siitä, jos kerron, että tuo kolari ja päivittäin alle jäävät eläimet eivät tunnu oikein miltään.

Et varmaan usko, että olen ollut sellaisessakin kolarissa, joka on tuntunut miltään. Siitä ei nyt vaan ole ollut puhe, enkä mä ajatellu siitä jatkossakaan tänne kirjoitella sen enempää. Voisi myös olla (tai sitten ei, mistä minä tiedän), että tuo mummo olisi voinut jäädä painamaan, jos mitään pahaa ei oli ennen sattunut.
« Last Edit: 11.07.09, 22:04 by Tatu Koiranen »

arttula
Former member
« Reply #6650 on: 11.07.09, 22:04 »

Mikään keskustelun aiheena ollut asia ei ole "tuntunut miltään". Muita asioita toki on, jotka ovat tuntuneet miltään tai jääneet painamaan joksikin aikaa, mutta niistä ei ole tässä keskustelussa puhuttu, eivätkä ne liikenteeseen liitykään. Jos olisit tarkkaavaisempi tai muistavaisempi, voisit löytää tätä tietoa tukevia kirjoituksiani tältäkin foorumilta, kuitenkin jostain muualta, kuin liikennekeskustelusta. Tulkinta, "ettei mikään tunnu miltään", on vähän laajasti repästy siitä, jos kerron, että tuo kolari ja päivittäin alle jäävät eläimet eivät tunnu oikein miltään.

Et varmaan usko, että olen ollut sellaisessakin kolarissa, joka on tuntunut miltään. Siitä ei nyt vaan ole ollut puhe, enkä mä ajatellu siitä jatkossakaan tänne kirjoitella sen enempää.

Noh, tuo kertomasi "henkinen keskisormi" tämän tapauksen yhteydessä antoi vaan ymmärtää niin. Mutta hyvä, jos sekin kosketti sinua.
Tatu Koiranen

« Reply #6651 on: 11.07.09, 22:06 »

Noh, tuo kertomasi "henkinen keskisormi" tämän tapauksen yhteydessä antoi vaan ymmärtää niin. Mutta hyvä, jos sekin kosketti sinua.

Älähän toki ala asetella sanoja suuhuni, vaikka laillistettu homeopaatti oletkin...

arttula
Former member
« Reply #6652 on: 11.07.09, 22:07 »

Älähän toki ala asetella sanoja suuhuni...

Tarkennapa, ole hyvä...
Tatu Koiranen

« Reply #6653 on: 11.07.09, 22:08 »

Tarkennapa, ole hyvä...

ks. boldaus tuossa lainauksessa...

arttula
Former member
« Reply #6654 on: 11.07.09, 22:13 »

ks. boldaus tuossa lainauksessa...

Nyt en ymmärrä - lienee vanhuuttani - mihin tässä puutut. Aiemmin kerroit olleesi kolarissa, josta et halua puhua sen enempää. Viittasin aiemmin "henkisellä keskisormella" tuohon neglectaamaasi mummonsurmaan, ja totesin, että hienoa, jos pystyt elämään sen kanssa. Mistä nyt kiikastaa ?
Tatu Koiranen

« Reply #6655 on: 11.07.09, 22:16 »

Nyt en ymmärrä - lienee vanhuuttani - mihin tässä puutut. Aiemmin kerroit olleesi kolarissa, josta et halua puhua sen enempää. Viittasin aiemmin "henkisellä keskisormella" tuohon neglectaamaasi mummonsurmaan, ja totesin, että hienoa, jos pystyt elämään sen kanssa. Mistä nyt kiikastaa ?

Tulkitsin tuon "hyvä, jos sekin kosketti sua" tarkoittavan, että hyvä, että myös mainitsemani asia jonkun muun lisäksi (eg. sen mummon) kosketti minua.  (vrt "hyvä, jos se kosketti"). Voi olla myös oma tulkintamoka...

mutmut, täytyy taas mennä ajamaan. tunti sitten jäi viimeksi rusakko alle, enkä usko, että se jää edes yön viimeiseksi... niitä tuntuu olevan nyt kovastikin liikkeellä.

arttula
Former member
« Reply #6656 on: 11.07.09, 22:21 »

mutmut, täytyy taas mennä ajamaan. tunti sitten jäi viimeksi rusakko alle, enkä usko, että se jää edes yön viimeiseksi... niitä tuntuu olevan nyt kovastikin liikkeellä.

Ajahan varovasti ja rusakkoja väistellen.
PekkaK
Former member
« Reply #6657 on: 11.07.09, 22:43 »

Vielä pahempi tilanne on junankuljettajilla, kun ei voi ratista kääntämällä väistää, ja jarrumatkatkin ovat hiukan eri luokkaa kuin kumipyörillä. Jos joku heittäytyy alle, eläin tai ihminen, tahallaan tai vahingossa, se on menoa se. Hätäjarrutus ei auta edes kosmetiikkaan silloin; veturin keulaan jää suolia ja veriroiskeita, joita palokunta saa pestä pois. Kerran tulin yöjunalla Kemijärveltä Helsinkiin, ja veturin puskimeen oli tarttunut aimo annos poron turkista; matkalla en huomannut mitään törmäystä kun olin hyvässä unessa makuuvaunussa. Toisella kerralla sain katsella pikajunan alle jääneen tyypin jauhelihajäännökset, meni ruokahalu ja yöunet pariksi päiväksi. Kerran vuosia sitten tömähti sammakko henkilöautoni renkaan alle, inhottava tapaus, mutta nykyään sanoisin, ettö menkööt rusakot ja sammakot samaan syssyyn, liikenteen täytyy kulkea...
Tatu Koiranen

« Reply #6658 on: 12.07.09, 06:48 »

Vielä pahempi tilanne on junankuljettajilla, kun ei voi ratista kääntämällä väistää, ja jarrumatkatkin ovat hiukan eri luokkaa kuin kumipyörillä. Jos joku heittäytyy alle, eläin tai ihminen, tahallaan tai vahingossa, se on menoa se.

Näinhän se vähän on... Eipä sillä, että raskaalla kumipyöräyhdistelmälläkään hirveitä väistöhaluja syntyy jos väistettävä on sekunnin parin päässä, kun ei sillä kuitenkaan ehdi väistöä tehdä. Pahimmassa tapauksessa mennään ensin sen väistettävän yli ja sen jälkeen tieltä ulos ja tapetaan vielä samalla itsensä. Tottakai joku stabiili tilanne, jonka näkee hyvissä ajoin, on paremmin väistettävissä (ainakin kesäkeleillä). Usein porukka tykkää jeesustella siitä, että nopeus olisi sovitettava niin, että auto on pysäytettävissä tien näkyvällä osalla... näinhän se määräys taas kerran sanoo, mutta minkäs teet, jos edessä on alamäki, jossa on mutka (jonka taakse et näe) ja johon et saa sitä linttaa pysähtymään, vaikka menisin siitä kävelyvauhtia. Tosiasiahan on, että suuri osa kuljettajista ajaa sellaista vauhtia, ettei pysähtyminen näkyvällä osalla todellakaan onnistu aina (pätee myös henkilöautoilijoihin).

Count
Former member
« Reply #6659 on: 12.07.09, 08:23 »

Tämänkertaiseen vääntöön sen kummemmin liittymättä, olen parin viime kuukauden aikana huomannut sekä ammatti- että 'tavallisen' liikenteessä liikkujan erilaisen suhtautumistavan riippuen siitä, millä vehkeellä olen liikkeellä.

Jos olen tien päällä wanhalla työmatkapösölläni, tuntuu likimain kaikkien muitten kuin maksimipainoissa olevien täysperien asenteena olevan "mene köyhä vittuun siitä renkaista pyörimästä" kun 20v tietä nähnyt imudiesel ei välttämättä poistu paikalta ihan nykykriteerien mukaisesti. Jos taas alla on vaimon 'vain' 10 vuotta vanha Audi A4, meno on melko neutraalia mutta jotain pullakuskien käytöksestä on aistittavissa, että parempi olisi jos heidän työmaaltaan pysyisin poissa.

Mutta sitten kun alla on tuo Sprinter... Yhteenkuuluvuuden tunne on suorastaan käsin kosketeltava. Kaikki on ihanaa ja kahvi tuoretta sekä pulla vastaleivottua eikä se niin haittaa vaikka vähän joutuisikin hidastamaan että pääsen mukaan liikenteeseen.  Ilmeisesti tuollainen isompi paku on yksityiskäytössä sen verta harvinaisempi, että 'arvo' liikenteessä nousee koska luullaan samassa veneessä olevaksi Smiley

Hyvä esimerkki, kehä II -> Turunväylälle Turkuun päin. Olin pösöllä jo n. 70 lasissa vaihtamassa kaistaa vasemmalle siinä kohdassa missä rampit yhtyvät, kun yhtäkkiä huomaan taustapeilistä kuorma-auton joka pyyhkäisee hieman vasemmalle väistäen ohitseni täysin hidastamatta ja suurehkolla nopeuserolla, vaikka olin puoliksi jo toisella kaistalla. Kohdassahan on rajoituksena 60 mutta Nihtisillan suunnasta mukava alamäki jossa voi ekologisesti kiihdytellä marssivauhtiin. Jokunen viikko myöhemmin samassa paikassa suunnilleen samaan aikaan, Sprinteristä laukeaa MAP-anturi ja lyö koneen vikatilaan kesken kiihdytyksen. Kierrokset jää kolmeen tonniin ja loota ei halua vaihtaa isommalle koska kaasu on pohjassa, mutta kierroksia ei tarpeeksi. Jään siinä sitten käkkimään karvan vajaata kuuttakymppiä suoraan eteen kun takaa tulee kaksi puoliperää ja kuorma-auto ihan tappituntumassa. Hetken oli mielessä että nytkö tässä poistutaan tangentin suuntaan ja tukitaan koko ramppi pariksi tunniksi, mutta jarrut löytyivät takanatulijoilta ja _kukaan_ ei vilkutellut valoja, tööttäillyt tai näyttänyt kansainvälisiä käsimerkkejä. Itse poistuin Ikean liittymästä parkkipaikalle hetkeksi tärisemään ja ihmettelemään mikä autolle tuli...
Jos olisin saman tempun tehnyt pösöllä, ei todennäköisesti olisi jäänyt kuin märkä läntti muistoksi.

Eiliseltä n. 400km maantielenkiltä Sprinterin ratissa jäi mieleen se, että useampi henkilöauto pukkasi jonossa väkisin ohi ja suoraan eteen vain jäädäkseen siihen ihmettelemään että eihän se tämä pakettiauto ollutkaan se tientuke vaan tuolla on n kappaletta muita autoja vielä lisäksi... (Jonoa veti Fiat Uno jossa seniori-ikäistä porukkaa.)

...ja kun nyt pääsin vauhtiin, paras/pahin ohitettavanaolokokemukseni ikinä;
Olin ajamassa pohjanmaalta kohti vantaata vanhalla rangeroverilla tyhjä autotraileri perässä. Bensankulutuksen hillitsemiseksi ajelin n. 80km/h ja ohittajia riitti ja ohi päästiin ja päästettiin ongelmitta. Sitten jossain vaiheessa saavutin erään kohtuullisen iäkkään dieselmersun jossa oli ilmeisesti kansallispukuisia henkilöitä kuljettajan- ja matkustajan paikalla. Ajelivat sitten hieman nykivästi välillä karvan yli 60 ja välillä katosivat horisonttiin yli 100 ja tulivat hetikohta taas perä edellä vastaan. Noh, takanani sitten oli joku kiireisempi joka kyllästyi tähän ja lähti ohittamaan - tietenkin ylämäkeen ja katkokeltaisen kohdalla. Eihän siinä muuten mitään, volvossa piisasi kyllä potkua, ongelmaksi muodostui vain se, ettei ohittaja tajunnut että minä en ole jonon ensimmäinen auto. Oli kylkikosketus varsin lähellä kun ohittaja alkoi koukata suoraan omalle kaistalleen ja meinasin saada trailerilleni uuden kyytiläisen kun jouduin jarruttamaan terävästi. Onneksi ei tullut ketään vastaan, jälki olisi ollut erittäin rumaa.
Pages: 1 ... 331 332 [333] 334 335 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1