FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
18.08.17, 08:38

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 334 335 [336] 337 338 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1467734 times)
Matias Pusa
Offline Offline

Posts: 1135
Date Registered: 06.03.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6700 on: 28.07.09, 04:22 »

Suosittelen vihanhallintakurssia ja/tai ajamisen lopettamista, jos noin helposti menee tappokuntoon hermo (ennenkuin tapat liikenteessä jonkun muun kun keskittyminen siirtyy liikenteestä muiden vihaamiseen).
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6701 on: 28.07.09, 08:08 »

Noniin, alkoihan se itku sieltä Grin Kauanhan siinä menikin.
Jani Nurkka
Offline Offline

Posts: 59
Date Registered: 20.01.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6702 on: 28.07.09, 08:45 »

Onhan noíta kaikenmaailman suhareita liikenteessä. Mutta omalla käyttäytymisellään voi vaikuttaa jo asiaa paljon. Eiks se mennytkin niin, että jos pienenä tai miks ei vähän suurempanakin hiekkalaatikolla Matti löi minua niin minä sain lyödä Mattia takaisin. Vai menikö?!?!

-jani
Petri Koivisto
Online Online

Posts: 14276
Date Registered: 21.07.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6703 on: 28.07.09, 09:06 »

Matti löi minua niin minä sain lyödä Mattia takaisin. Vai menikö?!?!
Tottakai! Grin
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6704 on: 28.07.09, 09:30 »

Matti löi minua niin minä sain lyödä Mattia takaisin. Vai menikö?!?!

Tarkoittaako se sitten sitä, että jos toivoo toiselle kuolemaa, toivoo sitä myös itselle? Varsinkin, kun itse ajaa ihan samalla tavalla, mistä itse ensin motkottaa  Roll Eyes

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Jani Nurkka
Offline Offline

Posts: 59
Date Registered: 20.01.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6705 on: 28.07.09, 10:06 »

Tarkoittaako se sitten sitä, että jos toivoo toiselle kuolemaa, toivoo sitä myös itselle? Varsinkin, kun itse ajaa ihan samalla tavalla, mistä itse ensin motkottaa  Roll Eyes

Tuollainen ajotyyli mielestäni sisältää jo viitteitä tietynlaiseen itsetuhoisuuteen. Tongue
Jos sitä sitten alitajuntaisesti toivoo omaa loppua. Kohtele muita niin kuin toivoisit muiden kohdeltavan sinua vai mitä ne viisaat miehet on joskus sanonu...
Alkaa menemään syvälliseksi, joten taitaa olla parempi siirtyä kahvikupin ääreen  laugh
Sami Virkkula
Offline Offline

Posts: 13963
Date Registered: 19.04.04

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6706 on: 28.07.09, 10:18 »

Jäniskevennys:

Anssi Kela - 1972
Quote
Kun lakit päähän vedettiin
Kaikesta kaikki tiedettiin
Mitä vanhemmiksi vartutaan
Sitä tyhmemmiksi muututaan

Kuinka moni hiffaa viestin?
Torsten Kihlman
Offline Offline

Posts: 1830
Date Registered: 25.04.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6707 on: 28.07.09, 11:31 »

Mitas tykkaatte?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi%20sakottaa%20ylinopeudesta%20entist%C3%A4%20herkemmin/1135247971984

Samalla poliisi muuten ilmoitti toisessa artikkelissa etta se ei enaan tutki pienia nettipetoksia, koska se ei ole huom. TALOUDELLISESTI KANNATTAVAA!

My photos on Airliners.net
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6708 on: 28.07.09, 11:59 »

Siinä on sitä Poliisin mainostavaa näkyvää nopeusvalvontaa, mitä mainostavat harrastavansa Roll Eyes (Siis tutkata bussipysäkin takana piilossa..)

Haluanpa vain nähdä, kuinka pysäyttävät jokaisen auton kehäteillä (ja muilla) jos meinaavat 3km/h ylityksestä pysäytellä, sitä "ylinopeutta" kun ihan oikeasti voi vahingossa ajaa, mutta kaipa tällä haetaan sitä, että ihmiset tietosesti ajavat rajoitusten alle sakon pelossa.. Saa nähä koska poliisi puuttuu kun pelokkaimmat rupeavat ajamaan 20-30km/h alle rajoituksen, enpä yllättyisi vaikka näitäkin ilmiöitä teille ilmaantuisi Smiley
arttula
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6709 on: 28.07.09, 14:35 »

Toivottavasti alkavat tosiaan sakottaa herkemmin. Ja myös valvoisivat liikenteen nopeuksia enemmän. Nykyisin saa ajaa ihan huoletta ylinopeutta. On vain huonoa tuuria, että nopeusratsia sattuu olemaan paikalla. Lisää keskinopeutta mittaavia kameroita ja partioita teille !
Mikko Pietarinen
Offline Offline

Posts: 693
Date Registered: 04.05.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6710 on: 28.07.09, 14:49 »

Toivottavasti alkavat tosiaan sakottaa herkemmin. Ja myös valvoisivat liikenteen nopeuksia enemmän. Nykyisin saa ajaa ihan huoletta ylinopeutta. On vain huonoa tuuria, että nopeusratsia sattuu olemaan paikalla. Lisää keskinopeutta mittaavia kameroita ja partioita teille !

Mun mielestä ne rahat vois käyttää paljon tehokkaammin, jos tavoitteena on yleisen turvallisuuden parantaminen. Esim. suojatiekäyttäytyminen, stop- merkin noudattaminen, punaisia päin ajaminen, humaltuneena ajoneuvon kuljettaminen jne. Mä en ole kuin reilu kolme vuotta auton ratissa (ja prätkän tangossa) ajellut, mutta kertaakaan en ole nähnyt poliisin valvovan liikennevalojen noudattamista tai muita em. asioita. Sen sijaan tutkaan olen ajanut pitkälti toistakymmentä kertaa - sakkoja saamatta. (Tosin juuri lauantaina välähti kamera-autosta kun mittarin mukaan oli 10km/h päälle, saa nähdä kuuluuko perästä vai ei kun ajoin rinnakkain toisen auton kanssa samaa vauhtia). Ja näistäkin kerroista kaikki nopeusvalvonnat ovat olleet moottoriliikenne/moottoriteillä eikä esim taajamissa, missä se nopeusrajoituksen noudattaminen on oikeasti huomattavasti tärkeämpää. Menisivät sinne koulujen ja päiväkotien lähistöille mittaamaan, se olisi fiksua! En henkilökohtaisesti ymmärrä mitä järkeä on keskellä kesää, kuivassa aurinkoisessa säässä rauhallisena kesäiltana tutkata tyhjähköä moottoritietä missä ei ole kevyttä liikennettä jne, ei ne vaarat siellä vaani. Onneksi suurin osa poliiseistakin on ihan fiksua sakkia ja ajattelevat ihan omalla järjellä eivätkä aina vain jääräpäisesti "lue lakia".

Jotenkin tuntuu, että Suomessa tuo "turvallisuuden" parantaminen tuntuu olevan vain ja ainoastaan nopeuksien kyttäämistä. En väitä, etteikö se olisi hyvä ja tarpeellista, mutta jos oikeasti haluttaisiin parantaa sitä turvallisuutta ja liikenteen sujuvuutta olisi olemassa huomattavasti tehokkaampia ja toimivampia keinoja kuin pelkkä tutkaaminen. Se on vain se kun se ei ole tuottavaa taloudellisesti. Tutkaaminen kun on helppo ja halpa ja jopa tuottava tapa valvoa liikennettä..

Ajatuksena voinkin heittää, että byrokratuuri vai demokratia? "Jos demokraattisessa maassa suurin osa ihmisistä rikkoo jotakin sääntöä, on vika säännössä eikä ihmisissä."

/Mikko
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6711 on: 28.07.09, 15:01 »

Mitas tykkaatte?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi%20sakottaa%20ylinopeudesta%20entist%C3%A4%20herkemmin/1135247971984

Samalla poliisi muuten ilmoitti toisessa artikkelissa etta se ei enaan tutki pienia nettipetoksia, koska se ei ole huom. TALOUDELLISESTI KANNATTAVAA!

Älkää aina lukeko niitä lehtijuttuja kuin piru raamattua herra- ja poliisiviha mielessä. Järjen käyttö on sallittua.

"Ei taloudellisesti kannattavaa."  =  " Ei taloudellisesti mahdollista eikä järkevää."

Meinaatko että olisi järkevämpää alkaa tutkia noita pikkujuttuja ja jättää niiden vuoksi  eräät herkästi provosoituvat peelot valvomatta ajelemaan kahtasataa toisten perässä kuten täällä on kuvailtu?

 Grin
Torsten Kihlman
Offline Offline

Posts: 1830
Date Registered: 25.04.05

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6712 on: 28.07.09, 16:30 »

Älkää aina lukeko niitä lehtijuttuja kuin piru raamattua herra- ja poliisiviha mielessä. Järjen käyttö on sallittua.

"Ei taloudellisesti kannattavaa."  =  " Ei taloudellisesti mahdollista eikä järkevää."

Meinaatko että olisi järkevämpää alkaa tutkia noita pikkujuttuja ja jättää niiden vuoksi  eräät herkästi provosoituvat peelot valvomatta ajelemaan kahtasataa toisten perässä kuten täällä on kuvailtu?

 Grin

Meinaan sitä että kun poliisi sanoo 3-4km/h keskinopeuden pudotuksen säästävän monilta kuolemilta....

HBL:än artikkelissa luki että joka toinen onnettomuus liittyy ylinopeuteen.. unhodettiin tosin mainita ne muut tekijät.

Haluaisin tietää kuinka moni onnettomuus johtuu TÄYSIN pelkäästään ylinopeudesta. En nyt tietenkäänpuhu mistään mökkitiellä 200km/h teini-mazdalla ajetusta rallista, vaan lievistä ylinopeuksista.


My photos on Airliners.net
Johanna Kyllönen
Offline Offline

Posts: 263
Date Registered: 10.07.09

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6713 on: 28.07.09, 16:34 »


Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6714 on: 28.07.09, 16:44 »

Meinaan sitä että kun poliisi sanoo 3-4km/h keskinopeuden pudotuksen säästävän monilta kuolemilta....

HBL:än artikkelissa luki että joka toinen onnettomuus liittyy ylinopeuteen.. unhodettiin tosin mainita ne muut tekijät.

Haluaisin tietää kuinka moni onnettomuus johtuu TÄYSIN pelkäästään ylinopeudesta. En nyt tietenkäänpuhu mistään mökkitiellä 200km/h teini-mazdalla ajetusta rallista, vaan lievistä ylinopeuksista.

No tuo nyt on ihan eri asiaa mitä mielestäni aiemmassa viestissäsi esitit, kun vihjasit poliisin rahastavat sakoilla koska se on kannattavampaa.

Tuohon alimpaan kysymykseen et tule saamaan koskaan vastausta. Ei suuria massoja (kuten suomalaiset autoiljat) saada yksityiskohtakysymyksiin vastaamalla nopeusrajoituksia paremmin noudattamaan.

Fakta: mitä enemmän nopeutta, sitä suurempi onnettomuusriski ja onnettomuustilanteessa pahemmat vahingot.

Se, millä tasolla se riski lähtökohtaisesti on, riippuu tietty kuljettajasta, ajoneuvon kunnosta ja suorituskyvystä, säästä ja niin edelleen, senhän kaikki tajuaa. Mutta ei niitä nopeusrajoituksia voida alkaa jokaiselle erikseen räätälöimään, vaan asettaa sellaiselle tasolle että kokonaisriski on tilastojen valossa siedettävä.

Ja kun ne rajoitukset on asetettu, niitä on kaikkien noudatettava, ei poikkeuksia. Paras systeemi olisi nollatoleranssi, mutta koska mittarien lukematkin heittelevät, on pakko olla vähän marginaalia.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6715 on: 28.07.09, 16:57 »

mutta koska mittarien lukematkin heittelevät, on pakko olla vähän marginaalia.

Miksi noin? Jostain muistelen lukeneeni, että nykyään auton mittari ei saa näyttää liian vähän, joten siinä valossa tuo "pakkomarginaalin" perustuminen mittarivirheisiin kuulostaa hieman omituiselle. Tosin tämä ilmeisesti koskee vain jonkun tietyn vuoden jälkeen valmistettuja autoja ja varmaan sitten vanhempaakin kalustoa toisinpäin valehtelevien mittareiden kanssa on vielä liikenteessä...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6716 on: 28.07.09, 17:55 »

Miksi noin? Jostain muistelen lukeneeni, että nykyään auton mittari ei saa näyttää liian vähän, joten siinä valossa tuo "pakkomarginaalin" perustuminen mittarivirheisiin kuulostaa hieman omituiselle. Tosin tämä ilmeisesti koskee vain jonkun tietyn vuoden jälkeen valmistettuja autoja ja varmaan sitten vanhempaakin kalustoa toisinpäin valehtelevien mittareiden kanssa on vielä liikenteessä...

Enpä jaksa muistaa. Ei ne tutkatkaan kai erehtymättömiä ole.
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6717 on: 28.07.09, 17:56 »

Enpä jaksa muistaa. Ei ne tutkatkaan kai erehtymättömiä ole.

Käsittääkseni ne tutkat kalibroidaan sen verran tarkasti, että virhemarginaali on minimaalinen, ellei jopa olematon.

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Kimmo Kyle
Offline Offline

Posts: 4909
Date Registered: 12.09.02

Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6718 on: 28.07.09, 18:12 »

Käsittääkseni ne tutkat kalibroidaan sen verran tarkasti, että virhemarginaali on minimaalinen, ellei jopa olematon.

Suattaapa olla sitten niin.

Oli miten oli, jokainen joka laittaa poliisi- ja lainsäätäjähatun hetkeksi päähän, tajuaa miten vaikeaa on keksiä ratkaisu joka miellyttäisi kaikkia.
Erkki Pulkkinen
Offline Offline

Posts: 2225
Date Registered: 15.08.08

WWW
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6719 on: 28.07.09, 18:24 »

Mitas tykkaatte?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Poliisi%20sakottaa%20ylinopeudesta%20entist%C3%A4%20herkemmin/1135247971984

Samalla poliisi muuten ilmoitti toisessa artikkelissa etta se ei enaan tutki pienia nettipetoksia, koska se ei ole huom. TALOUDELLISESTI KANNATTAVAA!

Sehän on sitten turvallista kun ajellaan autoilla mittariajosäännöillä. Paljon turvallisempaa olisi sallia vaikka 20 km/h ylitys ja vaatia että muuta liikennettä seurataan eikä keskitytä liikaa siihen viisarin tuijotukseen. Ja sitten jo vastaus tulevaan kommenttiin, kaikilla ei ole vakionopeussäädintä.
Pages: 1 ... 334 335 [336] 337 338 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1