Keskustelua liikenteestä

<< < (1349/3019) > >>

Pe7e:

Tulipa tänään taas kerran todettua, että Suomen "suojatiekulttuuri" on todellakin sieltä syvältä, mikä toisaalta onkin ymmärrettävää kun minkäänlaista valvontaakaan ei ole.

No hei, ollaan Suomessa, mikäpä täällä ei olisi sieltä ja syvältä

kille:

Olen aivan varma, että tämä suojatiekäyttäytyminenkin alkaisi heti parantua, kun autoilijoiden keskuudessa alkaisi levitä tieto, että tuotakin oikeasti valvotaan. Tosin taitaa tämäkin olla turhaa toiveajattelua, ainakin poliisin nykyisillä resursseilla...

Ei valvota. Rohkeasti vaan sitä jalkaa suojatielle jos ei ala tulijan vauhti hidastua. Kyllä se jarru sieltä löytyy yllättävän nopeasti ja todennäköisesti säikähtääkin sen verran että muistaa jonkun aikaa kattella suojateiden lähellä.

AnttiH:

Ei valvota. Rohkeasti vaan sitä jalkaa suojatielle jos ei ala tulijan vauhti hidastua. Kyllä se jarru sieltä löytyy yllättävän nopeasti ja todennäköisesti säikähtääkin sen verran että muistaa jonkun aikaa kattella suojateiden lähellä.

Juuri noin teenkin aina kun olen jalkaisin liikenteessä. Tuo kun tuntuu olevan Suomessa ainoa tapa päästä tien yli.

kille:

Juuri noin teenkin aina kun olen jalkaisin liikenteessä. Tuo kun tuntuu olevan Suomessa ainoa tapa päästä tien yli.

Jokseenkin käsittämätön ero esimerkiksi Espanjaan jossa liikennettä on 10x enemmän, mutta jalankulkija saa aina tietä ja kaikki silti sujuu..

pho201:

Jokseenkin käsittämätön ero esimerkiksi Espanjaan jossa liikennettä on 10x enemmän, mutta jalankulkija saa aina tietä ja kaikki silti sujuu..

Olen matkustanut Espanjassa varmaan kolmisenkymmentä kertaa, mutta joka kerta sikäläisten autoilijoiden kohteliaisuus jalankulkijaa kohtaan jaksaa yllättää. Aluksi se tuntuu miltei nololta, mutta kun siihen on parissa viikossa jo tottunut, niin taas Suomeen palattua on edessä yllätys täkäläisten "viidakon lakien" kanssa. Ei se varmaan ole kiinni liikennesäännöistä. Nehän ovat miltei samat. Kyllä siinä on kyse enemmästä kansan luoteesta, tavoista ja kulttuurista.

Pekka

Navigation

Up one level

Next page

Previous page