FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.10.17, 17:37

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Keskustelua liikenteestä
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 338 339 [340] 341 342 ... 759 Reply Print
Author Topic: Keskustelua liikenteestä  (Read 1473761 times)
Henkka
Former member
Re: Keskustelua liikenteestä
« Reply #6780 on: 21.08.09, 17:51 »

Petri, sulla on vielä pitkä tie edessä mitä tulee kehittymiseen ns. hyväksi kuljettajaksi.
Se ei ole ainakaan sitä, että kuinka hyvin osataan väistää jalankulkijoita suojatiellä...

Olli Vainio

Date Registered: 05.07.01

« Reply #6781 on: 21.08.09, 18:09 »

varsinkaan jos ensin itse meinaan kävellä alle
Ei, vaan autoilija meinasi ajaa päälle. Autoilija on yksiselitteisesti väistämisvelvollinen suojatiellä olevaan jalankulkijaan nähden.

Nojaa, tuskin se mun vika on että äijä meinas jäädä sen edellä ajavan alle. Roll Eyes
Ks. ylläolevaa, sama peruste.

Ja kyllä mun mielestä on myös varsin oletettavaa että siihen keskelle voi myös pysähtyä, kun kohti tulee auto(ja) kuuttakymppiä ilman elettäkään siitä, että aikoo pysähtyä.
Autojen kuskien virhe, suojatiellä olevalle jalankulkijalle tulee antaa tietä. Se jos autoilijat paahtaa vaan menemään antamatta tietä, he rikkovat liikennesääntöjä.

"Aviation in itself is not inherently dangerous. But to an even greater degree than the sea, it is terribly unforgiving of any carelessness, incapacity, neglect or ignorance."
Tomi Jokela

Date Registered: 29.09.06

« Reply #6782 on: 21.08.09, 18:19 »

Tai ehkä sä vaan oot potkassu siihen kylkeen tahallas kun olen ajanut ohi thmbup Eikä se siis ihan kohdalla ole se pysäkki, vaan heti risteyksen/suojatien jälkeen. Eli levennys lähtee jo risteyksestä. Ja tuo edellä menijä koukkasi liikenteenjakajan vierestä sinne dösärille ja sieltä takas tielle...

Sovitaan tapaaminen jonnekin suojatielle ja demonstroidaan tämä, soitetaan lommon jälkeen poliisi. Katsotaan kumpaa uskoo!  Grin
Oikeasti Petri, pitäisikö sun todellakin käydä tuo autokoulu uudestaan, sen verran erikoista nuo sun uhoamiset muiden rikkeistä täällä on olleet. Tai lukaise vaikka seuraavan kerran ainakin niitä autokoulun materiaaleja ennenkuin tänne postaat vastaavia kommentteja!  Grin
Petri Koivisto

Date Registered: 21.07.04

« Reply #6783 on: 21.08.09, 18:29 »

Sovitaan tapaaminen jonnekin suojatielle ja demonstroidaan tämä, soitetaan lommon jälkeen poliisi. Katsotaan kumpaa uskoo!  Grin
Joo, tehdään näin! Ja kokeillaan samalla sitten niin, että sinä ajat suojatien ohi ja minä heitän vähän kauempaa kivellä sulle kylkeen lommon, ja sanon sitten poliiseille että ajoit tai ainaki yritit ajaa päältäni Grin
Tomi Jokela

« Reply #6784 on: 21.08.09, 18:33 »

Joo, tehdään näin! Ja kokeillaan samalla sitten niin, että sinä ajat suojatien ohi ja minä heitän vähän kauempaa kivellä sulle kylkeen lommon, ja sanon sitten poliiseille että ajoit tai ainaki yritit ajaa päältäni Grin

Missä vaiheessa olen väittänyt että tuollainen älyttömyys menisi poliisille läpi, johan idioottikin tajuaa ettei kivellä heittäminen ja suojatiellä yliajaminen ole millään tavalla verrannollinen asia. Pikkupojat tuntuvat tykkäävän noista kivillä heittoleikeistä.  Wink
Petri Koivisto

« Reply #6785 on: 21.08.09, 18:39 »

Missä vaiheessa olen väittänyt että tuollainen älyttömyys menisi poliisille läpi, johan idioottikin tajuaa ettei kivellä heittäminen ja suojatiellä yliajaminen ole millään tavalla verrannollinen asia. Pikkupojat tuntuvat tykkäävän noista kivillä heittoleikeistä.  Wink
Jos pysytään asiassa niin yhtä älytön juttu se on tuo, että väittäisit minun ajaneen päällesi jos potkaiset/lyöt kylkeen lommon ja poliisi uskoo sen Tongue Harvemmin se lommo kylkeen tulee jos jonkun päälle ajaa? Tosin mulla ei ole kokemusta tollasista, mutta epäilen että ne jäljet tulee johonkin muualle kuin kylkeen Grin Tai eihän sitä vaikka Bemarilla koskaan tiedä, vaikka tuliskin kylkeen... sillä kun pääsee kylkikin edellä Cheesy
Kari Virtanen
Jari Pozz

Date Registered: 05.07.01

« Reply #6786 on: 21.08.09, 18:49 »

Siinä vaiheessa vasta Herra Euroopanomistaja tajusi jäädä siihen korokkeelle odottamaan. En tietenkään alkanut mitään lukkojarrutusta tekemään (rajoitus 60km/h) vaan jatkoin perässä matkaa ihan normaalisti.
Sitten kun tämä hullu pääsi jatkamaan omaa matkaansa, päätti pysähtyä kuitenkin keskelle tietä näyttämään sitä keskaria.
Katsoin peilistä että mitäs v*ttua, näyttääkö se keskaria. Näyttihän se -> ei muuta kuin käsi ulos ikkunasta pystyyn ja finkkua takaisin samalla mitalla Tongue Sen nähtyään urpo jäi vielä uudestaan tyhmänä möllöttämään siihen keskelle tietä liikenteen tukkeeksi Grin
Hyvä ettei jäänyt seuraavien tulijoiden alle

Ziisus mikä urpo....kyllähän tuolla liikenteessä hölmöjä riittää, mutta aika harva kuitenkaan mainostaa hölmöyttään julkisella foorumilla Tongue thmbdn
Petri Koivisto

« Reply #6787 on: 21.08.09, 18:51 »

Ziisus mikä urpo....kyllähän tuolla liikenteessä hölmöjä riittää, mutta aika harva kuitenkaan mainostaa hölmöyttään julkisella foorumilla Tongue thmbdn
Joo joo, hölmöjä riittää kato täällä foorumillakin! Tongue thmbdn Ja jotkut ottaa asiat vähän enemmän tosissaan kuin toiset! Grin Täytyy muistaa että suomi on täys suomalaisia Cool
arttula
Former member
« Reply #6788 on: 21.08.09, 18:54 »

Sama on minulle tullut monasti mieleen tämän kirjoittajan kohdalla... Roll Eyes
Tomi Jokela

« Reply #6789 on: 21.08.09, 19:02 »

Jos pysytään asiassa niin yhtä älytön juttu se on tuo, että väittäisit minun ajaneen päällesi jos potkaiset/lyöt kylkeen lommon ja poliisi uskoo sen Tongue Harvemmin se lommo kylkeen tulee jos jonkun päälle ajaa? Tosin mulla ei ole kokemusta tollasista, mutta epäilen että ne jäljet tulee johonkin muualle kuin kylkeen Grin Tai eihän sitä vaikka Bemarilla koskaan tiedä, vaikka tuliskin kylkeen... sillä kun pääsee kylkikin edellä Cheesy

No olin kerran polkupyörällä kolarissa, jossa pakettiauto ajoi päälleni suojatiellä. Poliisit ihmettelivät auton nähtyään, että miten on pyöräilijä hengissä selvinnyt. Mulla ei ulkoisia ruhjeita, mutta ranne murtunut!  Smiley Sain kuitenkin kivat korvaukset autoilijalta, joka ajatteli varmaan samoin kuin sä tuossa edellisessä tapauksessa.  Wink
Petri Koivisto

« Reply #6790 on: 21.08.09, 19:02 »

Tulipahan taas laitettua löylyä kiukaalle oikein kunnolla! Hahahh, jännää Grin Grin
Kiwipilot
Former member
« Reply #6791 on: 21.08.09, 19:10 »

Sama on minulle tullut monasti mieleen tämän kirjoittajan kohdalla... Roll Eyes

Ja sama täällä. Kieltämättä hyvää viihdettä lukea tämän yhden peeniksenmittaajan uhoamista liikennepoliittisista aiheista Grin. Toisaalta, aika surullista jos kaveri on liikenteessä yhtä spede kuin tässä ketjussa. Ja kolmanneksi, hyvin todennäköisesti me vain astumme kaikki vuorollaan trollin miinaan.
Petri Koivisto

« Reply #6792 on: 21.08.09, 19:16 »

No olin kerran polkupyörällä kolarissa, jossa pakettiauto ajoi päälleni suojatiellä. Poliisit ihmettelivät auton nähtyään, että miten on pyöräilijä hengissä selvinnyt. Mulla ei ulkoisia ruhjeita, mutta ranne murtunut!  Smiley Sain kuitenkin kivat korvaukset autoilijalta, joka ajatteli varmaan samoin kuin sä tuossa edellisessä tapauksessa.  Wink
No, hyvät sulle thmbup Millainen tilanne oli? Tuli mieleen sellanen, että paku varmaan kääntynyt oikealle, eikä nähnyt sua kun tulit "takaa" pyörätietä pitkin ja kolautit kylkeen? Myyrmäessä on muuten se yks risteys missä on ihan kolmio + lisäkilpi varoittamassa tollasesta laugh

No mutta nyt -> Vantaan yöhön, ciao! Cool
Juha Lampi

Date Registered: 10.10.07

« Reply #6793 on: 21.08.09, 19:42 »

Tomi Jokela

« Reply #6794 on: 21.08.09, 19:54 »

No, hyvät sulle thmbup Millainen tilanne oli? Tuli mieleen sellanen, että paku varmaan kääntynyt oikealle, eikä nähnyt sua kun tulit "takaa" pyörätietä pitkin ja kolautit kylkeen? Myyrmäessä on muuten se yks risteys missä on ihan kolmio + lisäkilpi varoittamassa tollasesta laugh

No mutta nyt -> Vantaan yöhön, ciao! Cool

Tilanne oli se että mä ajoin pyörätietä, joka kulki päätien suuntaisesti ja paku tulee vauhdilla oikealta kolmion takaa päätielle. Mulla vielä alamäki, jossa sai hyvän vauhdin fillarille. Pakussa konepelti sekä puskuri vääntyi ja lisäksi tuulilasi tuhannen palasina.  Smiley Nahkarotsini oli aika naarmuilla asfalttiin osumisesta ja siinä liukumisesta. Fillarin takarengas mutkalla ja runko vääntyi hieman. Tämä siis oli sellainen tilanne etten edes huomannut pakua kun se tuli niin kovaa risteykseen.
Tomi Jokela

« Reply #6795 on: 21.08.09, 19:58 »

Tuli mieleen sellanen, että paku varmaan kääntynyt oikealle, eikä nähnyt sua kun tulit "takaa" pyörätietä pitkin ja kolautit kylkeen?

Tämäkin tilanne on se missä autoilijan kuuluu väistää aina pyöräilijää, mikäli pyörätie jatkuu risteyksen jälkeen. Itse ainakin joka kerta oikealle kääntyessä tarkistan todella huolella tuleeko pyörätietä kukaan.
Kyllä sä varmaan liikennesäännöt joskus vielä opit!  Wink
Joona Väisänen

Date Registered: 27.10.01

« Reply #6796 on: 21.08.09, 23:25 »

Ja sama täällä. Kieltämättä hyvää viihdettä lukea tämän yhden peeniksenmittaajan uhoamista liikennepoliittisista aiheista Grin. Toisaalta, aika surullista jos kaveri on liikenteessä yhtä spede kuin tässä ketjussa. Ja kolmanneksi, hyvin todennäköisesti me vain astumme kaikki vuorollaan trollin miinaan.

Oli se hyvää viihdettä aikanaan, mutta kun nykyään rupeaa jo vituttamaan lukea näitä henkisesti 12v räkänokan säälittäviä uhoamisia.  Silti pakko joka kerta lukea, että mistä tällä kertaa pitää uhota. Kuitenkin kyseessä on kaveri, joka elvisteli hienoilla aluvanteillaan ja ajoi ilman ajovaloja polttoaineen säästön muodossa. Niin ja kuka ei päässyt Kehä 3 itään liittymästä liittymään Kehä 3:n hektiseen liikenteeseen yöaikaan, kun Kehää pitkin yksinään ajanut rekka blokkasi hänet. Paikalla on muuten muutaman sadan metrin kiihdytyskaista.
Tatu Koiranen

Date Registered: 10.04.07

« Reply #6797 on: 22.08.09, 02:12 »

En tietenkään alkanut mitään lukkojarrutusta tekemään (rajoitus 60km/h) vaan jatkoin perässä matkaa ihan normaalisti.

Varmasti tollasella "ylimielisellä" asenteella onkin. Tunnen muutaman jotka tuohon tyyliin marssiikin tien yli, eli "siitä vaan, kyllä ne mut päästää".

Kolmion takaakin ajat vaikka rekan alle, koska mielestäsi etuoikeutettua ajosuuntaa ajava ja etuajo-oikeuttaan käyttävä henkilö on ylimielinen?

Ja kyseessä siis oli suojatie. Siinä välissä siis oli se koroke/välihässäkkä, mutta jos ei olis ollut niin sittenhän se olis pitänyt ilmanmuuta päästää. Joku sääntöhän noissakin oli?

TLL 32 §
Kuljettajan suojatiesäännöt
Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.
Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa.

ps. suojatien vieressä oleva henkilön, joka on selvästi aikeissa ylittää tien suojatietä pitkin, katsotaan olevan astumassa suojatielle, vaikka tämän henkilön alaraajat eivät olisikaan merkittävässä liikkeessä. Esteettömän kulun antovelvollisuus ei muutu mitenkään riippumatta siitä, onko kaistojen välissä suojakoroke vai ei.

pps. http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,84375.msg1065857.html#msg1065857

0503277581 - tatu at koiranen piste fi
tornadof36
Former member
« Reply #6798 on: 22.08.09, 08:17 »

Piiitkästä aikaa tällä alueella..

Koulut on taas alkaneet. Haluaisin vain muistuttaa muutamasta asiasta. Eilen sattui varsin ikävä tapaus hyvinkäällä, siitä myöhemmin.
Eli muuallakin kuin vain koulujen lähellä on syytä pyörittää sitä päätä. Liikkuipa sitten jalan, pyörällä, autolla trai millä hyvänsä.

Ja pyöräilykypärä on kova sana. Ja ehkä ei kannata puhua ainakaan pyöräillessä siihen kännykkään.

Niin, siihen eiliseen:

Hyvinkään mustikkamaankadun kioskin kulmalla, ajoi nuori koulutyttö pyörällä suoraan auton kylkeen. Tyttö puhui kännykkään ja autoilija ei voinut tehdä mitään. Auton vauhti oli tod. näk. hiljaisempi kuin pyöräilijän.
Tyttö sai ainakin ilkeän näköisen haavan päähänsä, jolta olisi varmaan vältytty jos kypärä olisi ollut päässä.

Tulin siitä kioskilta siihen. Muut olivat jo soittaneet apua. Tosin yksi jopa veti tupakkaa(tosin aika nopeasti sen sammutti, kun tottakai siitä sanoin) siinä potilaan vieressä.

Tyttö oli tajuissaan ja puhui. Kännykkä soi jonkin aikaa siinä vieressä. Annoin soida ja selvisi että puhelin oli tuon uhrin. Soitin takaisin, koska äitinsä oli yrittänyt soittaa.

Rauhoittelin Hänen äitiään ja kerroin rauhassa mitä oli tapahtunut. Hyvä kun soitin, kun olivat muutama minuutti aiemmin puhuneet ja puhelu oli loppunut kolinaan  Undecided.

Apu paikalle tuli muutamassa minuutissa, varmaan apaut 4 minuuttia. Tyttöä ei uskaltanut liikuttaa, kun ei tiennyt onko rankaan sattunut.

Toivottavasti tytölle ei tullut mitään pahempaa päähän eikä myöskään selkärankaan. Ilmeisesti ei kuitenkaan ollut mitään ilmalentoa, vaan suora pudotus siihen asfalttiin.

Turvallista liikkumista kaikille!!

jukka

EDIT: päivittäkää ihmeessä EA taitonne. Kaikilla on siihen mahdollisuus!
Erkki Pulkkinen

Date Registered: 15.08.08

« Reply #6799 on: 22.08.09, 19:49 »

Tulipahan taas laitettua löylyä kiukaalle oikein kunnolla! Hahahh, jännää Grin Grin

Luin juttua ja päättelin että ei noin tyhmää edes ole ja tämän täytyy olla jokin pila.
Olen kuitenkin sitä mieltä että voisit viedä ajokorttisi vapaaehtoisesti poliisille ja antaa linkin tälle foorumille.
Tai itse asiassa kun asiaa miettii uudelleen, niin homma hoituu kyllä niinkin että joku postaa linkin tuonne https://lomake.fi/forms/xml/pol/rikosilm/fi
Minä en sitä tee, mutta kun lukijoita on niin monia.
Pages: 1 ... 338 339 [340] 341 342 ... 759 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1