Keskustelua liikenteestä

<< < (137/3031) > >>

akos:

Nyt on kyllä pakko kysyä, minne ihmisillä on oikein kiire? 

No hautaan tietysti, minnepä muuallekaan.

Tässä vähän aikaa sitten, kun ensimmäistä kertaa ajoin yksin autolla, näin kyllä hulluimman ohituksen mitä olen ikinä nähnyt. Olin silloin matkalla Kauhavalle lentämään. Ajelin ihan kaikessa rauhassa ja siinä tuli sitten semmoinen pikku mäki, jonka kohdalla oli keltainenviiva. Joku pyöräilijä poljeskeli justiinsa siinä mäen päällä ja annoin sille tilaa, siirtymällä vähän lähemmäs keskiviivaa. Samaan aikaan vastaan körötteli traktori, jonka sitten yhtä-äkkiä joku hemmetin idiootti ohitti pirunmoisella vauhdilla keltaisenviivan kohdalla. Siinä oli niinkuin traktori, ohittaja, minä ja pyöräilijä rinnakkain. Siinä kyllä meinas vähän säikähtää...

Oskari.

jr:
Noita älypäitä kyllä liikenteeseen riittää valitettavan paljon.. Ajelin tuossa joku viikko sitten Kehä III:sta länteen päin, autoja oli liikkeellä ihan kohtuullisesti ja siinä hieman ennen Bemböleä vauhti oli oikealla kaistalla suurin piirtein rajoituksen mukainen 80 km/h. Ohittajia tietenkin riitti. Turun moottoritien liittymän kohdalla sitten musta Audi paahtaa vasenta kaistaa ohi ja työntyy - vilkkua näyttämättä - ihan järjettömän pienestä välistä Turun moottoritien suuntaan rikkoen sulkuviivoja siten, että sekä Kehä III:n oikeata kaistaa ajavat autot joutuivat jarruttamaan ja punaisten valojen jono näkyi myöskin Turkuun päin kääntyvien kaistalla... Haloo! Eikö sitä vauhtia voisi sen verran aiemmin hiljentää ja suorittaa kaistanvaihdot rauhassa, eikä noin..?

No, joku päivä tuon jälkeen ajelin samaan suuntaan satasen alueella n. 110 km/h mittarin mukaan ja tavoitin edellä ajavaa autoa (nopeutta varmaankin hieman päälle 90). Ajattelin siirtyä ohituskaistalle, mutta muistin samalla, että rajoitus vaihtuu mutkan takana kahdeksaankymppiin. Hidastin sitten ja jäin ajamaan oikealle kaistalle. No, rajoitus muuttui 80 km/h ja minä hidastelin sinne 85:een. Edellä ajava jatkoi sitä hieman päälle yhdeksääkymppiä ja välimatka minuun kasvoi. Hetken kuluttua tiellä seisoi keltaliivinen kaveri ja otti edellä ajavan auton tien sivuun, sinne parinkymmenen muun auton perään. Takaani tulevat autot pysäytettiin myös. Minä jatkoin tyytyväisesti hymyillen Turun moottoritielle.. Kyllä mahtoi tuota 100:sen alueella alinopeutta ajanutta kaveria ottaa päähän, kun jäi hidastamatta sitten kahdeksaankymppiin 

Aaltonen:
En minä mitään aivovammoja saa näistä, mietityttää vaan ihmisen uskomaton tyhmyys ja piittaamattomuus yhteisistä sovituista säännöistä, kuitenkin kun niitä ollaan valmiit rikkomaan hinnalla millä hyvänsä, ois ne seurauksetkin kestettävä ilman kuskiin kohdistuvaa haukkumistulvaa kun osuu..... Ihmiset on vaan toisinaan super tyhmiä. Ei sille mitään voi.

Jos jalankulkijat on tyhmiä, niin super tyhmiä ovat myös toisinaan motoristit. Mikä ihme siinä on, että sinne autojonon väliin on ihan vaan aina pakko mennä vääntämään sitä hienoa R1:stä? Onko ****lauta niin kiire, että ei voi sielä 20m päässä oottaa, vaan pitää taiteilla siitä letkan välistä paalupaikalle ja kiihdyttää näyttävä Rossi kiihdytys valojen vaihduttua....? Ei voi ymmärtää. Ei siinä mitään, mutta ei oo niitä maailman kivoimpia tunteita tajuta, että ne super älykkäät motoristit, jotka tätä tekee, ajaa myös Kehä 1:selä autoletkan välissä kun vauhtia on letkalla sellanen 50kmh, sielä pitää sitä Harlikkaa ulkoiluttaa ihan kunnolla, puikkelehtien autojen, bussien ja rekkojen välistä. Ihan ku me raskaankalustonkuskit jotenkin ihmeellisesti osattais nähdä ne niitten kaikkien katvealueitten läpi, että "aaahaa...nyt sieltä tulee motoristi" kun rautaa on selän takana 10-25m...Uskomattomia riskejä nämä järjen riemuvoitto motoristit ottavat.

Tänä kesänä on yksi kappale heistä poistunut keskuudestamme tälläsen fiksuuden takia, ehkä se on sitten sen arvosta. Kiire on kova, mutta miettiiköhän näitä tekevistä kukaan, että se hieno kallis makee, aina unelmoitu R1:nen menee aika pahaan kuntoon kun sielä konttaa sielä autojen välissä... mitä sekään, sehän on vaan joku pyörä, mutta kuski voi voida melkosesti huonommin varsin kauan kun tämä hieno kehuttu katujen ritari R1:nen....
Ei voi ymmärtää, ei sitten millään.

kooma:
vaikka en liikenteestä ymmärrä mitään tai mistään muustakaan, niin pakko heittää kommentti tähän väliin. että ootteko miettiny sitä että joitakin vaan kiinnostaa ittensä vaaroille altistaminen? ja ylipäätänsä riskien ottamista, kuoleman pelko pitää aina olla takaraivossa kun ajelee tuolla. ja onhan se kieltämättä kiva välillä vedellä tuolla kun hullu.    mut jos ajelen kun hullu niin ikinä en oo muita vaarantanu vaan omaa henkeä uhmaten. ja kyllä mä maastofillarillakin aina ajan päin punasia ja koukkailen kun päätön kana.  vielä ei oo mitään pahempaa käyny mut ehkä sit joskus kun käy niin rauhottuu?       ja sami tosta pyörällä kaistojen ajamisesta että, ajappa ite vaikka klo 4aikoihin tuolla kehä3 leppävaarasta itään päin ja koko ajan kytkin kaasu liikettä ranteella ja välillä pitäs jarrutellakki vieläkun on niin jäykät kytkin jouset et sormet menee ja kone hohkaa lämpöä koko ajan ylöspäin nahka rotsin päällä ja kypärä vielä niin kyllä siinä on pakko ajaa kaistojen välissä.

Aaltonen:
Niin no joo mutta onko se sen arvosta jos sielä kaistojen välissä konttaa? Sitten on A. terveys soseena, B. pyörä hajalla ja siihen päälle vielä isot sakot sun muut vakuutus jutut. Okei kuuma on varmasti ja sormia pakottaa, ymmärrän hyvinmutta seuraukset on aika isot kuitenkin, kun tossa hengen voi menettää.....
+ se vielä, että oikeesti, rekasta/bussista teitä motoristeja on oikeesti mahdoton havaita toisinaan, joten kannattaa kyllä kaikesta kuumuudesta, puutumisesta ja hiestä huolimatta miettiä 2 kertaa, ajaako sinne 25m yhdistelmän ja autojonon väliin prätkälä ruuhkassa vai ei. Jälki on sen mukasta jos...................................
Mun mielipide tämä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page