Keskustelua liikenteestä

<< < (1361/3019) > >>

tornadof36:
Piiitkästä aikaa tällä alueella..

Koulut on taas alkaneet. Haluaisin vain muistuttaa muutamasta asiasta. Eilen sattui varsin ikävä tapaus hyvinkäällä, siitä myöhemmin.
Eli muuallakin kuin vain koulujen lähellä on syytä pyörittää sitä päätä. Liikkuipa sitten jalan, pyörällä, autolla trai millä hyvänsä.

Ja pyöräilykypärä on kova sana. Ja ehkä ei kannata puhua ainakaan pyöräillessä siihen kännykkään.

Niin, siihen eiliseen:

Hyvinkään mustikkamaankadun kioskin kulmalla, ajoi nuori koulutyttö pyörällä suoraan auton kylkeen. Tyttö puhui kännykkään ja autoilija ei voinut tehdä mitään. Auton vauhti oli tod. näk. hiljaisempi kuin pyöräilijän.
Tyttö sai ainakin ilkeän näköisen haavan päähänsä, jolta olisi varmaan vältytty jos kypärä olisi ollut päässä.

Tulin siitä kioskilta siihen. Muut olivat jo soittaneet apua. Tosin yksi jopa veti tupakkaa(tosin aika nopeasti sen sammutti, kun tottakai siitä sanoin) siinä potilaan vieressä.

Tyttö oli tajuissaan ja puhui. Kännykkä soi jonkin aikaa siinä vieressä. Annoin soida ja selvisi että puhelin oli tuon uhrin. Soitin takaisin, koska äitinsä oli yrittänyt soittaa.

Rauhoittelin Hänen äitiään ja kerroin rauhassa mitä oli tapahtunut. Hyvä kun soitin, kun olivat muutama minuutti aiemmin puhuneet ja puhelu oli loppunut kolinaan  .

Apu paikalle tuli muutamassa minuutissa, varmaan apaut 4 minuuttia. Tyttöä ei uskaltanut liikuttaa, kun ei tiennyt onko rankaan sattunut.

Toivottavasti tytölle ei tullut mitään pahempaa päähän eikä myöskään selkärankaan. Ilmeisesti ei kuitenkaan ollut mitään ilmalentoa, vaan suora pudotus siihen asfalttiin.

Turvallista liikkumista kaikille!!

jukka

EDIT: päivittäkää ihmeessä EA taitonne. Kaikilla on siihen mahdollisuus!

erkki.pulkkinen:

Tulipahan taas laitettua löylyä kiukaalle oikein kunnolla! Hahahh, jännää

Luin juttua ja päättelin että ei noin tyhmää edes ole ja tämän täytyy olla jokin pila.
Olen kuitenkin sitä mieltä että voisit viedä ajokorttisi vapaaehtoisesti poliisille ja antaa linkin tälle foorumille.
Tai itse asiassa kun asiaa miettii uudelleen, niin homma hoituu kyllä niinkin että joku postaa linkin tuonne https://lomake.fi/forms/xml/pol/rikosilm/fi
Minä en sitä tee, mutta kun lukijoita on niin monia.

flaitsimulaatori:

Luin juttua ja päättelin että ei noin tyhmää edes ole ja tämän täytyy olla jokin pila.
Olen kuitenkin sitä mieltä että voisit viedä ajokorttisi vapaaehtoisesti poliisille ja antaa linkin tälle foorumille.
Tai itse asiassa kun asiaa miettii uudelleen, niin homma hoituu kyllä niinkin että joku postaa linkin tuonne https://lomake.fi/forms/xml/pol/rikosilm/fi
Minä en sitä tee, mutta kun lukijoita on niin monia.

Erityisesti nyt kun koulutkin ovat juuri alkaneet, olisi syytä saada vaaralliset ja osaamattomat kuljettajat pois liikenteestä, vähintään edes väliaikaisesti. 

Kuinkahan asiaan suhtauduttaisiin, jos tuon lomakkeen täyttäisi? Onhan täällä foorumilla kyllä varsin raskauttavaa aineistoa eritoten äskeiseen tapaukseen liittyen. Alkaa ihan pelottamaan kun lukee näitä juttuja.

EDIT: En taida kuitenkaan tuota lomaketta täyttää. Mutta Petri oikeasti, kertaa autokoulun teoriaosio ennen kuin saatat itsesi todellisiin vaikeuksiin. Ajattele kaukonäköisesti ja opi myöntämään virheesi. Parhaiten kuljettajana kehittyy kun tiedostaa heikkoutensa ja osaa ottaa virheistään opiksi. Toivottavasti tämä tapaus ei enää toistu. 

AnttiH:

ps. Otaniemessä on muuten liikennevalot 80 km/h rajoituksella (karhusaarentietä kun tullaan hagalundintielle (kehä 1:lle), siinä vähän ennen valoja taajama päättyy).

En voinut olla nostamatta tätä viestiä esiin, sillä tänään itseäni alkoi askarruttaa hieman samantyyppinen asia. Olin siis ajamassa Tikkurilantietä länteen päin ja juuri saapumassa kaikkien foorumilaisten tuntemaan Lentoasemantien risteykseen, kun samalla näin, että valot vaihtuivat juuri vihreiksi. Tässä kohdassa siis on vielä 50 km/h-rajoitus eikä mitään epäselvää, mutta juuri ennen liikennevaloristeystä onkin taajaman päättymismerkki eikä mitään erillistä nopeusrajoitusta näköpiirissä, joten itse tulkitsisin, että tällöin myös risteyksessä on kahdeksankympin rajoitus. Kuitenkin suoraan jatkettaessa heti risteyksen jälkeen onkin taas taajaman alkamismerkki ja heti tämän perään kuudenkympin rajoitus.

Olin siis lähestymässä risteystä ja koska kokemuksesta tiesin, ettei Tikkurilantien suuntaan vihreää kovin kauaa kestä, päätin taajaman päättymismerkin kohdalla painaa kaasun pohjaan ja kiihdyttää siihen 80 km/h:iin, jotta ehtisin vielä vihreillä. Välittömästi risteyksen jälkeen painoin sitten jarrua ja tiputin nopeuden kuuteenkymppiin juuri ennen nopeusrajoituskylttiä.

Ja nyt sitten kysymys viisaille ja lainoppineille: Syyllistyinkö edellä liikenneturvallisuuden vaarantamiseen vai ajoinko täsmälleen rajoitusten mukaan?

Ja koska tuosta äärimmäisen sekavasta selostuksesani ei pirukaan ota tolkkua, niin laitan tähän vielä liitteeksi kuvan kyseisestä risteyksestä. Kuva on otettu itään päin eli itse ajoin kuvasta katsottuna päinvastaiseen suuntaan, joten tässä kuvassa ei myöskään näy kuvaajan selän takana olevaa 60km/h-nopeusrajoitusta.

Reisi:
Risteystä lähestyttävä varovaisuutta noudattaen? Oletettaen, että valotolppien väli on 25m, matka risteykseen on alle 50m. Jos käytössäsi on vähintään 800hv turbo Supra ja peli kiihtyy 50km/h-80km/h about sekunnissa (jarrulla sitomalla turbopaineet valmiiksi nostatettuna?), 50m matkalla voitat aikaa noin sekunnin. 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page