Keskustelua liikenteestä

<< < (1369/3019) > >>

AnttiH:
Quote

Mitähän näiden kiireisten päässä oikein liikkuu, ihmettelen? Siis että kaahaa suht vilkkaan liikenteen seassa tuolla tavoin. 


Bensaa suonissa ja kusta päässä. Ehkä tuollakin Euroopan omistajalla oli kiire omiin hautajaisiin.

Unzki:
Mitenkään kyseistä tekoa tai kuskia puolustelematta, niin kertoo kyllä siitä(kin) kuinka suomessa ei oikeasti _katsota_ siihen tausta/sivupeiliin kaistaa vaihdettaessa. Kyllä peilejä pitäisi sen verran (kauan) katsoa, että huomaa noin suuren nopeuseron. Vaikka se toinen onkin törkeällä tavalla rikkonut liikennesääntöjä niin ihan oman turvallisuuden kannalta olisi kannattavaa oikeasti havainnoida mitä takana tapahtuu ennen kuin vaihtaa kaistaa. Kaikki suomalaiset vaan Saksaan ajamaan pariksi viikoksi niin kyllä muuttuu liikenteen seuraamisen merkitys vähän erilaiseksi.. 

erkki.pulkkinen:
Quote

Kaikki suomalaiset vaan Saksaan ajamaan pariksi viikoksi niin kyllä muuttuu liikenteen seuraamisen merkitys vähän erilaiseksi.. 


Olisipa Saksa sekaisin sinä aikana 

nrostedt:
Quote

Mitenkään kyseistä tekoa tai kuskia puolustelematta, niin kertoo kyllä siitä(kin) kuinka suomessa ei oikeasti _katsota_ siihen tausta/sivupeiliin kaistaa vaihdettaessa. Kyllä peilejä pitäisi sen verran (kauan) katsoa, että huomaa noin suuren nopeuseron. Vaikka se toinen onkin törkeällä tavalla rikkonut liikennesääntöjä niin ihan oman turvallisuuden kannalta olisi kannattavaa oikeasti havainnoida mitä takana tapahtuu ennen kuin vaihtaa kaistaa. Kaikki suomalaiset vaan Saksaan ajamaan pariksi viikoksi niin kyllä muuttuu liikenteen seuraamisen merkitys vähän erilaiseksi.. 


Niin. Suomi nyt ei ole Saksa. Itselläni on kokemusta Saksan liikenteestä noin 50 000 km ja 1,5 vuotta, ja siellä tuo onkin moottoriteillä perussääntö. Suomessa normaalisti ajavanhan ei tarvitse moottoritiellä olettaa muuta kuin että muutkin noudattavat liikennesääntöjä, eli jos itse ajaa rajoituksen mukaisesti (siis ei alinopeudella)  ja lähtee ohitukseen ei normaalisti ole tarvetta havainnoida muita kuin aivan lähellä takana olevia. Tässä tapauksessa hurjastelija oli arviolta 60-100 m takana, kun edessä ajava lähti ohitukseen. Tilanne oli mielestäni varsin kuoriintuntuva esimerkki siitä, miten parin sekunnin reagointiaika ja suuren nopeuden myötä kasvava jarrutusmatka helposti johtaa onnettomuuteen, aivan kuten tuossa vappupäivän tapauksessa kävi.

Autopilot:
Quote

Kaikki suomalaiset vaan Saksaan ajamaan pariksi viikoksi niin kyllä muuttuu liikenteen seuraamisen merkitys vähän erilaiseksi.. 


Tai tänne Venäjälle. Täällä esim. risteyksessä oleva kolmio on "nyt vaan joku tolppa". 

Navigation

Up one level

Next page

Previous page