Keskustelua liikenteestä

<< < (1389/3033) > >>

jnurkka:
Quote

Vai että oikein kusee ja vielä heti. Kas kun ei vielä pahastikin Joo, varmasti virhemarginaali kasvaa hieman, mutta Suomen pääteiltä ei sellaisia mäkiä ja mutkia löydy, missä niiden aiheuttamalla pienellä heitolla olisi mitään käytännön merkitystä.


Eli garmin ei ole oikea peli mittaamaan nopeutta, kun haluan testata kulkeeko oma kotteroni edes yli 120 vapaassa pudotuksessa... 

Sori meni OT:ksi ja vielä kaiken lisäksi todella huonolla jutulla... Ei voi vedota edes humalan piikkiin, vielä....

jani

pho201:
Ihmettelen kyllä kovasti niitä, joita ajaminen ei väsytä. Kävin viime viikolla Keski-Suomen ilmailumuseossa katsastamassa sen Pekurin Brewsterin ja vähän muutakin (ei ole tullut siellä vielä vierailtua). Ajoaikaa 3 tuntia suuntaansa ja perillä 4h + ruokailuun mennyt aika. Pois oli tultava jo kahvin ja purukumin voimalla ja CD-soittimessa mielenkiintoista dekkaria pyörittäen ettei olisi nukahtanut rattiin. Seuraavana yönä nukuin 12 tuntia putkeen, vaikka yleensä mulle riittää sellainen 6-8 h yöuni.

Jos on nukahtamisvaikeuksia, niin ei kun autolla ajamaan. 

Pekka

Juha:
Quote

Ihmettelen kyllä kovasti niitä, joita ajaminen ei väsytä. Kävin viime viikolla Keski-Suomen ilmailumuseossa katsastamassa sen Pekurin Brewsterin ja vähän muutakin (ei ole tullut siellä vielä vierailtua). Ajoaikaa 3 tuntia suuntaansa ja perillä 4h + ruokailuun mennyt aika. Pois oli tultava jo kahvin ja purukumin voimalla ja CD-soittimessa mielenkiintoista dekkaria pyörittäen ettei olisi nukahtanut rattiin. Seuraavana yönä nukuin 12 tuntia putkeen, vaikka yleensä mulle riittää sellainen 6-8 h yöuni.

Jos on nukahtamisvaikeuksia, niin ei kun autolla ajamaan. 

Pekka



Tottumiskysymys...tosimiehet ajaa toinen silmä kiinni  .

kiikaroija:
Quote

Ihmettelen kyllä kovasti niitä, joita ajaminen ei väsytä. Kävin viime viikolla Keski-Suomen ilmailumuseossa katsastamassa sen Pekurin Brewsterin ja vähän muutakin (ei ole tullut siellä vielä vierailtua). Ajoaikaa 3 tuntia suuntaansa ja perillä 4h + ruokailuun mennyt aika.

Kai se on yksilollista tuokin. Itse ajoin kevaalla Mo i Ranasta ensin bodøseen, startti aamulla ennen seitsemaa. Sielta lentokentan ja ilmailumuseon kiertaneena joskus 13.00 jalkeen Ruotsin lapi Arjeplog/ Arvidsjaur/ Alvsbyn(jossa tankkaus)/Luleå/Tornio linjaa ja Oulun tasalla joskus 22.30. Siita kohti JKL, mutta vaikkei edes vasyttanyt , otin tunnin torkut jossain Viitasaaren alapuolella yon pimeimpaan aikaan. Sitten taas usvaa suoleen ja Keljossa tankkaus ja kotiin 06.20. Sitten vaan petiin.

Joona:
Quote

Hitto että mä olen kateellinen. Sä olet Tatu kyllä kirjoitustesi perusteella varsinainen superihminen. Sua ei näköjään koske mitkään fysiikan-, eikä luonnonlait. 

Et edes sinä pysty väittämään, että jos nyt ajat vaikka Helsinki-Kuopio välin rekalla pysähtymättä (mitä siihen menee, viitisen tuntia?), sinun keskittyminen pysyy koko ajan 100% skarppina. Ihmisen aivot tarvitsevat välillä muutakin "ajateltavaa". En tiedä, voiko verrata, mutta kyllä jos minä rupean vaikka käsittelemään kuvia liukuhihnatyönä, se on maksimissaan muutama kuva kerrallaan ja sitten on pidettävä pieni "tuumaustauko" ja käytävä vaikka sitten selaamassa forumia tjsp. Muuten jälki on hyvin äkkiä ihan mitä sattuu (postimiesten mielestähän se on sitä tosin muutenkin ). Virheet kasvaa ja toistuu. Sama homma oli aikoinaan 3D-malleja simuun tehdessäni. Jos ei pitänyt välillä taukoja, pikselit ja polygonit vain vilkkuu silmissä ja kohta sai homman tehdä uusiksi. Eikä se homma ole sen kummempi autoillessani, vaikka en tee sitä edes työkseni. Olen muutaman kerran joutunut kiireessä ajamaan HKI-KUO-välin ilman yhtäkään pysähdystä. Ja kyllä minä voin rehellisesti sanoa, että jossain vaiheessa loppumatkasta sitä vaan huomaa, että ajatus ei välttämättä ole enää parhaalla mahdollisella tavalla siinä ajamisessa mukana. Ja mulla ei tuohon väliin ole mennyt parhaimmillaan/pahimmillaan kuin karvan alta kolme ja puoli tuntia 

Ai niin, mutta nythän mä vasta hogasin ja muistin. Te rekkakuskithan voitte ottaa lokoisan asennon, nostaa jalat kojelaudalle samalla kun vakkari hoitaa auton liikkumisen ja itse voi rentoutua ja selata vaikka kännykällä forumia tai lörpötellä kaverin kanssa niitä näitä. Varmaan siinä lehdenkin pystyy lukemaan 


Nyt viimeisten 6 viikon aikana olen 4 viikkoa ajanut öisin Helsinki - Varkaus/Leppävirta - Helsinki. Menomatka lähestulkoon joka kerta pysähtymättä ilman yhtäkään kusitaukoa mikäli vain suinkin mahdollista. Paluumatkalla olen hakenut Kuortista kahvikupin jos on ruvennut haukotuttamaan. Mutta kyllä sitä skarppina pysyy koko ajan ihan helposti. Tommonen 4 tunnin rykäisy on loppupeleissä aika lyhyt kuitenkin. Ja myönnän kyllä, että henkilöauton ratissa rupeaa väsyttämään helpommin. Puhelimeen puhuminenkin ilman hands freetä auttaa kummasti piristymään, vaikka todellisuudessa se onkin paskapuhetta ja vain lähinnä yksi vaarallisimmista teoista maan päällä rattijuoppouden ja tappajarekan ajamisen rinnalla. Toisaalta, ehkä olen huono kommentoimaan asiaa, sillä puhun puhelimeen lähestulkoon yhtä paljon kuin rekka liikkuu

Ps. Kaveri ajoi eilen HKI-Kajaani-Hki samoilla silmillä rekalla. Paluumatkalla myönsi että alkoi vähän väsyttämään

Navigation

Up one level

Next page

Previous page