Keskustelua liikenteestä

<< < (1389/3031) > >>

mmniemi:

...kun kuljetaan vakiosäteellä maan keskipisteestä.

Mäissä garmin kusee heti. Auton mittari mittaa nopeutta tienpinnan suhteen, kun tuo garmin mittaa vain yksitäisten pisteiden välisiä etäisyyksiä ja kuvittelee, että niiden välillä on suora viiva (sen lisäksi sen tarkkuus korkeussuunnassa on perseestä).

Vai että oikein kusee ja vielä heti. Kas kun ei vielä pahastikin Joo, varmasti virhemarginaali kasvaa hieman, mutta Suomen pääteiltä ei sellaisia mäkiä ja mutkia löydy, missä niiden aiheuttamalla pienellä heitolla olisi mitään käytännön merkitystä.

mmniemi:

Tämä johtuu osaltaan täysin naurettavista säännöksistä, joita noihin lepoaikoihin liittyy. Jos minä en varastotyössä kokenut tarpeelliseksi pitää merkittävää taukoa kuin 10 tunnin välein, miksi minun pitäisi liikenteessä istua huoltoaseman pihalla (tai tyypillisesti: keskellä metsää) "virkistäytymässä"? Kuka idiootti kuvittelee, että rekkakuskin mieli virkistyy ja se on paremmin hereillä sen jälkeen, kun se 45 minuuttia on istunu jonkun levennyksen kohdalla maantiellä... puhumattakaan siitä, että menis huoltoasemalle ja söisi jotain, siitä se väsy vasta tuleekin.

Vielä typerämmäksi tämä menee tietysti jakeluajossa, jossa sitä virkistävää oheistoimintaa on ihan taatusti aivan riittävästi ilman ylimääräisä taukoja, mutta sitäkään ei saa tehdä yli 5,5 tuntia putkeen.

Mieluumin istun kotona työpäivän päätteeksi vähän pidempään, kuin kesken työpäivän ihan turhan takia keräämässä vitutusta siitä odottamisesta.

Hitto että mä olen kateellinen. Sä olet Tatu kyllä kirjoitustesi perusteella varsinainen superihminen. Sua ei näköjään koske mitkään fysiikan-, eikä luonnonlait. 

Et edes sinä pysty väittämään, että jos nyt ajat vaikka Helsinki-Kuopio välin rekalla pysähtymättä (mitä siihen menee, viitisen tuntia?), sinun keskittyminen pysyy koko ajan 100% skarppina. Ihmisen aivot tarvitsevat välillä muutakin "ajateltavaa". En tiedä, voiko verrata, mutta kyllä jos minä rupean vaikka käsittelemään kuvia liukuhihnatyönä, se on maksimissaan muutama kuva kerrallaan ja sitten on pidettävä pieni "tuumaustauko" ja käytävä vaikka sitten selaamassa forumia tjsp. Muuten jälki on hyvin äkkiä ihan mitä sattuu (postimiesten mielestähän se on sitä tosin muutenkin ). Virheet kasvaa ja toistuu. Sama homma oli aikoinaan 3D-malleja simuun tehdessäni. Jos ei pitänyt välillä taukoja, pikselit ja polygonit vain vilkkuu silmissä ja kohta sai homman tehdä uusiksi. Eikä se homma ole sen kummempi autoillessani, vaikka en tee sitä edes työkseni. Olen muutaman kerran joutunut kiireessä ajamaan HKI-KUO-välin ilman yhtäkään pysähdystä. Ja kyllä minä voin rehellisesti sanoa, että jossain vaiheessa loppumatkasta sitä vaan huomaa, että ajatus ei välttämättä ole enää parhaalla mahdollisella tavalla siinä ajamisessa mukana. Ja mulla ei tuohon väliin ole mennyt parhaimmillaan/pahimmillaan kuin karvan alta kolme ja puoli tuntia 

Ai niin, mutta nythän mä vasta hogasin ja muistin. Te rekkakuskithan voitte ottaa lokoisan asennon, nostaa jalat kojelaudalle samalla kun vakkari hoitaa auton liikkumisen ja itse voi rentoutua ja selata vaikka kännykällä forumia tai lörpötellä kaverin kanssa niitä näitä. Varmaan siinä lehdenkin pystyy lukemaan 

jnurkka:

Vai että oikein kusee ja vielä heti. Kas kun ei vielä pahastikin Joo, varmasti virhemarginaali kasvaa hieman, mutta Suomen pääteiltä ei sellaisia mäkiä ja mutkia löydy, missä niiden aiheuttamalla pienellä heitolla olisi mitään käytännön merkitystä.

Eli garmin ei ole oikea peli mittaamaan nopeutta, kun haluan testata kulkeeko oma kotteroni edes yli 120 vapaassa pudotuksessa... 

Sori meni OT:ksi ja vielä kaiken lisäksi todella huonolla jutulla... Ei voi vedota edes humalan piikkiin, vielä....

jani

pho201:
Ihmettelen kyllä kovasti niitä, joita ajaminen ei väsytä. Kävin viime viikolla Keski-Suomen ilmailumuseossa katsastamassa sen Pekurin Brewsterin ja vähän muutakin (ei ole tullut siellä vielä vierailtua). Ajoaikaa 3 tuntia suuntaansa ja perillä 4h + ruokailuun mennyt aika. Pois oli tultava jo kahvin ja purukumin voimalla ja CD-soittimessa mielenkiintoista dekkaria pyörittäen ettei olisi nukahtanut rattiin. Seuraavana yönä nukuin 12 tuntia putkeen, vaikka yleensä mulle riittää sellainen 6-8 h yöuni.

Jos on nukahtamisvaikeuksia, niin ei kun autolla ajamaan. 

Pekka

Juha:

Ihmettelen kyllä kovasti niitä, joita ajaminen ei väsytä. Kävin viime viikolla Keski-Suomen ilmailumuseossa katsastamassa sen Pekurin Brewsterin ja vähän muutakin (ei ole tullut siellä vielä vierailtua). Ajoaikaa 3 tuntia suuntaansa ja perillä 4h + ruokailuun mennyt aika. Pois oli tultava jo kahvin ja purukumin voimalla ja CD-soittimessa mielenkiintoista dekkaria pyörittäen ettei olisi nukahtanut rattiin. Seuraavana yönä nukuin 12 tuntia putkeen, vaikka yleensä mulle riittää sellainen 6-8 h yöuni.

Jos on nukahtamisvaikeuksia, niin ei kun autolla ajamaan. 

Pekka

Tottumiskysymys...tosimiehet ajaa toinen silmä kiinni  .

Navigation

Up one level

Next page

Previous page