Keskustelua liikenteestä

<< < (1397/3033) > >>

nosturimies:

Jossittelu on aina helppoa, mutta turhaa. Kyseisen rekankuljettajalla on varmasti lukemattomia kertoja käynyt mielessä mitä olisi voinut tehdä toisin.
Kysymys ammattiautoilijoille tai niille jotka ovat ajaneet muutakin kuin lasten leikkirekkaa. Mikä on ohjattavuus 60-tonnin yhdistelmässä liukkaalla, jossa paino jakautuu karkeasti 20/40, kun perävaunu kyntää ojan pohjaa? Viekö rekka ja kuski voi katella maisemia vai onko jotain tehtävissä?

Ohjattavuus on aika heikko. Niin kauan kun vetävissäpyörissä on pitoa niin jotakin on tehtävissä. Sitten kun pito katoaa niin ollaan aika heikoilla.

kille:

Niinpä. Ehkä siinä vaiheessa, kun se rekkakuski näki jo kaukaa, satojen metrien päästä, bussin tulevan vastaan, olisi hänen kannattanut keskittyä valojen välkyttelyn sijaan veivaamaan se rekkansa ojaan. Ilmeisesti kuitenkin kaveri yritti viimeiseen asti saada yhdistelmän oikenemaan, mikä näin jälkikäteen katsottuna oli virhe...

Ei se rekan veivaaminen metsikköön ole niin helppo temppu kun täällä arvon nettiviisaat luulevat. Jokaisella terveellä ihmisellä on kuitenkin sisäänrakennettu tarve pysyä hengissä. Saa olla aika kylmähermoinen kaveri että ohjaa silmää räpäyttämättä 60t yhdistelmänsä pimeällä 70km/h vauhdista metsään. Sellaista kylmähermoisuutta ei valitettavasti voi odottaa jokaiselta kuljetusalalle pyrkivältä.

Hän teki valinnan ja kävi näin. Aikaa tehdä valinta oli todennäköisesti hyvin vähän, sekunteja korkeintaan.

kille:

Joonalla on arvot kohdallaan. Ennemmin jokainen bussikuski ajaa autonsa täynnä lapsia nurtsille joka kerta kun rekka tulee pimeässä vastaan.

Äh. Joonalla on sentään jotain argumentteja tähän keskusteluun. Sinun kirjoituksesi ovat olleet pelkkää näsäviisastelua.

mmniemi:

Ei se rekan veivaaminen metsikköön ole niin helppo temppu kun täällä arvon nettiviisaat luulevat. Jokaisella terveellä ihmisellä on kuitenkin sisäänrakennettu tarve pysyä hengissä. Saa olla aika kylmähermoinen kaveri että ohjaa silmää räpäyttämättä 60t yhdistelmänsä pimeällä 70km/h vauhdista metsään. Sellaista kylmähermoisuutta ei valitettavasti voi odottaa jokaiselta kuljetusalalle pyrkivältä.

Ei siihen nyt mikään raketti-insinööri tarvitse olla tuollaista asiaa tajutakseen. Pointtini oli lähinnä inttää vastaan Joonan idioottimaiselle väittämälle, että syy oli bussikuskin, koska HÄN ei ajanut linja-autoaan ojaan 50 henkeä kyydissään...

Hän teki valinnan ja kävi näin. Aikaa tehdä valinta oli todennäköisesti hyvin vähän, sekunteja korkeintaan.

Sekunteja kyllä. Mutta niitä sekunteja oli reilusti. Jos olet nähnyt paikan livenä, tiedät tämä itsekin... Edelleenkin väitän/uskon/luulen/entiedä, että rekkakuski teki kaksi kohtalokasta virhettä, joita ilman koko tapausta ei olisi koskaan sattunut.

kille:

Ei siihen nyt mikään raketti-insinööri tarvitse olla tuollaista asiaa tajutakseen. Pointtini oli lähinnä inttää vastaan Joonan idioottimaiselle väittämälle, että syy oli bussikuskin, koska HÄN ei ajanut linja-autoaan ojaan 50 henkeä kyydissään...

Niinkö tässä allaolevassa väitetään vai?

Ihan yhtä paljon hatuttaa se "rekka ei pysynyt kaistalla, se on siis syyllinen" -asenne. Minä olen sitä mieltä, että Konginkankaan onnettomuus oli vain ikävä monien yhteensattumien summa, johon bussikuskilla oli tekemistä kyllä ihan yhtä paljon kuin rekkakuskillakin. Sen takia en syytä asiasta ketään ja olen kyllä tarvittaessa valmis puolustamaan Transpointin kuljettajaa.

Taitaa äijät vaan käydä niin kuumana että keksii ihan omia tulkintojaan..

EDIT: jotenkin näyttää siltä että tässä halutaan Joonaa jäävätä tai ristiinnaulita siksi koska hän itse ajaa rekkaa. Siitä huolimatta että moneen kertaan on todettu ettei ole yhtä ainoata syyllistä ja koko soppa oli monen pieleen menneen asian yhteissumma. Kyllä, myös bussikuski olisi voinut toimia toisin.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page